/spanien/barcelona/forum/8946.aspx/spanien/barcelona/forum/8946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2012-06-25 14:50
Jag läste att någon försvarade Del Bosque. Jag kan väl säga såhär, om man ska gå på resultatet så har han gjort ett väldigt bra jobb, han är dessutom en gentleman som respekterar folk och som svarar artigt. Det som jag stör mig på är hur han har förvandlat det vackra Spanien, till ett lag som spelar så tråkigt.

Fotboll handlar om att vinna, men till vilket pris? Jag tror inte att någon Barcelonafan skulle vilja att Barcelona byter spelstil och spelar tråkigt, om det leder till titlar. Del Bosque förvandlade något som redan var fint och som funkade, till ett lag som förlitar sig på enskilda prestationer. Om man skulle ta bort Iniesta i laget, då kan jag nästan säga att laget skulle bli mycket sämre. Jag vill att Tyskland eller Italien vinner, de försöker spela fotboll och de spelar underhållande.
Atlético addeh
2012-06-25 14:38
MesQueUnClubFCB

Självklart. Ville inte få dig att framstå som dum heller. :-)
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-25 14:31
CESC..4...FABREGAS

Jo i Gampern mot Milan i straffläggning.

Sorry för trippel
2012-06-25 14:25
Vi har väl vadå 90 mille. Valencia vill ha 15 mille jag tycker att Rossel ska ge Valencia sina 15 mille. Men jag tycker Alba är värd dem pengarna så som han har spelat.

Ni behöver inte oroa er om Ballon o'dor om inte Messi tar den så blir det antingen Xavi eller Iniesta.

Addeh och Crema Catalana

Jag ville inte uppstå som dum jag bara undra. konstiga saker händer i livet eller?
2012-06-25 14:08
Jag tänkte väl att det var de svarta
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-06-25 14:06
Har Pirlo inte missat en sånt straffar som igår mot oss i Vänskapsmatch då Pinto räddade den
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-25 14:00
Är det inte väldigt dåligt planerat att Portugal och Tyskland får två fler vilodagar än Spanien och Italien?Det brukar vara att det ena laget får en dag mer såklart men nu får Portugal sex dagar emellan matcherna medan Spanien bara får fyra. I ett sådant här läge kan det betyda väldigt mycket då spelarna redan spelat fyra matcher rätt nära inpå. Och Italien spelade dessutom 120 minuter igår och ska spela redan på torsdag medan Tyskland redan vilat två dagar eftermatchen mot Grekland.

Tycker det ät väldigt dåligt planerat av Uefa.
Barcelona Briljanté
2012-06-25 13:37
Jag som ville att Spanien skulle bli utslagna tidigt i turneringen för att Barca spelarna skulle få en längre semester och hinna bli utvilade inför nästa säsong samt att Del Bosque skulle sparkas verkar inte ske.

Nu har jag inget val då jag inte vill att Ronaldo ska vinna EM. Spanien-Portugal är en av de intressantaste matcherna i EM på förhand och jag ser fram emot den :)

Hoppas även på Italien så vi får se en final mellan Spanien-Italien.
----------------------------------------

Alba måste värvas in snabbt som fan så ingen annan hugger i honom. Han har varit hur bra som helst. Komigen Rosell, släng fram de 15 milj Valencia kräver. Det är fan kaffepengar för oss!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-25 13:28
Riktigt rolig match igår. Syntes tydligt att Italien inte är samma defénsiva lag som de brukar vara ocha tt England tagitöver den tronen nu. Italien hade samma bollinehav som Barca och det var bara att de inte satta lägena som gjorde att det gick till straffar och blev såpass spännande. Vissa stunder kändes det som Barca-Chelsea all over again när Italien missade så mycket ochEngland fortfarande var med i matchen. Men skönt att det laet som spelade bra fotboll vann den här gången.
Atlético addeh
2012-06-25 13:27
MesQueUnClubFCB

Det där är det nya träningsstället.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-25 13:12
påfågeln

Jag är heller inte helt säker på att vi behöver ännu en mittback. En vänsterback är enligt mig ett måste då endast en skadedrabbad Adriano inte räcker för en hel säsong. Men som du säger så har vi Puyol, Mascherano och Piqué där alla är riktigt grymma backar. Sen är frågan hur stort ansvar en spelare som Marc Bartra är redo att ta. Om två av våra mittbackar är borta(och det händer ju faktiskt inte allt för sällan) så måste alltså han starta även om vi spelar mot Real Madrid eller Champions League.

Jag vill inte ha en storvärvning på mittbackspositionen faktiskt. I så fall en spelare likt Vertonghen som inte är en crack men samtidigt tillräckligt bra för att starta i de flesta matcherna under säsongen. Vertonghen är bara ett exempel men det gäller att hitta en liknande spelare som är billig och villig att agera backup, men ändå en bra back man litar på. Om vi inte hittar det så tycker jag vi kan skita i det. Busquets kan även spela mittback om det skulle krisa riktigt mycket så det hade inte varit katastrof om vi inte köpte någon.

Men först gäller det att göra klart med Alba. Det är det absolut viktigaste just nu. Viär i starkt behov av en ytterback oc han är den absolut bästa tillgängliga just nu som dessuotm passar in i vårspelstil och redan spelat i La Masía.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-06-25 12:48
Nej, våra tredjeställ blir dom helsvarta från förra säsongen.
2012-06-25 12:35
Här
2012-06-25 12:35
våra tredjeställ?
2012-06-25 12:26
Då hoppas jag att Tito ställer upp med Bartra/Fontas eller Muniesa mot Hamburg som Pep gjorde i tränings matcherna. Fegt av United att starta med rooney och Nani
Barcelona påfågeln
2012-06-25 12:14
Eftersom det redan finns tre världsklass mittbackar i truppen kanske man kan låta Bartra/Fontas/Muniesa vara fjärde och femte val? Hur ska de annars få någon chans? Vi behöver inte värva stort på en spelare som just skrivit nytt kontrakt och trivs i sin klubb. Får vi tre mittbacksskador så lär vi få det lite jobbigt men jag är övertygad om att de som får chansen kommer att växa med uppgiften, det är trots allt då vi får veta om nån av dem kan ta steget som behövs. Om Tito sen anser att de inte håller La Liga-klass så kanske man kan hämta hem Botia billigt som fjärdeval, han håller beprövad bra la liga klass.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-25 11:56
Om det ska värvas en mittback - vi har ju redan tre i världsklass - är mitt förstaval Hummels alla dar i veckan. Andra bra alternativ vore Martinez och Rami.
Atlético addeh
2012-06-25 11:51
Fruktansvärda nyheter angående Miki Roqué. Han tränade faktiskt med vårt B-lag under en period av hans rehabilitering.
Barcelona Deulofeu
2012-06-25 11:36
Kul både sport och Mundodeportivo har med Hummels idag det gillas ; )

Han må kosta men om man får in honom i truppen har mi ett mittlås av guds nåde Pique och Hummels med Puyul och Mascherano som kan hoppa in lite he he...
Barcelona Deulofeu
2012-06-25 10:35
Kul uttalande av Del Bosque där han anser att Alba kan bli bästa ytterbacken i europa!

Alba och Alves på kanterna vilken fart Barca har aldrig varit bättre än så vad jag kan minnas.

Jag gillade visserligen när vi hade småkillarna S:Barjuan samt A.Ferrer på kanterna då var det också fart ; ) och egna killar.
Barcelona Valdés
2012-06-25 10:35
Alba har imponerat stort i EM, hoppas att han ansluter till slut. Men det är verkligen metahumor när man kritiserar Rosells intelligens i samma mening som man anser att klubben med en axelryckning skall höja ett värvningsbud med 30 miljoner kronor. Vem som helst med minsta omvärldskunskap vet att spansk (och inte minst katalansk) ekonomi befinner sig i djup kris och även om Barcelona har en god ekonomisk utveckling dras man fortfarande med stora skulder vilket man behöver ta ansvar för. Det är endast en klubb i Spanien som inte behöver ta eget ansvar för sin ekonomi utan kan fortsätta att värva dyrt och samtidigt ha (en av) världens tre högsta spelarlöner (totalt sett) och en hög tränaromsättning. Hleb- Keirrison, Henrique, Chygrynsiy - och Zlatanvärvningarnas tid är förbi. 30 miljoner kronor är mycket pengar…. förutsatt att man inte har arabiska ägare eller har en statlig kassakista att ösa ur. I en perfekt fotbollsvärld hade vi haft råd att göra tre högkvalitativa värvningar; två backar och en anfallare (eftersom det endast var Messi som var högpresterande anfallare föregående år. Skall han tvingas att fortsätta vara i stort sett ensamt ansvarig för lagets målproduktion så kommer man att spela sönder honom), blir intressant att se hur värvningssommaren utvecklar sig.

Och Laporta, den förmodlien största populisten i Spanien, förnekar sig inte. Trots diverse politiska utspel som klubbpresident för Barcelona ser den politiska karriären ut att bli ett fiasko och redan nu börjar han därför att prata om på nytt kandidera till klubbpresidentposten. Såg att det fanns de som retade som på Rosells skämt om att Ronaldo endast var 12;e bäst i världen efter de spelare som ingår i Barcelonas startelva – och visst kan man ha synpunkter på humorn i det men att påstå att Laportas extrema exhibitionism skulle vara bättre för klubben har jag svårt för att se. De bilder som EMD publicerade på en snorfull och kostymbadande Laporta väckte återigen ilska i mig mot bakgrund av att föregående ledning skall ha festat upp miljontals Barcelonaeuros. Rosells ledning förtjänar dock även den kritik utifrån exempelvis sitt sätt att begränsa möjligheterna till medlemskap.

Och pratar man EM så tycker jag att Pirlo stod för den hittills största insatsen igår. Passningsspelet var otroligt, han styrde allt och väldigt många bollar spelades i djupled. Pirlos sätt att titta på Hart när denna hoppade och grimaserade för att sedan chippa bollen vid sidan om den övertända och alldeles för tidigt slängande sig, Joe Hart, är fotbollshistoria.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-06-25 10:34
RIP Miki Roque vila i frid . ja lider med hans familj . hoppas du får en bra plats i himlen tragiskt det som hänt på många håll
Barcelona Deulofeu
2012-06-25 10:32
Hummels vs J.Martinez

HUmmels har spelat samtliga matcher i em inte en frispark har han orsakat J.Martinez har på ett kort inhopp lyckats få ett gult kort...

Skämt åsido de är lite lika som spelare men HUmmels är klart bäst i Europa vill vi ha den som är bäst eller den som passar in bäst i truppen men är en hel del sämre?

Jag skulle nog satsa på Hummels men Martinez är verkligen inget dåligt alternativ.

Först vill jag att Alba blir klar...

Tror ni att ynglingarna Tello samt Cuenca blir kvar? Jag skulle inte gråta blod om vi offrar båda två med återköpsklausuler tycker vi har mer talang i Barca b men det visste ni nog redan...

Ut med Portugal ur em nu!
Barcelona Smogen
2012-06-25 09:20
Jag har mycket svårt att se Tyskland förlora mot Italien. Ska ju till Chelsea2012 flyt för det. Däremot ser jag en stor risk i att Portugal kan kontra in några bollar på Spanien, även om Spanien naturligtvis är favoriter.
Barcelona NoGo™
2012-06-25 09:07
Vila i frid, Miki Roqué.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-06-25 02:19
Spanien - Italien det är drömfinalen Kom igen hoppas vi kan få uppleva en sån drömfinal
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-25 01:42
Cristiano när han blir förfrågad om kritiken emot honom?

"I don't care about criticism. Even Messi get's criticized"

En implicit mening med att Messi är bättre än honom. Äntligen kunde han inse!
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-25 01:31
RIP Miki Roque.
Barcelona viscaespania
2012-06-25 01:13
Tyskland vinner EM. Mer på länktipset.
Real Madrid Mesudine Zizil
2012-06-25 00:53
@basaric - "el guaje":

Han blev matchens lirare mot Kroatien och förmodligen så blir han det även ikväll. Två gånger alltså inte tre, men håller med dig annars.
Annons: