/spanien/barcelona/forum/893.aspx/spanien/barcelona/forum/893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
REM-HIM-MSN
2016-04-13 06:42
@Gio Style:

Kanske det behövs ett paradigm skifte när det gäller hur man ska tolka världens bästa spelare och de kriterier som gäller. Gillar ditt resonemang kring pressat läge. Tror inte att Hazard hade kunnat prestera i dessa pressade lägen (han var tex osynlig mot PSG när laget behövde honom som mest). Om Barca inte rycker upp sig så tror jag dessvärre att Real tar hem CL den här säsongen.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-13 06:42
Laporte, Ricardo Rodriguez och Pogba Dessa spelare vill jag ha i Barca. Släng, Adriano, Malbro, Munir och Arda.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2016-04-13 01:14
Barcelonistas Men skärp dig fan, jag har full koll på hans statistik och hans förmåga att ibland försvinna när han behövs. Mot oss var Ronaldo fullkomligt usel bortsett från hans 1-2 mål. Idag klev han dock fram med TRE mål, det spelar ingen roll att det var Wolfsburg det var ändå tre direkt avgörande mål. Jag såg Messis 5 mål mot Leverkusen på plats för ett par år sedan och det var magi trots att motståndet hette Leverkusen. Jag ogillar spelaren som fan men det är bara löjligt att man ska säga "Första målet tabbe, tredje målet tabbe, Ronaldo är sämst". Nej Ronaldo är inte sämst, Ronaldo är jävligt bra men han ska inte ens jämföras med Messi på ett fotbollsmässigt plan. Hans målproduktion kan vi jämföra med Messis, inget annat. MEN han klev fram idag när han behövdes som mest, du kan säga vad du vill om motståndet men utan dem hade Real åkt ut med dunder och brak. Och att skylla hans mål på vår dåliga taktik... det är fortfarande Barca han gör mål mot, taktik är en del av spelet. OBS jag har inte citerat dig när jag skrev förminska, det var du som tog åt dig.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 01:02
Junta Dimision - jag var frustrerad förut givetvis tillhör Ronaldo en av historiens bästa. Men just i år tycker jag inte han varit speciellt bra. Visst han har gjort sjukt mycket mål i Cl vad är han uppe i nu? 15 mål? Men kollar man vilka hans mål har kommit mot så ser man att kanske mer än hälften av målen har kommit mot bara Malmö.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-13 00:51
Själv tycker jag att Ronaldos insats idag var absolut världsklass, steppade upp när Real Madrid verkligen behövde honom, är inte det vad spelare av världsklass gör?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 00:18
Jag tänker inte ens kolla på lottningen på fredag då jag redan vet vilka som får vem. Låt oss säga att förhandsfavoriterna går vidare i mon så kmr semifinalerna lottas så här. Bayern - Barca och City - Real. Det känns som det är skrivet i stjärnorna att Real ska till final och kolla hur dom har tagit sig ditt. Roma-Wolfsburg-City, har det någonsin funnits ett lag som haft en sån lätt väg till finalen? Ett Real Madrid som gör sin sämsta säsong under den här Perez eran där man haft så stora problem lyckas få lättaste lottning i varenda utslagningsrunda. Med all respekt så tror jag inte man hade ens varit i kvarten om man hade lottats mot ett någorlunda bra lag. Just med tanke på vilka brister man har i sitt spel och hur usla man varit den här säsongen. Folks reaktioner efter att Real tagit sig till semifinal här är en kommentar. Real Madrid is lucky , they meet just the weak teams to go up to the Final , like Roma and Wolfsburg , i hope they meet Atletico or barcelona or Bayern" säger ganska mycket. Jag tycker inte årets upplaga av Real Madrid är ett bra lag, att dra stora växlar av deras Clasico vinst tycker jag inte man kan göra. Barcelona är inne i en formsvacka och lyckas man ta sig hur den så är man ett par klasser bättre. Detta Real är precis samma lag som vi slog med 0.4 i höstas. Zidane har i princip inte ändrat på något förutom att han gett lite mer självförtroende till laget. Gio Style - vem förminskar vem? Vi pratar om att Ronaldo aldrig gör mål mot bra lag. Det är fakta inte räknar man Wolfsburg som ett bra lag? Nämn inte el Clasico ett Barca som inte ville spela fotboll samt en skum taktik av Lucho som gjorde precis allt fel. Tumme upp Citera
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 00:08
Luis Enrique: "it is not the most important game of the season". Det är det ju skumt sagt av Lucho här.
Barcelona wallmannen
2016-04-13 00:04
Håller med.
Barcelona Gio Style
2016-04-13 00:02
Vi behöver inte förminska Ronaldo idag dock, ett hattrick är ett hattrick i ett pressat läge. Blir bara barnsligt om man ska nedvärdera hans insats idag.
Barcelona wallmannen
2016-04-12 23:59
MVP i nån av det största ligorna i Europa just nu måste väl ändå vara Vardy i Leicester?
Barcelona Gio Style
2016-04-12 23:55
REM-HIM-MSN

Älskar ditt resonemang!
Ronaldo dominerar Messi just nu, världens överlägset bästa spelare just nu.
Okej, men kommande 2 veckor gör Hazard sitt livs bästa matcher och sprutar in 10 mål.
Är han världens överlägset bäste spelare då?

Du behöver mer än några veckors period för att säga att en spelare är världens bästa. Annars får du byta ut "världens just nu bästa spelare" MINST 1 gång i månaden. Japp så är det!
Barcelona wallmannen
2016-04-12 23:48
Målen ska ju trots allt göras..och Ronaldo ser oftast till att det görs. Förresten, det tredje Realmålet är definitivt murens fel inte målvaktens, enligt mitt sätt att se på saken.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-04-12 23:46
Zlatan kanske kan vinna Asiens CL...
Barcelona Barcelonistas
2016-04-12 23:42
Santiago Cazorla - vad menar du med att det var en imponerande prestation från Ronaldo? En tap ins, ett nick mål på en hörna och en tabbe från målvakten när han sätter 3-0 målet. Sen är det ganska stor skillnad att spela mot Wolfsburg och Roma hela tiden kontra Arsenal och Atletico. Sen när blev Wolfsburg ett topplag? Man ligger på en 8tonde plats i bundesliga. Det säger ganska mycket...
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-12 23:32
@enkos:
Ronaldo har haft en ordentlig försäsong medans Messi har spelat massa matcher under sommaren två säsonger i rad nu. Det gäller att ha lite förståelse, att sedan spela match efter match direkt efter en längre skada tror jag inte har hjälpt heller. Dock är Ronaldos fysik och kondition sjuk såklart!
Barcelona wallmannen
2016-04-12 23:31
Vad säger ni. Ska man betta på att det blir nåt rött kort i morgon?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-12 23:28
Ronaldo är överskattad inte ens topp 10 genom tiderna. Han är bara en bra målskytt.
Barcelona Rambla~
2016-04-12 23:28
Cazorla Ja Torrés är det verkligen skönt och slippa. Känns som om det vilar någon slags förbannelse så fort han finns på planen när Barca spelar.
Barcelona Rambla~
2016-04-12 23:25
enkos Ronaldo är en träningsprodukt, någon som ser ut ha blivit framtagen från ett labb. Messi är ren och skär talang. Det är nog ganska så uppenbart för de flesta.
Barcelona wallmannen
2016-04-12 23:24
Ja, hellre nån långboll extra som inte går fram istället för ett felpass av nån i backlinjen. Ibland måste man inte vara så principfast i sitt bollhållande, enligt mitt sätt att se på saken.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-12 23:22
Förövrigt så är det ju grymt skönt att slippa Torres imorgon som spolar tillbaka dagarna så fort det är Barcelona. I Copa Del Rey förra året gjorde han ju även mål i den första minuten. Gäller verkligen att hålla ut de första 20 imorgon för Atlético lär starta med en väldigt hög press.
Barcelona Rambla~
2016-04-12 23:21
Reymar, det där var onödigt. Håll en bra nivå på diskussionerna. REM-HIM-MSN har hållit en god ton i "snacket" och knappast varit otrevlig eller aggressiv mot någon.
Barcelona enkos
2016-04-12 23:20
Messi är och kommer alltid att bli bättre än Ronaldo men Messi saknar den hunger och viljan som Ronaldo har. Därför blir jag ibland förbannad på Messi som bara går på plan och ser ut som om att ha gjort slut med frugan. totalt frånvarande på plan. Ronaldo trots mycket hat och vislingar emot sig match efter match visar att hans psyke trots allt går inte att rubba. . Nu såg jag också hans mål ikväll. . Han är som magnet och varje gå g man slår ett inlägg är han där. .
Det som är mest imponerande är Ronaldo fysik som är hästlängder större än Messi. . Medan Messi redan är trött och slutat spela så spelat Ronaldo som om säsongen precis börjat.
REM-HIM-MSN
2016-04-12 23:18
@Reymar:

Vänligen höj nivån. Jag har varit Barca fan i nästan 20 år. Stöttade laget under den tuffa Nunez och Gaspart tiden.
Barcelona Reymar
2016-04-12 23:16
WOW VA IMPONERANDE ATT GÖRA HATTRICK MOT ETT LAG SOM LIGGER PÅ ÅTTONDEPLATS I Bundesliga(!)!! WOW!! HAN ÄR JU FAN TA MIG BÄSTA SPELAREN NÅGONSIN! JÄKLIGT IMPONERANDE!!
Barcelona Rambla~
2016-04-12 23:15
Jisses vilken frispark de släpper in W. Hur är det ens möjligt?
Barcelona Andreas-
2016-04-12 23:13
Ronaldo är värdelös, bara Zlatan är sämre.
Barcelona Reymar
2016-04-12 23:10
@REM-HIM-MSN:

Gå tillbaka till råtthålan som du tillhör!!
Barcelona Nemesis 10
2016-04-12 23:10
Jag förstår inte varför folk stör sig på att man hyllar Ronaldo efter att han nyss har skjutit sitt lag till semifinal? Herregud folk måste växa upp och ta saker och ting för vad det är. Ronaldo avgjorde el clasico hur än man vrider och vänder på det och gjorde det som krävdes ikväll.
Ronaldo är väldigt hungrig och det finns ingen spelare som tränar lika hårt som honom, han kommer göra allt för att plocka hem sin 4e guldboll och det ser man klart och tydligt.
Messi måste steppa upp sitt game från och med imorgon för annars kan vi nog både kyssa CL och kanske även ligan good bye.
Barcelona grande jw
2016-04-12 23:09
enkos

Skämtar du eller?

Jag såg ingen skillnad på Wolfsburg och Getafe ikväll. Vad har Real och CR uppnått överhuvudtaget? Man går vidare med nöd och näppe mot Wolfsburg där man var favoriiter till typ 95% på förhand. Man vann mot Eibar i ligan i helgen. Ser inte riktigt vad som är så imponerande? Vinsten mot oss där vi förvandlades till zombies efter vårt ledningsmål. Ok. Den ger jag dig. Sjukt bra gjort av dom.
Annons: