/spanien/barcelona/forum/8918.aspx/spanien/barcelona/forum/8918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Grande Barca
2012-06-29 23:24
Rullstolsplats bokas via Scandinaviums biljettkassa alt tel: 031-81 10 20, någon som frågade förut såg jag..
Barcelona Smogen
2012-06-29 23:11
Jag tror inte Vertonghen skulle platsa i Barcelona, jag ger inte mycket för Holländska ligan och Belgiska landslaget har ju inte direkt presterat. Visst kan man inte säga att en ensam spelare inte är bra tack vare att hans landslag inte presterar, men han har inte bevisat tillräckligt mycket för att man ska ta in honom som en eventuell backup till Puyol. Väldigt vågat.
Barcelona R.D.A.M
2012-06-29 23:06
Iniesta i länktips
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-29 22:51
@Éluc:

Klokt sagt.
Barcelona LaMasia
2012-06-29 22:44
Kolla på gotevent.se
Tror det stod något nummer man skulle ringa om man hade behov av rullstolsplats.

@Diar Iniesta Shekha:

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-06-29 22:40
Är det någon som vet om man köpa biljetter till Barca - United på Ullevi på tis tänkte främst på platser för rörelsehindrade personer?
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-29 22:15
Lucio verkar vara på G till Juve ändå. Den klubben försöker verkligen inte samla sympatipoäng direkt ;)
Postat via SvenskaFans-appen
2012-06-29 22:04
AndreD Fan vilken hater du har börjar bli! Riktigt dåligt surr från dig ;)
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-06-29 22:02
@Illusionista:

Men man behöver väl ansöka i flera år för att bli medlem i Fcbarcelona.com eller? Man kan väl köpa biljetter därifrån utan att vara medlem eller :o ?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-06-29 22:01
Jag skulle börja lägga 32,5 miljoner på Hummels. Och sen 13 mille på Verthogen. Sen 10 på Botia. Sen Lucio. Han är inte i mitt intresse. Men vi behöver en mitt back och han är gratis så lägg bud först. Men så klart kommer klubbar att kleta på han.
Real Madrid C R 7
2012-06-29 21:45
MESSI

Du ville spela Fifa? Adda mig så kör vi senare : Boniii
Barcelona Illusionista
2012-06-29 21:24
Här kan ni läsa lite mer om biljetter och hur det fungerar.. =)!
Barcelona Éluc
2012-06-29 21:22
elbraco - SiamoCalcio

Jag förstår inte hur du på allvar kan mena att Puyol, som är 34 år gammal ska vara ordinarie mittback bredvid Piqué under säsongen, där vi kommer spela 50+ matcher. Puyol har fortfarande ett väldigt hög högstanivå, men med tanke på sina skadebekymmer får vi tyvärr inte se den speciellt ofta längre, och att då ha Lucio, även han 34 år gammal, som backup håller inte riktigt, då han varken har fysiken eller högstanivån för att kunna spela i stormatcher längre.

Mascherano är fruktansvärd jämn i sitt spel, och gör väldigt sällan dåliga matcher, men det är både på gott och ont då jag verkligen inte kan se honom dominera en stormatch likt andra stora mittbackar kan.

Vi behöver köpa in en mittback som endast är mittback och ingenting annat, dvs ingen Javi Martinez. David Luiz är för opolerad och ojämn i sitt spel för att anses åtråvärd, och Thiago Silva fyller 28 i år kombinerat med skadebekymmer som tyvärr inte verkar ta slut. De enda två riktigt bra alternativen för oss i sommar är egentligen Mats Hummels och Jan Vertonghen, där den förstnämnda är bättre som då även blir tydligt gällande prissummorna för respektive spelare. Som jag ser det är det helt obegripligt och svagt av ledningen att inte redan ha gjort klart med Vertonghen, eller i alla fall kommit relativt långt in i förhandlingarna, eftersom Belgien inte ens spelar i EM. Det är alltså en 25-årig mittback med uppenbara ledaregenskaper, en längd som vi är i desperat behov av, fint fotspel, trygg med bollen, positionssäker och snabb för sin längd. Dessutom lär priset inte överstiga 10M efter det man hört Spus erbjuda Ajax.

Lyft upp Montoya och Bartra, låna ut Fontás till en primera-klubb och köp in Vertonghen alternativt Hummels om han nu kan tänka sig lämna för ett rimligt pris.
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-29 21:17
Lucio? Det jävla äcklet hade passat perfekt med resten av äcklen i R*al Madrid.
Barcelona Illusionista
2012-06-29 21:17
Har köpt biljetter till Barcelona matcher på olika sätt utan några som helst problem. Första gången köpte jag via beresor.se då jag inte visste så mycket. Nu kommer jag bara förhandsboka eller köpa biljetter om det är stormatcher.. exempelvis CL-semi, kvart osv.. Jag såg matchen mot Valencia, (semin i CdR) och då köpte jag biljetterna i luckorna vid Camp Nou 4 dagar innan match. Går man på vanliga La Liga matcher så får man alltid biljetter i luckan utan problem. Är ganska säker på att du kommer få biljetter till Espanyol matchen även om det ses som derby. Men har du konto på fcbarcelona.com, så går det lika bra att köpa där. Tror inte det är några problem.

Sen har Barcelona som policy, har skrivit det innan tror jag men skriver det igen, Barca har som policy att släppa 5-8 tusen biljetter.. (vet inte exakt hur mycket det var tror det var 7 tusen exakt men vågar inte säga för mycket), 72 timmar innan match start för att alla ska ha en chans att få biljetter.. och 48 timmar innan avspark så har jag för mig att de släpper alla biljetter som medlemmarna har haft förtur på som inte köpt av de.

Så du lär få biljett men det beror mycket på vad du vill ha för platser. Lycka till men jag skulle köpa på fcbarcelona.com om jag var medlem!
2012-06-29 21:04
Den enda anledningen till varför ni inte vill ha honom är att han är en ful spelare? *host*danialves*host* Personligen tycker jag inte att han har varit speciellt dålig, samtidigt är det bra att han inte är FÖR bra och kräver en startplats. Då har vi P&P som ordinarie, en riktigt duktig mittback i Mascherano och en Lucio som förmodligen skulle älska att håva in cash på bänken och spela enstaka matcher. Det är ingen dålig mittback direkt, tänk på att han är precis lika gammal som Puyol. Nämnde jag free transfer? ;)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-06-29 20:51
Lucio? Om vi vill ha bollar upp i översta läktaren så fort den kommer i närheten av honom och idiot tacklingar så är han rätt man för oss.
Barcelona FCB - El imbatible
2012-06-29 20:50
Undrar vart man kan få tag på biljetter redan nu till vänskapsmatchen emellan Barca och Man Utd... För oss Stockholmare :)

Barcelona FCB - El imbatible
2012-06-29 20:50
Undrar vart man kan få tag på biljetter redan nu till vänskapsmatchen emellan Barca och Man Utd... För oss Stockholmare :)

,Sami
2012-06-29 20:39
Många som vill se Hummels.
Barcelona DM1982
2012-06-29 20:38
@elbraco - SiamoCalcio:

Mitt uppfattning om Lucio är att han är opolerad och ett svin. Nej tack där.
Barcelona Federer
2012-06-29 20:13
Lucio?Nej tack. En vidrig spelare som jag verkligen avskyr. Och nej han spelar inte för landslaget längre då han har presterat otroligt dåligt de 2 senaste säsongerna med Inter och därmed förlorat sin plats i landslaget.
2012-06-29 20:06
Lucio lämnar Inter på free transfer. Ta in gratis säger jag.

34 bast, landslagsspelare, helt gratis, professionell, hög lägstanivå. Puyol kommer antagligen vara ordinarie nästa år ändå och Det är onödigt att ha typ Hummels/Mascherano bakom som andrabackar. Lucio kommer acceptera bänken.
Klart värt.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-06-29 19:56
Hur är det att sitta ovanför bänken har hört att man ser mycket
Barcelona LaMasia
2012-06-29 19:45
Jag har köpt samtliga biljetter från officiella hemsidan. Gillar att man kan gå in och välja precis var man vill sitta.
Tycker det är helt ok att sitta bakom mål och under tak.
Har suttit 3 rader bakom avbytarbänken också, helt ok men funkar lika bra bakom mål. Då har man cirka 350 kronor kvar till öl och annat... Sitter på första graderian, alltså första våningen har inte testat något annat och det är kanon. Det man ska tänka på är att om du köper med visakort här hemma som MÅSTE du ha med samma kort när du hämtar ut biljetterna annars landet bli strul. Fråga mig jag vet...
@Roja y Azul - FCB:

Barcelona Myrran
2012-06-29 19:18
Finns nog lite frustration hos Valencias fans. De har förlorat Villa, Silva, Mata och nu Alba på 3 säsonger. Plus Albiol säsongen innan.

Konstiga är dock att de måste fortfarande sälja av sina bästa spelare trots att dem gått plus 83 miljoner euro de senaste fyra säsongerna bara på transfers...
2012-06-29 19:18
LaMasia

Brukar du köpa från den officiella hemsidan eller?
Vart föredrar du att sitta i Camp nou?
2012-06-29 19:17
Dubbel.
Barcelona LaMasia
2012-06-29 19:15
@Roja y Azul - FCB:

Hej.
Tror man har upp till 20% rabatt på de flesta matcher på 1 biljett. Köper man fler så är de övriga till ordinarie priser. Brukar inte vara problem att få biljetter till någon match förutom till el classico. Ska man ha fler än två kanske man inte kan räkna med att hamna bredvid varandra. Vet att vissa sektioner nära planen bakom mål ej gått att få tag på platser till. Ärligt talat så har jag inte på någon av mina fem matcher sett någon större klack att tala om.
Priserna ligger från 450 och uppåt, man kan få schyssta biljetter bakom mål och under talför cirka 6-700 kronor.
Barcelona LeoMessi
2012-06-29 18:57
Gonzalez_barca Har ingen aning om varför dom gråter så otroligt mycket. Jag förstår att dom är arga över att Alba drar men inte önskar man att personen ska bryta benen. Sen får dom inte glömma att dom fick väldigt bra betalt för villa! Det var ca 40 miljoner euro om jag inte minns fel.
Annons: