/spanien/barcelona/forum/8947.aspx/spanien/barcelona/forum/8947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-24 17:46
@Barca o Mort!:

1 april 2009 debuterade Busquets i Spanska landslaget
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-24 17:45
Busquets var 20 år när han debuterae i Barcelonas A-lag 16 semptember 2008 och den första April 2009 debuterade han för det spanska A-landlaget.Busquets exakta ålder var 20 år 9 månader.

Sergio Ramos debuterade i det spanska landslaget 4 år tidigare som 18 åring, då yngsta spelaren någonsin i det spanska landlaget. Sergio Ramos exakta ålder var 18 år och 0 månader.

Rambla

Visa mig gärna den intervjun där Casillas ska ha sagt att Pique är Spaniens framtida kapten. Äcklas av tanken att se Pique som kapten för La Roja, en spelare som inte ens känner stolthet för det land han representerar utan snarare avsky.

Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-24 17:45
Apex

Busquets var 20 år gammal när han debuterade för La Roja.
Barcelona Gabriel
2012-06-24 17:43
@Federer:

Du glömde Marcelo.
Real Madrid Apex
2012-06-24 17:38
Barca o Mort!

Sergio Ramos var 18 år när han debuterade för Spanien.
Busquets däremot vet jag inte.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-24 17:18
Hur gammal var Ramos när han gjorde sin första landskamp samt Busi? =P Om Busi var yngre tror jag han menar honom, han är ju en klumpigare version av Pep ;) Båda kommer säkert spela sina karriärer ut i landslaget, den som började i tidig ålder spelar antagligen fler matcher.
Barcelona Federer
2012-06-24 17:00
Cibeles - 32 y 9

Hehe, roligt att du kallar honom för dykare när du har Ronaldo, Di Maria, Pepe, Arbeloa i laget bara för att nämna några kända dykare.
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-24 16:59
- Cibeles - 32 y 9

Kolla på ditt eget lag först innan du börjar med ordet dykare :)
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-24 16:50
Hombre

Ah. Understood. Its all good then.

- - -

Personligen bryr jag mig bara om Barcelona. Spelar ingen roll vem som vinner EM i år för min del sålänge det inte blir Portugal. Det är endast av anledningen att jag hatar Pepe så mycket att det inte är sant. Verkligen den äckligaste spelaren som satt sin fot på en fotbollsplan.

- - - - - -

Det är givet att Casillas menar Sergio Ramos. Förstår inte hur man kan få för sig att tro att det är Busquets han menar.
2012-06-24 16:48
Barca Barca

Precis det Cibeles skrev.

Jag älskar Casillas, Ramos, Arbeloa Xabi och Albiol och jag unnar dem även gott i landslaget. Men dem har vunnit både EM och VM och jag vill verkligen se våra andra spelare vinna mästerskaps guld. I Portugal finns inte bara Ronaldo utan även Pepe och Coentrao. Sen gillar jag dagens Tyskland väldigt mycket och dem spelar en fotboll som tilltalar mig likt Real Madrid.

Jag vill se en final mellan Portugal och Tyskland, vem som vinner är saksamma för mig.

Jag kanske låter som en fanboy, men jag följer endast Real Madrid spelare i dess landslag. Landslagsfotboll var så mycket bättre förr.

Barcetia

Jag borde klämma in Frankrike någonstans, Portugal är som lag bättre än Frankrike.
Real Madrid - Cibeles - 32 y 9
2012-06-24 16:36
@AndreD - Ànims Abirey:

Tror inte att han menar dykaren. No offence.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-06-24 16:25
El Zid //

Who gives a f**k!?
Tror du helt ärligt att någon här inne på forumet bryr sig? Vill du runka till Reals målfacit kan du låsa in dig med din statistik på badrummet och känna dig stolt.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-24 16:25
El Zid

Vad vill du ha sagt med det där?....
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-24 16:24
Iker Casillas (Real Madrid): "If there's one player who could break my record of most ESP games, it's Sergio (Busquets)." #euro2012 [efe]

Även deras kapten hyllar Busquets :)
El Zid
2012-06-24 16:22
Ronaldo 3
Xabi 2
Khedira 1
Pepe 1
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-24 15:46
Hombre

"Sen spelar man betydligt bättre som lag. "

Finns det något lag i hela världen som spelar bättre "som lag" än Spanien?
Barcelona Rambla~
2012-06-24 15:31
Spaniens framtida lagkapten är Pique, något som även Casillas sagt i en intervju.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-24 15:15
Barca Barca

Man har inte sett det lika mycket det här EM, men det är väl för att det för det mesta gått ganska bra. I Italiens match såg man det lite.
Barcelona Barca Barca
2012-06-24 15:09
- Cibeles - 32 y 9

Jag förstår er, precis som jag vill att Argentina och Messi ska vinna VM :)

Och ni andra som sitter o disskuterar Ramos dåliga miner efter en dålig passning, jag vet inte om det är samma Ramos jag ser, men jag tycker han beteer sig mycket bra i landslaget. Han slänger inte gester efter sig heller, dock är hans humör och attityd efter en förlorad match (för det mesta el classico) med Real madrid väldigt dålig. Men i landslaget är han grymt bra samt bra inställning och attityd.
Real Madrid - Cibeles - 32 y 9
2012-06-24 15:00
@Barca Barca:

Vet att det var menat åt Hombre, men man vill se maktskifte eftersom Ramos och Casillas (spanien) redan vunnit EM och VM. Därför vill vi (eller de flesta madridistas) att de ska gå bra för resten av Madridspelarna, i detta fall Ronaldo & Co och Özil & Co.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-24 14:49
Villa/Silva

Håller med dig, sen är det en spelare som hela tiden skriker och peppar på sina spelare medan Ramos visar sura gester och miner direkt han får en dålig passning.
Barcelona Barca Barca
2012-06-24 14:35
Hombre - "Pipita quédate"

Du vill se maktskifte nu ? Varför vill du det, vill du inte att Ramos och Casillas fortsätter dominera landslagsfotbollen. Det luktar Ronaldo och Özil kärlek. Du vill att Tyskland ska vinna så Özil går om Xavi och Iniesta, du vill att Ronaldo ska vinna för att han ska få den där jävla guldbollen :D Du tror att Portugal ger spanien match ? Mycket möjligt. Men Deras mittfält som består av Meireiles Moutinho kommer åka på en knockout, Xabi och Busquets väger mycket tyngre än dom. Det ända spanien kan få problem mot Portugal är portugals grisiga försvarsspelare Pepe och Bruno alves, resten löser dom ganska bra. Det bli Tyskland och spanien i final tror jag om inte spanien åker på en mina som barca åkte på mot Chelsea, för i fotbollen kan allt hända.
Valencia Villa/Silva
2012-06-24 14:07
El Maestro//

Jag håller med angående Ramos. Han är en fantastisk spelare men helt enkelt för tjurskallig för att vara kapten. En lagkapten ska kunna höja lagets moral och vara hjärtat i laget. En lagkapten ska inte vara en spelare som efter 10 minuter kan göra en riktig dum tackling och bli utvisad.

Puyol är den perfekta kaptenen för att laget litar på honom. Han är en spelare som gör alla spelare omkring sig bättre. Han gör grovjobbet och låter sina medspelare kunna spela ostressad. Laget vet att de har världens bästa mittback bredvid sig. Sen är han vid många tillfällen en matchvinnnare. Vi har sett många tillfällen där Barca och Spanien klarar inte av att göra mål och sedan dyker Puyol upp och nickar bollen i mål och vinner matchen åt sitt lag. Där har du en riktig kapten. En som helt enkelt offrar sig för laget.
Barcelona Piello
2012-06-24 13:51
Vill se detta laget mot Portugal.
:)

Reina
Juanfran Pique Ramos Alba
Iniesta Xavi Fabregas Cazorla
Torres Mata
2012-06-24 13:30
Basaric

" Det finns ingen klubb/landslag som spelar vackrare fotboll än Spanien och Barcelona."

Tala för dig själv är du snäll, du är precis lika enögt som 99% av dina inlägg. Tyskland har vunnit betydligt fler sympatisörer under detta mästerskap än Spanien, dem spelar enligt många en publikfriande och underhållande fotboll. Spanjorerna är är mer cyniska och spelar en mer effektiv och kontrollerad fotboll.

Finns ingen enad expertis när det gäller fotboll, alla har olika smak. Men nog måste man vara enögd om man tycker att Spanien bjudit på den mest undehållande fotbollen?

Spanien har inte varit underhållande sedan 2008, men man har blivit mycket bättre taktiskt och än mer cyniska. Sen är Spanien även väldigt samspelta, man har över 750 landskamper ihop.

Jag tror Portugal kommer ge Spanien en tuff match, man har ett bra organiserat försvarsspel och mittbackar som inte viker en tum. Sen spelar man betydligt bättre som lag. Portugal trivs precis i den positionen dem är mot i Spanien, underdogs och spelmässigt underlägsna. Men det finns en mentalitet och tro hos det portugisiska landslaget som inget lag har. Många pratar om att det finns divor i Portugals landslag, men dem är troligen det mest enade laget.

På tal om att man ogillar Spanien, jag har alltid gillat dem. Men jag vill se ett maktskifte nu och jag vill att antingen Ronaldo får det mästerskapsguld han förtjänar eller att tyskarna som bjuder på underhållning vinner.
Barcelona Frodo
2012-06-24 13:27
Jag tror att Ramos mycket väl kan hamna uppe på 140-150 landskamper när han lagt skorna på hyllan och till skillnad från många andra Realspelare kommer de landskamperna att vara välförtjänta. Han kommer att klassas som en av de största inom spansk fotboll. Däremot är det fail att ge honom kaptensbindeln vare sig det är i klubblaget eller landslaget oavsett hur meriterad han är.
Barcelona el Maestro:- )
2012-06-24 13:22
@Villa/Silva:

Du har rätt i det du skriver. Jag håller med dig. Det kan mycket väl vara så. Casillas får gärna vakta buren i 100 år om han vill. Han är bäst.

Men Ramos som kapten tror jag inte på. Det skulle spillra mer än det skulle skapa gemenskap i truppen. Han är en tjurskalle och en nolla intellektuellt men Spanien har å andra sidan haft kaptenar tidigare som var mycket mer tjurskalliga men då vann man ingenting heller. Här menar jag givetvis inte Raul som är ett undantag.
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-24 13:20
Egentligen är det inte ens lönt att diskutera detta nu när jag tänker efter. Sannolikheten är inte alls stor när det kommer till att Sergio Ramos ska bli kapten kontinuerligt. Allt på grund utav Casillas och dennes framtid :).

Kovändning.
Valencia Villa/Silva
2012-06-24 13:15
Varför är det egentligen viktigt om vem som har mest landskamper?? Det viktigaste är att spanien vinner och inget mer. Just nu ser det ut som om de är på god väg att försvara sin titel.

Varför skulle Casillias bara ha 4 år kvar?? Han kan likagärna briljera när han är 38-39. Van Der Sar var ju top tre bäst i världen när han slutade och var nära 41.
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-06-24 13:14
el Maestro:- ) //

Dagens kaptener i det spanska landslaget:

* Casillas.
* Xabi Alonso.
* Xavi.
* Sergio Ramos.

Hade Puyol varit med hade han haft en plats härovan. Det som talar för att Sergio Ramos kommer bli kapten är att samtliga som är före honom i rangordningen går mot "slutet av sina karriärer". Dessutom är Sergio Ramos vice-kapten i Real Madrid, något som förmodligen spelar en väldig roll i det hela.
Annons: