/spanien/barcelona/forum/8945.aspx/spanien/barcelona/forum/8945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-06-25 21:52
Lite nytt och gammalt;

Gampermatchen blir mot Sampdoria precis som det ryktats, det skulle vara kul om alla legenderna från europacupfinalen -92 (som är anledningen till valet av motståndare) var på plats och blev hyllade också. Koeman...! & Pep!

Tydligen kommer det inte heller bli något straff för Alves, han har inte brutit mot någon regel och talesmannen för styrelsen (Freixa) anser att det bara är bra att Alves håller sig i form :-)

Valencias president Llorente gillar såklart inte att barcelona värvat ett par juvenilspelare, men menar att detta inte kommer påverka samtalen gällande Alba och en förmodad övergång.

Det ryktas också att Shakira är gravid, hoppas det kan få Piqué att behålla fötterna på jorden och göra en bättre säsong nu än senast.
Mycket babysnack nu med Messi, Piqué och även Valdés på väg att bli föräldrar. Lägg till att Iniesta gifter sig efter EM.

Barcelona grande jw
2012-06-25 21:50
Mr Sleven

Varför jag nämnde CR förut var för att folk vill tro att Del Bosque tyckte han var världens bästa när han i själva verket sa att han är "unik". Min mormor på 85 bast är också unik på sitt sätt, så snacka om att förvrida ord.... Och är det särskilt konstigt att man nämner CR under ett stort mästerskap som EM när det just har varit så stora rubriker som det varit om honom? Att han helt plötsligt gått om Messi och ska få Ballon D'or osv tack vare sina insatser i detta EM?

Sen är det otroligt korkat att gå in här o fråga varför det är snack om CR och skapa massa onödiga diskussioner när hälften av inläggen på Puertan är "hatinlägg" om alla Barcaspelare. Att Xavi, Busquets o gänget är så hiimla dåliga i La Roja osv? Hur trångsynt är du? Du behöver inte ens svara gå tillbaka till Puertan med dig bara...
Barcelona Federer
2012-06-25 21:37
Mr Sleven

Lägg ner nu. Gå någon annanstans och försök provocera. Du kommer inte komma någonvart med dina "diskussioner" här inne.
Real Madrid Mr Sleven
2012-06-25 20:46
elbraco - SiamoCalcio

Är det på grund av `bebis språket` som du skriver CR9 och inte Cr7?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-25 20:01
Två rykten som florerar i huvudstaden:

1. Tottenhamn kräver Nuri Sahin plus casch (runt 20m euro) för Modric

2. Real erbjuder 20m euro plus Kaka på lån får Boateng.

Båda två vore sjukt dåliga affärer för marängerna. Särskilt den första. Även om sannolikheten att någon av dessa rykten blir verklighet är ganska låg, hade jag flippat lite lätt om jag, låt oss försöka oss på en otänkbar tanke, hade hållt på Real.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-25 19:51
Mr Sleven

lille vän? Jag skrev i bebisspråk för att du skulle förstå bättre, men du verkade inte greppa det.

Och nej, det skrivs inte om Cristiano konstant här inne. Det är du själv som väljer att fokusera på inläggen som faktiskt handlar om Cristiano och du struntar i dom andra. Eftersom ingen vill att detta ska vara ett CR9-forum så kan du väl skita i att ta upp det igen och skriva något som faktiskt bidrar till en intressant diskussion här inne men jag tvekar på att det skulle bli något annat än CR9 vs Messi i ditt fall.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-06-25 19:38
Mr Sleven

Om det inte varit för diiktaturen inne i Puertan hade säkert det mesta snacket kring Ronaldo stannat där. Tyvärr är det inte så vilket gör att culés får lufta sina tankar på les Rambles i stället.

Tycker inte du ska hänga upp dig alltför mycket på att det snackas om Ronaldo, du är alltid välkommen att ta del i debatten eftersom demokratin råder här på den andra (fina) sidan dörren.
Barcelona petersays
2012-06-25 19:36
"Alba----Hummels--------Pique-------Montoya skapligt talangfull backlinje som skulle kunna hålla i typ 10 år he he."

Man får heller inte glömma bort att hålla ett öga på Azpilicuetas utvecklinging i Frankrike!
Real Madrid Mr Sleven
2012-06-25 19:32
Ibillay

Jag har aldrig skrivit där inne förr så vad som har hänt där eller händer bryr jag mig inte så mycket om heller :). Jag har bara sett detta forum senaste dagarna och man kan verkligen tro det är någon C.ron forum.
Sen leker jag väl inte vuxen bara för att jag ställer en `inte så barnslig fråga?` :)

Ha de!
Barcelona Ibillay
2012-06-25 19:14
@Mr Sleven:

Kan hålla med att vissa pratar för mkt om C.R.här inne...men det är alltid så kul när en maräng kommer in hit o försöker leka vuxen, därför frågar jag dig, varför snackar ni inne i puerta hela säsongen om Messi?? Messi hit Messi dit brukar det skrivas....hmm? Kan du svara på det åt dig själv nästa gång innan du kommer in hit i leker ängel ?

Ha de!
Real Madrid Mr Sleven
2012-06-25 19:06
elbraco - SiamoCalcio

Provokation? Bästaste? Min lille vän sen mästerskapet började så har ni konstant skrivit om hur dålig `christina?` är. Jag förstår inte vad ni förlorar eller vinner på hur Cristiano (som han faktiskt heter) presterar under mästerskapet om det givetvist inte är mot Spanien.

I come in peace och jag ville bara veta varför så mycket snack om C.Ronaldo? Vilket det faktiskt är :)
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-25 18:56
Mr Sleven

Sämsta försök till provokation jag sett på länge.

som svar på din fråga; för att Ronaldo är världens mesta bästaste och största fotbollsspelare och Messi är jättedålig
:(

happy now?
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-25 18:53
Allt bra Benzema?
Real Madrid Mr Sleven
2012-06-25 18:03
En sak jag inte förstår med er här inne är varför ni skriver mer om Ronaldo senaste veckorna än Barcelonas största stjärna, Messi?
Vill man ha nyheter om Ronaldo så verkar detta forum vara det bästa för just den delen :).

Ha de!

|

Namn: grande jw
Sänt: 2012-06-25 16:40
Del Bosque sa aldrig att CR var världens bästa. Han sa att Ronaldo var "unik", och gör saker som ingen annan kan göra. vilket knappast är samma sak som världens bästa fotbollsspelare? Eller?

Vad har det dära med Barcelona som klubb att göra?
Barcelona Mascherano
2012-06-25 17:57
Är det Ronaldo:P Mohaha
Barcelona Rambla~
2012-06-25 17:35
Hombre

Nej, jag tycker inte det är smart men det är något ledningen nu tycks fundera över. Åtminstone tror sig tidningen Sport veta det. Klubben verkar självsäker på att Alba ska stå på sig och endast välja att gå till Barca. Vi vet alla hur spelare kan ändra sig, speciellt när agenter har varit framme och pekat ut en annan riktning. Fast ingenting den här ledningen gör fövånar mig längre.

Sen kan man ju se det ur en annan synvinkel. Barcelona är en av många klubbar som fått kritik för att sprida pengar omkring sig trots sitt stora skuldberg. Nu försöker man kanske hålla lite hårdare i pengarna och inte ge efter? En spelare som bara har ett år kvar på kontraktet ska inte kosta speciellt mycket. Visst, finns det andra klubbar som vill betala mer är det en sak, men då ska de även övertyga spelaren att välja denna klubb.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-25 17:34
Minns ni när Pirlo försökte sig på samma straff mot oss för två år sen? Den gången räddade Pinto.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-25 16:59
@grande jw:

Nej
Barcelona grande jw
2012-06-25 16:40
Del Bosque sa aldrig att CR var världens bästa. Han sa att Ronaldo var "unik", och gör saker som ingen annan kan göra. vilket knappast är samma sak som världens bästa fotbollsspelare? Eller?
Barcelona Deulofeu
2012-06-25 16:30
MesQueUnClubFCB

Del Bosque tycker att Messi äe världens bästa han har röstat på honom flera gånger som nummer ett i balon D`or.

Däremot att han är unik och en av de bättre i em visst.Tror även han håller INiesta,Xavi på en liknande nivå.

Han säger att Ronaldo kan göra saker ingen annan kan och ja det stämmer ingen skjuter så hårt som han eller filmar lika ofta.Han ger sig heller aldrig kolla bara mot Tjeckien vilket djur bollen skulle bara in!
Barcelona Deulofeu
2012-06-25 16:27
Rambla om Barca straffar Alves så liknar det hanteringen av Rivaldo,Ronaldo och även Ronaldinho Barca verkar inte kunna hantera stjärnor från Brasilien suck.

Därför är det så underbart med Messi aldrig strul någonsin.

Straffar de Alves straffar de Messi.Så enkelt är det Alves älskar att assistera Messi och ville verkligen delta i matchen tror jag iallafall.Visserligen var han inte frisk men vänskapsmatcher utan tacklingar funkar tycker jag.

Det hela handlar säkert om att de inte vill han drar iväg till os då Montoya ocjså är uttagen för Spanien och vi har då ingen högerback.

Frågar ni mig ska vi dra ett streck över det hela helt klart en liten tillrättavisning på sin höjd kanske.

2012-06-25 16:21
VDB tycker att Ronaldo är världens bästa. Tyvärr kan jag inte länka för jag använder mobilen
2012-06-25 16:04
struntar vi i Alba så struntar vi i en back värvning
Barcelona IlTriplete
2012-06-25 16:02
Tror att priserna redan delats ut. Av Madrid-baserade tidningen MARCA

Ronaldo blev årets spelare, HAHA!
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-25 15:58
Rambla

"Dessutom skriver Sport idag att Barca kanske struntar i att värva Alba denna sommar och istället väntar ut hans kontrakt till nästa säsong."

Är det smart tycker du?

Ska Barca ha Alba så är det egentligen nu eller aldrig i och med att klubbarna förhandlar. Valencia kommer fortfarande vilja förhandla med den klubb som erbjuder mest. Dessutom kommer även Valencia om ingen klubb köper Alba i sommar försöka förlänga hans kontrakt så att dem kan ta ut en ännu högre sommar. Dessutom kan Alba om 6 månader förhandla med vilken klubb som helst, det sätter honom i ett ännu bättre förhandlingsläge då han kan välja och vraka bland erbjudanden.

15 miljoner euro är ett mycket bra pris för en spelare som Alba, speciellt i den åldern.

Vad tycker ni föresten om Albas EM?

Jag personligen tyckte att han inledde nervöst och vågade inte spela ut. Under hela gruppsspelet tyckte jag att han spelade mest på säkerhet då han inte vågade fyla på och utmana. Men mot Frankrike var han riktigt bra, en av dem bästa på planen.

Jag tycker inte Spanien använder Alba rätt, man använder honom mycket i uppbyggnadsspelet och possesionsspelet. När det är dags för Spanien att byta kant och bredda så är det Arbeloa man använder sig då han oftast är fri på sin kant. Det borde vara tvärt om egentligen då Alba är snabbare och skickligare på att utmana.
Atlético addeh
2012-06-25 15:52
Hetfield

Du har en poäng. Alla vill vinna, men kanske inte till vilket pris som helst. Jag tror många här inne blev culés på grund av det vackra spelet. Det är på många sätt större än titlarna, de får ses som en bonus.

Spanien hade kunnat spela betydligt mer fartfyllt - fast ändå ha så mycket bollinnehav. Varför de inte gör det har mycket med det politiska att göra. Mer än Del Bosque själv, skulle jag tro. Graham Hunter har själv påpekat att Alonso fört in Mourinho-tankarna i Spanien meda övriga Madrid-spelare, och Barcelona-spelarna, lagt allt som har med el Clásico och allt det gruffet bakom sig.
Barcelona Barca numero 1
2012-06-25 15:50
Jag har en fråga som jag hoppas ni kan svara på! :)

Vet ni när priserna delas i Spanien?

Typ som årets spelare, årets tränare, årets lag, årets unga spelare osv.

Mycket tacksam om ni svarar!! :)
Barcelona Rambla~
2012-06-25 15:48
@Deulofeu:

Kanske Alves blir grinig nu om han blir bestraffad av klubben och drar själv? Han spelade tydligen 25 min med Messi i förra veckan utan att ha fått el alta medica av klubben.

Dessutom skriver Sport idag att Barca kanske struntar i att värva Alba denna sommar och istället väntar ut hans kontrakt till nästa säsong.
Barcelona Deulofeu
2012-06-25 15:33
Nu vill jag inte att vi gör oss av med Alves men tänk er ändå...

Alba----Hummels--------Pique-------Montoya skapligt talangfull backlinje som skulle kunna hålla i typ 10 år he he.

Men som sagt Alves är ingen man gör sig av med han är bäst i världen på sin plats.
2012-06-25 14:54
Spanien-Tyskland i final fast om man vinner Italien i final på tv 4 så skulle man se birros ansikte Tomat rött.
Annons: