/spanien/barcelona/forum/8950.aspx/spanien/barcelona/forum/8950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-06-20 13:21
Sorry dudes, läste för snabbt..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-20 12:17
DM1982

Precis så tror jag också. Det bästa skulle vara om klubbarna kom överens nu under EM. Sedan borde det inte vara jättelånga förhandlingarmed Alba, han vill ju till Barca. Största problemen brukar vara klubbarna emellan.

Jag är nog 95 % säker på att Alba blir klar för oss. Det känns väldigt nära.
Barcelona DM1982
2012-06-20 12:11
@petersays:

Men hur engagerad behöver Alba vara när förhandlingarna NU handlar om priset till klubben? Det som händer nu, i första skedet, är att klubbarna Barcelona och Valencia kommer överens om ett pris. Här har knappast Alba något att säga till om, det är helt upp till klubbarna att förhandla. När de kommer överens om ett pris så är han klar för Barcelona. Det han då ska göra är att gå igenom sitt kontrakt med klubben och är det hans agent som förhandlar, inte kubben Valencia som i det skedet är klara med sina förhandlingar.

Det pratas om fem år och 3 miljoner euro per år, låter troligt.

Så han kan ju självklart säljas under EM men kommer knappast åka till Barcelona och skriva sitt personliga kontrakt mitt under EM, självklart inte. Men det hindrar inte klubbarna från att bli klara med försäljningen ändå, det är knappast så att han inte kommer till klubben.

Priset kommer inte ändras så mycket under EM på sin höjd någon miljon. Det kommer i slutändan landa på runt 13 miljoner, ett mycket bra pris för den spelaren.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-20 12:03
Spanien/Frankrike spelar mot Tjeckien/Portugal i semifinal. England/Italien möter Tyskland/Grekland. Allt är alltså upplagt för en final mellan Spanien och Tyskland. Själv är jag inte så säker. Båda lagen kan få det svårare än vad man tror. Frankrike en bra dag kan slå Spanien och Italien kan förstöra för Tyskland om de möts i semin.

Kom ihåg att det också var upplagt för El Clasico i CL-finalen i våras och kolla vad som hände då.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2012-06-20 11:57
Blaugrana són els colors!

Ja dom möter Frankrike i kvarten, det vet jag med. Men dom möter inte Frankrike igen i fall dom tar sig förbi kvartsfinalen. Frågan löd mer vilka dom möter i " Semifinalen", det är en vis skillnad. Jag är lite inne på Tony | 32 y 9 att dom får möta antingen Portugal/Tjeckien. Jag ville bara vara säker, för då kan jag satsa på Spanska & Tyska spelare fullt ut i min drömelva!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-20 11:49
Blaugrana son els colors

"Någon som vet vilka Spanien får möta i semifinal? I fall nu spanien tar sig förbi Frankrike.".
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-06-20 11:45
Mr Andrés-Iniesta.

Spaninen möter Frankrike.
Real Madrid Tony | 32 y 9
2012-06-20 10:56
Mr Andres Iniesta

Antingen Portugal eller Tjeckien har jag för mig.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2012-06-20 10:45
Någon som vet vilka Spanien får möta i semifinal? I fall nu spanien tar sig förbi Frankrike.
Barcelona petersays
2012-06-20 10:25
@DM1982:

Precis som B-Guden skriver - du missförstår nog hans kommentar. Han menar att han inte vill höra någonting om någon transfer under EM. Alltså kommer ingenting hända på transferfronten. Inte tror du väl att managern styr allt? Givetvis är Alba och hans familj och alla möjliga intressenter inblandade i samtalen.

Dessutom så är såklart Albas marknadspris till viss del beroende av hans insats i EM.
,Sami
2012-06-20 09:58
Knowing Valencia want deal on Alba before 30 June, Barcelona are awaiting events. Discussion on share fixed part/variables in fee. [sport]
Barcelona B-Guden
2012-06-19 23:31
@DM1982:

Just därför kommer han inte bli klar under em heller...
Barcelona DM1982
2012-06-19 23:19
@B-Guden:

Alba (Valencia): "Possible transfer to Barça? I've told my agents I don't want to hear anything that's not related to ESP." [cuatro via md]

Hur engagerad verkar Alba vara i pågående förhandlingar?
Barcelona Federer
2012-06-19 23:12
Holy shit vilket mål av Ibra.Fan vad han är bra.
Barcelona Rambla~
2012-06-19 23:08
Kolla Ukrainas "mål". England utspelade stora stunder men Ukraina bränner tyvärr alla målchanser.
Barcelonistas
2012-06-19 23:01
Synd om Ukraina som blir rånade.
Barcelona Rambla~
2012-06-19 22:52
England vinner på en sketen målvaktstavla och en boll som var över mållinjen för Ukraina.
Barcelona Rambla~
2012-06-19 22:49
Hade Sverige haft en spelare till i närheten av Zlatans klass tex på mittfältet så hade det kunna räcka långt. I kväll visade de att med inställning, laganda och koncentration så är man riktigt svårslagna för vilket lag som helst.
Barcelona S91
2012-06-19 22:43
Riktigt synd att det där kvitteringsmålet aldrig kom för Ukraina. Jag hade verkligen sett fram emot Spanien-England, där den fina fotbollen en gång för alla skulle tystat ner catenaccion och dess anhängare.
Barcelona Rambla~
2012-06-19 22:42
England måste vara Em:s pissigaste lag, så jävla tråkiga och fegspelande så man blir spyfärdig.
Barcelona B-Guden
2012-06-19 22:38
DM1982

Agenten förhandlar på spelaren villkor, och jo spelarna är med i förhandlingarna just därför blir aldrig spelare klara under mästerskap
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-19 22:30
Såklart går min tippning fel på Sverige som var den enda matchen jag hade kvar och den hade jag 1X.. Var väl säkraste matchen på hela lappen, bye bye tusenlappar.
Barcelonistas
2012-06-19 22:27
Walla Benzema har alltid varit överskattad. Vad har han gjort i detta mästerskap?
Barcelona DM1982
2012-06-19 22:00
@petersays:

Jag kan inte komma på någon spelare som har bytt klubb under ett mästerskap men det innebär inte att det inte har skett. I det här fallet så är jag tämligen säker på att köpet kommer ske snart, även om det är under EM.

En spelare är inte engagerad i ett klubbyte, det är mellan agenten och klubben. Alba säger att han vill byta klubb, agenten fixar. Finns ingen anledning för en spelare att blanda sig i förhandlingar, det är det man har agenter till.

Men vi får se.
Barcelona El Soap
2012-06-19 21:53
Säga vad man vill om Zlatan, men vilket jävla mål!
Barcelona petersays
2012-06-19 21:49
@DM1982:

Av respekt för spelaren och för landslaget. Under EM ska fokus ligga på EM, inte på transferrykten eller transfers. Du tror inte stämningen i omklädningsrummen skulle påverkas om spelare sitter i mobil med sina agenter hela tiden eller byter klubbar mitt under pågående mästerskap?

Det finns en anledning till att exakt alla spelare brukar säga att deras tankar ligger på VM/EM/OS och att eventuella klubbyten för vänta.

Men kom gärna med exempel på spelare som bytt klubb mitt under ett mästerskap de spelat i som ordinarie spelare - jag kommer inte på någon.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-06-19 21:36
1.70 ligan HAHAHAH Det där MÅSTE vara fake!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-06-19 21:34
Eluc- De har sagt idag eller imorgon blir han klar i typ tre veckor nu så..
Barcelona DM1982
2012-06-19 21:01
@petersays:

Varför skulle han inte bli klar under EM? Jag tror att både Barcelona och Valencia vill bli klara med det här så fort det går, finns ingen anledning att förhala det hela.
Barcelona petersays
2012-06-19 20:54
Om Alba blir klar under EM så äter jag upp min hatt.
Annons: