/spanien/barcelona/forum/8924.aspx/spanien/barcelona/forum/8924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2012-10-08 20:00
Don À.Iniesta Ibland kan man driva med varandra och skämta lite. Men snubben är allvarlig haha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Don A.Iniésta #8
2012-10-08 19:51
El Plasillo är ju ett skämt....

Extraño. verkar dock vara någon man kan diskutera fotboll med :)
Barcelonistas
2012-10-08 19:50
Bara Puyol som saknades? Nej nu blir jag fan frustrerad på den där idioten. Alves byttes ut efter 20 min? Puyol -Pique och Abidal. Där har du försvaret som varit så framgångsrikt för Barca. "Bara Puyol som saknades" Hahahaha måndags underhållning när den är som bäst!
Barcelona Don A.Iniésta #8
2012-10-08 19:47
Jag säger såhär...

Barcelona = världens bästa lag

Puyol = En utav världens bästa backar, med det allra största krigar hjärtat. Men som tyvärr sjunger på sin sista vers inom topp fotbollen...

Barca borde köpa bästa möjliga back, oavsett pris! Det är ingen lätt uppgift att ersätta Puyol, för att ens ha chansen att lyckas så måste man vara något utöver det vanliga... Barca måste fatta att Puyol inte håller på denna nivån mer än denna säsongen om ens denna, han skadar ju sig tyvärr stup i kvarten nu för tiden.
Ett lag som FC Barcelona skall ha de allra bästa spelarna, de har haft 1-2 år på sig redan att scouta o utvärdera och jämföra mellan de olika alternativ som finns till en ersättare till Puyol. Vilket de inte verkar ha gjort...
Ska vi ha en Song? en Mascherano? i Barca? Nej vi borde slått till på Thiago Silva när vi hade chansen om ni frågar mig. Nu är det största "aktuella" namnet Hummels, visst jätte grym och har potentialen att bli en av de allra bästa, men enligt mig för långsam, då vi har Pique som inte heller är sådär jätte snabbt och ett lag som Barca behöver åtmindstonde en snabb mittback med tanke på att vi allt som oftast blir utsatt för konringar...

Ska vi snåla och leta efter ett billigt alternativ? Nej absolut inte när det gäller en ersättare till Puyol a.k.a El Corazon!!!

Prioriteringar borde vara att finna en ersättare till Puyol och även en till Villa som även han börjar bli gammal nu... För övrigt har vi väll bästa möjliga lag typ...
Barcelonistas
2012-10-08 19:36
Haha den är El Pasillo ger mig psykos... Det sjuka är att han är allvarlig haha dör av skratt när man läser den rappakaljan som han skriver.
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-08 19:35
Jag har en känsla av att Alves inte har alltför lång tid kvar i Barca. Det är fortfarande världens bästa högerback och hans marknadsvärde är fortfarande skyhögt. Men PSG är ute efter honom och han har själv lämnat dörren öppen för en flytt dit i framtiden. Kanske är tankarna redan halvvägs i Paris - det skulle isåfall förklara hans ovanligt ojämna form under hösten.
En affär med oljeklubben hade kunnat bli riktigt ekonomiskt gynnsam - både för klubben och Dani själv... Och snart är nog inte den sportsliga förlusten alltför jobbig att tackla heller, för samtidigt håller Montoya på att utvecklas till något riktigt stort... det är egentligen upplagt för en försäljning, och jag blir inte förvånad om den sker nästa sommar. Har en svag känsla av Neymar följer med honom dit också.

Barcelonistas
2012-10-08 18:46
Zick9 - hade blivit världens slakt!.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 18:40
Barca - King / Busquets Tactical Genius

För det första heter han Alves. Varifrån får du Z? Flera som kallas valdes Valdez också.
För det andra ja du kanske har rätt i det du säger, men det är fortfarande början av säsongen och kommer han igång så kommer du ångra att du skrev det du skrev.
Du tyckte knappast samma sak före säsongen hade börjat? Alla hade skrikit av ilska om man hade sålt Alves i sommras då han var bra förra året.

Så lätt att vara efterklok, tror ingen hade sålt Alves i sommras eftersom ingen visste hur hans höst skulle se ut. Ge killen chans att komma ut ur svackan.
Barcelona zick9
2012-10-08 18:38
Haha, håller med nedanstående.

Skulle gärna villja se denna elva mot vår ordinarie:

Casillas
Essien - Varane - Coentrao - Marcelo
Khedira - Alonso - Özil
di Maria - Benzema - Ronaldo
Barcelonistas
2012-10-08 18:28
El Pasillo - för mycket hhääääääääschas eller? Skulle inte förvåna mig då du verkar vara beng 24/7.
Barcelona socccerfan1
2012-10-08 18:23
Ronaldo kommer inte vinna över Messi.

Aldrig. Säger det nu, är 100% säker. det finns ingen som är bättre än messi.

Wena
2012-10-08 18:15
El pasillo

Haha du är ett jävla skämt
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-10-08 18:05
El pasillo Din lilla katalysator. Sluta lek svensk maffia på SF. Du är en röd gurka. Vi slog er i SC i CN för mindre än 2 månader sen. Vi käkade er andra halvleken i SB med en man mindre. Igår var ni bättre första halvtimmen. Men sista delen av matchen da? Vare inte ni som hade akutbehov av 3 p? Varför var ni så fega o slutade anfalla?
Barcelona 7th Heaven
2012-10-08 17:57
Fan va man stör sig på folk som klagar på King Alves, han är och förblir en king världens bästa höger back, dra åt skogen med er som säger att han inte platsar eller e för kass ni verkar ha glömt vad han gjort genom åren i världens vackraste tröja. ooh sluta prata så mkt om Bartra ni har redan nu gjort han till maldini så lugna ner er de finns säkert en anleding till vf han inte får spela!!! lita på tito istället hans chans kommer puss :)
Barcelona Walee
2012-10-08 17:40
Jag ÄLSKAR Montoya av det lilla jag har sätt av han. Tycker han har bevisa mycket mer än vad Cuenca eller Tello har gjort. Sen har han fått hoppa in i jävligt otacksamma stunder.. Mot Real efter att Adriano fick rött och nu mot Real igen efter Ronaldos mål. De är ingen lätt uppgift tror vi har en lik stor talang som Pedro eller Busi på gång ..
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-08 17:34
Barca borde redan den här säsongen sålt Alvez till psg och lagt pengarna på Thiago silva. Han känns inte igen för den spelaren han va under Pep. Danis tankar verkar vara vänt mot andra håll. Vem vet vilka saftiga erbjudanden han lär ha fått under sommarens silly season. Om unga spelare som Witsel ocyh Hulk drar till Zenit då kan man förstå att lönen talar. Tills Alvez inte bevisar det motsatta har han inget och göra i Barca. Förnya truppen sakta men säkert gör den endast hungrigare.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-10-08 17:24
Den här bilden säger nog det mesta! Helt sjukt att han kan dominera matcher på det sättet han gör med denna bevakning.
s.eto
2012-10-08 17:13
Tydligen så har Real fansen börjat hylla Messi nu efter att Mourinho hyllat Messi. Snacka om att vända kappan efter vinden.
AndreD - General Pardon
2012-10-08 17:02
Shi

Ronaldo är verkligen inte en av de bästa någonsin, såvida du inte pratar om den riktiga Ronaldo.
AndreD - General Pardon
2012-10-08 17:00
Fan vad jag grämer mig att vi inte köpte Botía. Perfekta spelaren för oss som hade gjort det riktigt bra.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-08 16:30
Frågan är om man är lika förbannad den här gången jämfört med en månad sen när det var landskamper. Å andra sidan så får vi Pique tillbaka då och kanske Alves.
Barcelona B-Guden
2012-10-08 16:27
Vi behöver ingen världs back, En spelare som Botia hade räckt, det finns flera stycken där ute som kan koma hit och göra ett strålande jobb
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-08 16:15
Barcelonistas

Ja det är svårt för oss att avgöra då vi inte sett det hända ännu och kan bara spekulera :) Men Botia är ju bl a startman för Sevilla nuförtiden. Bartra lär hamna som startman i något annat topplag om vi inte ger honom chansen snart.
Real Madrid Shi
2012-10-08 16:08
Jag måste bara klargöra en sak. Ni köpte er Ronaldo, vi skapade vår Messi :)[/QUOTE]

All heder till er som lyckas fostra en så grym spelare! :-)
Barcelonistas
2012-10-08 16:02
Barca o Mort - Det är möjligt men jag kan bara inte se hur dom ska kunna hålla igen där back mot lag som Osasuna Ich dom här svåra borta matcherna. Dom har inte den erfarenheten.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-10-08 15:51
Hmm, vår käre Mascherano får mycket skit ser jag! =)

Håller med om att han blandar och ger. Men jag tycker dock att han har kvalitén för att hålla en startplats i laget.
Till hans försvar får man ändå säga att han aldrig heller får nån chans att bilda ett samarbete med övriga försvarare.
Vi pratar om hur Pique behövde Puyol för att prestera. Men hur är det då för Masken som ena veckan spelar med Puyol, nästa Pique, en annan med Song, för att sedan sluta med Adriano.
Ta Real och kolla hur de fått tid till att spela ihop sig i mittförsvaret där. Sist Pepe eller Ramos inte var tillgängliga var väl när Pepe hade sin långa avstängning för nån säsong sedan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-08 15:50
Jag tycker att Tito gjorde det riktigt bra igår. Det är egentligen sjukt hur backlinjen kunde hålla mot Real. Är det bara jag som är lite trött på Alves? Vad fan är det som har hänt med honom? Han har varit värdelös i många matcher nu.. Hans inlägg är åt helvete, han markerar inte ens motståndarna längre och förstår inte varför han skiter i hem jobbet ibland.. Montoya har gjort det bra mot Real två gånger i år och båda gångerna har stackaren fått hoppa in bara så där, om Alves inte börjar skärps sig så är det bara köra med Montoya istället. Jag tror verkligen inte att han hade gjort bort sig.
Barcelona socccerfan1
2012-10-08 15:42
hallå.

SHI!

håller med dig, dem är otroliga, så sjukt viktiga för sina lag.. hatten av.

går inte att jämföra dem på riktigt, för att dem är OLIKA.

Säg vad ni vill men messi är bättre. kollar man bara på matchen igår så förstår man vad jag pratar om. Ronaldo är sjukt farlig när han får sina bollar.

Messi startar anfall, dribblar många, drar på sig spelare, öppnar upp, serverar, sticker in mm.mm.mm.. sen har vi frisparkar.. två elclasssico två sjuka mål på frispark..

kung leo. Ronaldo är sjukt bra också.
Barcelona The Reporter
2012-10-08 15:41
@Shi:

Jag måste bara klargöra en sak. Ni köpte er Ronaldo, vi skapade vår Messi :)
Barcelonistas
2012-10-08 15:40
Fais - jag har sagt det i några år nu är på forumet. Jag förstår inte hur vi kan ha en sån usel ledning? Seriöst vi är antagligen sämst när det gäller spelar köp...
Annons: