/spanien/barcelona/forum/8975.aspx/spanien/barcelona/forum/8975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GerardPiqué3
2012-06-17 18:39
Kan man inte banna Realsupportrar från att skriva här? De få gånger man är inne här pch läser är det bara hets fans emellan, så tröttsamt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-06-17 18:36
Sport skriver att det enda som återstår gällande Alba-dealen är att Barca och Valencia kommer överens gällande varbialerna som ska tillkomma. Det verkar vara klart att summan som Barca betalar är €12 Miljoner direkt sen är det som sagt varbialerna som ska fixas, snackades väl om typ €3 Miljoner, vilket då skulle göra dealen värd totalt €15 Miljoner.

Enligt en källa till Valencias president kan affären bli officiell på tisdag, hoppas det stämmer.
Barcelona Barca4eva
2012-06-17 18:30
Shaw

Skaffa Sopcast och in o leta i länktips när det är dags.

Annars verkar Fotbollskanalen.se sända matchen.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-06-17 18:21
Seriöst är vi inne på vem-som-är-bättre-än-vem-snacket ännu en gång? Seriöst? Har ni så tråkigt? Inte äns gudarna dem själva orkar lyssna mer på det... Släpp det.
Real Madrid Shaw
2012-06-17 18:10
Tjenare, är det någon som vet någon stream till Portugal-Holland ikväll ? skulle uppskattas :)
Barcelona Blaugrana91
2012-06-17 18:03
C R 7

Roligt att du snackar om titlar som facistklubben vann på 50-talet...
Dessa titlar hade man aldrig heller vunnit om det inte hade varit för general Franco och hans hot och mutor.

Hur känns det att hålla på ett lag vars historia präglas av mord, hot och facism?

Reals arena är t.ex. uppkallad efter en mördare, visste du det? Nej självklart gör du inte det, du började ju hålla på klubben 2009 när Ronaldo köptes för Spanska bankpengar...
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-06-17 17:58
Collina (ex-referee, on red card Pepe in CL semis): "You can discuss about it for a month, but this was and is red. The intention counts."

Det räcker så.

Ni som kommer hit från puertan borde vara kvar där borta ett tag, där pratas det om vem som är världens bästa mittback.
Vem tycker dom är bäst då? Pepe och Ramos såklart. Darför tycker jag att det är fel av er att kommer hit och prata fotboll.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-17 17:52
Hahahahaha, ''!Sergio_Busquets!'' fortsätter att dissa alla madridistas som kommer in hit.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-17 17:52
C R 7

Xavi gjorde en helt ok säsong, målmässigt sin bästa t.ex. Så att du snackar om att han varit usel är bara löjligt.

Özil har varit bra, absolut. Dock tycker jag knappast att han har varit "fantastiskt nästintill hela säsongen", Özil är en bra spelare men han är ojämn, kan vara grym en stor del av säsongen för att sen vara totalt osynlig under en längre period.
Så att påstå att Özil har överglänst Xavi och Iniesta är bara löjligt.

Sen visst Xavi är knappast någon ungdom längre, men knappast sämre för det. Men jag vet ju att ni Realfans väldigt gärna vill att Xavi ska dippa...
Kan inte vara kul när värsta konkurrenten sitter med samtliga av världens 3 bästa mittfältare. :)
Kärringsnack? Vadå för att Xavi går ut och säger sanningen? Förstår att det sticker i ögonen på Realfans runt om i världen när Xavi säger något negativt om Real, för ofta brukar det ju faktiskt stämma.

Sen på vilket sätt har Xavi målat upp Barca som perfekta? Han är stolt över att få tillhöra världens bästa klubb samt är stolt över spelstilen som klubben spelar. Men det betyder ju knappast att han automatiskt anser Barca var perfekta. Snarare du som tolkar det så och det är väl bara ditt eget problem.

Dock är Barca bra förlorare, när Real vann Cupen förra året så stannade Barcaspelarna kvar på planen för att gratulera Realspelarna. Gjorde Real samma sak för Barca på Camp Nou är Real åkte ut ur semifinalen i CL eller när Barca vann Spanska supercupen? Haha knappast.
Dessutom när Real vann ligan var Barca väldigt snabba med att officiellt gå ut och gratulera dem, samma sak då Chelsea vann CL.

Att Valdes försökte stoppa Mourinho från att fira var väl knappast så konstigt då det vidriga svinet Mourinho sprang och hånade Camp Nou publiken, där kan man verkligen snacka om en dålig vinnare.
Att man satte på vattenspridaren var givetvis inte så snyggt även om det självklart var rätt åt asen i Inter och Mourinho, hur som helst fick personen som gjorde det sparken från klubben kort därefter.

Dessutom så ska du som Realfan verkligen inte anklaga andra för att vara dåliga förlorare som sagt, Real är världens sämsta förlorare samt väldens sämsta vinnare.
Som sagt när Barca har vunnit titlar och matcher så har Real väldigt sällan gratulerat Barca, det har mer handlat om tur än skicklighet från Barcas sida enligt folk från facistklubben.
Men när facistklubben sen själv vinner så är dem störst bäst och vackrast och har världens bästa lag genom tiderna och Barca är enligt dem helst slut.

En fråga, har du någonsin hört Barcelona, alltså personer från själva klubben, öppet gå ut och säga att man tycker att man är världens överlägset bästa klubb någonsin? Svar nej, för det gör man inte. Det är oftast andra personer från andra klubbar och liknande som utnämnt Barca till det, och självklart stämmer det, men TROTS det går inte klubben själva ut och säger det.

Real därmeot går ut så fort dem vunnit ligan för första gången på 3 (!) år och säger att Barcas era är över och att Real är världens bästa lag...
Ser du skillnaden?

Dessutom ska du inte prata om Barcaspelarna snackar skit i media när Real har t.ex. CR som går ut och säger att han är bättre än Messi, går ut och hånar Messi gällande Copa america och dessutom ger sig själv en 10 samtidigt som resten av Real får en 9a...
En assisternade tränare som går ut och hånar Pep samma dag som denne väljer att lämna Barca, och som dessutom väldigt ofta snackar massa skitsnack om Barca och domare.

Och sist men inte minst har en viss Mourinho i laget som ständigt skämmer ut sig i media med sina diverse konspirationsterorier som bara existerar i hans sjuka huvud samt övriga BS kommentarer.

Så som sagt du ska verkligen inte snacka om att Barca är dåliga förlorare när Real är ännu värre och du ska verkligen inte snacka om att Barcaspelarna snackar skit i media när Real är värre.

Stick härifrån nu patetiska råtta.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-17 17:50
C R 7

"Sergia Fuskets"

Ooooooooh people we have a tough one over here.

"Snacka ALDRIG titlar mot någon som har fler än vad ni har. Lägg ner bara. Real har så många att det inte göra något att Ramos slarvar bort en under en buss!"

Wow, hur ska jag svara på detta. Först säger du att jag inte ska snacka om titlar angående en person för du skriver "någon som har fler titlar än vad ni har", när du skriver så så antar jag att du menar Ramos för det var honom vi diskuterade om i slutet. Så nej, Ramos har inte fler titlar än Barca. Han har inte ens hälften så många titlar som Busquets. Så nästa gång du tänker "Busquets who" så har du svaret där.

Men om du menar att Real har fler titlar än Barca så har du rätt. Grattis för de Cl titlarna ni vann under 50-talet. Hur gammal var du då -32år? Men jag kan slå vad om att ditt hjärta sved när vi slog ManU i två finaler, när vi vann er med 5-0 och 6-2. Men de lugnt ni vann ju många titlar under 50-talet.

"Jag vill minnas att Pepe fick rött kort utan att röra Dani Alves"

Vill en Real supporter verkligen gå in i en diskussion angående filmare?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-17 17:49
C R 7

Haha, är du helt säker på att Pepe inte rörde Alves? Herregud vad patetisk du är, sådana som dig borde inte ens få skriva här på SvenskaFans, ni är så jävla enögda att det inte är sant.

Du skämmer bara ut dig. En fråga, får du lön av din ledare(Kajlic) att du kommer in hit och provocerar? Simpel fråga. :P
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-17 17:47
Cr7

Vem du hade tagit bryr jag mig inte om, du vet uppenbarligen inte vad en mittfältsmotor är som sätter tempot. Med ditt nickname antar jag att du tror att den som gör flashigaste finterna är viktigast och bäst för laget.
Du har antagligen inte tillräckligt med fotbollsintelligens som ser vad Xavi gör för sitt lag.
Barcelona påfågeln
2012-06-17 17:43
Du behöver inte vara här och provocera. Och Ramos kanske var aningen ovan med att lyfta bucklor. För övrigt finns det inget ord som stavas medans, medan heter det. Så stick tillbaka till Puertan, snälla.
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-17 17:43
@C R 7:

Du är ett bevis på att mänskligheten går åt fel håll.
Real Madrid C R 7
2012-06-17 17:36
Sergia Fuskets

Snacka ALDRIG titlar mot någon som har fler än vad ni har. Lägg ner bara. Real har så många att det inte göra något att Ramos slarvar bort en under en buss!

Jag vill minnas att Pepe fick rött kort utan att röra Dani Alves. MEDANS Alves bröt benet på en Racing spelar ( borta 7 mån ) utan att ens få gult kort.

Barca o Mort.

Jag hade tagit Thiago före Xavi varje dag i veckan. Hade vi snackat Iniesta hade diskutionen varit annan. Men Xavi är slut.

Vill ni vi ska gå är det bara att säga det. Behövs ingen spärr vi är inga barn.

Fast nu tror jag att du är ett barn som behöver spärras, och nu blir du spärrad. /Basaric
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-17 17:33
I putan hade de bannat oss direkt. kan inte någon spärra mouister och ronaldister härifrån.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-17 17:31
Cr7

Att vi spelat dubblet sämre de matcher Xavi inte varit med säger väl mesta om Xavi's usla nivå.

Sergio_Busuqets

Haha den bucklan försvann lika snabbt och hittades aldrig mer precis som bollen vid straffsparken.
2012-06-17 17:26
C R 7

"Valdes - Ville stoppa Mou från att fira?"

Jag kommer ihåg när Marcelo och Real startade bråk på Camp Nou så Barca inte kunde fira. Vart var ni när vi lyfte bucklan. Bra förlorare ska stå kvar på plan.

"Vattna plannen direkt efter slutsignalen?- Har aldrig sett det någon annat ställe än i Barca?"

Ska "renovera" sin arena så Barca och Bilbao inte ska få spela Cupfinal-Har aldrig sett den någon annan stans än Bernabeu.

"Xavi har blivit gammal. Man märker det på hans snack"

Då måste Mourinho och Cristina vara 120 år. För deras snack är mycket mycket mycket mer pinsammare än Xavis.

Dock har jag sett en Real spelare göra något som är helt unikt och det är att tappa sin buckla under bussen. Han måste ha varit så ovan att bära titlar att det blev för tungt för honom.
Real Madrid C R 7
2012-06-17 17:16
Blaugrana

Nej. Jag säger inte det för att jävlas.. Iniesta hade jag älskat att ha i Real.
Men att påstå att Xavi gjort en bra säsong? Kom igen.. Som sagt det finns lite krav hos killen

Özil vann assist ligan i Spanien, det var poengen han har tjänat. Han spelade fantastiskt nästintill hela säsongen. Därför var han bättre.

Xavi har blivit gammal. Man märker det på hans snack. Bara kärringsnack.
Killen som säger att Barca är perfekt och bra förlorare.

Har ni glömt vad ni gjorde mot Inter efter att ni åkte ut?
Valdes - Ville stoppa Mou från att fira? Hur sjukt är inte det? Har någon i Real gjort samma sak? Aldrig under mina 10-12 år med Real madrid.

Vattna plannen direkt efter slutsignalen?- Har aldrig sett det någon annat ställe än i Barca? Rakt i fejset på motståndarna som är kvar på plan direkt efter slutsignalen.

Real Madrid spelarna har sina nackdelar dom med. Pepe är kanske lite ful( Inget vi är stolta över, iaf inte jag )

Men Pepe och Real Madrid leker inte perfekta och snackar i Media att dom är perfekta att dom är bra förlorare och massa skit. Det ni gör bra det kan vi ta. Men när ni försöker få det att låta som att ni är perfekta. INGEN luras av det förutom ni själva.
2012-06-17 17:13
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Tyvärr har du helt rätt, Pique har underpresterat i många matcher iår. Han ska inte vara topp fem om du går efter den gångna säsong. Men han är topp fem totalt efter de han har åstadkommit de senaste säsongerna. Det är här vi Barca och Real supportrar brukar missförstå varandra rätt så ofta. Det finns ignoranta Real supportrar så som det finns ignoranta Barca supportrar. Det finns Real supportrar som inte är helt enögda och de vill säga att "Özil var bättre en Iniesta DENNA SÄSONG" och det är ett argument som många tycker kan vara rätt, samtidigt som många är emot detta. Man kan dra upp statistik och bla bla bla men det är inget "fy skäms" argument för visst har Özil varit grym iår, det kan inte ens jag neka med mina Barca-glasögon. Men sen så finns det Real supportrar som säger "Özil är bättre än Iniesta" rakt av. Och där måste jag slå näven i bordet. En säsong där man är snäppet bättre bevisar inte att man är bättre totalt. Fortsätter det såhär i två-tre säsonger till kan man säga att Özil är bättre än Iniesta rakt av.

Denna diskussion ser likadan ut. Visst har Pepe varit bättre än Pique under den gångna säsongen, men ser du över de tre senaste säsongerna. Hur de är totalt som fotbollsspelare så är Pique inte bara lite bättre utan ganska mycket bättre.

På samma sätt som ni tycker Özil och Pepe är bättre än Iniesta och Pique tycker vi att Valdes är bättre än Casillas.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-06-17 17:08
1. Messi
2.Ronaldo
3.Iniesta
4.Özil
5.Ribery

Defensivt
1.Kompany
2.Ramos
3.T.Silva
4.Lahm
5.Cole
Barcelona Blaugrana91
2012-06-17 17:03
C R 7

Xavi varit totalt usel? Bara den kommentaren från dig gör att du är fullständigt onödig att ens lägga mer energi på.

Özil överglänst Xavi? Javisst...

Man kan inte ta korkade Realfans som du på allvar när något handlar om Xavi, det är ju t.ex. ni som påstår att Xavi borde bänkas i landslaget till förmån för den överskattade Xabi Alonso....

Men visst du har så rätt så Özil är så mycket bättre än både Xavi och Iniesta...

Nöjd nu?
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-17 16:56
Ni får mer än gärna rätta mig om jag har fel, men då vill jag att ni ska vara ärliga helt och hållet. Men visst har Piqué inte ens varit ordinarie i Barcelona denna säsong när alla varit friska? Att han då ska ses som top-5 i världen är bortom denna värld enligt mig. Det låter mer logiskt ifall Puyol nämns som en av dom bästa.
Real Madrid C R 7
2012-06-17 16:55
Blaugrana

Vi har alla missat, förutom detta forum vad Xavi har gjort i år?
Han har varit totalt uselt förutom en match då han filma till sig en straff borta mot Milan i gruppspelet.

Med uselt menar jag Xavi uselt.. Att man har stora krav på en kille som var med och slogs om att bli världens bästa så sent som förra året.

Özil i år har överglänst han totalt. I CL, Ligan och Cupen.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-17 16:52
Grabbar dags att ni börjar lära er att läsa.. Hombre sa att Pepe har varit bättre än Piqué denna säsongen, vilket är en ren sanning.

Piqué har inte ens varit top7-8 mittbackar i världen detta året t.om Mascherano har varit bättre.

Men att Iniesta saknar matchvinnarkvalitéer och är sämre än Özil är ett skämt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-17 16:52
Jordi Amat vore ett riktigt välkommet tillskott för Barca B. Och väldigt behövligt med tanke på att laget för klara sig utan Muniesa och Bartra i mittlåset nästa år. Är för övrigt kul att B-lagets nya strategi verkar vara att värva unga spelare med potential att nå A-laget en vacker dag. Och Amat, som redan har lite rutin från spel i Primeran, är definitivt en sådan spelare. Då kan det vara värt att betala någon miljon. Hellre det än att släppa spelare som Nolito och Soriano gratis.

Det är rätt häftigt ändå, att vårt B-lag har sådan dragningskraft att man kan locka dit spelare som redan spelar i den högsta divisionen. Man är beredd att ta det steget nedåt för att öka chansen att en dag nå vårt A-lag.. vi måste verkligen vara rädda om vårt Barca B och se till att de förblir i Segundan och inte trillar ur. Det vore en mindre katastrof för klubben om det skedde, nu när B-laget nåt den status det har idag - både hos våra egna och andra talanger.
Real Madrid C R 7
2012-06-17 16:36
Jag ville bara skoja med er lite.. Så ni blev lite glada:D haha.
Så här ska det vara

1Ronaldo
Barcelona Blaugrana91
2012-06-17 16:36
Hombre - "Pipita quédate"

Du är ju fullständigt korkad....

1. Pepe bättre än Pique, jisses snacka om att leva i sin egen lilla bubbla.

2. Iniesta saknar matchvinnarkvalitéer? Är du seriös i den kommentaren? För din egen skull hoppas jag att så inte är fallet.
Du kanske har missat att det var ens viss Iniesta som avgjorde VM finalen 2010, samt att det var en viss Iniesta som bombade in målet som tog Barca till final i CL mot Chelsea, och som var startskottet på Peps och Barcas fanatstiska era.
Men visst Iniesta saknar matchvinnandekvalitéer...

3. Iniesta är en bättre spelare än Ronaldo, CR gör mycket mål ja (i klubblaget), men Iniesta är lika fantastisk i såväl landlsaget som i Barca. Han presterar vart han än spelar med andra ord. EM:s bästa spelare är verkligen inte Ronaldo utan det är Iniesta.

4. Slåss om platsen med Özil?? Haha knappast, Özil har en lång bit kvar innan han ens är i närheten av Iniesta.

1. Messi
2. Iniesta
3. CR
4. Xavi

Så ser rangordningen ut.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-17 16:31
Läste det också. 4 m euro känns rätt mycket för en B-lagsspelare. Å andra sidan har flera lovande talanger som i dagsläget spelar i B-laget tidigare köpts från Espanyol, bl.a. Marc Bartra.

Ska bli spännande att följa.
2012-06-17 16:28
Hombre - "Pipita quédate"

Jag håller med dig att man inte ska ranka Iniesta högre än Ronaldo iår men att säga att Iniesta saknar matchvinnande kvalitéer är bara totalt ignorant. Innan den sista klassikern så var Barca obesegrade i 50+ matcher med San Andres från start. Du snackar om mannen som med ett avslut tog oss till CL-final och avgjorde VM-Finalen. När du säger att Iniestas form inte varit jämn och hög vad grundar du det på? Han har kört likadant i Barca som han spelat i EM, ni Real supportrar har tendensen att bedöma våra spelare efter Chelsea-Real-Chelsea-flopp-matcherna. Inesta har varit skadebelägen och borta i många matcher, de matcherna han saknades förlorade vi ( Getafe och Osasuna). Ni Real-supportrar har också tendensen att glömma sanningen. Kom ihåg att El Clasico spelade sex gånger iår, vi vann tre gånger , två oavgjorda och en vinst för er. Den enda av dessa matcher som CR7 spelade bättre än Iniesta var den sista. De andra som San Andres var med i var han bättre i. Så snälla......

"Iniesta får slåss med Özil", hahaha ok då får Benzema slåss med Cuenca. Samma sak gäller Özil, bortsätt från den sista klassikern och 2-2 matchen ser Özil ut som en vilsen hundvalp när han möter oss. Hur många klassiker har han spelat totalt. 10-14? Många matchvinnande kvalitéer vi sett av honom.
Annons: