/spanien/barcelona/forum/8997.aspx/spanien/barcelona/forum/8997.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Albiceleste
2012-06-14 16:54
Kallekalle Det är sant att Messi tacka nej till spanska landslaget. Även pipita tacka nej till franska för att spela i argentinska.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona SamMajid
2012-06-14 16:48
Villa/Silva

Tyvär, men ingen av dom är till salu! Vi får Alba och ni får 12-15milj. Nöj er med det! ;)
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-14 16:40
KalleKalle

Orkar faktiskt inte leta källa nu, men jag låter någon annan sköta det. Detta hände ju för ganska länge sedan då han gjorde sin första landskamp för Argentina några år tillbaka.

"He was offered the chance to play for the Spain national football team, but declined, prefering to wait for the opportunity to play for the country of his birth. In June 2004 he got his chance, playing in a U-20 friendly match against Paraguay. "
Real Madrid Kallekalle
2012-06-14 16:39
LeoMessi och Barca o Mort!

kan jag få källa på det? låter inte troligt

Barcelona Barca o Mort!
2012-06-14 16:23
Kallekalle

Haha rasistiskt? Att han själv väljer att inte spela? Aftonbladsrubrik "Messi med i rasistisk skandal"
Barcelona LeoMessi
2012-06-14 16:09
Kallekalle Vad jag vet så tackade Messi nej till det spanska landslaget eftersom han ville representera sitt hemland.
Real Madrid Kallekalle
2012-06-14 16:08
asså varför får inte messi spela i landslaget? bara för att han är argentinare. det är typ rasistiskt att vägra någon en plats i ett landslag på grund av det. och nej jag trollar inte! jag är en revulitionär kommunist och anser att det inte ska finnas landsgränser. alla länder ska tillhöra jordens befolkning,världsmedborgarna. även om det är ett långt steg till dess så kan vi väl börja med fotbollspelarna får spela i vilka landslag dom vill. vad tycker ni? jag tål kritik!
Barcelona Rambla~
2012-06-14 15:41
Abbe:

Dessutom, senaste från @barcastuff:

note: many questions about new "tello-liverpool" reports - we would say an old rumour is being re-re-recycled for months now
Barcelona Abbe.
2012-06-14 14:56
Rambla

Jaha, då grepper jag. Jag missade helt din poäng i tidigare inlägget, men nu förstår jag. Nej, tvivlar också på att det finns något bud. Inte en chans heller att Liverpool skulle betala en sådan summa för en oprövad yngling med ett år kvar på kontraktet.

Tello är ju spanjor dessutom. Liverpool betalar ju bara överpriser på engelska spelare.
Barcelona Rambla~
2012-06-14 14:50
Abbe

Förenklat. Daily Mail skriver att "Liverpool have been told Barcelona forward Cristian Tello will cost £7million"

Sport i sin tur skriver att enigt Daily Mail så har Liverpool lagt ett bud, €9M. Som du märker är det två helt olika uppgifter. Antagligen felaktigt översatt av Sport.

Hans klausul är €10M. Jag misstänker att det är därifrån man fått summan. Det finns antagligen inget bud och Barca har troligtvis heller inte talat om för Liverpool vad man vill ha för Tello. Snarare så har man meddelat Tellos agent att han inte är till salu.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-14 14:32
Pedro ska vara kvar tills han tar sitt sista andetag.
Barcelona Abbe.
2012-06-14 14:30
Rambla

Sport skrev väl att Liverpool budat 7 miljoner pund, vilket motsvarar ungefär 9 miljoner euro?

Edit: Eller du kanske syftar på det första du skrev, att Barça vill förlänga med Tello, och att pressen därmed har felaktiga uppgifter? :-)
Valencia Villa/Silva
2012-06-14 14:10
Jag hade gärna sett valencia ta Tello i byte med Jordi Alba. Hade varit en grym deal. Eller kanske Pedro som behöver en nytändning. En ny utmaning hade nog varit bra för honom.
Barcelona Rambla~
2012-06-14 14:04
Angående Tello:

Barcelona told the agent of Tello, whose contract expires in 2013, that the player is not for sale and that they want to renew him [com ona]

I Daily Mail står det att Liverpool har blivit informerade av Barcelona att Tello kostar £7M, vilket är en lögn. I Sport står det istället att Liverpool har budat €9M för Tello. Snacka om felaktiga uppgifter från båda håll. :P
,Sami
2012-06-14 13:56
Rambla
Alves: "Exit rumours? The press talks a lot, there's nothing. I'm happy at Barcelona, I have a contract until 2016 and I plan to fulfil it."

Han stannar:)
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-14 13:51
Villa/Silva

Tycker faktiskt Iniesta har en lite grymmare frissa än Zidane. Fast Zidane har/hade nästan likadant.
Barcelona xoro international
2012-06-14 13:45
Jag säger så här Messi är ett fenomen vi aldrig kommer se på decennier men Ronaldo är bra, duktig ,springer som en häst , kammar sig som al pacino och är det bästa real kan ha, dom har Ronaldo och vi har Messi det går inte att jämföra Ronaldo är starkare än Messi men Messi är fenomenen . Ingen kan neka att Ronaldo e dålig ! Han e fantastiskt men Messi är otrolig
Valencia Villa/Silva
2012-06-14 13:45
Messi har grym frissa. Det ser mycket coolare ut nu när han håller det kort jämfört med det långa. Gud vet vad Ronaldo gör med sitt hår.

Men du måste ju välja, Iniesta eller Zidanes frissa?
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-14 13:39
@Villa/Silva:

Messis Frissa är coolare. Ronaldos hår är ju homosexuellt. Det värsta är att Ronald byter frissa efter första.
Valencia Villa/Silva
2012-06-14 13:34
Håller med Van Basten. Om jag ska vara ärlig så var laget som vann trippeln med Henry/Eto/Messi i spetsen det bästa barca genom tiderna. Då hade du tre killar som oftast vann matcherna på egen hand. Nu har barca blivit på tok för beroende av att Messi ska storspela. Fast om man ändå har världens bästa spelare genom tiderna så lär det bli att laget förlitar sig en hel del på just honom.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-14 13:25
Marco van Basten i en intervju med MD:

”Peps Barcelona är tidernas bästa lag, inte bara för det de har vunnit men även på det sättet de har gjort det”.

”Detta Barça har överträffat det Milan jag spelade i, Cruyffs Ajax, Bayern…”.

”Efter att ha sett Barça spela blir jag uttråkad av att se alla andra”.
Valencia Villa/Silva
2012-06-14 13:24
Om vi ska ändå jämföra spelare, vems frissa hade du hellre haft, Iniesta eller Zidane?? Tuffare fråga än Messi Vs Ronaldo.
Barcelona Barca4eva
2012-06-14 13:18
Villa#7

Han redigerade.
Barcelona Villa#7
2012-06-14 13:18
Barca4eva

Om du läser noga så skriver han att Ronaldo vann guldbollen NÄR Messi var 20 år och inte tvärtom.
Barcelona Barca4eva
2012-06-14 13:06
Siempre Barça

27 år.

Och nej, han var runt 23 år när han vann guldbollen.
Barcelona Siempre Barça
2012-06-14 13:06
Han kan inte va 27 år gammal. killen beter sig som en femåring.
Barcelona barca!54
2012-06-14 12:59
Han är 27 år, han vann guld bollen när messi var 20, då kom messi tvåa. Sedan dess har Messi vunnit
Barcelona Siempre Barça
2012-06-14 12:56
Hur gammal är Cristiano Ronaldo??
Barcelona barca!54
2012-06-14 12:52
Ronaldo är bäst i världen när Messi sover, men ärligt Huntelar beskriver varför Messi är bäst i världen på ett bra sätt!

Huntelaar (Schalke): "Who's better, Messi or Cristiano Ronaldo? Messi. Ronaldo is good, but Messi is ten times better." [elfvoetbal]

Huntelaar (ex-Real Madrid): "Messi can dribble someone on a square metre, while Ronaldo needs more space. It's talent against training

Huntelaar: "Ronaldo also has talent, but most is acquired. It's not less skilful, but it's not as beautiful and good. Messi is pure class."
Barcelona B-Guden
2012-06-14 12:22
Om Ronaldo själv satt en 10 på sig medans han satt 9 på laget kan jag inget mer en skratta.
Hur fan kan man ge sig en 10 när man missar en straff i en CL Semi ?nej en 8 kan han få då, sen matcherna mot Barca, där vi vann med 1-3 var han värdelös, i Copa del rey kvartsfinalen var han värdelös, och i supercupen var han heller inget vidare. Och sen var han inge bra i 1-2 matchen mot oss men bara för han gjorde mål så säger alla att han var bäst i den matchen.

Sen att folk ens jämför Ronaldo med Messi är bara skämmigt, Ronaldo behöver sin medspelare, han kan inget göra utan spelare som Özil Di Maria Kaka Nani osv, vad kan Messi göra utan såna spelare ju han kan dribbla sig in i banan och göra mål, han kan slå assist osv. Ronaldo är ingenting utan sina medspelare, helt seriöst alltså.
Han är en fantastisk spelare, helt klart 2 i världen, men Messi har ett bredare register en Ronaldo
Annons: