/spanien/barcelona/forum/8974.aspx/spanien/barcelona/forum/8974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid C R 7
2012-06-17 17:16
Blaugrana

Nej. Jag säger inte det för att jävlas.. Iniesta hade jag älskat att ha i Real.
Men att påstå att Xavi gjort en bra säsong? Kom igen.. Som sagt det finns lite krav hos killen

Özil vann assist ligan i Spanien, det var poengen han har tjänat. Han spelade fantastiskt nästintill hela säsongen. Därför var han bättre.

Xavi har blivit gammal. Man märker det på hans snack. Bara kärringsnack.
Killen som säger att Barca är perfekt och bra förlorare.

Har ni glömt vad ni gjorde mot Inter efter att ni åkte ut?
Valdes - Ville stoppa Mou från att fira? Hur sjukt är inte det? Har någon i Real gjort samma sak? Aldrig under mina 10-12 år med Real madrid.

Vattna plannen direkt efter slutsignalen?- Har aldrig sett det någon annat ställe än i Barca? Rakt i fejset på motståndarna som är kvar på plan direkt efter slutsignalen.

Real Madrid spelarna har sina nackdelar dom med. Pepe är kanske lite ful( Inget vi är stolta över, iaf inte jag )

Men Pepe och Real Madrid leker inte perfekta och snackar i Media att dom är perfekta att dom är bra förlorare och massa skit. Det ni gör bra det kan vi ta. Men när ni försöker få det att låta som att ni är perfekta. INGEN luras av det förutom ni själva.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-17 17:13
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Tyvärr har du helt rätt, Pique har underpresterat i många matcher iår. Han ska inte vara topp fem om du går efter den gångna säsong. Men han är topp fem totalt efter de han har åstadkommit de senaste säsongerna. Det är här vi Barca och Real supportrar brukar missförstå varandra rätt så ofta. Det finns ignoranta Real supportrar så som det finns ignoranta Barca supportrar. Det finns Real supportrar som inte är helt enögda och de vill säga att "Özil var bättre en Iniesta DENNA SÄSONG" och det är ett argument som många tycker kan vara rätt, samtidigt som många är emot detta. Man kan dra upp statistik och bla bla bla men det är inget "fy skäms" argument för visst har Özil varit grym iår, det kan inte ens jag neka med mina Barca-glasögon. Men sen så finns det Real supportrar som säger "Özil är bättre än Iniesta" rakt av. Och där måste jag slå näven i bordet. En säsong där man är snäppet bättre bevisar inte att man är bättre totalt. Fortsätter det såhär i två-tre säsonger till kan man säga att Özil är bättre än Iniesta rakt av.

Denna diskussion ser likadan ut. Visst har Pepe varit bättre än Pique under den gångna säsongen, men ser du över de tre senaste säsongerna. Hur de är totalt som fotbollsspelare så är Pique inte bara lite bättre utan ganska mycket bättre.

På samma sätt som ni tycker Özil och Pepe är bättre än Iniesta och Pique tycker vi att Valdes är bättre än Casillas.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-06-17 17:08
1. Messi
2.Ronaldo
3.Iniesta
4.Özil
5.Ribery

Defensivt
1.Kompany
2.Ramos
3.T.Silva
4.Lahm
5.Cole
Barcelona Blaugrana91
2012-06-17 17:03
C R 7

Xavi varit totalt usel? Bara den kommentaren från dig gör att du är fullständigt onödig att ens lägga mer energi på.

Özil överglänst Xavi? Javisst...

Man kan inte ta korkade Realfans som du på allvar när något handlar om Xavi, det är ju t.ex. ni som påstår att Xavi borde bänkas i landslaget till förmån för den överskattade Xabi Alonso....

Men visst du har så rätt så Özil är så mycket bättre än både Xavi och Iniesta...

Nöjd nu?
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-17 16:56
Ni får mer än gärna rätta mig om jag har fel, men då vill jag att ni ska vara ärliga helt och hållet. Men visst har Piqué inte ens varit ordinarie i Barcelona denna säsong när alla varit friska? Att han då ska ses som top-5 i världen är bortom denna värld enligt mig. Det låter mer logiskt ifall Puyol nämns som en av dom bästa.
Real Madrid C R 7
2012-06-17 16:55
Blaugrana

Vi har alla missat, förutom detta forum vad Xavi har gjort i år?
Han har varit totalt uselt förutom en match då han filma till sig en straff borta mot Milan i gruppspelet.

Med uselt menar jag Xavi uselt.. Att man har stora krav på en kille som var med och slogs om att bli världens bästa så sent som förra året.

Özil i år har överglänst han totalt. I CL, Ligan och Cupen.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-17 16:52
Grabbar dags att ni börjar lära er att läsa.. Hombre sa att Pepe har varit bättre än Piqué denna säsongen, vilket är en ren sanning.

Piqué har inte ens varit top7-8 mittbackar i världen detta året t.om Mascherano har varit bättre.

Men att Iniesta saknar matchvinnarkvalitéer och är sämre än Özil är ett skämt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-17 16:52
Jordi Amat vore ett riktigt välkommet tillskott för Barca B. Och väldigt behövligt med tanke på att laget för klara sig utan Muniesa och Bartra i mittlåset nästa år. Är för övrigt kul att B-lagets nya strategi verkar vara att värva unga spelare med potential att nå A-laget en vacker dag. Och Amat, som redan har lite rutin från spel i Primeran, är definitivt en sådan spelare. Då kan det vara värt att betala någon miljon. Hellre det än att släppa spelare som Nolito och Soriano gratis.

Det är rätt häftigt ändå, att vårt B-lag har sådan dragningskraft att man kan locka dit spelare som redan spelar i den högsta divisionen. Man är beredd att ta det steget nedåt för att öka chansen att en dag nå vårt A-lag.. vi måste verkligen vara rädda om vårt Barca B och se till att de förblir i Segundan och inte trillar ur. Det vore en mindre katastrof för klubben om det skedde, nu när B-laget nåt den status det har idag - både hos våra egna och andra talanger.
Real Madrid C R 7
2012-06-17 16:36
Jag ville bara skoja med er lite.. Så ni blev lite glada:D haha.
Så här ska det vara

1Ronaldo
Barcelona Blaugrana91
2012-06-17 16:36
Hombre - "Pipita quédate"

Du är ju fullständigt korkad....

1. Pepe bättre än Pique, jisses snacka om att leva i sin egen lilla bubbla.

2. Iniesta saknar matchvinnarkvalitéer? Är du seriös i den kommentaren? För din egen skull hoppas jag att så inte är fallet.
Du kanske har missat att det var ens viss Iniesta som avgjorde VM finalen 2010, samt att det var en viss Iniesta som bombade in målet som tog Barca till final i CL mot Chelsea, och som var startskottet på Peps och Barcas fanatstiska era.
Men visst Iniesta saknar matchvinnandekvalitéer...

3. Iniesta är en bättre spelare än Ronaldo, CR gör mycket mål ja (i klubblaget), men Iniesta är lika fantastisk i såväl landlsaget som i Barca. Han presterar vart han än spelar med andra ord. EM:s bästa spelare är verkligen inte Ronaldo utan det är Iniesta.

4. Slåss om platsen med Özil?? Haha knappast, Özil har en lång bit kvar innan han ens är i närheten av Iniesta.

1. Messi
2. Iniesta
3. CR
4. Xavi

Så ser rangordningen ut.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-17 16:31
Läste det också. 4 m euro känns rätt mycket för en B-lagsspelare. Å andra sidan har flera lovande talanger som i dagsläget spelar i B-laget tidigare köpts från Espanyol, bl.a. Marc Bartra.

Ska bli spännande att följa.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-17 16:28
Hombre - "Pipita quédate"

Jag håller med dig att man inte ska ranka Iniesta högre än Ronaldo iår men att säga att Iniesta saknar matchvinnande kvalitéer är bara totalt ignorant. Innan den sista klassikern så var Barca obesegrade i 50+ matcher med San Andres från start. Du snackar om mannen som med ett avslut tog oss till CL-final och avgjorde VM-Finalen. När du säger att Iniestas form inte varit jämn och hög vad grundar du det på? Han har kört likadant i Barca som han spelat i EM, ni Real supportrar har tendensen att bedöma våra spelare efter Chelsea-Real-Chelsea-flopp-matcherna. Inesta har varit skadebelägen och borta i många matcher, de matcherna han saknades förlorade vi ( Getafe och Osasuna). Ni Real-supportrar har också tendensen att glömma sanningen. Kom ihåg att El Clasico spelade sex gånger iår, vi vann tre gånger , två oavgjorda och en vinst för er. Den enda av dessa matcher som CR7 spelade bättre än Iniesta var den sista. De andra som San Andres var med i var han bättre i. Så snälla......

"Iniesta får slåss med Özil", hahaha ok då får Benzema slåss med Cuenca. Samma sak gäller Özil, bortsätt från den sista klassikern och 2-2 matchen ser Özil ut som en vilsen hundvalp när han möter oss. Hur många klassiker har han spelat totalt. 10-14? Många matchvinnande kvalitéer vi sett av honom.
Barcelona Larsson1333
2012-06-17 16:26
Barca B sägs signa Amat ifrån Espaynol på ett års lån för att sedan ha en köpoption på 4 miljoner euro. Klockrent enligt mig, Precis vad vårt B-lag behöver när Bartra och Muniesa flyttas upp
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-17 16:18
off topic men messi har bekräftad att han ska bli pappa :D the man will give us messi 2.0
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-17 16:14
Rio!!!

Tycker du en Pique som haft en svag säsong, varit petad och ifrågasatt varit top5. Pepe har definitivt varit bättre, men med tanke på hans rykte får han aldrig det rätt erkännandet.

--

Ni som har Iniesta före Ronaldo, vad grundar ni det på?

Iniestas snygga tvåfotare och dragningar i all ära, men karlns avsaknad av matchvinnarkvalitér gör att det är idiotiskt att placera honom före Ronaldo. Sen har Iniestas form i år inte varit jämn och hög direkt, det är inte förens nu i EM han verkligen briljerar.

Iniesta slåss med Özil om platsen bakom Messi och Ronaldo, sett till säsongen har Özil varit mycket bättre. Men EM kan förändra mycket, Iniesta har briljerat medan Özil har inlett trevande. Men än så återstår mycket av detta EM slutspel.
Real Madrid Tony | 32 y 9
2012-06-17 15:38
ELTriplete

Han var verkligen inte rolig.
Det är bara ni culés som tycker det.
Dessutom så snackar han bara skit för både du och jag vet att det är inte sant.
Onödigt inlägg.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-17 15:30
Hahah jag läste en kommentar på Goal.com angående Messis faderskap:

"It's funny cause Ronaldos son will be 2 years older than Messis.. In 20 years from now Cristiano JR will win a ballon d'or, then Messi JR will win the ones after that and continue winning them.. the story continues."
Barcelona Riiio!!
2012-06-17 15:27
1 Messi 2 Iniesta 3 Ronaldo 4 Xavi 5 Özil Defensivt (i år) 1 Thiago Silva 2 Kompany 3 Ramos 4 Lahm 5 Pique
Barcelona ElTriplete
2012-06-17 15:22
Tony 32 y 9

Nä, han var rolig ju? Nästan lika rolig som ni maränger som tycker Ronaldo är bättre än Messi.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-06-17 14:59
1. Messi
2. Iniesta
3. Ronaldo
4. Gomez
5. Özil
Real Madrid Tony | 32 y 9
2012-06-17 14:52
Canaletes

Försökte du vara rolig där? Isåfall misslyckades du totalt.
Barcelona Canaletes
2012-06-17 14:44
@basaric - "el guaje":

Folk från Puertan började hota via PM och mod hota med livstids avstängning från forumet.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-06-17 14:30
C R 7

Haha vad fick dig och ändra din lista? Du hade ju Messi som etta och Ronaldo som tvåa från början.
Barcelona LeoMessi
2012-06-17 14:26
Basaric Haha den där Pique älskar att jävlas
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-17 14:24
Borta mot Osasuna där Real vann med 5-1 om inte minnet sviker mig.
Barcelona Pep, The Creator
2012-06-17 14:22
Någon som vet vilken match det var som när Ronaldo gjorde mål och visade upp sina lårmuskler, så löjligt men jag vill bara skratta lite nu.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-06-17 14:02
Valdes once got fined by the club for arriving late on training after he couldn't find his gloves that had been hidden by Pique.

Haha Pique..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-17 14:01
För mig är Messi, Ronaldo och Iniesta givna som topp 3 i alla fall. Sen är det öppet. Xavi är fantastisk men hans säsong har inte varit lika bra som innan. Frågan är om han ändå inte tar fjärdeplatsen. Sen är det ju Özil, Gómez, Benzema, Zlatan, Rooney, Silva, Thiago Silva och mass fler som slåss om platserna. Väldigt jämnt där bakom.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-17 13:56
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-06-17 13:54
– Det är väldigt svårt för oss i den här gruppen, det är för många stora egon i truppen. Och efter VM har de kanske blivit ännu större - Robben

Mourinho klass på den..
Annons: