/spanien/barcelona/forum/9000.aspx/spanien/barcelona/forum/9000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona IlTriplete
2012-06-13 22:16
Ronaldo, vilken pajas. Att Madridistas målat har den där bilden av han som icke-arrogant och en massa är helt sjukt.

Özil, vilken äcklig liten filmare han blivit. Yan har alltid varit en snorvalp, ända sedan han kysste Real klubbmärket efter 2 månader. Men nu har han börjat filma likt di Maria, Marcelo, Ronaldo, Pepe.. Gäsp.
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-13 22:13
Culé - Messi y Alexis //

Källa?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-13 22:07
Ronaldo (Madrid): "Fans chanting 'Messi' when I missed big chances? This time last year, Messi was out of Copa America. That's worse, no?"

Pajas, fucking hund.
Barcelona Barca4eva
2012-06-13 22:06
Ännu en tråkig EM-match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-13 22:06
kan någon berätta vad podolski har för nytta i tyskland?
Barcelona petersays
2012-06-13 22:05
Alltså willens imponerar ändå på vänsterbacken. Så ung men spelar ändå med så stort självförtroende mot Tyskland i en em-match.
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-13 21:48
muller är rätt så sneaky.. Han är en liten hit and run spelare.
Barcelona Barca4eva
2012-06-13 21:36
Siempre Barca

Om Tyskland samtidigt vinner mot Danmark och Holland har en tillräckligt bra målskillnad, ja.

Ej troligt att det händer dock då Holland tvingas ordna ett målkalas mot Portugal ifall det här resultatet står sig eller förvärras.
Barcelona Siempre Barça
2012-06-13 21:31
Om holland vinner mot Portugal, kan de gå vidare eller hur blir det??
Barcelona Vampíro
2012-06-13 21:19
Mario Gomez vilken anfallare 2-0 nu.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-13 21:08
Miguel Angel, killen som Barca värvade från Racing härom året ni vet, ska flyttas upp till Barca B nästa år. Ska bli riktigt spännande att se hur han klarar av att prestera på seniornivå. Det lilla jag har sett av honom har gjort mig nyfiken - jag vill se mer av honom. Han är en väldigt duktig spelare med intressanta egenskaper. En forward som är stor till kroppen, men med bra fötter och blick för spelet. Kan bli nyttig för oss om han lyckas vara lika dominant på senior, som på juniornivå en vacker dag.

-------------------------------------------------------------
1-0 till Tyskarna! Hoppas på kryss idag, vill se båda dessa lag gå vidare.
BARCA-més que un club
2012-06-13 21:05
Nu ligger Holland risigt till ligger under efter att Gomez satte in 0-1 precis
Barcelona B-Guden
2012-06-13 21:02
Startelvorna tyskland holland nån ?
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-13 20:54
Johe

Både Messi och Ronaldo har stora förväntningar och krav på sig att prestera. Båda spelar dessutom i riktigt bra lag i både landslag och klubblag(Argentina har väl något bättre trupp).När det gäller landslaget har både Argentina och Portugal kapacitet att slå alla lag. Därför förväntar sig man att de också presterar i landslaget, och avgör de stora matcherna.

Jag förväntar mig att Messi kliver fram även mot lag som Chelsea med stark defensiv eftersom jag vet att han kan avgöra även mot dom.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-06-13 20:43
Johe

Fråga bara Messi hur många mål han har gjort mot reals dåliga försvar och målvakt.

Kan man verkligen dra en slutsats med såna onödiga saker?

Bendtner gjorde 2 mål på Portugal, Ronaldo gjorde 0 mål mot Danmark, Bendtner är en bättre fotbollsspelare.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-06-13 20:43
Real Madrid Johe
2012-06-13 20:37
EL Corazon - King of Barcelona

Självklart spelar det roll vilka man har i sitt lag. Bara att jämföra hur bra Zlatan är i Milan och hur bra han är i landslaget.

Även vilka man möter spelar stor roll, fråga bara Messi hur många mål han gjort när han mött Chelseas starka defensiv.
Real Madrid Johe
2012-06-13 20:32
BarcaChris

Jag har aldrig påstått att Ronaldo är bättre än Messi, jag personligen anser att Messi är bättre.

Vad har det med saken att göra att Postiga gjorde mål på sin enda chans? För jag tror inte du kan mena att han är i närheten av lika bra som de tidigare nämnda argentinska anfallarna. Och Nani är inte i närheten av att vara lika bra på att skapa chanser för medspelare som Di Maria eller Lavezzi. Bara att titta på hur mycket assist Di Maria gjort de senaste säsongerna eller hur mycket mål Cavani gör utan Lavezzi på planen.

Vad jag har sett av Messi blir även han extremt besviken på sig själv när han inte presterar och vad jag har förstått rätt var inte Messi sådär jätteglad över CL-titeln under Ronaldinhos tid då han kände att han inte bidragit. Är det då konstigt att Ronaldo är besviken på sig själv efter missarna, trots att Varela avgör?
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-13 20:22
Johe

Är man Ronaldo ska det väl inte spela någon roll vilka man möter eller spelar med, speciellt inte om man slåss om Balon d'OR, eller?
Barcelona BarcaChris
2012-06-13 20:21
Johe

Så som jag såg det gjorde postiga mål på sin enda riktiga chans, medans ronaldo brände 2 öppna lägen. Och nani är väl bättre playmaker än samtliga av den där listan argentinare, som är alla anfallare. Argentina har bra anfallare, sämre allt annat inte samma sak för Portugal. Dessutom viktiga mål Hahaha lugn nu gubben. Messi har gjort mål på 2 champions league finaler. Att säga c.ronaldo är bättre än messi är löjligt och dumt. En diskussion jag inte kommer ha. Messi är på en helt annan nivå från nån annan fotbolls spelare, och det tror jag även du vet. Men jag pratar inte om det. C ronaldo är en fåfäng självisk och självupptagen person. Han bryr sig mer om sitt utseende, sin personliga prestation, än lagets. Haha kolla förra matchen mot Tyskland, han byte frisyr i halvlek eller nått lol.
Barcelona Ibillay
2012-06-13 20:19
Goal.com har utsett Ronaldo till Flop of the match
Barcelona Barcaholic
2012-06-13 20:14
Efter dagens prestation så borde det väl vara solklart att Ronaldo vinner Ballon D'or. Vinner inte Ronaldo så förstår man att hela fifa är korrupt och att Ballon D'or inte betyder någonting längre...
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-06-13 20:13
Ojojoj! Öppnar upp för Barca igen.

25 miljoner + Afellay & Sergio Roberto!
Real Madrid Johe
2012-06-13 20:09
,Sami

Ronaldo är säkert rätt besatt av att jämföra sig med Messi, det verkar dock som att rätt många på det här forumet är besatta av Ronaldo.
Barcelona Keite
2012-06-13 20:09
BarçaChris

Inte första gången heller...
,Sami
2012-06-13 20:08
Ronaldo tänker föööööör mycket på Messi:)
Real Madrid Johe
2012-06-13 20:08
BarcaChris

Vad jag har förstått var Messis senaste mål i en träningsmatch, inte i en avgörande gruppspelsmatch i EM. Sedan är det rätt stor skillnad för motståndarna om man har typ Meireles, Nani och Postiga att koncentrera sig på förutom Ronaldo, i relation till spelare som Higuain, Di Maria, Tevez, Aguero och Lavezzi.
Barcelona BarcaChris
2012-06-13 20:03
Och snacka inte om understöd efter såna öppna missar från c.ronaldo. Kolla messis senaste mål mot brazilien snälla säg vad det målet har med understöd att göra
Barcelona DM1982
2012-06-13 20:01
Ronaldo hade en minimal chans till Guldbollen men bara om var fantastisk under EM. Med tanke på hans spel under EM kan vi säga att så inte blir fallet.
Barcelona BarcaChris
2012-06-13 20:01
Jag har aldrig hatat c.ronaldo, men efter idag så har jag ingen respekt för han. Vilken landslags kapten blir inte glad o firar en match vinnare, i en avgörande em match? Väldigt fåfäng och självisk person. Han är mer bekymrad över sitt eget race än att laget vinner. Ta bort bindeln från hans arm, kan fan inte håla på böla efter en vinnst som kapten.
Annons: