/spanien/barcelona/forum/899.aspx/spanien/barcelona/forum/899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2016-04-12 20:41
Hoppas verkligen på Wolfsburg, men tror dem får det tufft tyvärr. Lyckas dem hålla 0-0 i första halvlek så finns chansen, men blir tufft. Samtidigt det som är positivt om Real går vidare är att vi kan möta dem och slå ut dem i semin, men då sks vi ju klara Atletico först... Hade varit irriterande om Real lyckas ta sig till semi samtidigt som vi åker ut...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-04-12 20:24
Andresito Under Pep/Tito hade jag varit på din sida, under lucho absolut inte.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-12 20:01
Vlom - jag vet hur de ligger till och det Hiristo säger är rent skitsnack. Orkar inte skapa en diskussion om det dock nu. För nu ska jag snart se fotboll.
Barcelona Andresito
2016-04-12 19:49
[QUOTE=neymar JR]Finns ett kul alternativ som llorente från Sevilla, en perfekt plan b. Vill inte se någon ny Messi/neymar/iniesta utan en som verkligen kan hjälpa oss när vi ligger under. Borde vara billig?!?!? [/QUOTE] Plan B i all ära, men är inte det lite av en myt sedan Peps tid där vi misslyckades med att bryta ned bussar? Det är väldigt sällan en sån spelartyp behövs i Barcelona. Llorente skulle aldrig kunna avlasta Suárez från start då det är två helt olika spelare där Suárez tillför energi och rörlighet medan Llorente är en statisk spelare med tyngd. Llorente hade endast fått utrymme att prestera när vi fokuserar på inläggsspel, vilket vi gör i allra sista utväg som mot Atlético. Han hade med andra ord varit nyttig i en handfull av matcher per säsong. Det vi behöver är någon, som nödvändigtvis inte är en kopia av Suárez, men någon som kan göra att Neymar och Messi kan fortsätta med sitt spel trots avstängning/skada/vila/dålig form på vår Pistolero.
Barcelona neymar JR
2016-04-12 19:30
Finns ett kul alternativ som llorente från Sevilla, en perfekt plan b. Vill inte se någon ny Messi/neymar/iniesta utan en som verkligen kan hjälpa oss när vi ligger under. Borde vara billig?!?!?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-12 18:49
Lucho är rätt man för Barca men precis som alla tränare så har även han sina brister. Även Pep hade brister som tränare ingen är perfekt.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 18:18
[QUOTE=Barcelonito / Lucho Enrique 21]Du och Lionil Masse skriver massa lögner och skitsnack om Lucho hela tiden, rena lögner alltså. Skärp till er. Vet du ens vem Lucho är och vilken attityd han har? Såg ni honom som spelare och lagkapten? Då borde du Enkos veta att hans attityd var som Puyols, har knappast någon brist som motiverare. Nu är tyvärr din pappa inte tränare, så vi får klara oss med en gammal legendar som håller på ge oss en trippel till för andra säsongen i rad. Sluta ljug och hitta på saker om Lucho. Lionil Masse, Du skriver t ex att Lucho arbetar kortsiktigt. Vad vet du efter 1,5 säsong? Du vet att han gett mer tid än de andra tränare vi haft till ungdomarna va? Det är ett skämt att tro att en gammal barcalegend som dessutom tränat b-laget inte tänker på våra unga spelare. Ni verkar inte veta någonting alls om klubben och sättet Barca har jobbat på i 40 år. Ni skulle inte heller gnälla på Xavi t ex om han hade tagit oss hit, det är bara för att LE inte är känd nog för er, eftersom ni har 0 perspektiv utifrån hans bakgrund. Ni har helt enkelt aldrig sett snubben representera Barca så ni fattar inte hur populär denna Lucho är i Barca, alltid varit och kommer alltid vara. Han är guld för klubben. [/QUOTE] Men va... Jag kritiserar inte Luchos jobb som helhet i Barca, det har han gjort väldigt bra, en trippel sin första säsong talar sitt tydliga språk. Men gör han saker som jag tycker är fel för klubben jag älskar så kritiserar jag. Det är inte heller kritik baserat på lögner som du vill få det till. Barcas form under 2016. Vem ska ta på sig den skulden om inte tränaren? Eller är det en lögn att vi inte spelat bra fotboll under 2016 för dig? "Du vet att han gett mer tid än de andra tränare vi haft till ungdomarna va? Det är ett skämt att tro att en gammal barcalegend som dessutom tränat b-laget inte tänker på våra unga spelare" Förklara gärna för mig varför han skeppar iväg en vänsterback med hög potential i Grimaldo och vill ha förlängt med en gammal skadedrabbad Adriano istället? Han värvar nästan bara spelare som är 28 plus när vi redan har en åldrande trupp. Är det att tänka långsiktigt för dig? För mig är det verkligen inte det. Sen har han visat för mig att han är taktiskt begränsad. Men självklart har han andra bra egenskaper. Hade Xavi gjort saker jag inte gillat som tränare för klubben så hade jag kritiserat honom för det.
Barcelona the cameroonians
2016-04-12 18:12
Nevermind.
Barcelona Reymar
2016-04-12 18:10
Barcelonistas

Tyvärr tror jag inte Uefa är glada över att se ett lag som Wolfsburg i semin dessutom om dom nu går vidare så har dom ingen chans mot varken oss eller Bayern. Reals uttåg nu i kvarten ser jag som något negativt då dom i det läget enbart kommer fokusera på ligan och kan mycket väl komma ikapp oss. Hade smakat mumma om vi fick Real i semin och tar vår revansch mot dom för att sedan vinna CL.

Barcelonito/Lucho

Jämför aldrig någon f.d Madridista med en tvättäkta Cule och legend som Puyol!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-04-12 17:31
@enkos:

Du och Lionil Masse skriver massa lögner och skitsnack om Lucho hela tiden, rena lögner alltså. Skärp till er.

Vet du ens vem Lucho är och vilken attityd han har? Såg ni honom som spelare och lagkapten? Då borde du Enkos veta att hans attityd var som Puyols, har knappast någon brist som motiverare.

Nu är tyvärr din pappa inte tränare, så vi får klara oss med en gammal legendar som håller på ge oss en trippel till för andra säsongen i rad.

Sluta ljug och hitta på saker om Lucho. Lionil Masse, Du skriver t ex att Lucho arbetar kortsiktigt. Vad vet du efter 1,5 säsong? Du vet att han gett mer tid än de andra tränare vi haft till ungdomarna va? Det är ett skämt att tro att en gammal barcalegend som dessutom tränat b-laget inte tänker på våra unga spelare.

Ni verkar inte veta någonting alls om klubben och sättet Barca har jobbat på i 40 år. Ni skulle inte heller gnälla på Xavi t ex om han hade tagit oss hit, det är bara för att LE inte är känd nog för er, eftersom ni har 0 perspektiv utifrån hans bakgrund. Ni har helt enkelt aldrig sett snubben representera Barca så ni fattar inte hur populär denna Lucho är i Barca, alltid varit och kommer alltid vara. Han är guld för klubben.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 17:17
[QUOTE=Vlom]Man kan säga samma sak om Bakambu samt att kongolesen besitter ett väldigt fint spel när det gäller utan boll, något som är väldigt viktigt egenskap för oss. Något som man tyvärr inte riktigt kan sägas desamma om Gamerio, även om fransmannen såklart är en duktig fotbollsspelare. Bakambu befinner sig dessutom inte i karriärens zenit likt Gamerio så det kan mycket väl bli som så att kongolesen blir ännu bättre än vad han är idag inom några år. [/QUOTE] På vilket sätt är Gameiro dålig utan boll? Han är ju bra utan boll, förstår inte vad du fått det från Bakambu däremot har en dålig förstatouch och gör väldigt många felbeslut. Gameiro ser jag inga större svagheter oss, möjligen huvudspelet men vi är Barca inte Stoke City.
Vlom
2016-04-12 17:14
@enkos:

Tveksamt, Neymar har dock diverse klausuler som gör att han ändå tjänar snuskigt mycket mer trots sin grundlön på 5 000 000 miljoner euro per säsong.
Vlom
2016-04-12 17:10
@Liunil Masse:

Wolfsburg har dock ett spelsätt som onekligen kommer att gynna dom extra, Naldo är tillbaka i försvaret samt att de besitter ett offensivt när man väl ställer om. Något som kommer att såra Madrid rejält faktiskt.
Vlom
@Liunil Masse:

Man kan säga samma sak om Bakambu samt att kongolesen besitter ett väldigt fint spel när det gäller utan boll, något som är väldigt viktigt egenskap för oss. Något som man tyvärr inte riktigt kan sägas desamma om Gamerio, även om fransmannen såklart är en duktig fotbollsspelare.

Bakambu befinner sig dessutom inte i karriärens zenit likt Gamerio så det kan mycket väl bli som så att kongolesen blir ännu bättre än vad han är idag inom några år.
Vlom
@Liunil Masse:

Tveksamt om Aduriz verkligen är beredd att lämna en tillvaro i en storklubb som Athletic Bilbao där han är startspelare och gör det riktigt bra för att komma och värma sin röv på avbytarbänken...

Vad gällande Tevéz, så hade argentinaren lätt kunnat få mer betalt om han stannade kvar i Europa eller möjligtvis fått en löneförhöjning efter sin fantastiska säsong i Juve. Men Tevéz passion för Boca Junior är helt enkelt prio 1 för hans egen del och ekonomiskt så är väl det minsta bekymret för honom.
Vlom
@Barcelonistas:

Jag är medveten om den nyheten som publicerades för snart 3 veckor sedan. Stoichkov gick t.o.m .ut och gjorde ett officiellt uttalande efter den växande kritikstormen.

Jag, Hristo Stoichkov samt min familj, min fru Mariana och mina två döttrar, Christina och Michaela, är en liten men engagerad grupp som kämpar för miljön, djurliv, hotade arter och såväl som många välgörenhetskampanjer relaterade till hälsa, skydd och förebyggande av sjukdomar för människorna i Afrika.

Personligen har jag åtminstone deltagit ett dussintal humanitära insatser på den kontinenten, även om detta verkar ha förbisetts av dem som dyker upp för att anklaga mig och min familj nu.

Även om jag inte är skyldig någon till en förklaring till min hobby, så tror jag att det behövs ett förtydligande.

Att jaga i reservat i Afrika är vital som ekonomiskt bidrar till välfärden för människor i denna vackra del av världen.

Både lokalbefolkningen och myndigheterna har hittat ett mycket effektivt sätt att rensa gamla och sjuka djur. De arbetar tillsammans med människor likt mig och samarbetet försörjer tusentals familjer. Köttet från djuren som avlivats kommer att vara mat till lokalbefolkningen, jakten delas emellan, och att avgifterna som betalas för att jaga i reservat, delas mellan var och en av dem.

Av denna anledning, kan endast vissa djur från ett flock jagas efter ett godkännande av den medföljande guide som finns i varje reservat.

Till er som är oinformerade, bör jag även nämna att skjuta ner yngre djur samt syssla med tjuvjakt innebär fängelsestraff med omedelbar verkan utan rättegång.

Till alla de som har varit rasande över att jag hade skjutit ett vildsvin, visar du samma raseri för någon som köper en korv längs vägen? Dem frågan ska besvaras också."
Vlom
2016-04-12 17:09
@messiooooxavii:

Enkos är givetvis varmt välkommen att skriva på forumet så länge han håller sig inom ramarna, även om jag personlingen inte håller med hans syns på Lucho. Om du är allergisk för oliktänkare, så rekommenderar jag att du lämnar Les Rambles.
Vlom
2016-04-12 17:09
@the cameroonians:

Att Bartra finns tillgänglig stämmer, iallafall säsongen ut åtminstone. Men det innebär förstås inte att man inte vill ha honom när man har bättre alternativ att tillgå och för att inte nämna den stundande transferfönstret nu i sommar där vi förhoppningsvis får minst två kvalitativa försvarare värd namnet. Att Bartra sedan brinner för klubben väger förstås inte upp att katalanen tyvärr är för dålig för oss, annars kan vem som helst på Les Rambles åka till Barcelonas huvudkontor och vilja få ett kontrakt eftersom att vi alla härinne brinner trots allt för klubben. Och vilka är dessa legoknektar som du syftar på förresten?

Jag ser nämligen tyvärr inget hos Bartra som skulle kunna göra honom till en mittback av rang i en annan toppklubb när denne väl lämnar oss förhoppningsvis. Att Getafe eller en liknande klubb skulle vara en passande klubbadress för honom är den nivån som katalanen ligger, att du sedan anser att det var det västa som du hört får det väl stå för dig antar jag...

Bartra har ej inte bara tagit en startplats hos Lucho utan även sina tidigare tränare också. Att Tito t.o.m. fick för sig att spela Busquets och Song som mittback före Bartra säger en hel del om saken...

Barcelona Andresito
2016-04-12 16:51
Tévez hade faktiskt varit ett riktigt bra alternativ rent spelmässigt, han hade förstärkt vår trupp enormt mycket med sin energi och spelskicklighet. Det hade blivit hans sista utmaning innan nedtrappningen som han tyvärr verkar ha börjat på nu i och med flytten till Boca. Kom tillbaka till toppen Carlos! Gameiro hade funkat men han känns både för dyr och för ovillig att sitta på bänken. Cedric Bakambu kan vi stryka redan nu. Rutten bollbehandling och sämre avslut än en Suárez ur form. Hans enda styrka är rörligheten. Satsar hellre på Munir. Tévez är högst upp på min lista.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 16:00
[QUOTE=neymar JR]Liunil Hur gammal är han ? Suarez är inte i tonåren, det glömmer vi snabbt. Varför värva någon i liknande ålder, hellre en riktig veteran billig eller ett yngre alternativ för dom pengarna. 20 miljoner€ är bra mycket pengar, men i dessa tider glöms det bort. [/QUOTE] Fast värvar vi en yngre typ som back-up så kommer den spelare vilja lämna lika fort som den kom hit. En veteranspelare ser jag gärna men vilken gammal anfallare finns det som är tillräckligt bra för att spela för Barca? Aduriz är en men han ser jag inte lämna Athletic. Tevez från Boca Juniors? :P Hört att han sitter på en skitlön där o ångrar sin flytt lite.
Barcelona Vampíro
2016-04-12 15:56
Gameiro är 87:a dvs. lika gammal som Messi och Suàrez. Vill minnas att han lämnade PSG för att han inte ville sitta på bänken och har nu äntligen inför denna säsongen blivit första striker i Sevilla efter att Bacca lämnat. Frågan är hur sugen han ens är på att komma till Barça. Grym spelare dock som passar in i profilen vi söker.
Barcelona neymar JR
2016-04-12 15:44
Liunil Hur gammal är han ? Suarez är inte i tonåren, det glömmer vi snabbt. Varför värva någon i liknande ålder, hellre en riktig veteran billig eller ett yngre alternativ för dom pengarna. 20 miljoner€ är bra mycket pengar, men i dessa tider glöms det bort.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 15:34
[QUOTE=neymar JR]Varför inte satsa på villareals forward vars namn är för svårt för att stava. Villareal är samtidigt en betydligt bättre klubb för halilovic. [/QUOTE] Cedric Bakambu? Tycker Gameiro är bättre än honom. Gamiero har väl egentligen allt en Barcastriker ska ha, bra förstatouch, hög arbetskapacitet, bra avslut, väldigt snabb o bra rörelsemönster.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 15:27
[QUOTE=Vampíro]According to local media in Seville, Barcelona would offer '18-20M plus the loan of Halilovic' for Sevilla forward Kevin Gameiro (28). [md] Gameiro är helt rätt spelartyp men 20M för en spelare i den åldern samt att låna ut Halilovic till deras bänk/läktare är helt fel väg. Vad är detta för ledning egentligen? Halilovic är inte ens helt ordinarie i Sporting, han har inget i Sevilla att göra nästa säsong. Lärde de sig aldrig något från Denis och Deulofeus sejour? [/QUOTE] Denna ledning tänker kortsiktigt, även tränaren. Vi får leva med det helt enkelt i många år till.
Barcelona neymar JR
2016-04-12 15:12
Varför inte satsa på villareals forward vars namn är för svårt för att stava. Villareal är samtidigt en betydligt bättre klubb för halilovic.
Barcelona Vampíro
2016-04-12 15:06
According to local media in Seville, Barcelona would offer '18-20M plus the loan of Halilovic' for Sevilla forward Kevin Gameiro (28). [md] Gameiro är helt rätt spelartyp men 20M för en spelare i den åldern samt att låna ut Halilovic till deras bänk/läktare är helt fel väg. Vad är detta för ledning egentligen? Halilovic är inte ens helt ordinarie i Sporting, han har inget i Sevilla att göra nästa säsong. Lärde de sig aldrig något från Denis och Deulofeus sejour?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-12 15:05
Kingeen88 - så sant dum fråga! Tänkte som en neutral person glömde av att det är Real ja pratar om. Laget ja hatar mest av allt. Jag ska se båda matcherna på en pub ikväll. Kmr säkert va fullt med madridistas ikväll hoppas dom får skåda när Wolfsburg skickar ut dom.
Barcelona jonis
2016-04-12 14:46
@Liunil Masse:

Det är Real han möter ikväll, inte Barca :)
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 14:40
Nyckeln för Wolfsburg är att hålla ut första 30 för gör Real mål tidigt, då vinner de. Wolfsburg kommer skaka något enormt. Får hoppas Benaglio storspelar ikväll!!
Barcelona Kingeen88
2016-04-12 14:40
@Barcelonistas:

De som om du frågar gillar ni Porr eller inte på första frågan, lika uppenbart är det att man hejar på Wolfsburg ikväll!
Annons: