/spanien/barcelona/forum/8944.aspx/spanien/barcelona/forum/8944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-23 18:51
Tänk er att Alba kritar på samt att Puyi och Pique bildar mittlås. Lägg till att Sanchez och Alves vilas så har vi en startelva 100% från La Masia. Sjukt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-06-23 18:40
A deal on Valencia left back Jordi Alba (23) for 12M+3M is close. The clubs have made good progress in the talks yesterday. [superdeporte]

Hoppas det stämmer den här gången.

Sen på tal om fotbollsfilmer, läste för ett tag sen att något filmbolag/regissör ville göra en film som handlade om Barca under Peperan, man skulle skicka in förslaget till klubbens ledning. Återstår att se om det blir något.
Men vore isåfall häftigt, förutsatt att det är ett seriöst projekt såklart.
Real Madrid [Mesut Özil - Avatar Eyes]
2012-06-23 18:38
Niiice!
Atlético addeh
2012-06-23 18:35
[Mesut Özil - Avatar Eyes]

Yesbox.
Real Madrid [Mesut Özil - Avatar Eyes]
2012-06-23 18:32
Addeh, va det du som satt vid studion i svt1? :)
Atlético addeh
2012-06-23 18:22
Ikväll hoppas jag Del Bosque får tummen ur och bänkar Alonso. För att han är dålig? Nej, även om han kanske inte riktigt platsar i en spansk startelva. Snarare för att han är oändligt överflödig och inte fyller någon särskild funktion som inte Xavi & Busquets hade klarat på egen hand.

Om det blir Fábregas, Cazorla, Navas, Pedro eller någon annan som spelar bryr jag mig inte särskilt mycket om. Cesc har varit het under turneringen, därför skulle han ligga nära till hands om jag fick bestämma. Cazorla är dock mer finurlig, dessutom skulle man få in en riktigt giftig frisparksskytt. Navas insats mot Kroatien vägde högt också, och med honom från start hade Silva fått mer utrymme centralt.

Flera spanska medier rapporterar om en skräll i dagens spanska startelva. Vem det blir är ännu oklart, och vem som offras likaså.
Barcelona Barca o Mort!
2012-06-23 18:18
Finns inga bra fotbollsfilmer imo. Goal 1 och 2 suger, bend it like Beckham likaså. Green Street Hooligans tycker jag är en bra film, men är nog inte så mycket fotboll i den.

Angående Real, haha Mourinho och Ronaldos spel framför kameran för att få uppmärksamhet är i klass med skådespelarna i WWE wrestling.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-23 18:07
@Jonas - tots units fem força:

Goal 1 tvåan handlar om Real så se ej på den.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-23 17:52
shaw

Ja du shaw, säg mig vad skulle du föredra att filma eller att bli ner sparkad av Pepe eller Ramos, trampad på tårna av Pepe, bli petad i ögonen av Mourinho. Varsågod och välj.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2012-06-23 17:52
Shaw

tro mig ja vet vad ja snackar om, jag är inget fan som kom till när barca CL 08/09
ja har hållt på klubben sedan kluivert va på G

varsågod kolla länktips så finner du din äckel klubbs riktiga ansikte
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-23 17:46
shaw madrid är en själlös klubb utan någon anda. klubben är som en plastikopererad pamela andersson. det ända som saknas är en oligark/sheik för att beteendet är redan där.
Real Madrid Shaw
2012-06-23 17:20
RonaldinhoGaucho!
om du kallar det riktiga Real Madrid vad kallar du Barcelona för då?

http://www.youtube.com/watch?v=DhYU_znLSRk&list=FLwX%C2%AD0zebsxYtVg1COZZSo_kQ&feature=m%C2%ADh_lolz
Att ni ens orkar fortsätta förstår jag inte, fast att diskutera med såkallade "barca"fans som inte har en aning om vad dom pratar om går bara inte.
2012-06-23 16:48
2012-06-23 16:47
Hombre - "Pipita quédate"
youtube kan göra så att det ser ut som allbäck spelarr lika bra som Messi eller Ronaldinho.. här har du riktiga Real din Råtta... kolla länktips
Barcelona FC Barcelona #10
2012-06-23 16:21
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Pedro förtjänar att lira, hoppas på det! ;)
Barcelona Blaugrana91
2012-06-23 16:20
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Håller med hoppas också på Pedro, han förtjänar helt klart lite speltid.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-23 16:00
Most ESP media say Pique, Busquets, Xavi and Iniesta will start vs FRA. Speculation about "surprise" in ESP line-up, possibly Cesc or Pedro.

Åh, vem hoppas man mest på? Älskar att se båda spelarna in action, men Pedro är värd ett par minuter! Älskar den mannens rörelsemönster :)
2012-06-23 15:13
Tips på bra fotbollsfilmer? Tacksam för svar.
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-23 15:12
Iniesta vinner Em;s bästa spelare, Özil är där och nosar helt fantastiska båda 2.
Barcelona Pep, The Creator
2012-06-23 11:32
@barcastuff: Lizarazu (ex-Bayern): "Why has Benzema problems to score with FRA? Because we don't have Xavi and Iniesta, he doesn't get good passes." Haha kul.
Barcelona Rambla~
2012-06-23 09:47
Seriöst bud och Milan i samma mening? Hö hö...
Barcelona Mido
2012-06-23 09:20
Enligt goal.com så är Milan intresserade av adriano å dom ska lägga ett seriöst bud snart... Vår trupp blir tunnare för varje år... Jag kan tänka mig att Tito kommer å spela macherano till vänster å Sergio som mittback hehe vår styrelse e helt knäpp, köööööp
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-23 03:48
@MesQueUnClubFCB:

Vill så gärna dela med mig det klippet till dig och till övriga som verkligen älskar tacklingar. Real Madrid har gjort tacklingar till en konst verkligen.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-23 02:26
Özil var verkligen magisk ikväll. Vilken spelare alltså.
2012-06-23 01:21
Real Madrid har hittat fel spanska liga dem blandade med Amerikanska och engelska Fotboll och Rugby. Dem slänger sig och tacklar överdrivet fult.
Barcelona Unicef
2012-06-23 01:05
Alba är som sagt 1-3 Mille från Camp nou, den affären känns given, men visst får man Filipe luiz vibbar när de är sånna små summor under så lång tid!!! Jag är 99,9 på att Barca kommer släppa på lädret ganska omg om Spanien åker imorgon eller efter EM, de är en ung egen produkt i landslagsklass vi pratar om! Sen är det ju mittlåset som ska breddas inte spettsas, javi martinez skulle ge oss bredd i backlinjen och även ge Keita en startplats i en annan klubb! En klockren värvning på alla sätt och vis!!! Alba + Martinez 45-50 Mille? Då kan klubben lägga allt på att ersätta Villa om ett år när han tackar för sig!!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-23 00:13
Jonas - tots units fem força

Var väl Yaya Toure som lirade mittback och Puyol fick spela högerback. Sylvinho lirade dock vänsterback den matchen.
2012-06-23 00:07
Hade nästan glömt bort Sylvinho lite innan jag kom och tänka på honom idag. Minns ni CL-finalen 09 när han gick in som mittback och stundtals tog bort Rooney? ¡Visca Sylvinho!
2012-06-22 23:48
kan inte säsongen dra igång!
Barcelona Blaugrana91
2012-06-22 23:30
Löjligt att inte klubben ger vad som krävs för Alba, €15 Miljoner är knappast mycket pengar för Barca och Alba är verkligen värd det priset. Visst kan förstå om man är bestämda i förhandlningar över spelare som Cesc och Alexis när priserna handlar om nära €40 Miljoner, men nu?
Barca är villiga att ge €12 Mille, Valencia kräver €15M, jisses det skiljer €3M.
Höj budet Mr Rosell!
Nu tror ju jag ändå att Alba kommer, United är knappast ett hot, Alba vill till Barca.

Blir lite irriterad över hur snåla vi är stundtals, vet att Rosell är väldigt duktig med ekonomin, men snälla Barca är trots allt en av världens rikaste klubbar och i sommar har vi inte ens någon bestämd transferbudget som vi strikt måste följa, så vad är problemet?

Sen tycker jag inte heller det borde vara något problem för klubben att betala vad som krävs för att få hit Hummels eller Javi Martinez, med tanke på att vi inte kommer köpa någon "superstjärna" till varken mittfält eller anfall så kan man väl istället lägga dem pengarna på försvaret då?

Ska för övrigt bli intressant att se hur förhandlingarna om Neymar går nästa år, Santos vill ha €50 Miljoner ungefär....

Kanske dags att börja använda oljepengarna från Qatar?
Annons: