/spanien/barcelona/forum/8949.aspx/spanien/barcelona/forum/8949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-24 14:49
Villa/Silva

Håller med dig, sen är det en spelare som hela tiden skriker och peppar på sina spelare medan Ramos visar sura gester och miner direkt han får en dålig passning.
Barcelona Barca Barca
2012-06-24 14:35
Hombre - "Pipita quédate"

Du vill se maktskifte nu ? Varför vill du det, vill du inte att Ramos och Casillas fortsätter dominera landslagsfotbollen. Det luktar Ronaldo och Özil kärlek. Du vill att Tyskland ska vinna så Özil går om Xavi och Iniesta, du vill att Ronaldo ska vinna för att han ska få den där jävla guldbollen :D Du tror att Portugal ger spanien match ? Mycket möjligt. Men Deras mittfält som består av Meireiles Moutinho kommer åka på en knockout, Xabi och Busquets väger mycket tyngre än dom. Det ända spanien kan få problem mot Portugal är portugals grisiga försvarsspelare Pepe och Bruno alves, resten löser dom ganska bra. Det bli Tyskland och spanien i final tror jag om inte spanien åker på en mina som barca åkte på mot Chelsea, för i fotbollen kan allt hända.
Valencia Villa/Silva
2012-06-24 14:07
El Maestro//

Jag håller med angående Ramos. Han är en fantastisk spelare men helt enkelt för tjurskallig för att vara kapten. En lagkapten ska kunna höja lagets moral och vara hjärtat i laget. En lagkapten ska inte vara en spelare som efter 10 minuter kan göra en riktig dum tackling och bli utvisad.

Puyol är den perfekta kaptenen för att laget litar på honom. Han är en spelare som gör alla spelare omkring sig bättre. Han gör grovjobbet och låter sina medspelare kunna spela ostressad. Laget vet att de har världens bästa mittback bredvid sig. Sen är han vid många tillfällen en matchvinnnare. Vi har sett många tillfällen där Barca och Spanien klarar inte av att göra mål och sedan dyker Puyol upp och nickar bollen i mål och vinner matchen åt sitt lag. Där har du en riktig kapten. En som helt enkelt offrar sig för laget.
Barcelona Piello
2012-06-24 13:51
Vill se detta laget mot Portugal.
:)

Reina
Juanfran Pique Ramos Alba
Iniesta Xavi Fabregas Cazorla
Torres Mata
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-24 13:30
Basaric

" Det finns ingen klubb/landslag som spelar vackrare fotboll än Spanien och Barcelona."

Tala för dig själv är du snäll, du är precis lika enögt som 99% av dina inlägg. Tyskland har vunnit betydligt fler sympatisörer under detta mästerskap än Spanien, dem spelar enligt många en publikfriande och underhållande fotboll. Spanjorerna är är mer cyniska och spelar en mer effektiv och kontrollerad fotboll.

Finns ingen enad expertis när det gäller fotboll, alla har olika smak. Men nog måste man vara enögd om man tycker att Spanien bjudit på den mest undehållande fotbollen?

Spanien har inte varit underhållande sedan 2008, men man har blivit mycket bättre taktiskt och än mer cyniska. Sen är Spanien även väldigt samspelta, man har över 750 landskamper ihop.

Jag tror Portugal kommer ge Spanien en tuff match, man har ett bra organiserat försvarsspel och mittbackar som inte viker en tum. Sen spelar man betydligt bättre som lag. Portugal trivs precis i den positionen dem är mot i Spanien, underdogs och spelmässigt underlägsna. Men det finns en mentalitet och tro hos det portugisiska landslaget som inget lag har. Många pratar om att det finns divor i Portugals landslag, men dem är troligen det mest enade laget.

På tal om att man ogillar Spanien, jag har alltid gillat dem. Men jag vill se ett maktskifte nu och jag vill att antingen Ronaldo får det mästerskapsguld han förtjänar eller att tyskarna som bjuder på underhållning vinner.
Barcelona Frodo
2012-06-24 13:27
Jag tror att Ramos mycket väl kan hamna uppe på 140-150 landskamper när han lagt skorna på hyllan och till skillnad från många andra Realspelare kommer de landskamperna att vara välförtjänta. Han kommer att klassas som en av de största inom spansk fotboll. Däremot är det fail att ge honom kaptensbindeln vare sig det är i klubblaget eller landslaget oavsett hur meriterad han är.
Barcelona el Maestro:- )
2012-06-24 13:22
@Villa/Silva:

Du har rätt i det du skriver. Jag håller med dig. Det kan mycket väl vara så. Casillas får gärna vakta buren i 100 år om han vill. Han är bäst.

Men Ramos som kapten tror jag inte på. Det skulle spillra mer än det skulle skapa gemenskap i truppen. Han är en tjurskalle och en nolla intellektuellt men Spanien har å andra sidan haft kaptenar tidigare som var mycket mer tjurskalliga men då vann man ingenting heller. Här menar jag givetvis inte Raul som är ett undantag.
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-24 13:20
Egentligen är det inte ens lönt att diskutera detta nu när jag tänker efter. Sannolikheten är inte alls stor när det kommer till att Sergio Ramos ska bli kapten kontinuerligt. Allt på grund utav Casillas och dennes framtid :).

Kovändning.
Valencia Villa/Silva
2012-06-24 13:15
Varför är det egentligen viktigt om vem som har mest landskamper?? Det viktigaste är att spanien vinner och inget mer. Just nu ser det ut som om de är på god väg att försvara sin titel.

Varför skulle Casillias bara ha 4 år kvar?? Han kan likagärna briljera när han är 38-39. Van Der Sar var ju top tre bäst i världen när han slutade och var nära 41.
2012-06-24 13:14
el Maestro:- ) //

Dagens kaptener i det spanska landslaget:

* Casillas.
* Xabi Alonso.
* Xavi.
* Sergio Ramos.

Hade Puyol varit med hade han haft en plats härovan. Det som talar för att Sergio Ramos kommer bli kapten är att samtliga som är före honom i rangordningen går mot "slutet av sina karriärer". Dessutom är Sergio Ramos vice-kapten i Real Madrid, något som förmodligen spelar en väldig roll i det hela.
2012-06-24 13:10
"..Sergio Ramos kommer vara given som bara den i startelvan under hans aktiva karriär,..."
Jag skulle inte vara så säker på det om jag vore dig där om några år fram i tiden.Och kapten till en sån tjurskalle. Det vore inte bra för laget.
2012-06-24 13:10
Dubbelt.
2012-06-24 13:02
el Maestro //

Sergio Ramos började sin landslagskärriär tidigare än Busquets, när Sergio Ramos debuterade för La Roja blev han den yngsta någonsin att representera La Roja, ett rekord som senare kom att tillhöra Cesc. Med det sagt har Sergio Ramos redan där ett försprång gentemot Busquets. Sergio Ramos kommer vara given som bara den i startelvan under hans aktiva karriär, och kommer förmodligen sedermera även bli kapten efter att Casillas lagt ned.

Edit: Allt detta (kapten) ifall Casillas lägger handskarna på hyllan innan det att Sergio Ramos lägger skorna på hyllan :)

Som sagt, Sergio Ramos är blott två år äldre än Busquets och att Busquets ska knappa in mer än 45 matcher på två säsonger låter knappast realistiskt i mina öron, i synnerhet när det väl handlar om landslagsspel. Allt detta naturligtvis förutsatt att deras karriärer mer eller mindre är lika långa.
-
Sergio Ramos fyllde 26 i mars. Busquets fyller 24 om någon vecka.
2012-06-24 12:58
I landslagssammanhang kallas Busquets Sergio. Sergio Ramos kallas för Ramos. Det är det som gäller. Man har översatt citatet fel.
Real Madrid cbvá
2012-06-24 12:56
El meastro

Tänk logiskt lite, Ramos har ~45 landskamper mer men är bara två år äldre. Men behöver inte vara någon Einstein för att förstå vem han menar.
2012-06-24 12:51
@| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |:

Ja, han är ung, men snart 27 år. Han har några år kvar att spela men Busquets är bara 23 år och spelare i varje match. Han lär fortsätta att vara ordinarie även när Alonso inte duger längre. Casillas har upp till fyra år till att spela. Tror du att Ramos har möjlighet att bryta hans rekord då? Snarare Sergio Busquets skulle jag vilja säga.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-06-24 12:50
Mycket möjligt att Casillas menar Ramos, men det är inte ofta barcastuff har fel.

---

Messi fyller 25 år idag. Han har under sin karriär gjort 281 mål, hunnit att spela 70 landskamper för Argentina. Han har vunnit 21 titlar och han har slagit 19 världsrekord inom fotbollen. Grattis på födelsedagen världens bästa genom tiderna.
2012-06-24 12:39
el Maestro :- ) //

Läs gärna mitt föregående inlägg. Sergio Ramos är även han ung. Lägg därtill att Casillas samt Sergio Ramos är otroligt tighta tillsammans vilket medför i att dessa öser beröm över varandra, mer eller mindre konstant.
2012-06-24 12:37
@| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |:

Är det något som ska sätta ett nytt rekord så är det Busquets. Han är ung och är ordinarie sen han börja spela för laget. Det är därför lätt att förstå att Casillas menar Busquets. Det säger sig själv kort sagt att Iker menar honom. Du kommer dock med en översättning. Översättningar kan lätt misstolkas i olika sammanhäng.
Förresten den 19-årie Joan Angel Roman sägs vara på ingång för Barça B. Har inte sett något av honom men han verkar vara en lovande talang enligt de YouBue-bilder jag har sett. Han är från Espanyols ungdomsakademi men köptes av City för något år sen.
2012-06-24 12:35
basaric - "el guaje" //

"Realmadridplace" på Twitter. Möjligtvis så att Casillas nämnt Sergio, därav missförståndet. Men ifall man är osäker kan man alltid tänka i banor som realistiska. Sergio Ramos som är två år äldre än Busquets har mäktat med 90 landskamper samtidigt som Busquets ännu inte kommit upp i 45 (?). Det känns inte alltför realistiskt att Busquets ska knappa in såpass mycket på Sergio Ramos på två säsonger (under förutsättningen att deras karriärer är lika långa) för att i ett senare fall även gå om Casillas, om man säger så.

Casillas är dessutom uppe i 135 landskamper i detta nu om jag inte är helt ute och cyklar. Och betydligt fler väntar enligt min förmodan.
2012-06-24 12:22
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Kan du länka till vart du hämtade texten ifrån? För enligt barcastuff så var det Busquets han menade.
2012-06-24 11:57
basaric - "el guaje" //

Casillas syftar snarare på Sergio Ramos :).

"Many are talking about me playing many more games for the NT, for me it's Ramos. (Ramos= 26 years with 90 caps). Ramos played so many games for the NT and if he takes care of himself, he'll become the most capped player in Spanish history."
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-24 11:10
Ghazza Bra skrivet!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ghazza
2012-06-24 10:49
Skrev till Erik Niva angående min trötthet på att Spanien sågas trots vinst när exempelvis lag som Chelsea hyllas för att "det viktigaste är att vinna." Passade även på att ställa en fråga, och man kan väl säga att svaret jag fick var mer solklart än jag trodde:

"Egentligen är det ganska enkelt. Ogillar man Spaniens sätt att rulla boll så får man väl f-n ta tillbaka den? Jag tror inte vi vanliga dödliga förstår hur svårt denna typ av fotboll är att spela. Visserligen kan till och med pojkar 15 spela kvadraten i några minuter. Men att göra det i match efter match... I mästerskap efter mästerskap. Det är konst.

Nämn ett annat landslag som håller fast lika gediget som Spanien vid denna filosofi och du har min djupa tacksamhet."

Niva - Kataloniens landslag!
Barcelona Mäktiga Messi
2012-06-24 09:02
Oj oj oj oj iniesta är helt enkelt magiskt gudomlig . Alltid lika njutbart o se han briljera med xavi
Wena
2012-06-24 06:26
Visca Barca y Visca Catalunya !
Barcelona LeoMessi
2012-06-24 04:30
Basaric Har för mig att jag skrev att Messi är en minst lika bra målskytt och en massa annat därefter:P
Barcelona Federer
2012-06-24 04:19
Grattis Messi. 25 år nu, fan vad tiden går fort. Kändes som igår när Messi gjorde hattrick mot Real Madrid som 19 åring. Grattis världens bäste spelare!
2012-06-24 04:14
LeoMessi

Du är den andra idag som verkar tycka att Ronaldo är en bättre målskytt än Messi. Fast han är ju inte det heller . Dom senaste fyra åren har Messi gjort mer mål än Ronaldo varje säsong, i år så gjorde han 14 mål mer. Även i landslaget så har Messi en bättre målsnitt än Ronaldo.

EDIT: Såg att du inte skrev något om att Ronaldo är en bättre målskytt. Skyller på tröttheten.
Barcelona LeoMessi
2012-06-24 04:08
Även om Portugal skulle vinna EM så blir inte Ronaldo världens bäste spelare. Skillnaden mellan dessa två herrar är så pass stor att det inte räcker med någon titel för att ronaldo ska vinna. Ronaldo är en målspruta av sällan skådat slag. Tycker att han är en extremt bra målskytt och det beror på att han är så duktig på att ta löpningen bakom backarna. Medan Messi är utöver en minst lika bra målskytt så är han också ganska mycket bättre i spelet. Han misslyckas sällan med att ta sig förbi sin motståndare och hans spelsinne är bättre än någon annans. Man har sett så många ggr honom slå passningar som går rätt igenom ett halvt lag för att sedan stanna precis framför foten på sin medspelare. Inte så svårt att veta vem jag håller på. Med tanke på mitt nick:P Ber om ursäkt ifall det är något konstigt i texten. Vaknade precis och så skriver jag med mobilen.
Annons: