/spanien/barcelona/forum/8980.aspx/spanien/barcelona/forum/8980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-04 17:59
Jag håller med om Piqué, men samtidigt är det väl knappast hans fel att han inte är tillbaka än från skadan? Det var ett misstag att försöka skynda på hans rehabilitering, det ser vi nu när det tar extra långt tid för honom att komma tillbaka.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-04 17:33
Pique behöver växa till sig lite rent mentalt och inse att han faktiskt är en av ledarfigurerna och stommen i startelvan idag. Vill han bli lagkapten efter Puyol, som jag och många andra ville att han skulle bli för bara något år sedan, så får han också börja anamma lite av Puyols ledarskap.

Såg en intervju där Pique sade att Puyi hade skällt ut han för att han agerade ofokuserat i en match där Barcelona ledde med 4-0 och det var i slutminuterna. Så gör en RIKTIG kapten. Pique däremot känns numera mer aktuell i spanska nöjesblaskor än på fotbollsplanen... lite overkill men nästan.
Barcelona Zamboza
2012-11-04 17:24
@Gabriel:

Känner precis på samma sätt för Pique. Är väldigt trött på hans inställning. Hoppas verkligen inte Tito tar in honom i 11:an när han kommer tillbaks. Han måste verkligen kämpa för platsen. Inför el clasico talades det om att han mycket väl kunde spela. En månad efter el clasico är han ff inte 100 procentigt. Längtar verkligen över att få se Puyol och Abidal inom kort, samt mer speltid till Bartra.
Fais
2012-11-04 17:01
Gabriel

jag håller med dig 100%. Ärligt talat så rankar jag Barta högre än honom just nu med tanke på alla tabbar han har gjort. Var har hans glöd tagit vägen?

Masken ska vi inte äns räkna som mittback för han är inte det. Tyvärr. Jag har fått nog av hans galna rusningar i ingen mans land.

Läste att Adriano är skadad igen. Neeej, inte igen. Det är tragiskt eftersom han har aldrig spelat så bra i barca tröjan som han gjort de senaste månaderna.

En kommer tillbaka från skada, 2 försvinner. Jag hoppas vi har fått vår del med skador för säsongen.
Barcelona Corazon
2012-11-04 16:31
Gabriel

Jag håller med till hundra procent. Skrev det själv för några dagar sedan. Han tog er skott, puyols arm va upp å ner och han är snart tillbaka känns det som. fick samma känsla av att hans fokus verkat vara någon helt annanstans. Därför tycker jag att när han väl blir frisk ska bänka så flyr vi se hur länge han kan svälja det.
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-11-04 15:47
Iran lekte mot Spanien i andra och borde ha vunnit matchen, men tyvärr så gjorde de inte mål på sina chanser :(

@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Barcelona Gabriel
2012-11-04 15:28
Smogen

Allvarligt talat så är jag sjukt besviken på Piqué. Han verkar sakna den mentalitet och inställning som krävs för att spela på topp nivå under flera år. Han är 24-25 år gammal och man ser redan tecken på mättnad hos en så ung spelare. Han hade 2,5 bra säsonger hos oss, med tanke på att han bara spelade halva av den första säsongen. Efter VM, och efter Shakira ser jag ingen hunger hos honom. Han verkar bara njuta av allt livet har att erbjuda, och av allt som han har f.t.

Han är kär och har träffat sin själsfrände, hon väntar barn. Han spelar för den bästa klubben i världen. Och han ser jäkligt bra ut, han är medveten om det också och gör modell jobb. Jag kan egentligen inte klandra honom för att han njuter så, men jag eftersträvar fortfarande mycket mer professionalitet. Att han har de egenskaper som krävs för att vara en av de absolut bästa mittbackarna vet vi, för det har vi sett prov på. Men när formen varit sviktande i mer än en hel säsong är det enbart inställningen och motviationen man kan klaga på. Då frågar jag mig, hur mycket vill han fortfarande detta? Hur mycket värdesätter han egentligen att spela för klubben?

Personligen tror jag mer att han tycker allt är en dans på rosor och bara njuter av att få vara i sin hemstad, spela med sina vänner och vara med den han älskar. Detta mer än vad han känner att nu jävlar ska jag bli som den gamla Pique igen.

Han platsar absolut inte på min lista, men det är min åsikt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-04 15:15
Nej, Spanien blev av med en 2-0 ledning mot Iran och var riktigt nära att förlora i slutet, 2-2 slutade matchen. Den matchen var på förhand gruppspelens bästa match och själva matchen gjorde ingen besviken. Det är inte ofta Spanien förlorar målchansstatistiken mot andra lag, vilket slutade med 35 mot Irans 46 avslut.

Spanien möter Panama imorgon och Iran möter Marocko, målskillnad kommer avgöra 1:a och 2:a platsen.

Guldet står självklart mellan Brasilien och Spanien, men Italien, Ryssland och Iran kan ställa till det för dem senare i turneringen, speciellt om Falcao i Brasilien fortsätter vara skadad.
Barcelona AGM
2012-11-04 15:12
Till de som tycker att Montoya ska få starta vet jag faktiskt inte hur ni resonerar.

Jag förstår att ni vill att han ska utvecklas men det får ta sin tid. Det vi just nu behöver är en Alves i form och ser hellre att han får speltiden som behövs för att formkurvan går upp. För vi alla vet att Alves är en utav våra bästa offensivt och han behövs ifall vi ska vinna Ligan,CL.

Valdes
Alves-Puyol-Pique-Alba
Xavi-Busquets-Iniesta
Cesc
Messi-Villa

Så ser min elva ut när alla är friska. Pedro kanske passar bättre ihop med Messi och Villa men det går inte peta en utav våra bästa spelare den här säsongen och därför sätter jag Cesc som en anfallare bakom Messi-Villa.
Barcelona LeoMessi
2012-11-04 14:54
Spelar Spanien i futsal idag?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-11-04 14:33
Tycker synd om alla som missar Futsal VM. Japan hämtade precis upp 5-1 till 5-5 mot Portugal efter att ha spelat hela andra halvlek utan målvakt.

Brasilien möter Libyen kl 15 och man kan se allt gratis på officiella hemsidan. Dock är Falcao skadad och deltar inte i matchen idag.
Barcelona koeman92
2012-11-04 14:28
Ni som tycker att Ray Hudson är en bra kommentator borde kolla på Raouf Khlif från Al Jazeera sports. Bästa kommentatorn någonsin! Mer passionerad och brinnande kommentator får man leta efter. Tycker nästan synd om de som inte kan arabiska och då inte förstår vad de säger på Al Jazeera sports.
Barcelona LeoMessi
2012-11-04 14:25
El flaco Tack för en riktigt bra krönika. Fortsätt så!
Barcelona LeoMessi
2012-11-04 14:17
Ingen kan få mig att le och skratta som Ray Hudson. Där är en snubbe som verkligen älskar fotboll. Han blir så jävla poetisk av sig haha! Helt jävla underbar
Barcelona The Octopus of Badia
2012-11-04 13:35
L.A.M Nr 10

Vi möter Atlético i den 16:e omgången (sista innan uppehållet) på Nou Camp, inte Vicente Calderón.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-04 13:24
Cuenca opererade sitt knä 31 maj och han planerades vara borta i 4 månader. Well, det har gått 5 nu. Något har inte gått riktigt enligt planerna i hans rehab skulle man lätt kunna gissa.
Barcelona melvin
2012-11-04 13:16
kan någon länka hela matchen från igår då jag miisade den? skulle vara väldigt snällt..:)
2012-11-04 13:11
Tack el flaco!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-11-04 12:38
Highlights med Ray Hudson
Barcelona zakiz
2012-11-04 12:37
Cred till dig El Flaco. Bra skrivet!
Barcelona Smogen
2012-11-04 11:53
Tarrak

Ja, då är det nästan omöjligt att säga vem som varit bästa värvningen av Yaya, Deco och Pique. Jag är tex. övertygad om att Barcelona aldrig vunnit CL 06 utan Deco i laget.
Barcelona Smogen
2012-11-04 11:48
El Flaco, rikitgt bra om Sergi Lopez. Niva klass på den krönikan, tack för att du tar dig tid att skriva sådana!
Barcelona tarrak
2012-11-04 11:35
Smogen Nej, Ronaldinho kom sommaren 03, Deco 04 så han kvalar in på listan.
Barcelona Smogen
2012-11-04 11:24
tarrak

Nu värvade man väl Deco och Ronnie samma säsong, fast Deco kom väl innan Ronaldinho? Vilket gör att han inte hamnar under kriteriet "bästa sen Ronaldinho".

På tal på Ezquerro så kanske det vore kul med sämsta värvningarna också? Ekonomiskt så borde ju Zlatan ligga på plats 1-5 men spelmässigt så kanske Chyginsky och Maxi Lopez vara med. Maxi lade visserligen ett mål mot Chelsea som kanske tar honom bort från listan, men ändå.
Barcelona El Soap
2012-11-04 11:19
Fantastiskt skrivet av El Flaco om Sergi López, är glad att du skriver krönikor och artiklar åt redaktionen. Keep it up!
Barcelona tarrak
2012-11-04 10:42
Gabriel Hur kan du glömma Ezquerro!?! Tänk att vi kunde få en sån klasspelare på fri transfer. En av de största! Aningen allvarligare så tycker jag nog att Deco borde platsa på listan. Visserligen gjorde han bara två toppsäsonger, men då var han å andra sidan Rijkaards nyckelspelare och en av de bästa mittfältarna i världen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-04 09:58
Gabriel

Alba har visat sig vara en riktigt bra förstärkning. Han känns som Alves, fast en ung, hungrig, ettrig och aggresiv Alves. Han kommer i överlapp varje anfall och är riktigt duktig i kombinationsspelet, kort sagt en grym offensiv. Däremot vet jag inte om man kan ha honom på en sådan lista än, kom igen, han har trots allt bara spelat två månader. Marqués, som du nämner, men även Yaya och Piqué är andra värvningar som bidrog/bidrar med väldigt mycket under flera år. Fast jag tvivlar inte en sekund på att Alba kommer vara en av de bästa värvningarna om några år.
Barcelona Smogen
2012-11-04 09:40
Gabriel Alba istället för Pique?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-04 08:48
Okej match igår. Vet inte hur många matcher i år som vi spelat rätt dåligt men ändå vunnit. Vi övertygar knappast längre i matcherna, det är inga överkörningar. Men vi tar tre poäng varje gång. Det har ändå gått 10 matcher, det är inte i inledningen av säsongen längre, och vi står där med 25p och i topp, tre poäng ner till Atlético och åtta till Real. Däremot måste spela vara bättre, när det vankas åttondel i CL och bortamatch mot Atlético(som jag tror är i december) så är det upp till bevis spelmässigt.
Barcelona Gabriel
2012-11-04 05:33
Topp 5 bästa värvningar sedan Ronaldinhos ankomst.

1. Ronaldinho

Har Ronnie som etta eftersom han var nyckeln till att vi kom upp till toppen igen. Innan han kom var vi långt ifrån världens bästa lag, inte ens bland de bästa 5 klubbarna i världen. Han ändrade allt detta och införde en vinnarmentalitet och ett nytt hopp inom klubben. Detta går inte att sätta en värdering på.

2. Eto'o

Inte funnit en sådan giftig anfallare i klubben sen Ronaldo lämnade för Inter. Under sina år hos oss var han världens bästa 9, stått för flera viktiga mål, gjort mål i 2 CL-finaler. Var alltid, alltid hungrig. Hans målfacit talar för sig självt.

3. Dani Alves

Att hitta högerbackar som Alves går inte, de kommer en gång per decennium, om ens det. Ropade efter denna värvningen redan 2005, något som var nära att inträffa innan klubben valde att ge förnyat förtroende till Belletti pga hans avgörande mot Arsenal i finalen. Tackar Gud att dealen med Chelsa aldrig blev han.

4. Abidal

Allas personliga favorit, började väl inte sådär jätte övertygande hans första säsong, men iofs, vem fan spelade bra det fiaskoåret? Jag behöver egentligen inte ge några argument varför han ska finnas med på den här listan, det är så överflödigt. När Abidal lägger skorna på hyllan är jag hundra på att han kommer att stanna i staden och få en roll inom klubben.

5. Jordi Alba

Här skulle jag egentligen vilja sätta Rafa Marquez, men jag är rätt så övertygad om att Alba kommer att sätta sig på denna listan oavsett. Han känns som Alves fast på vänsterkanten. Att hitta sånna spelare är näst intill omöjligt. Att han är ifrån Barcelona och La Masia och allt det där gör det hela ännu mer klockrent.

Det är min topp 5.
Annons: