/spanien/barcelona/forum/8932.aspx/spanien/barcelona/forum/8932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-06-28 13:58
@Villa/Silva:

Kanske inte släpper för gott men en utlåning eller återköpsklausul är aldrig omöjligt. Inte första gången en barcatalang lämnat för att få mer speltid och utvecklas. Förresten, vad vet vi? Grimaldo kanske får hemlängtan precis som Alba? Då är det knappast något som kan stoppa honom att lämna, eller hur? :)
Barcelona Mangi
2012-06-28 13:56
Homre

Jag hoppas med av hela mitt hjärta om du varit lika imponerad av Arbeloa om han spelat i Barca och hållt den nivån han har spelat på i detta EM. Enligt mig är han en säkerhetsrisk bakåt och erbjuder ingenting offensivt. Jämför han spel med Ramos på samma position under EM 2008 OCH VM 2010:) Det går ju inte ens och jämföra. Hur kan du säga att han varit bättre än Alba?! Spaniens vänsterkant har ju varit den starkaste lagdelen förrutom mittbakslåset i detta EM och där har Alba i högsta grad tillsammans med Iniesta varit väldigt bidragande.
Barcelona Jonas - tots units fem força
Fan va gött! Välkommen Alba!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
Alba är klar ja men han har knappast skrivit på något kontrakt med Barca ännu. Inte heller har Valencia och Barca pratrat färdigt, säkert inte skrivit på något heller. De är bara överens om alla detaljer. Nu ska advokaterna ta fram kontrakten som ska skrivas på. Alltså är Alba fortfarande en valencia-spelare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-28 13:55
Hombre - "Pipita quédate"

Jo men tills den sekunden han skriver på kontraktet är han fortfarande Valencia spelare.
Valencia Villa/Silva
2012-06-28 13:54
@Rambla~:

Jag tror inte Barca hade släppt Grimaldo. Barca är ju inte direkt klubben som bara slänger iväg sina största talanger hur som helst, det är ju mer Real stil. När grimaldo blir uppflyttad till A-Laget lär han nog konkurera med Jordi Alba. Jag menar Barca har ju bara Jordi som vänsterback. Visserligen har ni ochså Abida, men jag tror inte barca räknar med honom i mer än 1-2 säsonger till.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-28 13:54
Alba är officiellt klar!!
Barcelona älskabarcelona
2012-06-28 13:53
Hombre
Arbeloa är så dålig med boll så det är inte sant ! Arbeloa drar till sig väldigt dumma frisparkar . Och anledningen till att han blev Madrids högerback vet nog alla att det inte var för att han är " bra" men det fanns ingen annan lösning . Arbeloa har haft så tur senaste säsongen att han har fått så mycket speltid i Madrid och landslaget . Madrid är ute efter en högerback och Montoya kommer nog att te Arbeloas plats iallafall till VM . Och snälla jämför inte hans insats i EM med Albas .
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-28 13:52
@Gonzalez_Barca:

Är ingen överenskommelse gjort med Alba?
Barcelona Mangi
2012-06-28 13:50
Hej!

Ursäkta mig men jag tänkte backa tillbaka till debatten om Xavi som jag liksom flera andra anser är på väg neråt. Argumentet om att han används inte på rätt position anser jag vara överdriven och sakna grund i jämförelse till vad han presterar på planen. Xavi var på neråt hela slutfasen på säsongen, han var nästan osynlig emot Chelsea och i det avgörande mötet emot Real.

Sen kan jag hålla med om att VDB kanske inte behöver 2st balanspelare i Xabi och Busques, men det förtäljer ju inte enligt mitt sätt att se på saken att Xavi inte längre spelar på den nivån som han gjorde tidigare. Kommande säsong står han inför en tuff uppgift, han ska hålla Thiago och ev. Cesc bakom sig i första elvan.
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-28 13:49
Myrran

Inte officiellt förrens det står på hemsidan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-06-28 13:49
Hombre - "Pipita quédate"

Såg på puertan att du skrev att det var smart från oss att värva honom under EM, då han kan bli EM-mästare som Barca spelare som Villa blev 2010. Detta är fel då Villa skrev på och presenterades för allt och alla innan VM, Alba kommer skriva på kontraktet och presenteras EFTER EM. Så därför vinner han tyvärr EM som Valencia spelare då han inte tillhör oss ännu.
Barcelona Rambla~
2012-06-28 13:42
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Vertonghens övergång till Spurs har tydligen kraschat. Han blir kvar i Ajax. Tydligen hade han en klausul i kontraktet som säger att han ska ha 15% av övergångssumman. Ajax vägrar att betala den. Lite märkligt av Ajax kan tyckas när de själva varit med och skrivit hans kontrakt en gång.
Real Madrid RealNiklas
Får gratulera till ett av Barcelonas bästa köp på 2000-talet! Gillar killen skarpt och om det inte hade varit för Marcelo hade jag väl skrikit efter en värvning av denna underbara spanjor. Man måste ju hänga flaggan i segel för det Barca gör, snart bara katalaner i startelvan underbart att se!
Sen är det ju den satans Busq jag måste hylla mest i dagens Barcelona, då Messi och Iniesta(världens bästa?) är självklara superspelare så får ju inte denna bläckfisk nog med beröm, WOW vilken spelare, och jag är nog en av dem som kritiserat honom mest förr. Ber om ursäkt för detta och nu längtar man ju ännu mer efter nästa säsong. FInns inga lag som stoppar The Big 2 nästa säsong!:D
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
Någon skrev att Montoya hade gjort det bättre än Arbeloa i Spanien. Tror ni verkligen Montoya hade kommit ut helskinnad mot Ribery och Cristiano Ronaldo i detta mästerskap?

Arbeloa fläckfri bakåt och stabil framåt. Jag tycker knappast att Jordi Alba har imponerat väldigt mer. Arbeloa har kommit till betydligt fler inläggslägen och målchanser än Alba.

Ni som föreslår Ramos som ytterback, ni ska veta att Arbeloa är bättre. Det finns en anledning till att Ramos blev kvar som mittback i Real Madrid, det var för att Arbeloa förstärkte högerbacksplatsen.

Edit: Bblom beskriver allt perfekt, plus även mycket annat.
---

Grattis till Jordi Alba hursomhelst, en riktigt bra värvning.
Barcelona Siempre Barça
2012-06-28 13:38
Vet nån när biljetter släpps till Barcelona mot Manchester u??
Barcelona Rambla~
2012-06-28 13:37
@Villa/Silva:

Ni kan ju alltid försöka fiska tillbaka Grimaldo till Valencia? :P Han kom ju från Valencias cantera en gång. Han är riktigt lovande.
Valencia Villa/Silva
2012-06-28 13:34
Fastän att det är synd att Alba lämnar Valencia så säger jag ochså äntligen. Man märkte att han så hemskt gärna ville till barca och det är bara att tacka honom för allt han gjort för klubben. Ingen ide att ha en spelare som ej vill vara kvar i klubben.

Fast Mathieu är ingen dålig backup. Han brukar oftast vara ruskigt bra när vi möter er. Ja han och Pablo Hernandes.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-28 13:32
Official: Jordi Alba, who currently takes part in the Euro, will undergo the medical tests and sign his contract next week #fcblive

Nästa vecka alltså, han måste såklartspela färdigt EM innan han skriver på. Skönt att allt blir klart innan försäsongen såhan kan träna med laget och anpassa sig bättre tills ligastarten.
Barcelona Myrran
2012-06-28 13:28
Officiellt att Man U möter Barca i götet den 8 aug också. Biljetterna för Man U match i norge den 5 aug kostar närmare 900 kr så lär ju inte va billigt att gå och kolla fotboll.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-28 13:27
Det var väl väntat, att Alba skulle komma. Har vant mig vid tanken och det är ingen dålig värvning. En av de bästa vänsterbackarna som finns därute, om än inte den spelartyp jag helst hade sett. Nu får vi alltså en Alves-typ på vänsterkanten också. En liten speedkula med enorma lungor. Och jag måste faktiskt erkänna - det ska bli ganska intressant se vilka ytterligare möjligheter det kan innebära för vår offensiv. Förut har man klagat över att vår vänsterkant vart så uddlös jämfört med högern. Nu är den kanten precis lika stark. Det är därigenom Spanien har hotat hela EM med iniesta och Alba som regissörer.. Kul också att Alba spelar EM finalen som cule. Visst hade en ny abidal suttit fint. Men man kan inte riktigt klaga när en klasspelare fyndas på det viset. Välkommen, Jordi
Barcelona 1Barca
2012-06-28 13:27
Matchen bekräftad!
Barcelona Occi
2012-06-28 13:25
ojojoj!!, Alba klar och Barcelona - Man United i Göteborg bekräftat!
Barcelona Deulofeu
2012-06-28 13:21
Fantastisk läsning Alba har varit riktigt grym i em!

En Alveskopia som växer för varje match

Välkommen hem.
Barcelona Andresito
2012-06-28 13:18
Ser ut som att Valencias hemsida kraschat nu precis efter att Alba blivit klar, haha
Barcelona true_barca_fan
2012-06-28 13:14
Official: Barcelona pay 14M for Valencia left back defender Jordi Alba (23), who will sign a 5-year contract #fcblive #euro2012

The deal is done
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-28 13:13
Äntligen är det klart. Alba gör en fantastisk säsong med Valencia och ett helt fantastiskt EM. Nufår vi en grym vänsterback till nästa säsong. Det kanske blir offensivt med honom och Alves men detär åtminstonde inte något stort problem som jag ser det just nu. Bara skönt att vi har gjort klart med JordiAlba som kommer höja vårt lag enormt.

Välkommen!
Barcelona El Soap
2012-06-28 13:13
Barcelona pay 14M for Valencia left back defender Jordi Alba (23). [ona ser]

Jävlar vad skönt!
Barcelona NoGo™
2012-06-28 13:11
Äntligen! Välkommen Jordi Alba!
Barcelona Andresito
2012-06-28 13:10
Källa till Albas affär
Annons: