/spanien/barcelona/forum/8991.aspx/spanien/barcelona/forum/8991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ALEX SONG
2012-10-13 21:11
I Puertan är de flesta förbannade på Higuain för att han tycker att Messi bäst i världen. Tydligen är det så man inte för tycka att Messi är bäst i världen om man spelar för R Madrid.. Förresten är det bara jag som har märkt att Messi och Di Maria trivs mycket bra ihop i landslget än vad han gör med Ronaldo i R Madrid, jag snackar om samspelet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-13 20:44
Pirlo är anledningen till Juves framfart. Han ligger bakom allt. Ett geni som leker med bollen. Han gör så att spelarna ser ut som amatörer i Serie A. Sen var Andrea sanslöst bra i EM, den bäste efter Iniesta givetvis.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-13 20:43
Barcelonistas

Det kanske bara är jag som är i förnekelse, men Pirlo i top 10 känns fel.

Dessutom hade jag elva spelare på listan, går han före Silva så är han fortfarande på elfte plats.

Hur som helst, att vi ens diskuterar det här är ju bara ett bevis på hur uttråkade vi är. Jag flyr från plugg :)
Barcelona Okkapokka
2012-10-13 20:40
Barcelonistas

Håller inte riktigt med. Ligorna i sig påminner mycket om varandra nu med ett givet lag som är nummer ett i ligan (PSG i Frankrike, Juventus i Italien), samt några efterföljande lag som har potential men som ändå inte riktigt håller samma nivå (Napoli, Milan, Inter, Roma i Italien och Marseille, Montpellier, Lille, Lyon i Frankrike). Personligen håller jag fortfarande Serie A högre än Ligue 1, även om de förstnämnda sjunkit en hel del rent kvalitésmässigtl de senare åren.

Edit: Blir lätt att man hamnar off-topic när de är landslagsuppehåll. :-)
Barcelonistas
2012-10-13 20:30
Okkapokka - samtidigt så spelar Pirlo i den sämsta top ligan i Europa, Serie A håller ingen vidare klass längre.

Franska ligan är redan förbi...

Sergio Busquets - såg några matcher med Silva i Cl och där blev det ju stor flopp, men jag antar att det kompenseras med ett lyckat EM och Pl guld.

Haha sjukt hur vi hamna i den här disskusionen, en stolle på forumet har Pirlo före Ini på en top 10 lista och vipsa så har vi diskuterat top 10 listor i timmar nu.
2012-10-13 20:30
Barcelonistas

Han var en av Citys bästa spelare förra året. Dessutom var han grym i landslaget som tog EM.

Men aja. Det enda Pirlo har att gå på är EM. Inget spel i CL och hur grym än han är så spelar han fortfarande i en skitliga. Typ som folk tänker om Zlatan nu i PSG tycker jag om Pirlo i Juve.

Okkapokka

Du har rätt (ingen kaxig ironi, helt ärligt)
Barcelonistas
2012-10-13 20:24
Sergio_ Busquets - förmodligen Silva då jag inte tycker att han var lika bra som förgående säsong. Annars är det där en bra top 10 lista tycker dom var föra säsongens bästa spelare undantag Silva.

Silva såg jag dock inte mycket av föra säsongen, men Pl guld för City så tror jag nog att han var en stor bidragande faktor till segern.
Barcelona Okkapokka
2012-10-13 20:18
!Sergio_ Busquets!

Ptja, fast alla de där spelarna huserar väl ändå inte på mittfältet? Utan snarare i offensiva mittfältsroller samt på ytterpositionerna?

Och av alla dessa herrar du nämnt är det ändå inte många som haft en bättre föregående säsong.än Pirlo.

Edit: Syftar nu på de inlägg du skrev tidigare och inte de du skrev alldeles under mig här.
2012-10-13 20:18
Vem hade du petat ur denna lista för Pirlo
(ingen rangordning)
Messi
Xavi
Iniesta
Ronaldo
Özil
Silva
Schweinsteiger eller Ribery
Falcao
Gomez
Thiago Silva

Bara förra årets prestationer.
Barcelonistas
2012-10-13 20:14
Sergio Busquets - jag menar allt som allt.

Jag har inte sett mycket utav Juventus men har hört att Pirlo har varit riktigt bra. Lägg därtill en EM final så tycker jag att han förtjänar att vara på en top 10 lista, skulle nog sätta honom på en 7-8 plats.
2012-10-13 20:09
När du säger" en top 10 lista" menar du bara mittfältare eller allt som allt.
Barcelonistas
2012-10-13 20:05
Sergio_Busquets - nu snackar vi om föra säsongens prestationer, och där bör Pirlo vara med i en top 10 lista men inte mer, och framför allt inte före spelare i Iniesta och Xavis kaliber. Det är befängt och idiotiskt att ha Pirlo som top 3 bakom Messi och Ronaldo.

Juventus har 47 raka utan förlust vilket är imponerande måste jag säga. Har inte sett Juventus så där jätte mycket alls dock måste jag medge men jag kan säga så här vad hade Barcelona gjort med Serie A?! Vill inte ens tänka på det då vi hade kört över varenda lag med flera bollar.
2012-10-13 19:58
LeoMessi

Dessutom håller Pirlo hög klass i fjärdeligan. Har Juve ens något motstånd i den ligan? Inter och Milan håller typ Sevilla klass och resten är ännu sämre. Tycker knappast Pirlo är så jättebra.

Xavi, Iniesta, Fabregas, Özil, Di Maria, Reus, Schweinsteiger, Kroos, Cazorla, Silva, Yaya, Vidal, Hazard, Mata, Götze. Där är 15 mittfälltare jag hade valt före dagens Pirlo i vår startelva.

Pirlo i top 10 är lite skrattretande.
Barcelona Deulofeu
2012-10-13 19:55
Barca b vann till slut med 3-0 efter en balja av Roman från City.

Trist att man inte får se Agostinho Ca alltid är det något.

En meriterande vinst helt klart.
Barcelonistas
2012-10-13 19:54
Okkapokka - dåtidens Pirlo var en otroligt bra spelare, men tom då så överglänste Iniesta honom i en Cl semifinal för 5-6 årsedan. Och nu i EM behöver jag knappast gå in på detaljer vad som hände i finalen, det var en fullständig kross och Pirlo blev massakrerad av Iniesta.

Jag finner det som ett hån mot fotbollen och Iniesta att ha Pirlo före honom i en topp 10 lista. Självklart ska han vara med på en top 10 lista det var inte det jag reagerade över utan det var att han var före Iniesta samt att han befan sig på en tredje plats.
Barcelona LeoMessi
2012-10-13 19:34
Va fan snackar folk om Pirlo för? Att folk kan seriöst tro att han är i nivå med xavi och iniesta. Xavi och Pirlo är lila gamla ungefär ock ändå är xavi väldigt mycket smidigare, snabbare och mer teknisk. Missförstå mig inte, Pirlo är bra, men bara för man slår 15 Chippar över backlinjen varje match och en lyckas bli ett farligt läge så betyder det inte är man är en mittfältsgud. Busi plockade bort honom totalt under finalen
Barcelona Okkapokka
2012-10-13 19:34
Barcelonaistas

Kan du lägga ner din aggressiva attityd? Det går att diskutera med andra och framföra sin åsikt utan att säga att någon ska ha "dödsstraff". Jisses.

Sedan är Pirlo långt ifrån en "sopa". I dagsläget är han kanske inte på Iniestas nivå, men italienaren tillhör de bästa mittfältarna under 2000-talet, och kommer från en imponerande säsong med Juventus samt ett lyckat EM med Italien. Förstår varför många skulle placera honom på en top 10 lista efter den säsong som gått om jag ska vara ärlig.
Barcelona Siempre Barça
2012-10-13 19:32
Min lista top 10 1: Messi 2: Iniesta 3: Ronaldo 4: Xavi 5: Falco 6: Ronney 7: Yaya Toure 8: Zlatan 9: Hart 10: Thiago Silva
Wena
2012-10-13 19:25
Här har ni länk till Barca B matchen
Barcelonistas
2012-10-13 19:23
Pique y Puyol - vad du än gör jämför aldrig en sopa som Pirlo med Iniesta det borde fan ge dödsstraff att dra en sådan patetisk och idiotisk jämförelse.

EM finalen så blev Pirlo avklädd av Iniesta sån stor skillnad av det.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-10-13 19:21
Deulofeu

Luis Alberto har på kort tid blivit en frontfigur för Barca B, och jag börjar på allvar tro att han kan nå A-laget tillslut. Trots att han inte är en egen produkt. Killen är född 92 och ser jäkligt spännande ut. Tycker inte han är helt olik Kaka, fast något offensivare i utgångsläget... en betydligt bättre värvning än den man gjorde från Sevilla förra året (Rodri).

... och Dongou satte nyss tvåan för Barca B, som ser ut att ta en imponerande seger hemma mot Sporting Gijon.
Barcelona Deulofeu
2012-10-13 19:16
Dongou tar chansen när han får den 2-0 ; )
Barcelona Deulofeu
2012-10-13 18:57
Målskytt Luis Alberto som gjort det mycket brqa i b-laget hittils!

Vamos Dongou hoppas han tar denna chansen.Det var han som blev fälld i ett friläge och fixade det röda.
Barcelona Pique y Puyol
Dubbelpost.

Barcelona Pique y Puyol
Min top 10 i världen. :)

1. Messi
2. Cristiano
3. Pirlo
4. Iniesta
5. Falcao
6. Gomez
7.Buffon
8.Ibrahimovic
9. Di Maria
10. Marchisio

Många här verkar ha glömt bort Juve spelarna Pirlo, Marchisio, Buffon som var/är viktiga nyckelspelare i Juventus Scudetto vinst.
Jag är lite osäker angående Iniesta och Pirlo och jag vet att jag kommer få ganska många negativa kommentarer om detta, men Pirlo gjorde faktiskt sin bästa säsong i sin karriär när han bar Juventus på sina axlar till en liga seger.
Iniesta var lite skadad då och då men gjorde en väldigt bra säsong, tyvärr inte hans bästa.
Både Pirlo och Ini spelade väldigt bra i EM och jag tycker att de två spelarna var turneringens bästa spelare.

Barcelona Deulofeu
2012-10-13 18:56
Barcelona b leder hemma mot Gijon i halvtid.

Alla 6 u-21 spelare är inte ens med i truppen men det går bra ändå.Gijon har fått en utvisad och Dongou startade matchen med bla Grimaldo som satt en frispark i stolpen!

Jag kollar på bet365.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-13 18:53
Grattis Di Natale, 35 år!
Barcelona FCB_Cule
2012-10-13 18:21
Jag minns att någon här inne för 1-2 veckor sen skrev : undra hur lång tid det tar innan Messi drar in en frispark under muren . Så gjorde han det igår haha . Sikken kung va fan ska man säga om den killen. Nu är det nog bara ett bissa mål som saknas i hans register .
Barcelona Okkapokka
2012-10-13 18:20
Barcelonaistas

Eller så kan man vända på det och säga att Spaniens framgång kickstartade Barcelonas framtida framgångar också (nu tror jag förvisso inte på detta, men det går åt båda hållen lite). Det jag ville framföra med mitt inlägg var att Spanien ändå vunnit titlar utan en Barcelona-modell, precis som Aragones gjorde med sin upplaga av Spanien anno 2008. VM för två år sedan och EM i somras må ha vunnits av en Barcelona stomme och modell, men jag tror likväl att Spanien hade kunnat nå dessa framgångar under ett annat styre med en annan spelmodell, precis som man gjorde 2008. Givetvis endast spekulationer från min sida, men ändå något jag tror hade varit fullt möjligt.

Som en sidnot åt detta inlägg vill jag också påpeka att inlägg från Puertan inte är tillåtet på forumet här, vilket klart och tydligt står i reglerna här ovanför.

S91

Det kan jag hålla med om. Allt eftersom har det blivit mer och mer Barcelona i La Roja. Det kommer jag inte förneka. Ville som sagt, som jag nämnde ovan, endast påpeka min tro att Spanien likväl kunnat nå dessa framgångar med en annan spelmodell.
Barcelonistas
2012-10-13 18:09
"Den som på fullaste allvar anser att Iniesta är på Zidanes nivå ska fan låsas in. Att spela 66 matcher under en säsong, men ändå inte vara huvudanledningen till en enda vunnen match ska ju inte nämnas i samma mening som mister Zinedine."

Måste vara ett av dom mest idiotiska inlägg jag läst på SF. Men samtidigt det är Puertan vi pratar om så vi ska knappats bli förvånade. Puertan måste ju vara SFs sämsta forum, nivån där är helt otroligt man blir fan orolig för mänskilgheten.

Nu till det idiotiska inlägget så är det tack vare Iniestas brilijans på mittfältet som gjort så att vi har kunnat dominera våra matcher samt vinna dom. Ta bort Iniesta från vårt mittfält och vi förlorar flera dimensioner i spelet. Zidane? en stor favorit älskade se han på planen fick gåshud varje gång, men jag tycker vissa går till överdrivt när man snackar om hans prestationer. Iniesta så bra som han varit senaste åren, så är han verkligen inte långt ifrån Zizou, håller han samma nivå i 3-4 år till så har han goda möjligheter att gå för bi Zizou!.

Som sagt vi lever i en skum värld, det fanns tider då Robben var bättre än Messi, Robinho var en större talang än Messi, och så var ju allas legend Fernando Gago världens bästa mittfältare....................................................
Annons: