/spanien/barcelona/forum/8971.aspx/spanien/barcelona/forum/8971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-14 23:46
Vad skulle ni tycka ifall man endast gav Cred till Xavi, Iniesta, Pique och Messi i ert lag och totalt ignorerat Puyol, Abidal, Busken och Valdes prestationer?

Det är samma sak som att man endast ger Cred till Barca spelarna för spanska landslagets framgångar, finns många andra som bidrar med något.
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-14 23:40
Basaric

Du gör bara bort dig när du säger att Real Madrid haft sin storhets tid i landslaget med Guti som fick aldrig chansen i landslaget, tror inte ens han har gjort 20 landskamper.

Bara för att tidigare spanska spelare inte vunnit EM och VM behöver man inte prata ner dem. Hierro var en pådrivare och en riktig ledarfigur och Raul var spanska landslagets överlägset största stjärna.

Sen är det orättvist att jämföra dagens Spanien med tidigare generationers Spanien, det är som att jämföra dagens Barca med Gaspar tidens Barca. Spanien upplever sina bästa år, bredden är så himla sjuk. Casillas, Ramos, Xavi, Iniesta och Pique var alla med i världslaget 2011. Det är bara att titta på Spaniens bänk som på pappret är bättre än alla nationer som deltar i turneringen.

Anledningen till att Spanien är så framgångsrika är att fotbollen har blivit så modern. Alla lag vill spela den moderna fotbollen och det är spanjorerna bäst på.

Min poäng är att Barcelona är inte ekvivalent med spanska landslaget, vice versa. Visst finns många liknelser, men vi ska komma ihåg att spanska landslaget vann EM innan Barcelonas vansinnes period efter 2008.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-14 23:38
Fan också att inte Silva går till psg, nu ska väl fransmännen ge sig in i jakten på de backar Barca siktat in sig på också. Eller de kanske är för billiga?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-06-14 23:30
På tal om ingenting, jag blir lite fundersam över människans intelligens när man lever i en värld där en fotbollsspelare som sparkar på en boll tjänar 400 gånger mer än vad en person som räddar liv gör. (sjukvårdare, brandmän m.m.)

Vi lever i en sjuk värld.

--

Godnatt allihopa! Dags att få lite sömn inför morgondagens heta drabbning mot England! Bona nit.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-14 23:23
@Siempre Barça:

Nej
2012-06-14 23:19
Alba Martinez hitt som försvarare och som anfallare Gomez. Fast Gomez lär det ju inte bli
Barcelona Barca4eva
2012-06-14 23:04
Jahapp, Silva verkar bli kvar i Milan.
Barcelona Barcadinho.
2012-06-14 23:00
@Rambla~:

Helt imponerade, håller med. Finns det bättre landslags supportar? knappt det.
Skulle vara härligt o uppleva det nångång. Såg för många år sen Skottland och de var typ likadana, hejar på laget oavsett vad det står. Men irländarna är mäktigare.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-06-14 22:59
Spanien kan ju inte prestera utan Iniesta, det syns i varje match. Messi är Barcelonas viktigaste spelare och Iniesta är Spaniens viktigaste spelare. Åker han på en skada så tror jag inte att Spanien lyckas gå långt.

Jag älskar hur dessa troll i puertan hela tiden försöker tona ner Barcelona spelarnas viktiga roller i landslaget. Jag tror knappast att det är en slump att det spanska landslaget blev så överlägsna i samma veva som Guardiola tog över Barcelona och erövrade fotbollsvärlden.

I EM 2008 då Spanien vann så utsågs Xavi till turneringens bästa spelare. I VM 2010 så gjordes samtiga mål av Barcelona spelarna och Xavi utsågs till Spaniens bästa spelare i turneringen.

Real Madrid har ju haft sin storhetstid med spelare som Hierro, Raul & Guti för att nämna några, varför kunde inte dom prestera och ta Spanien till något guld?

En annan sak. Busquets är en bättre spelare än Alonso, det har han bevisat i 4 år nu. Men dom klagar fotfarande på han trots att han får starta i världens bästa klubblag, men även i världens bästa landslag.
Barcelona Barcadinho.
2012-06-14 22:54
Jordi Alba är den stora positiva biten i det spanska landslaget. Två riktigt bra matcher. Han ersätter den tidigare konstanta vänsterbacken Capdevila på ett underbart sätt än så länge.
Hans samarbete med Iniesta på kanten är så delikat att det inte finns återvändo här...!! Han ska till Barca.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-14 22:53
Oj, sorry för dubbelinlägg.
2012-06-14 22:52
Näst flest passningar i matchen slog Jordi Alba - 92 lyckade av 96. Kan inte vänta på att få se Jordi löpa upp och ner längs Camp Nous vänsterkant och skriva in sig i historieböckerna. :)
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-06-14 22:47
till addeh:

För alla oss culés skull: Berätta för Arne att han heter Pedro. Inte Päddro.

Tack.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-14 22:40
Om Barca köper Javi Martinez hoppas jag man inte bara spelar honom som mittback utan lila mycket som pivote. Han är för bra för att nöta för mycket bänk, men används han på båda dessa positioner är han välkommen. För vi kan verkligen ha nytta av killen då! Han och busi skulle även kunna funka ihop på mitten med den senare i en lite offensivare roll. I vissa matcher och med vissa spelare borta vore det inte alls dumt att spela så... Bara att hoppas att han likt Mascherano inte skulle låsas helt till en position. Vilket även i argentinarens fall är slöseri enligt mig!
2012-06-14 22:40
Näst flest passningar i matchen slog Jordi Alba - 92 lyckade av 96. Kan inte vänta på att få se Jordi löpa upp och ner längs Camp Nous vänsterkant och skriva in sig i historieböckerna. :)
2012-06-14 22:32
In med pedroÅÅÅÅH VILKEN HÄRLIG STÄMNING VILKEN HÄRLIG LÅT!
Barcelona Rambla~
2012-06-14 22:30
Irland, vilka supportrar alltså, fantastiska. Respekt!
Barcelona Rambla~
2012-06-14 22:27
Fan vad han springer Alba, upp och ner hela tiden. Precis som Dani Alves. Bra lungor.
2012-06-14 22:27
Lol, några sekunder för sen. Tack för svaret Jonas!
2012-06-14 22:26
Xavi måste ha över 100 pass idag också? Iniesta hade 84 när han byttes ut. Pique - den anfallande mittbacken ;D
2012-06-14 22:26
Xavi har slagit rätt 117 passningar, makalöst.
Barcelona B-Guden
2012-06-14 22:24
Enligt mig borde man ta ut Xabi Alonso och in med en anfallare, eller cecs.
Eller så tar man ut Xavi och sätter in Cesc på hans plats.
Barcelona kev
2012-06-14 22:19
herre min kära. Cecs on fire.
Barcelona F.C.B - #winning
FABRE !
FABREGAAAAAS!!!!!!!
Barcelona Vampíro
GOOOL CESC!
Barcelona Rambla~
Ceeeeeeesc de puta madre :P
Barcelona Rambla~
2012-06-14 22:16
Men nej, fler anfallare är onödigt att de får speltid. Inget om Santi dock.
Barcelona Rambla~
2012-06-14 22:15
Vore det fel att få igång Llorente eller Negredo gubbe? Ta ut Xavi, gör knappast någon nytta nu.
Barcelona Corazon
2012-06-14 22:14
Jag vill ha In Alba och Javi Martinez till Barca riktigt bra bredd skulle vi få
Annons: