/spanien/barcelona/forum/8915.aspx/spanien/barcelona/forum/8915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-01 00:46
Basuuka

Det är ju bara det att Martinez är dyr.
Barcelona Basuuka
2012-07-01 00:04
Unicef

Abidal kanske inte återvänder och fast han gör det är det ingen garanti att han hittar gamla formen efter allt han gått igenom, Puyi börjar bli lite äldre och ganska skadebenägen. Pique och Masken kan inte orka en hel säsong och vet inte om man vågar lita på ynlignarna att axla lite av deras ansvar ifall någon skadar sig eller är helt under isen. Javi Martinez skulle vara ganska optimal värvning när han kan spela både på mittfältet och försvaret.

AmoreCalcio

Håller med dig att Pirlo varit snäppet bättre hittills under turneringen än Iniesta, Spanien skulle ha kunnit klara sig så här långt utan Andres men inte en chans att Italien skulle spelar final utan Pirlo. Finalen lär vell avgöra vem av dessa som kommer bli turneringens bästa spelare, vem vet vad för kaos dom kan hitta på.
Barcelona Unicef
2012-06-30 23:42
Vi behöver ju oxå en box till box lirare om Keita lämnar, och varför gå efter en världsback för så dyra pengar nu? Vi har Pique Puyol Mascerano "Abidal" Ska vi köpa Hummels som är en renodlad mittback och Bänka någon av dessa så pass mycket? de e ju inte så att någon av dessa lirar direkt bra i andra positioner, Masken gör det faktiskt inte bra som ensam Pivote...
2012-06-30 23:30
Jag gillar Martinez men vi har redan mittfältare och han är för dyr för aty vara en back. Hummels, Botia, Verthogen och M'vila är billigare. Vi kan få tre backar för typ 25 mille. Botia, Verthogen och M'vila. Eller köpa Hummels för 30.

Jag skulle hellre släppa Keita till Liverpool eller City Porto.

Har någon hört något nytt om Abidal. Såg att han gick ner många kilo :(
Barcelona Unicef
2012-06-30 23:01
Ja Barcas hemsida...
Real Madrid AmoreCalcio
2012-06-30 22:48
Men att han är bättre spelare är något annat, men att blunda för hans prestationer och säga median överdriver för en straff är idiotiskt, antigen kan man inget om fotboll eller så kollar man det genom supporter ögon.
Real Madrid AmoreCalcio
2012-06-30 22:45
Pirlo har varit bättre än Iniesta, jag ger han udden för två orsaker.
1. Han har styrt ett lag som ingen trodde på, inklusive mig till final samt varit Italiens bästa spelare samtliga matcher (Har för mig att han har varit MOM 3 gånger detta EM)
2. Samt att han har gjort det med sämre supporting cast, visst är Marchisio och De Rossi grymma spelare enligt mig men dom är inte Silva, Xavi, Xabi, Busquets, Fabregas plus Iniesta. Pirlo är den stora indivuella skillnaden i Italien medans Iniesta inte är det.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-30 22:32
@Blaugrana91:

Det hade varit en bättre lösning i såfall, tycker jag. Saknar Mascherano på mittfältet! Han gör det visserligen strålande som back också, men med Hummels i truppen och Keita i Kina, hade argentinaren kunnat husera lite oftare på sin vanliga position också.
Som sagt, den lösningen vore helt OK. Enda minuset är att truppen blir färre till antalet, men å andra sidan spelar det mindre roll då våra canteranos isåfall skulle vara kompetenta att täcka upp på de positioner som skulle kunna bli utsatta under året.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-30 22:24
Unicef

Hemsida? Barcas officiella, eller vad har jag missat? Eller tänker du på någon tidning? ;)
Barcelona Unicef
2012-06-30 22:19
Snacket om Javi Martinez på hemsidan är ju knappast en slump! Enligt mig har vi sportsligt råd att släppa både Afellay och Keita om vi värvar Martinez. Och som tidigare nämnts så breddar ju han även det centrala mittlåset, o de e vell ändå de som skall göras? De behöver ju inte spetsas....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-06-30 22:18
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Annars kan man ju alltid göra som så at man värvar in en "renodlad mittback" ;) (typ Hummels), och sen använder Mascherano mer på mittfältet, iof har ju Masken varit grym i försvaret och inte alls lika övertygande på mittfältet, men låter man honom spela där oftare så kommer han nog trivas i den rollen också. :)
2012-06-30 22:12
Blaugrana91 Mjo kanske! Men han är fortfarande inte en renodlad mittback, vilket jag är något jag gärna ser fler av i truppen. Konverterade mittfältare i all ära :P
2012-06-30 22:10
AndreD Tycker Keita och Sergi Roberto har många likheter men även många olikheter som spelare. Särskilt nu när keite mest spelat som pivote det senaste året . Även kroppsligt skiljer det en hel del. Jag hoppas Roberto har en framtid i klubben men han är inte vår framtida Keita
Barcelona Blaugrana91
2012-06-30 22:06
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Fast värvar man Martinez behövs knappast en mittfältare och en mittback.

Den stora fördelen med just Martinez är ju att han kan spela både i försvaret och på mittfältet.
Så om Keita lämnar räcker det med bara Javi Martinez.
Barcelona LeoMessi
2012-06-30 21:59
Skulle inte Påstå att Pirlo har varit bättre än iniesta. Sen Pirlo slog den där straffen har folk höjt honom till skyarna. Jag tyckte att han blev bortplockad ganska bra när Italien mötte spanien.
2012-06-30 21:56
Allt är ju i Ullevi Maddona ska uppträda där. Hoppas man får biljetter dit *Host*
Barcelona Riiio!!
2012-06-30 21:46
tycker vi ska ta in han Diarra från Marseille. honom fick vi ju se lite i EM i alla fall på den defensiva positionen på Frankrikes mittfält. va helt ok och kan inte vara jättedyr.
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-30 21:37
1.70-ligan

Sergi Roberto?
2012-06-30 21:31
Det vore ett stort fail att släppa Keita gratis till Kina. Enda som kan rättfärdiga det är om Javi Martinez och en mittback ansluter. Eller åtminstone en ersättare till Maliern. Capoe hade kanske varit möjligt.
Det mest troliga är väl dock att klubben kommer fortsätta med vad som mer och mer tycks vara en medveten strategi - att låta bli att ersätta de som lämnar. Men i de flesta andra klubbar brukar man försöka fylla de hål som spelare lämnar efter sig. Och vi har ingen som Keita att hämta underifrån... så jag hoppas klubben tänker om isåfall, och letar efter förstärkningar än de som är på gång i backlinjen
2012-06-30 21:02
Jag tycker Keita förtjänar en bättre klubb en någe kinesik klubb
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-06-30 20:38
Tito sa sist att Keita får bestämma om han ska vara kvar eller ej, skulle vara lite konstigt om han skriver på ett lag i Kina. Om han lämnar så är det bara att köpa M'vila.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-30 20:38
Om Spanien vinner går min röst till Iniesta, om Italien vinner går min röst till Pirlo - as simple as that.
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-30 20:34
Underbart om Keita försvinner. En mer värdelös spelare går inte att hitta
2012-06-30 20:26
Oj, lite sen :P
2012-06-30 20:26
Keita ska tydligen vara nära att lämna för en kinesisk klubb. Om han lämnar så kan det vara fint med en ung ersättare. Capoue?
Barcelona Riiio!!
2012-06-30 20:23
keitas kontrakt gick ut idag och samtidigt verkar han vara på plats i Kina för samtal med någon klubb. Han ska tydligen ha ett snack med Tito men man börjar undra om dom två inte redan pratat och att Keita inte längre finns med i nästa års planer. oroväckande om det skulle stämma att han är på väg bort nu.
Barcelona Ibillay
2012-06-30 19:47
OM italien vinner, så skulle jag rösta på Pirlo. Sjuk spelförståelse(enligt mig en av dem viktigaste egenskaperna en fotbollspelare ska ha och något som Cristiano saknar), bra teknik och sympatisk. Kan styra en hel match och har sitt finger i en stor del av matcherna.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-30 19:43
Vamos Blaugrana

Nej det kan jag inte påstå att han varit.

Walee

"Visst Iniesta har vart bra men Pirlo har vart mycket bättre enligt mig.. "

Men snälla?....

Barcelona Walee
2012-06-30 19:33
Skulle inte förvåna mig om Pirlo vinner guld bollen.. I min mening så han vart outstanding hela tuneringen. Mycket bättre än kandidaten Ronaldo så det vore konstigt om Ronaldo ska gå före Pirlo bara för sina mål i ligan. Visst Iniesta har vart bra men Pirlo har vart mycket bättre enligt mig..
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-30 19:29
Ibillay

Som delvis beror på Mr.Alonso
Annons: