/spanien/barcelona/forum/8951.aspx/spanien/barcelona/forum/8951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-20 20:33
@Abbe.:

Sahin startelva
Barcelona Abbe.
2012-06-20 20:04
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Khedira (Madrid): "Bayern-Guardiola? Everything Guardiola has done at Barça is praiseworthy. He's one the greats. He'd fit in at Bayern."

Ska Mourinho kicka Khedira nu också?
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-20 19:56
@barca!54:

Synd att Riverola går till Bologna
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-20 19:17
Deulofeu

Och Rafinha
Barcelona Ibillay
2012-06-20 18:53
@Deulofeu:

Hoppas grabbarna ger Real Madrid B eller vad dom heter en fin välkommelse
Barcelona Rambla~
2012-06-20 17:05
Armando lämnar till slut. Inte ett öga är torrt...

Det var fan på tiden. :P
Barcelona Deulofeu
2012-06-20 17:00
Barca b blir ännu roligare nästa år. Jag hade gärna sett Samper och någon mer från Kamerun de flesta är riktigt vassa.

Kul med Grimaldo och Dongou våra största talanger ihop med Deulofeu.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-06-20 15:52
Abbe När man pratar om trollen.... När han blev vicekapten förra året blev jag rädd för att han skulle bli än mer långvarig
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2012-06-20 15:10
Mojito - Culé (un estilo de vida)

"För övrigt hoppas jag att man kickar Armando lång väg, men det lär väl inte hända."

Jodå, nu bekräftar klubben att Armando lämnar i sommar :-).
Barcelona barca!54
2012-06-20 15:08
Official: Barcelona B players Marti Riverola (to Bologna), Ruben Mino, and Armando will leave the club this summer
2012-06-20 14:54
EL Capitan.
2012-06-20 14:44
Bra video.
2012-06-20 14:40
Real Madrid youth director Alberto Giraldez will be fired because Mourinho never forgave him he praised Guardiola last year. [confidencial]

Man blir ju inte förvånad längre... om det nu är sant - och varför skulle det inte vara d.
2012-06-20 14:33
Haha sorry ändrar min back lista för tredje gången nu :)

Alba
Martinez
Hummels
Verthogen
Debuchy
Sagna

Själv har jag köpt Hummels, Debuchy, Sagna och Alba på FIFA 12. För er som vill veta. jag fick dem ganska lätt.

Forwards:
Dzeko
Gomez
T. Muller
Falcao
RVP
Lloris

Mina favorit forwards utanför barca men såklart finns det mer.
Real Madrid C R 7
2012-06-20 14:29
Kan er mod vara snäll och ta bort min Ip-spärr från min vanliga dator( Jobbdator skriver jag nu ifrån)

Jag kommer aldrig mer vara inne här. PLZ!
2012-06-20 14:07
1.70-ligan

Ja, B-laget behöver ju fyllas på när Bartra, Montoya, JDS och Muniesa tar klivet upp.
Ryktas dessutom om att Lobato och Rodri kan lämna i sommar för Espanol resp Mallorca.

Barca är därför ute efter att även förstärka truppen utifrån (jordi Amat bland annat) och senast idag skrevs det om ett par 18-åringar från Sporting Lissabons akademi som sägs vara scoutade och nära en övergång.

Rafinha, Deolofeu, Sergi Roberto och Planas är väl de som får ta det stora ansvaret kommande säsong.

För övrigt hoppas jag att man kickar Armando lång väg, men det lär väl inte hända.
Barcelona petersays
2012-06-20 13:43
Ni får tro vad ni vill. Detta är en högst hypotetisk anti-diskussion. Vi verkar ju tro helt olika saker och kommer inte överens. Tiden får utvisa helt enkelt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-20 13:39
I fjol var det 5st från Juvenil A som fick ta steget upp till Barca B. I år är det hela 7st! Bl.a ett par framtidsnamn av stora mått som Grimaldo, Ayala, Dongou och Miguel Angel.. härliga nyheter! Och snacka om att det borde vara motiverande för grabbarna att spela i Juvenil A, när man ser hur många som faktiskt belönas för det slit man lägger ned :)
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-06-20 13:21
Sorry dudes, läste för snabbt..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-20 12:17
DM1982

Precis så tror jag också. Det bästa skulle vara om klubbarna kom överens nu under EM. Sedan borde det inte vara jättelånga förhandlingarmed Alba, han vill ju till Barca. Största problemen brukar vara klubbarna emellan.

Jag är nog 95 % säker på att Alba blir klar för oss. Det känns väldigt nära.
Barcelona DM1982
2012-06-20 12:11
@petersays:

Men hur engagerad behöver Alba vara när förhandlingarna NU handlar om priset till klubben? Det som händer nu, i första skedet, är att klubbarna Barcelona och Valencia kommer överens om ett pris. Här har knappast Alba något att säga till om, det är helt upp till klubbarna att förhandla. När de kommer överens om ett pris så är han klar för Barcelona. Det han då ska göra är att gå igenom sitt kontrakt med klubben och är det hans agent som förhandlar, inte kubben Valencia som i det skedet är klara med sina förhandlingar.

Det pratas om fem år och 3 miljoner euro per år, låter troligt.

Så han kan ju självklart säljas under EM men kommer knappast åka till Barcelona och skriva sitt personliga kontrakt mitt under EM, självklart inte. Men det hindrar inte klubbarna från att bli klara med försäljningen ändå, det är knappast så att han inte kommer till klubben.

Priset kommer inte ändras så mycket under EM på sin höjd någon miljon. Det kommer i slutändan landa på runt 13 miljoner, ett mycket bra pris för den spelaren.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-20 12:03
Spanien/Frankrike spelar mot Tjeckien/Portugal i semifinal. England/Italien möter Tyskland/Grekland. Allt är alltså upplagt för en final mellan Spanien och Tyskland. Själv är jag inte så säker. Båda lagen kan få det svårare än vad man tror. Frankrike en bra dag kan slå Spanien och Italien kan förstöra för Tyskland om de möts i semin.

Kom ihåg att det också var upplagt för El Clasico i CL-finalen i våras och kolla vad som hände då.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2012-06-20 11:57
Blaugrana són els colors!

Ja dom möter Frankrike i kvarten, det vet jag med. Men dom möter inte Frankrike igen i fall dom tar sig förbi kvartsfinalen. Frågan löd mer vilka dom möter i " Semifinalen", det är en vis skillnad. Jag är lite inne på Tony | 32 y 9 att dom får möta antingen Portugal/Tjeckien. Jag ville bara vara säker, för då kan jag satsa på Spanska & Tyska spelare fullt ut i min drömelva!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-20 11:49
Blaugrana son els colors

"Någon som vet vilka Spanien får möta i semifinal? I fall nu spanien tar sig förbi Frankrike.".
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-06-20 11:45
Mr Andrés-Iniesta.

Spaninen möter Frankrike.
Real Madrid Tony | 32 y 9
2012-06-20 10:56
Mr Andres Iniesta

Antingen Portugal eller Tjeckien har jag för mig.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2012-06-20 10:45
Någon som vet vilka Spanien får möta i semifinal? I fall nu spanien tar sig förbi Frankrike.
Barcelona petersays
2012-06-20 10:25
@DM1982:

Precis som B-Guden skriver - du missförstår nog hans kommentar. Han menar att han inte vill höra någonting om någon transfer under EM. Alltså kommer ingenting hända på transferfronten. Inte tror du väl att managern styr allt? Givetvis är Alba och hans familj och alla möjliga intressenter inblandade i samtalen.

Dessutom så är såklart Albas marknadspris till viss del beroende av hans insats i EM.
,Sami
2012-06-20 09:58
Knowing Valencia want deal on Alba before 30 June, Barcelona are awaiting events. Discussion on share fixed part/variables in fee. [sport]
Barcelona B-Guden
2012-06-19 23:31
@DM1982:

Just därför kommer han inte bli klar under em heller...
Annons: