/spanien/barcelona/forum/8914.aspx/spanien/barcelona/forum/8914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Siababb_Madrid
2012-07-01 20:36
Blaugrana91

Okej, så för att xavi inte kommit upp till sin normala nivå MÅSTE bero på att Xabi är plan? Låt mig ställa dig en fråga, är det du som är spaniens förbundskapten? Tror du på allvar att VDB startar Xabi om det "förstör" för andra spelare? Xavi blir inte yngre, han har dragits med skador och han har inte kommit upp till sin normala nivå under denna säsong, inte för en lång period iaf.

Jag stör mig på det eftersom du nämner det i 9/10 av dina inlägg. Kan du inte komma med ngt vettigt istället?
Barcelona Vampíro
2012-07-01 20:36
Jävlar vad många gånger Henke och Bojan har använt uttrycket "ställa fråga till motståndaren", nästan så man tror de slagit vad om vem som kan säga det mest. Jobbigt om nån inte vet vad det betyder.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-07-01 20:29
Siababb_Madrid

Det handlar inte om att Xabi är en dålig spelare för det är han inte, utan att det blir för fegt med Xavi, Xabi och Busquets på plan.
Dessutom så hämmas Xavi av Alonso på plan.

Spanien vill spela som Barca, då bör man också ställa upp mittfältet efter hur Barca gör.
ragnarök
2012-07-01 20:28
Haha 3 reklamer på en halvtimme i TV4. Patetiskt.
Barcelona Sentuary
2012-07-01 20:26
Andresito

Hennes remix på Xabi Alonsos namn var skön, Xavi Alonso?
Barcelona Andresito
2012-07-01 20:24
Bra att Anna kan räkna upp namnen på Italiens startspelare..
Real Madrid Siababb_Madrid
2012-07-01 20:23
Blaugrana91

Vad är det med dig och hatet mot Xabi? Jag förstår det inte. Xabi har spelat bra hela turneringen men du förespråkar för en petning dag ut dag in. Det är final, tror du verkligen VDB petar Xabi? Tror du verkligen det?
Spanien Don Pelayo
2012-07-01 20:19
Är ganska så säker på att del Bosque går på absoluta dagsformen. Sedan matchar han väl vissa gubbar rent taktiskt också. Pedro är ett livsfarligt vapen att sätta in.

Det är en ansträngande och jobbig taktik han kör med. Men det har fungerat hittills. Hoppas bara han går för seger i ordinarie speltid.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-01 20:19
TV4 är så usla, reklam hela tiden...
Fan fick inte SVT finalen istället?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-01 20:18
Hade hellre sett Pedro istället för Silva. Men vi har vunnit även om man har 6 mitt fältare.
Barcelona Barcadinho.
2012-07-01 20:16
Pa tal om Pedro och startplats - valdigt tydligt att VDB inte ar alls saker pa urformningen av anfallslinjen.. I Borjan var det Torres fran start, Sedan Negredo. Pedro har kommit in, likasa Navas. Ibland ar Silva ut och ibland Fabregas. Det enda sakrakortet var Iniesta som anfallare. Men han hamnde ocksa i mittfaltet. En sallad o rora.
Lite daligt av Del B att inte kunna bestamma sig. Det ger forvirrning...
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-01 19:31
Tycker Pedros fantastiska inhopp i semin borde ha gett honom en startplats ikväll. I sådana här turneringar måste man gå på dagsform. Men dessutom kändes hela Spanien som lag betydligt farligare när man satte in två yttrar som hotade i djupet och utmanade hela tiden.
Nåja, han kommer väl in. Det är han värd! Å andra sidan unnar jag Cesc att starta finalen också. Han har, trots att han inte vart fullt ordinarie, stor del i Spaniens finalplats. Torres med faktiskt. VAMOS ESPANA!
Barcelona Siempre Barça
2012-07-01 19:29
Va fan är fel med del b, hur fan kan han inte starta med pedro som spelat hur bra som helst när han väl fått chansen. Ut med Silva, va fan har han gjort när han bara går under hela matchen?? Hoppas pedro kommer in i andra halvleken.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-01 19:24
Spain line-up (unofficial): Casillas - Arbeloa Ramos Pique Alba - Alonso Xavi Busquets - Silva Cesc Iniesta ?#euro2012?

"Suck", ingen Pedro från start, Alonso är med och Iniesta måste spela i anfallet...
Barcelona Andreas V.V
2012-07-01 19:06
Watch out, we got a badass over here!
Barcelona Grande Barca
2012-07-01 19:03
hallå SMOGEN din ja vet inte vad ......!! jag vet inte vad! om jag eller någon annan person springer in på planen, endast för att få röra eller se messi i ögonen, eller komma nära honom, allt för vad den här fotbollsguden åstadkommit de här senaste åren för oss och låtit oss njuta i så många år, återigen vad! det har med uppmärksamhet o göra??! då skulle jag lika gärna kunna springa ut under en allsvenska match eller flera och klappa om nån sop svensson för deras shong fotboll.. om du inte har samma passion till fotbollen, denna klubb och denna spelare så ska du inte heller kommentera detta eftersom du nog inte verkar fatta eller se det ur en annan vinkel över hur stort det skulle vara att komma i närheten av messi. sen vilka konsekvenser det ger mig är mitt egna problem, men att säga att de inte kommer anordna fler matcher som denna är ju bara löjligt.. för du ska inte ha hopp om att barca kmr komma tbx hit varannan månad eller varje år bara för en vänskaps match, det räcker nog för mig att få uppleva och se barca resten av framtiden framför tvn och på camp nou än någon jävla ullevi stadium
Barcelona FCB - El imbatible
2012-07-01 18:54
@Diar Iniesta Shekha:

Spanien Don Pelayo
2012-07-01 18:45
Vågar nog inte heller ta ut Xavi. Han är en garanti för den strukturerade utnötningsfotbollen, även om han varit lite formsvagare, och utan honom blir det ingen riktig struktur på den aspekten av den spanska fotbollen. Xavi är Del Bosques taktiska redskap ute på planen. Samtidigt vill man ju ha Iniesta säkrad på den offensiva mitten.

Om några timmar från nu vet vi. Barcelona kan då stå som modell för tidernas mest framgångsrika landslagskoncept. Det är stort och allting sker mot den eviga trätobrodern Italien. Herregud, vilken match egentligen.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-01 18:45
Jag hoppas VDB inte fegar ikväll, Spanien ska gå ut och spela för att vinnna.

Därför bör Alonso bänkas, det blir för fegt att starta med Xavi, Xabi OCH Busquets. Iniesta ska inte heller behöva spela i anfallet, även om han varit väldigt bra där under EM så är han ännu bättre på mittfältet tillsammans med Xavi och Busquets. Spelet blir mera kreativt också.

Pedro bör dessutom få starta med tanke på hur bra han varit dem få minuter han fått spela.

Så här bör Spanien starta:

Casillas
Arbeloa-Pique-Ramos-Alba
Xavi-Busquets-Iniesta
Silva-Cesc-Pedro

Tvivlar dock att VDB skulle starta så offensivt, men som sagt man kan ju alltid hoppas...:P
Barcelona påfågeln
2012-07-01 18:34
Tycker Pedro bör starta faktiskt, har sagt Navas hela EM men Pedros inhopp imponerade. Jag vill ha en riktig ytter på plan, helst istället för Xabi, men det har ju gått bra hittills med Xabi på plan, så ut med Silva får väl funka, fast kanske det är Xavi som ska utgå när han ändå inte får spela på rätt position. Iniesta är bättre än Xavi på offensiv mitt, men jag vill nog ha båda på plan till en början. Xavi kontrollerar spelet och tröttar ut Italien med att leda Spaniens passningsspel, sen när han är trött så får Pedro komma in och avgöra :)
Barcelona Siempre Barça
2012-07-01 18:20
Iker Arbeloa, pique, ramos, alba Busq,xabi, xavi Pedro/navas, cesc, iniesta. Vad tycker ni om Denna elvan??
Atlético addeh
2012-07-01 17:38
Barca o Mort!

Jag har faktiskt ingen vidare koll på det. Ofta är det nog olika. Men antal starter är nog inte omöjligt en del. Det kan åtminstone inte vara för lite inhopp eller för litet antal spelade matcher.
Barcelona Liatzo
2012-07-01 17:20
Jag förstår verkligen inte hur ni orkar älta Messi vs. Ronaldo-diskussion dag in och dag ut. Vilka är det som röstar i Ballon D'Or-omröstningen? Jo, lagkaptener, förbundskaptener och en journalistisk representant från varje stat som är medlem i FIFA. Jag tror att dessa har lite bättre koll än imbecillen Kaljic (det ryktas om att han är den hemliga mamman till Ronaldos son). Leo har nu vunnit denna utmärkelse tre år i rad och han kommer säkerligen ta hem den utmärkelsen även i år. Räcker inte det som bevis? Nåväl. Jag hoppas att alla kan lägga fokus på EM-finalen som drar igång om cirka tre timmar. Vad har ni för tankar gällande matchen?
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-01 17:18
addeh

"Hans kontrakt går ut idag eftersom han inte spelade tillräckligt mycket förra säsongen"

Haha antar att det menas från start då? För spelade gjorde han mycket!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-07-01 17:01
Ärligt talat Cristina är den mest överskattade spelaren fotbollen har sett. Låt han göra 103058684940305 mål så är han ändå inte topp 10. Media gör hans namn större än vad den är. Inte ens riktiga Ronaldo eller den störste av dem största Ronaldinho var så stor.

Som sagt bara för att han gör många mål så betyder det inte att han är 2:a. Han är en begränsad fotbollsspelare.

Iniesta, Xavi, Gómez, Pirlo, Robben, Ribery, Agüero, Tevez, di Maria, Benzema och Messi finns fler, men orkar inte rabbla upp alla.

Cristina + Justin Bieber lika med sant!
Atlético addeh
2012-07-01 16:30
Det ryktas om att Keita är nära en kinesisk klubb. Hans kontrakt går ut idag eftersom han inte spelade tillräckligt mycket förra säsongen, vilket i annat fall skulle förnyat hans kontrakt per automatik.

Enligt mig har han gjort sitt, och jag är tacksam för hans år i klubben. Och någon ersättare behövs inte.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-01 16:05
KPB

Nej.
Barcelona KPB
2012-07-01 15:50
@LeoMessi:

Därför han assisterade fram till Di natales mål? Pirlo är turneringens spelare inget snack om saken..
Barcelona Keite
2012-07-01 15:29
Snälla fortsätt inte mata på Messi vs. Ronaldo diskussionen......... så jävla tjatigt.
Kan isf inte svenskafans bara skapa ett forum som heter "Messi vs. Ronaldo"
Barcelona papillon
2012-07-01 15:24
Messi vs Cristiano, suck. Var cristiano bra emot spanien? Det jag såg var en spelare som petade bollen förbi motståndaren och försökte springa förbi. Vissa gånger fanns inte ens tekniken för att peta förbi bollen på ett bra sätt. Men speeden på benen var det inget fel på. Och frisparkarna, hur ofta brukar han ens träffa målet egentligen och av hur många försök? Han är otroligt beroende utav sina medspelare. Varierar inte sitt spel utan står oftast på sin kant och väntar på boll för att dra en 100 meters löpning. Inte delaktig i spelet alls nästan. Kan han exempelvis ens hämta en boll i mitten, vända upp och starta ett anfall? Han ser väldigt stel ut men det kanske är musklerna som hsn byggt på sig på senare år som bidragit till det. Jag blir förvånad över att han är med i diskussionen som bästa spelaren just nu. Att han gör mycket mål är imponerande trots allt. Om man tar Messi så gör han det mesta. Startar anfall från mitten. Kan göra sina gubbar i fart och stillastående. Gör mål. Passar fram till mål. Är hela tiden delaktig i spelet. Osv.. Det kanske var en medioker insats av cristiano mot spanien? Men om det var så att han var grym i den matchen så förstår jag inte jämförelsen med Messi. Finns flera spelare som då är bättre än cristiano. Det enda som talar för honom är målstatistiken. Suck...
Annons: