/spanien/barcelona/forum/8948.aspx/spanien/barcelona/forum/8948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Briljanté
2012-06-21 21:13
Ditt förra inlägg? snackar om ditt skrik i 2 fu*cking månader. Men take a chill pill och så löser det sig ;)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-21 21:11
Ja jag mitt förra inlägg var ett riktigt desperat skrik efter honom, eller vad tycker du?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Briljanté
2012-06-21 21:05
1.70

Hahah Verthongen! du skriker alltså fortfarande efter honom? ge upp grabben.
2012-06-21 21:02
30milj för Hummels känns som mer välinvesterade pengar än 40milj för Thiago Silva. Tysken är kanske den mest spännande unga mittbacken i världen, och som flera varit inne på - med sin längd, passningsfot och blick för spelet hade han passat galet bra in i Barca. Jag hade inte klagat om vi köpte honom för den summan, även om jag fortfarande helst ser att man köper vertonghen för dryga 10m
Barcelona Briljanté
2012-06-21 20:39
Hummels alla dagar i veckan före Alba och det tror jag de flesta håller med mig om. Han blir dyr precis som T.Silva skulle bli ifall vi värvar honom men skillnaden är ju att Hummels är mycket yngre än honom och alltså mer värd den summan som det ryktas om.

Synd om Mascherano bara som gjort det så bra men tyvärr man kan fan inte motstå en sådan spelare. Skulle bli kul med en försvarare som crack värvning istället för en anfallare varenda Silly Season.
Barcelona Hetfield
2012-06-21 19:35
Varför skulle hans kontraktförlängning utesluta att Barcelona köper honom? Han förlängde väl antagligen för att Dortmund ska kunna sälja honom dyrt.

Jag tror inte att Hummels tackar nej, han är ju nästan gjord för att spela i Barcelona. Hans passningsfot skulle få Marquez att häpna.
Barcelona Thiago-The next one
2012-06-21 19:22
@Wena:

Om jag inte minns fel så förlängde han nyligen sitt kontrakt till 2017 med Dortmund.
Wena
2012-06-21 18:55
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Grymt skön känsla han har den där Hummels. Hoppas bara Barca värvar honom snart innan priset höjs!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-21 17:57
Romarinho kanske är på väg till oss. Låter onekligen riktigt intressant. Ngon som vet vad han har presterat i Vasco da gama?
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-21 17:42
Ifall Alba mot min förmodan blir kvar i Valencia så "bör" det inte vara alltför långsökt att Valencia kommer erbjuda honom ett nytt kontrakt, och ifall Alba då inte kritar på det nya potentiella kontraktet kan han faktiskt komma att hamna i frysboxen en hel säsong. Och det i sig är väl knappast att föredra för varken Albas del eller er del?

Vad tror ni? Hur stor är sannolikheten att detta inträffar enligt er?
2012-06-21 17:41
Alltså vilka jävla fötter Hummels har..!
Barcelona Cataloniaboy
2012-06-21 17:36
15 miljoner euro för Spaniens ordinarie och i nuläget bäste vänsterback är väl ingenting? Annars. Ta hit killen när hans nuvarande kontrakt inte gäller längre. Det handlar om en säsong. Vi har dessutom redan Adriano, som jag tycker är i klass med Alba. Sen förmodligen Abidal (jag är optimist, ja. killen är stark).
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-21 17:00
i vote RosPorta
Barcelona Deulofeu
2012-06-21 16:48
Gillar verkligen inte det Rosell håller på med kan han inte bara knipa mun?

Jag är dock lite rädd för att Tito kan vara lite likandan jag hoppas jag har fel.Tiden kommer utvisa hur han är både på plan och utanför.

Jag gillar Peps metoder alla dagar i veckan.

2012-06-21 16:29
elbraco - SiamoCalcio (Barcelona) Lasell låter dom en maträtt
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-21 16:20
El Corazon

Rosporta låter faktiskt bättre än Lasell.
2012-06-21 15:52
Barca - King / Messi Messi Messi

Rosell tar hand om den ekonmiska delen på ett mycket bra sätt. Den sociala biten med media har jag börjat tröttna rejält på nu. Han kommer ofta med helt idiotiska uttalanden som förstör klubbens image. Qatar foundation är en stor social förlust. Laporta genomförde samarbetet med UNICEF, vilket blev en stor social vinst.

Jag vill ha en Rosporta.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-21 15:50
@DM1982:

Detta är väl vad vi förmodar eftersom han är från La masia? Eller är det något han sagt själv?
2012-06-21 15:49
Romarios son (Romarinho) sägs vara påväg till barca.. ;)
Barcelona DM1982
2012-06-21 15:23
@el Flaco - Anims Guaje!:

Ok. Hade varit skumt om det var tränaren, han hade knappast fått komma till Barcelona.

Angående Alba, visst kan man tycka att det är sniket att hålla på att tjaffsa om några miljoner här och där men Rosell gick till val som någon slags ekonomisk räddare av klubben. Han kommer spela tuff i alla förhandlingar, även den här med Alba.

Valencia kan tjura bäst de vill men eftersom Alba vill till Barcelona och inte har kritat på något kontrakt så blir det mest tomma hot. Antingen kommer han till Barcelona den här säsongen för runt 13 miljoner eller gratis nästa säsong. Valet bör inte vara så svårt.
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-21 15:02
rosell & co bryr sig inte om en spelare kostar 2, 4, 5, 6, 7 till 50 mille euro. de kommer alltid försöka att sänka priset med några miljoner och variabler. hur fan ska vi ens få en spelare som neymar när klubbar som madrid betalar på rak arm det klubben vill ha. Laporta va en party ass idiot men han betala. Rosell är ekonomisk smart ass som man blir irriterad på. välj själva. jag föredrar rosell som sköter klubbens ekonomi som tyskar. i längden blir det bra.samtidigt kan jag bli irriterad på att de inte handlar snabbare på transfer marknaden.
Barcelona Deulofeu
2012-06-21 14:47
Angående Alba så måste man säga att de agerar klantigt och oproffsigt.Om man försöker stjäla ungdomar samtidigt som man försöker pruta ned priset 50 miljoner är småsint.

Betala nu eller affären spricker.Just nu verkar affären påväg att spricka om du frågar mig.Så oerhört klantigt.Att hitta en så bra vänsterback för 150 miljoner gårt inte enligt mig.Han är startklar och kommer förstärka laget från match 1 nämn en annan som kommer in så snabbt i laget och tillför så mycket det går inte.Möjligen att flytta upp Grimaldo om ett år eller så men innan dess ska vi klara oss på Adriano mr sträckning?
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-06-21 14:36
@Thiago-The next one:

Det senaste jag har hört är att Manuel Llorente är irriterad på Barça för att de har värvat 3 canteranos från Valencia, två alevínes och en infantil, och har satt ner foten; antingen betalar Barça 15 miljoner för Jordi Alba eller så blir det ingen deal. Allt detta enligt José Antonio Luque från Punto Pelota.
2012-06-21 13:58
@DM1982:

Det var presidenten för L'Hospitalet, Miguel García, som agerade spion för TV-programmet Punto Pelota.
2012-06-21 13:50
Någon som vet något nytt om alba affären??
Barcelona DM1982
2012-06-21 13:49
@el Flaco - Anims Guaje!:

Var det inte han som "spionerade" åt någon tidning för att kolla om Pep skulle sluta eller inte? Har för mig att någon från det laget gjorde något liknande.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-21 13:42
@The Ball Tu mi:

Det är ju idag. Tack

Barca4Eva

Tack
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-06-21 13:29
Messi säger såhär efter ronaldos attack angående copa america: "I respect all opinions, I dont have anything to say about that" Klass! Det här forumet borde också ta lärdom av Leo när det gäller provokationer.
2012-06-21 13:07
Jordi Vinyals är ny tränare för Juvenil A. Den gångna säsongen tränade han L'Hospitalet, som ställdes mot just Barça i Copa del Rey.

Vinyals har sitt fotbollsursprung i La Masia under 80-talet och har en del erfarenheter från tränarbänken i Segunda B och fjärde division i klubbar som Villarreal B, Palamós, Gimnàstic, Terrassa, Real Jaén och L´Hospitalet.
2012-06-21 12:20
Mexikos förbundskapten har sagt att Jonathan dos Santos bad om att inte delta i det kommande OS i London och istället ta del av försäsongsträningen med Barça. Detta är väl den andra landslagsturneringen som Dos Santos väljer att inte spela i för att istället fokusera på Barcelona. Hans inställning och vilja är det inget fel på. Nu gäller det bara att han tar chansen när han väl får speltid.
Annons: