/spanien/barcelona/forum/8921.aspx/spanien/barcelona/forum/8921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Basuuka
2012-06-29 13:15
!Sergio_ Busquets!

Som sagt det handlar om vilka bedömnningskriterier för dem som väljer vinnaren går efter, så klart har Messi varit bäst inviduellt. Men glöm inte att man tidigare också vunnit guldbollen efter hur laget presterat och landslaget presterat fast spelaren i fråga inte "har varit bäst i världen" den säsongen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Säger inte att messi ej förtjänar ballon d'or men om man tänker som du så kan typ aldrig en back, målvakt eller mittfältare vinna priset. Endast den som gör flest mål/assist har rätt att vinna det enligt dig? Ibland väger titlar tyngre än mål/assists.. Om pirlo vinner serie a och ett em, samtidigt som han varit den som bidragit mest till att man vann, så tycker jag han förtjänar priset liks mycket som Messi. Du behöver inte ta i så mycket.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
Pirlo har inte en jävla chans att vinna guldbollen. Det är jag inte ens orolig för. Hur ska han bli världens bästa spelare när han inte ens var Italiens bästa spelare den gångna säsongen? Zlatan var bäst då, tar emot att säga det men så är det.
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-29 13:14
Pirlo Ballon D'or? Större sannolikhet att en cykel vinner ett race mot en ferrari.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-06-29 13:12
Messi vinner ballon dor punkt slut.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-29 13:03
Edit: Det där var ett långt och dumt inlägg.

Jag tror Messi tar Ballon d'Or, vare sig Pirlo spelar sin livs match på söndag eller inte. Till slut kommer Pirlo inte ens komma i närheten av att ta priset. Som Villa/Silva skrev. Han kommer få slåss om 3:e platsen.

Valencia Villa/Silva
2012-06-29 12:35
Fast Pirlo lär ändå inte vinna guldbollen. Han har haft en väldigt bra säsong men Messi och Ronaldo har haft helt magiska säsonger. Messi lär vinna och Ronaldo blir tvåa. Vad som är mer intressant är vem som blir 3?? Pirlo, Iniesta och Casillias känns som de tre som är mest givna. Vinner Italien lär det bli Pirlo, vinner spanien lär det stå mellan Casillias och Don Andres. Eller så gör Balotelli två mål åt Italien och vinner EM åt dem och blir 3. Kampen om 3 känns mycket mer spännande.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-29 12:24
!Sergio_ Busquets! (Barcelona) De är förväntas väl inte direkt av pirlo att han ska göra mål? Det blir väldigt lätt att man stirrar sig blint på statistiken
Barcelona Basuuka
2012-06-29 12:24
Pirlo skulle vara värd guldbollen om Italien vann finalen, likadant som Xavi var värdig den 2010. Det handlar om vilka bedömningsgrunder man går efter. Inviduellt har Messi varit bäst, precis som 2010.
Barcelona Basuuka
2012-06-29 11:52
Mäktig video av de 17 titlar Barca vann i år.
Valencia Villa/Silva
2012-06-29 11:51
Pirlo som vinnare hade varit fräckt. Eller varför inte Balotelli. Ronaldo hade nog gått ut och klagat som fan hahaha.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-06-29 11:14
Han vann ju trots allt Serie A med Juventus och var deras viktigaste spelare denna säsongen. Dessutom har han gjort ett grymt EM så här långt, vinner dom mot Spanien så tja... allt är möjligt.. Jag hade inte direkt klagat om han fick balon d'or
2012-06-29 10:22
På Goal har de skrivit en artikel "Watch out Messi & Ronaldo: Pirlo is now a real contender for the Ballon d'Or". Visst han är grym men snälla. Även om han gör 15 mål och 20 assister på söndag så kommer han inte ens i närheten av vad Messi och Ronaldo har åstadkommit iår. Grattis, han är den bästa mittfältaren i fjärdeligan. Han kan konkurrera med Iniesta, Özil och Ribery men snälla nämn han inte i samma mening som Messi.

Fast tänk er, fan vad kul om han skulle vinna. Wow vad vi Barca- och Realsupportrar skulle känna oss dumma över alla Messi vs CR7 diskussioner och så vinner Pirlo.
Barcelona DM1982
2012-06-29 09:19
Undrar om inte Balotelli vill komma "hem igen", han har ju Barcelona-DNA och allt.

; )

http://www.altweet.com/2011/08/mario-balotelli-was-almost-barcelona.html
Barcelona Deulofeu
2012-06-29 07:56
Basaric ang Balitelli han provspelade för Barca som typ 15 åring men åkte hem igen. Han hade fått stanna om han velat har för mig att han ratade oss någon som kan bekräfta?

Han har inte spelat i La Masis alla fall mer än någon match.

Han var grym igår hoppas han hänger deras tröstmål i finalen det är tokstollen värd.
Barcelona Piello
2012-06-29 05:23
Valdes
Alves Piqúe Puyol Alba
Xavi Busquets Iniesta
Messi-Fabregas-Pedro

Så gott som oslagbart !
Barcelona Federer
2012-06-29 04:13
R.Madrid!!

Vad gulligt att du och dina vänner blir så otroligt förbannade :)
Barcelona Ibillay
2012-06-29 04:07
Basaric söndertrollade R.madrid!!

Barcelona ElTriplete
2012-06-29 03:01
R.Madrid!!

Haha, garvar fint åt svordomen i slutet. Fint kompis. :)
Barcelona LeoMessi
2012-06-29 02:57
Kan någon ip-spärra R.madrid!! ? Killen skojade om att Ballotelli är från la masia eftersom han provspelade för dom. Kanske svårt för dig att förstå det din evolutionära bromskloss.
Barcelona Ibillay
2012-06-29 02:42
Låter kanske lite gay, men denna låt får mig alltid tänka på Barca och guden Messi...kanske för att han är med i Pepsi reklamen där de spelar upp den här låten :P

Iaf, blir glad av den här låten
R.Madrid!!
2012-06-29 02:31
Spärrad!/ Red
Barcelona Cataloniaboy
2012-06-29 02:16
Underbart! EMs bästa dag hittills, på många sätt...
Spanien Don Pelayo
2012-06-29 01:03
Förutspådde redan i morse i puertan, vilka håller på Tyskland, att Tyskland är långt ifrån säkra att gå till final och det var en förutsägelse som gick i lås. Tyskland är helt enkelt alldeles för överskattade för deras eget bästa och därtill också så att de har en förlorartradition som biter sig kvar. Samtidigt tänker man alltid att det är Tyskland och man vågar inte riktigt tro på det fullt ut.

Nu är jag fullt och fast övertygad. Det är vi som definierar fotbollshistorien från och med nu. Ett nytt blad har vänts och vi håller på att upprätta en ny ordning i fotbollshierarkin. Vi har många bittra besvikelser att ta igen och vi gör det successivt. På Söndag kommer vi att få se ett Italien som är nöjda med att bara ha kommit så långt som man gjort (bara därför att ingen trodde på det) mot ett segerrikt Spanien som vädrar nya titlar. Mot ett Spanien som ser möjligheten att skriva in sig för evigt som landslaget som försvarade sin Europatitel under tiden som man var regerande världsmästare. Det har aldrig förr skett. Någon gång måste det ske. På söndag sker det. Jag är fullt och fast övertygad. På Söndag vinner vi och etablerar den nya världsordningen.

Fotboll är en mycket enkel sport. Man spelar i 90 minuter och sedan vinner Spanien på sidledspassningar.
2012-06-29 01:02
Fan vilken härlig dag. Vaknade upp nyss (är utomlands) ser att Tyskland har åkt ut! Enligt många här inne var Özil dålig, ALBA ÄR KLAR!. Fan vad härligt. Det är sånt här jag vill vakna upp till. Hoppas Spanien tar Italien i Final nu på söndag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-29 00:18
Jag gillar Italien det här mästerskapet. Snacka om att blanda ett perfekt försvarsspel där alla ligger helt rätt i positionerna och inte ger Tyskland några ytor alls med en glad anfallssfotboll där man har flera bollskickliga både individualister och lagspelare. Det gick lite knackigt i gruppspelet men nu är man på gång. Tror det blir en riktigt jämn final där båda lagen är så oerhört säkra i defensiven men där också båda lagen har en enorm potential offensivt med flera väldigt duktiga spelare. Dock tror jag att båda lagen inte vill gå upp för mycket och säkrar en aning. Del Bosque gillar inte att ta risker och Italien tror jag inte heller kommer satsa allt framåt direkt.

Tyskland. Vad ska man säga. Alla trodde de skulle gå långt och vinna hela EM. Att de var så fantastiska. Att det var deras tur. Jag tycker också de spelar en fantastisk fotboll. Det gjort både VM och EM, i gruppspel och åttondel och kvartsfinal. Sedan händer något. Tyskland brukar alltid genom fotbollsshistorien vara synonym för vinnarmentalitet. Inte nu. Den här generationen är en riktig förlorargeneration. De klarar inte av att ta det där sista steget för att vinna titlarna. Löw är grym på att få laget att spela bra fotboll men har inte det där lilla extra för att få laget att vinna titlarna.

3:a VM 06, 2:a EM 08, 3:a VM 10 och nu, ut i semin EM 12.

De spelar bra, men som sagt. Det är den där inställningen, mentaliteten som saknas för att nå hela vägen. Något Spanien har mängder av. Lägg till att Bayern Munchen förlorar CL-finalen. Man kan tycka att Chelsea har tur och att straffar är lotteri men det var ingen slump. Den här tyska generationen har massvis med bra spelare men vinner inga titlar. Och det är väldigt konstigt att det blivit så.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-29 00:16
Har inte hunnit kommentera dagens härliga nyheter så tar tillfället i akt att göra det nu!

Alba klar!!! Helt underbart, han har varit grym i EM hittils, lätt en av EM:s absolut bästa spelare! Hans samarbete med Iniesta har varit av absoluta världsklass också.
Han kan helt klart bli världens bästa vänsterback om han fortsätter på samma sätt.
€14 Miljoner för honom är dessutom ett otroligt bra pris, återigen en mycket bra affär av Rosell, även om det tog lite tid kanske....;)

Den andra glada nyheten är ju såklart att MD:s uppgifter om att Barca skulle möta Man U i Göteborg stämmde, tänk världens bästa klubb kommer till Sverige!! Måste försöka få en biljett!

Tyskland ute ur EM, där ser man. Så komiskt att alla hade tagit för givet att dem skulle vinna EM, kan tycka att dem är överskattade.
Vart var Özil i matchen? Bättre än Xavi och Iniesta? Haha ja visst...
Hummels var en besvikelse, börjar tvivla om det är värt att försöka värva honom?

Italien imponerar dock, blir en spännande final, tror dock Spanien vinner.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-06-29 00:13
11 spelare som representerat la masia spelar EM final på söndag. Balotelli är en av dom.
Barcelona Smogen
2012-06-28 23:38
och måste dom ha likadana kostymer på sig i TV4? Mängndrabatt eller?

pch italienarna börjar redan jämföra Balotelli med Ronaldo och Messi, jösses.

sådär, nu ska jag inte gnälla mer. :)

Barcelona GerardPiqué3
2012-06-28 23:36
Tycker vi skall starta säsongen såhär:

Valdes
Alves Piqúe Puyol Alba
Xavi Busquets Iniesta
Sanchez-Messi-Villa

Även om Pedro varit duktig i EM och ifall att Hummels skulle ansluta. Även om det finns spelare i truppen som är bättre, så skall Puyol starta när han är 100 % :)

Jonas

Bäst : Pirlo/Balotelli

Sämst : Özil
Annons: