/spanien/barcelona/forum/8978.aspx/spanien/barcelona/forum/8978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-06-10 17:24
Någon som vet vem han i studion heter? Han sa att han skriver på redaktionen :P
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-10 17:23
''Hyder'' intervjuas av Andre Pops. Är det han? :D
Real Madrid Zinedine_magic_Zidane
2012-06-10 17:22
Gonzalez_Barca

roligt att du tar med Pique och fabregas, och lämnar mata och negredo utanför Reals "egna produkter" jag fick de till casillas arbeloa mata negredo, du fick till 2... nice
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-10 17:20
Ingen renodlad striker, nice! Ska bli kul detta.
2012-06-10 17:17
AndreD - Ànims Abirey

Hur fan kom incest in i bilden? du är ju helt jävla störd! låt mig diskutera fotboll med normala barca fans!

jag förstår att busken är yngre men att bänka en spelare i alonso är bara sjukt, jag hade hellre sett ett mer offensivt spanien, där en högerback lämnas utanför, 3 mittbackar skulle funka gott och väl=) Pique martinez och Ramos
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-10 17:13
Zinedine_magic_Zidane

Pique, Alba, Cesc, Iniesta, Xavi, Busquets
Barcelona ElTriplete
2012-06-10 17:10
Zinedine_magic_Zidane

Det må han vara individuellt, men självklart passa Busquets in bättre med Xavi och Iniesta med tanke på att de spelar varje vecka tillsammans i klubblaget.

Alonso kan lika gärna sitta på bänken för min del, två pivotes behövs inte.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
Zinedine_magic_Zidane

Busken är bättre redan nu, och nästan 10 år yngre. Jösses, vart ska det här sluta!

Och jag tror Gonzalez_Barca räknade med Alba, Cesc, Iniesta, Xavi, Pique och Busquets när han fick det till 6st barcaprodukter i startelvan. Det kan vi diskutera i all oändlighet, men alla har fortfarande lirat i La Masia
AndreD - Ànims Abirey
Zinedine_magic_Zidane

Vänligen avlägsna. Du smittar oss med din incest.
2012-06-10 17:08
hur fick du till 6 barca produkter? holy shet?

Gonzalez_Barca
2012-06-10 17:07
Ramos-Martinez-Pique-Alba

Xavi-alonso-Iniesta

absolut inte svårare än så. Alonso är en bättre spelare än busken
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-10 17:07
Antal produkter i elvan.

6 Barca
2 Madrid
1 Valencia
1 Sevilla
1 Sociedad

Härliigt! :)
Barcelona Blaugrana91
2012-06-10 17:05
Zinedine_magic_Zidane

Nej men istället:

Xavi-Busquets-Iniesta

Inte svårare än så som sagt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-10 17:04
Zinedine_magic_Zidane

Ramos - Pique - Puyol - Alba
Iniesta - Busquets - Xavi
Silva - Torres - Villa

När alla är friska och i form är det där DEN BÄSTA uppställningen Spanien kan mönstra.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-10 17:03
6 Barcasdpelare startar allafall. :)

Pique, Xavi, Busquets, Iniesta, Cesc och.....Alba (snart allafall). ;)
2012-06-10 17:02
sami och andreD

vem ska spela där? låt mig se Thiago eller hur? och montoya istället för arbeloa? aah okej I see:)
,Sami
2012-06-10 16:56
Alonso förstör Spanien! Så jävla SEG är han!!
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-10 16:55
Kasta Arbeloa och oljetankern Alonso långt åt helvete
Barcelona SamMajid
2012-06-10 16:54
Del Bosques stora tabbe var att inte ta med Soldado till EM. han har varit grymt bra i år, bättre än Torres iaf och har gjort fler mål, så han hade förtjänat en plats i truppen.

Jag hoppas iaf att Pep ska träna La Roja i VM. Hade varit grymt!
Barcelona Blaugrana91
2012-06-10 16:48
Line-up ESP (official, vs ITA): Casillas - Arbeloa Ramos Pique Alba - X.Alonso Busquets - Silva Xavi Iniesta - Cesc

Sedär Cesc får starta i rollen som "falsk 9". Ser att jag helt glömde bort Cesc i min kommentar nedan. :P

Arbeloa och Alonso från start "suck"...
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-10 16:47
Line-up ESP (official, vs ITA): Casillas - Arbeloa Ramos Pique Alba - X.Alonso Busquets - Silva Xavi Iniesta - Cesc #euro2012 #fcblive

Jag gillar den där elvan! Med trion Silva-Xavi-Iniesta finns det kreativitet och finess utan gränser och Cesc har ofta varit fantastiskt i denna rollen i Barca under säsongen. Kul och spännande att man vågar starta så här, offensivt sett! Återstår att se om man kommer sakna att ha en riktigt målgörare på planen men då finns det ju ett par att sätta in från bänken isåfall.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-10 16:43
Varför väljer man att spela med Arbeloa??
Spela istället med Javi Martinez som mittback tillsammans med Pique och flytta ut Ramos till höger. Alltså:

Sen förstår jag inte heller varför man spelar med Xabi Alonso, visst han är inte en dålig spelare, men om Spanien nu vill spela som Barca så måste han bänkas.

Xavi-Busquets-Iniesta

Anfallet blir lite svårare att ta ut, men tycker inte Torres bör starta, visst han ryckte upp sig lite under slutet av säsongen i Chelsea, men det räcker inte för att få starta. Llorente är nog ett bättre alternativ. Får Torres starta så är det enbart pågrund av hans namn...
Sen Silva såklart och den sista anfallsplatsen tycker jag bör gå till Pedro, visst han har verkligen inte gjort sin bästa säsong, men det beror på alla skador han haft. Man såg på slutet av säsongen när han fick vara skadefri hur bra han faktiskt är.

Silva-Llorente-Pedro
Barcelona socccerfan1
2012-06-10 16:42
Sluta snacka skit om spelare bara för att dem spelar i real! Från och med idag och tills em är över är vi en klubb. Barca och Real är i princip Spanien. :) längtar tills matchen!! Iniesta. Kung
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-10 16:32
Måste säga att jag inte har jättebra koll på Italien. Hade tex ingen aning om att de skulle kunna spela med en trebackslinje förrän jag läst det då och då de senaste dagarna. Tycker det överlag inte snackats jättemycket om italienarna inför det här mästerskapet. Det är väl då de oftast är som bäst också vilket är lite skrämmande.

Blir hur som helst roligt med matchen ikväll. Där får man se var Italien står just nu mot världens bästa landslag. Tror de tack vare sitt försvarsspel(spelar ingen roll vilka spelare, de kommer alltid ha bra försvarsspel) att de kan stå emot rätt bra. Lite som Milan spelade mot oss i våras där de spelade taktiskt perfekt, även om det till slut inte räckte.
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-06-10 16:25
Påfågeln. Det har du nog rätt i. Maggios riktiga position är ju egentligen högermitt också, men står som RB nu. Hade gärna sett Giovinco istället för Balotelli också. Har slutat se någon större potential i honom..,
Barcelona påfågeln
2012-06-10 16:15
Italiens lag är nog ett 3-5-2, med Rossi som sjunker ner som mittback. Wing-backs och en mer tillbakadragen Pirlo är också en effekt av den startelvan, som livescore nog satt upp i fel system helt enkelt. Både juve och Napoli har spelat så under säsongen, därför spelar också landslaget så.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-10 16:14
"Att träben som Xabi Alonso och Arbeloa är med i startelvan är ett mysterium."

Är det inte lite överdrivet att kalla Xabi Alonso träben? Grym mittfältare som är bra på det mesta, inklusive att han har en väldigt fin passningsfot och ett bra spelsinne. Problemet för Xabi är enligt mig att han inte är bäst på någonting. Busquets är en bättre pivote, Xavi och Iniesta är bättre playmakers. Därför blir han enligt mig överflödig i elvan, även om han så länge Del Bosque sitter på bänken är 99 % given när det vankas viktiga matcher.

Däremot är det sorgligt att se Arbeloa i startelvan i ett lag som är favoriter att vinna EM.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-10 16:11
Okej, det är solklart att Messi är världens bäste fotbollsspelare men vi behöver ju inte bli onödigt partiska. Vi snackar trots allt om en kille som gjort 40+ i ligan de två senaste åren. Läste dock lite intressant statistik i FFT. Messi har utmanat i år tre gånger som Ronaldo. Ändå har Ronaldo fått med sig fler frisparkar. Och en annan av de många sakerna som skiljer de båda giganterna åt är att CR aldrig "gör" tre-fyra man på rad som Messi.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-06-10 16:08
Att träben som Xabi Alonso och Arbeloa är med i startelvan är ett mysterium. Jag fattar inte vad den förre detta Real tränaren håller på med. Seriöst jag blir också lack.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-10 16:08
elbraco

Tycker man borde försöka få in Giovinco där. De fyra mittfältarna är väldigt lika och Pirlo får verkligen inte ut i närheten av sin fulla potential som tia. Han ska vara en djupt liggande spelfördelare. Så byt in atommyran mot Marchisio eller Motta(har inte riktigt koll på vem som är bäst där) så får man ett riktigt bra mittfält. Anfallet är världsklass, spelar ingen roll om det är Balotelli, Cassano eller Di Natale som spelar.
Annons: