/spanien/barcelona/forum/8970.aspx/spanien/barcelona/forum/8970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-06-15 21:56
Colomiers youth player Theo Chendri (15) accepted Barcelona's offer and will become the first Frenchman at the club's academy. [ladepeche]

Barcelona SamMajid
2012-06-15 21:54
Capilito

Som att det här är ett Sverige forum?
Barcelona Capilito
2012-06-15 21:49
SamMajid
Håller du på england så stick till eng forumet tack
Barcelona Capilito
2012-06-15 21:48
Inte tränaren. Det spelarmaterialet det är fel på.
Barcelona SamMajid
2012-06-15 21:25
Goooooooooaaaaaal Andy Carrol!

C'mon England!
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-15 21:21
Håller inte att ha en sån skittränare i svenska landslaget
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-06-15 20:45
Jag gillar också Benzema, men han var faktiskt dålig trots assisten.
Real Madrid Mesudine Zizil
2012-06-15 20:35
@Walee:

Du kanske borde spara den kommentaren till en dag då han inte precis gjort två stycken assist.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-06-15 20:33
Mexes har varit helt off denna matchen. Starta med Koscielny nästa match istället.
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-15 20:26
walee benzema dåliga? lägg ner colan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Walee
2012-06-15 20:02
Benzema är nog den spelare jag gillar mest i Real tillsamans med kaka men fy faan va dålig han har vart i EM...
Barcelona B-Guden
2012-06-15 19:20
Man kan inte räkna med att Thiago ska ha blommat ut än, han kommer förmodligen inte blomma ut förens han blir startspelare.
Thiago Spelar på världens spelskickligaste mittfält, Xavi Iniesta och Cesc,klart han inte kan blomma ut till 100%
Som när Deco lämna Barca det var då Iniesta blev en riktig superstar, det tror jag om Thiago också när Xavi lägger av med fotbollen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-15 18:52
Förstår inte riktigt vad du menar. Den där "talangen" tycker jag flera har. Thiago, Bartra, Deulofeu etc. Vad vill du att de ska ha gjort när de är så unga? Thiago har gjort två säsonger i A-laget som 21-åring varav den senast där han fick väldigt mycket speltid och växte rejält som spelare. Han är lika bra, kanske till och med längre fram i utvecklingen än Iniesta var vid samma ålder vilket var 05.
Barcelona Barca4eva
2012-06-15 18:46
Matchen återupptas kl. 7
Barcelona Hetfield
2012-06-15 18:34
Jag påstår inte att man ska få fram en Messi och Iniesta varje år, det jag däremot säger är att nivån på talanger har minskat. Det är ingen som är särskilt speciell.

Problemet är väl att så fort en talang i La Masia börjar glänsa, då börjar man direkt hypa honom, vilket leder till att talangen inte ens behöver kämpa mer. Det saknas den där talangen som jag anser vara den nästa stora spelaren, det känns mest som att de flesta är rätt så hypade, de står bara i strålkastaren av de gamla talangerna.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-15 18:19
@Siempre Barça:

Jo säkert samtidigt som Swe-Eng
Barcelona Siempre Barça
2012-06-15 18:17
Är matchen avbruten?? Kommer de inte spela klart matchen ??
Postat via SvenskaFans-appen
2012-06-15 18:07
Fanken jag vill vara i Ukraina nu härligt väder ej ironisk
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-15 17:20
Vad tror ni hade varit bäst för Sverige i Frankrike-Ukraina? Själv tycker jag vinst för Ukraina hade varit riktigt bra. Vissa lag blir bättre när de måste vinna men jag tror inte Frankrike är ett sådant. De har en hög högstanivå där de kan gå långt men jag vet inte om man tar en motgång så bra. Bråket 2010 är väl borta nu men kanske ligger kvar lite i huvudet. Och så har man grininga nyckelspelare som Ribery och Evra som lätt hamnar ur balans. Om Sverige vinner och Frankrike får max 1 poäng idag så tror jag vi har bra chans på tisdag.
Barcelona Éluc
2012-06-15 17:12
Barcelona want to sign Valencia left back Jordi Alba (23) this weekend. Valencia also want a quick deal. New meeting next 24-48 hours. [as]

Låt oss hoppas att det blir klart under helgen. Det skulle vara skönt att få en av två möjliga transfers ur vägen redan innan EM är slut, för då kan all fokus läggas på att köpa in en mittback.
Barcelona viscaespania
2012-06-15 17:10
Varför alltid framåt? Se länktips.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-15 16:56
filosofen21

Iniesta var bra även innan Pep även om det var då han blev en av världens bästa spelare. Men 05-06 var han alltså 21 år och var en supersub hela säsongen där han deltog i väldigt många matcher och även gjorde en riktigt bra andra halvlek som inhoppare i CL-finalen. Sen var han väl ordinarie 06-07 och 07-08 om jag inte är helt ute och cyklar.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-15 16:49
Håller inte med Hetfield för fem öre. Tycker talangproduktionen ser bättre ut för varje år som går. Visst har vi inte fått några riktigt stora namn sedan Messi, men hur ofta får någon klubb fram en sådan spelare liksom? Man ska heller inte glömma att de flesta riktigt stora från La Masia inte slog igenom på allvar förrän lite senare i sin karriär. Vi har ett par spelare på tillväxt som åtminstone jag tror kan nå samma nivå så småningom. Ge grabbarna några år till så ska vi nog se att ett par av våra talanger födda 91-95 kommer ansluta till nyss nämnda kategori.
2012-06-15 16:46
Casillas
Arbeloa Ramos Pique Alba
Busquets Martinez
Xavi Pedro Iniesta
Torres
Barcelona filosofen21
2012-06-15 16:46
Om jag minns korrekt var iniesta ingen höjdare första tiden i a-laget. Man såg potential men han blommade inte ut fören under Guardiola. Precis likadant känns det med Thiago. Får Thiago lite tid kommer han bevisa hur bra han är. Han är spelaren jag tror mest på.

Sen hoppas jag på att montoya och deulofeu blir de klasspelare man tror om dem. Det jag sett av Deulofeu har jag varit imponerad av, med åldern kommer mognaden och fortsätter han utvecklas kommer han vara en nyckelspelare i barcelona om 4-5 år.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-15 16:36
Hetfield

En spelare som Messi kommer väl inte fram så ofta. Samma sak med Iniesta, man kan inte förvänta sig att ungdomarna ska bli lika bra som dessa två. Sen tycker det finns många spelare nu som har potential att bli något riktigt bra. Montoya, Bartra och Thiago tror jag på sikt kan bli startspelare, alla födda 91. Muniesa har potential men känns inte lika stabil som Bartra. Deulofeu har en enorm talang och ska bli intressant att se vad han kan göra i framtiden. Dock måste han mogna mycket mer i sitt spel, vilket han redan börjat göra men han är enligt mig långt ifrån en permanent A-lagssplats, han måste bevisa mycket mer än vad han gjort.

Cuenca och Tello är ju de förutom Thiago med mest A-lagsrutin. Men tror mer på att de blir nyttiga truppspelare. Cuenca har inte riktigt någon spetsegenskap som gör att han sticker ut. Tello är tvärtom, hans snabbhet är otrolig men han är väldigt förutsägbar. En blandning av de två hade varit den ultimata talangen. JDS är väldigt mogen i sitt spel men jag tror han är för gammal. Han skulle blivit uppflyttad tidigare, nu finns det många andra duktiga yngre.

Aja, det jag vill komma fram till är att det finns väldigt många spelare med potential i klubben. Och man kan oftast inte se vem som blir den bästa spelaren. Den som sticker ut mest som ung blir inte alltid något sort medan vissa lite mer anonyma blir världsspelare. Men jag tycker La Masía producerar sämre nu. 91:orna är ju den bästa generationen sen spelarna födda 87 med Messi, Piqué, Cesc och Pedro.
Barcelona Mch
2012-06-15 16:29
Att få fram en ny Messi eller Iniesta varje år är omöjligt. Sådana talanger finns ej i varje årskull. Kan vi få upp några årligen som konkurrerar om startplatser ska vi vara nöjda. Lite naivt tänkande om man förväntar sig en guldbollskanidat från la masia årligen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-15 16:22
Mourinho vill förringa Barca betydelse för La Roja och gläds åt att det var lika många maränger som cules i den startelvan igår..

Bitch please, vi har Puyol/Villa indisponibla och en av Reals startspelare hette Arbeloa. Dessutom:
närmast startelvan från Madrid: Albiol
närmast startelven från Barcelona: Cesc
Barcelona B-Guden
2012-06-15 16:09
Hetfield

vet du hur lång tid det tog innan Iniesta blomma ut och blev riktigt bra ?
Jämför inte folk med Messi, det är omöjligt :)
Barcelona Hetfield
2012-06-15 15:58
Är det bara jag som tycker att La Masia har blivit sämre på att få fram talanger? Det känns som att ända sen Rijkaard tog över, så har det kommit fram talanger varje år.

Det här året så känns det inte så vasst. Montoya? Ja, han kan bli riktigt bra, men det är ingen Cafu. Bartra? Han känns stabil, men han behöver ha speltid. Fontas? En segare Pique. Deulofue? Ojämn och spelar för mycket för sig själv. Rafinha? En offensivare Thiago. Thiago? Potential, men känns väldigt begränsad när han får spela som central mittfältare. Sergi Roberto? Nja, men han har potential. Jag kan fortsätta så, det känns inte som att man får fram Messi och Iniesta spelare längre, utan det är mest hypade spelare, det är väl bara Grimaldo som jag är sugen på att se.
Annons: