/spanien/barcelona/forum/8922.aspx/spanien/barcelona/forum/8922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Siababb_Madrid
2012-06-27 21:52
okunskap? för att jag inte tycker som du? ett lag som spelar majoriteten av speltiden i ett mästerskap utan anfallare, de kan inte bli bättre än vad de är, i mina ögon. Ett lag som tar 2 skott per match, det är inte tillräckligt bra.

Självklart tror jag att spanien kan spela bättre om alla spela är på topp och det var säkerligen det du menade men det hör inte ihop med vad vi diskuterade. Jag bryr mig inte ett dug om hur bra vissa spelare kan spela men JUST nu, NU NU NU så kan inte spelarna spela bättre än vad de gör pga olika anledningar, skador med mera, t ex.

En sak till, du varken känner mig eller vet något om mig så var god och ge dig inte på min "okunskap".
Barcelona BarcaChris
2012-06-27 21:51
Herregud så kommer cesc in som anfallare igen, snälla sparka den här Bosque
Barcelona Walee
2012-06-27 21:51
Faaan vad Negredo är seg tar inga djupleds löpningar ta in Pedro, Torres , Navas vem som helst..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-06-27 21:49
Siababb Jaha, då så. Bara att beklaga din okunskap. ;)
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-06-27 21:48
... trist nog har Xavi inte varit på topp. Kanske beror på att det inte funnits en ordentlig forward i första (Negredo har varit sådär).

Ett par gånger har jag ställt mig upp och sagt: Torres!

"Djupled" börjar bli ett ganska slitet ord men konceptet är fortfarande högst relevant. Torres hade varit till långt mycket större nytta i första halvlek än vad Negredo varit, för Spanien såväl som för Silva, Alba och Xavi.

Aja, sådan är fotbollen..!
2012-06-27 21:47
Rambla~

Bättre än såhär? Jag tror inte de är bättre än vad de är just nu, nej. De har skadade spelare som de inte kan spela med. De har varit såhär "dåliga" som folk vill få det till, hela mästerskapet.

Jag tycker inte de är dåliga, absolut inte men jag tror inte de kan bli bättre än såhär i dagsläget, med den trupp de har. ( Nu har jag inte sett llorente spela i detta mästerskap, det kanske ändrar helt)
Barcelona BarcaChris
Tycker den här tränaren är ritkigt usel. Har inte gjort ett skit för detta lag. Dålig uppställning varje match. Har 3 topp anfallare på bänken, och han startar Negredo.
Barcelona Rambla~
petersays Jag bråkar absolut inte, du får hålla på vem du vill och det var som sagt inget illa menat med portugalkåt.
Barcelona Rambla~
2012-06-27 21:44
Siababb Du tror inte att Spanien kan bättre än så här?
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-27 21:44
Silva ut Pedro. Negredo ut Llorente eller Torres. Xabi ut Cesc in. Lätt som fan. Jag satsar hundra spänn på att VDB byter i minut 62
Barcelona petersays
2012-06-27 21:42
Rambla~
Vi slutar bråka! Klart det var solklar frispark, det ifrågasätter jag inte. Utan bara att Negredo spelade över väldigt mycket där.

I övrigt vill jag nog påstå att jag är oviktad i detta möte. Har ju hållt på Portugal historiskt, men det berodde till 95% på Deco. Sedna är det klart jag gillar vissa spelare, Moutinho, Veloso tror jag är ämnad för ett bättre öde än att härskna i Genoa - skulle vilja se honom i något PL-lag typ Tottenham, Alves är ju klassisk backbest. Men Spanien har såklart Iniesta och Xavi, som jag unnar alla framgångar i världen. Men VDB:s laguttagning detta EM har varit riktigt tråkig, och tyvärr har det speglats i spelet. Portugal gjorde å andra sidan ganska svaga insatser i gruppspelet, och jag tycker alltid dom haft bättre spelare än hur laget har presterat. Oftast är det bara på ett par positioner som det brustit.

Sedan har jag såklart otroligt svårt för Ronaldo, Pepe och Coentrao. Men å andra sidan finns typ Arbeloa i Spanien också.
Barcelona Rambla~
2012-06-27 21:42
Det är bara en tidsfråga innan Portugal parkerar bussen. De har inte fått ut något sv sin press i form av mål eller chanser, ja förutom att Spanien inte fått igång sitt spel. De brukar klara av en sån här press. Bara en tidsfråga som sagt.
Barcelona BarcaChris
2012-06-27 21:41
Har tränaren tjafs med Torres, Llorente, Soldado? Varför spelar han Negredo?
Blaugrana91:

Aa, så är det nog, portugal pressar bra ja, precis som du säger så spelar spanien "dåligt", Jajamän. Tanken har inte slagit dig att det faktiskt finns ett motståndarlag som gör spanien "sämre"?=)
Barcelona Blaugrana91
Xavi ska knappast ut, det är Alonsos fel att han inte kommer till sin rätt. Ut med Alonso isåfall.

Ut ska däremot Negredo, helt jävla usel. Varför skulle han starta överhuvudtaget? In med Torres eller Cesc.

Ut med Silva och in med Pedro.
Spanien Don Pelayo
2012-06-27 21:40
@Petersays:

Inte bara jaga boll utan även vända om i sådana offensiva rusher. Det pågår en mental strid där ute nu som Spanien normalt sett skall vinna om herradömet över bollen.

Tycker också det är en helt ok match som kan sluta i förlängning. Negredo och Silva är två omedelbara byten. Negredo behöver inte förklaras och Silva har väl inte slagit en passning rätt.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-27 21:39
Hari

Vem har klagat?
Portugal pressar på bra, men Spanien är inte speciellt bra.

Får dem välja så väljer dem säkert hellre att lag pressar för då skapas det mer ytor samt att det andra laget tröttar ut sig. Vi får se om Portugal klarar att hålla uppe pressen, tveksam till det.

För vörigt är du pinsam, stick härifrån.

2012-06-27 21:37
Tycker Pedro ska in genast, så det blir lite fart i denna match. Hade varit bra med cesc också men vi får se vad gamle VDB har tänkt sig.
Barcelona den närkingska älgen
2012-06-27 21:37
@Mäktiga Messi:

Vissa människor pratar så.

Tror att Spanien måste flytta Alonso. Han är en fantastisk spelare, men Xavi är ännu bättre, särskilt i den positionen som Alonso spelar i nu. Låt Busi, Iniesta och Xavi bilda mittfält med Silva, Negredo, Pedro/Navas framför sig.
Barcelona Rambla~
2012-06-27 21:36
petersays Vad då tar sig för huvudet? Det såg jag inte ens men vad spelar det för roll när det är solklar foul? Jag försöker inte alls förlöjliga dig för jag vet att du är lite väl subjektiv när det kommer till Portugal.
Barcelona petersays
2012-06-27 21:35
@Don Pelayo:

Korrekt analys. Känns som att Portugal segnade lite sista tio. Hur länge orkar man jaga boll liksom?

I övrigt tycker jag det har varit en rätt ok halvlek. Det känns mästerskap, men jag hade alla gånger velat se fler avslut på mål. Ingen av målvakterna har ju fått vara särskilt delaktig i matchen.
2012-06-27 21:34
Alltså, jag tror att folk glömmer bort hur svårt detta är för domaren. Två av världens äckligaste lag spelar fotboll just nu, de dyker mer än står upp, det är svårt för domaren.
Barcelona Rambla~
2012-06-27 21:33
Jag hävdar fortfarande att det är Xavi som borde tas bort. Det är han som ska styra spelet, det gör han inte utan han är orörlig, tar för lång tid på sig. Jag tycker det dags att Cesc får chansen på mittfältet.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-06-27 21:32
Varför måste fränden stamma varje gång hon ska babla
Barcelona petersays
2012-06-27 21:32
@Rambla~:

Du menar när han tar sig runt huvudet och rullar runt trots att ingenting tog på huvudet? Sedan får du ju tro att du vinner diskussioner genom att försöka förlöjliga den du diskuterar med om du vill. Säger mer om dig än om mig.
Barcelona Silva
2012-06-27 21:31
Byt ut Negredo redan i halvtid och in med Fabregas. Om Silva inte skärper sig i andra halvlek så bör han bytas ut mot Navas eller Pedro.
Hari
2012-06-27 21:31
@Blaugrana91:

Ni sitter och klagar på att lag backar hem när det är precis det ni vill. Ni klarar ju inte av det. Stackars våra spelare. Kan inte förstå hur dom vill vara kvar i landslaget när dom tvingas spela som er.
Spanien Don Pelayo
2012-06-27 21:30
Behöver knappast säga vem/vilka jag håller på men tycker att det är relativt lite filmningar åt bägge hållen. Om man då kanske bortser från Negredos senaste dyk då.

I övrigt en väntad utveckling i matchen. Portugal spelar som man skall spela men tycker att de snart borde göra mål för deras skull. Snart går tåget för en sådan utveckling under ordinarie matchtid och då blir det hösäcksförsvar igen.
Wena
2012-06-27 21:29
Ta ut negredo han bidrar inte med något alls! In me Fabbe eller torre samt Navas istället för silva så får vi fart på bollen
Barcelona Rambla~
2012-06-27 21:29
petersays Lägg ner nu, vi vet att du är extremt portugalkåt. Hur fan var det en filmning av Negredo när Alves hoppar över honom?
Annons: