/spanien/barcelona/forum/891.aspx/spanien/barcelona/forum/891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-09 22:58
Allt detta är LEs fel fy fan man vill bara örfila honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-04-09 22:58
Atletico och Real supportrar tillbaka till verkligheten nu efter erat firande..
Barcelona Barcelonistas
2016-04-09 22:52
Luis Enrique: "Game started in worst possible way, they score from first chance, we had a very bad first half, no control."

Luis Enrique: "Second half was better, we created chances, didn't deserve to lose, their goalkeeper had again a great game."

Luis Enrique: "It's clear the Liga is open, exciting, but we're still leaders and now we have to get up immediately."
Barcelona enkos
2016-04-09 22:51
@DM1982:

Busquets fick inte kort ikväll. Han har redan avtjänat 5 gula och är nollstäld,
Pique fick sitt 8 kort, så det är två till innan han blir avstängd igen.
Barcelona enkos
2016-04-09 22:47
Nu kan i alla fall ingen säga att LA LIGA inte är mest spännande i Europa.
3 lag som slås om guldet. Tacka Barca för spänningen..

Barcelona DM1982
2016-04-09 22:46
Piqué och Busquets avstängda nästa match? Femte gula tydligen.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-09 22:45
Laget ser tyvärr helt utbrända ut tror inte vi kmr klara av Atletico på tisdag. Vi har alldeles för många spelare som är helt ur form.

Messi,Neymar framför allt.
Barcelona FCB_Messi
2016-04-09 22:45
Skitsamma grabbar . Bara o blicka framåt. Vi leder ligan och har ett bra resultat i CL och är i cupfinal. Med andra ord, vi har allt i våra egna händer . Den dagen vi slarvar bort det så kan vi börja klaga och diskutera om lucho ska bort . Tills dess , put a smile on your face and shut up :))
Barcelona Funeral Canticle
2016-04-09 22:44
@wallmannen:

Jag förstår dig men vill inte se någon målvakts byte ser inte hur det inger momentum, däremot bör någon där framme bänkas någon match. Kanske en liknande uppställning som vi lira mot real borta där vi såg stabila ut, sen om det är Roberto som kommer in eller någon annan vet jag inte formen får avgöra.
Barcelona enkos
2016-04-09 22:43
2 raka förluster och 3 matcher utan seger, När hände det senast Barca ?
2016-04-09 22:43
@enkos:

Han skapar faktist ingenting just nu även om Messis form är under isen så försöker han iaf, du har helt rätt jag ändrar mig och säger ur form Messi och en något utbränd Neymar!

Barcelona wallmannen
2016-04-09 22:42
@Funeral Canticle:

Bravo ska absolut inte lastas för förlusten! Jag menar att målvaktsbytet kan få laget att fokusera och ruskas om..typ.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-09 22:41
Funeral skrev först. känns bra att vi har bättre inbördes möten kan bli viktigt.
Barcelona enkos
2016-04-09 22:41
@Funeral Canticle:

Jag skulle säga att Neymar är mest utbränd, hans existerar ju inte alls..
Barcelona jonis
2016-04-09 22:40
@Himne del Barcelona:

Bra idé men det kommer tyvärr inte fungera. Och vet du varför? För ingenting, absolut ingenting kommer fungera när man släpper in ett tidigt mål i början av matchen på bortaplan. Så är det när man möter dagens Barcelona. Jag själv har tänkt så och läser det överallt i såna matcher: "Dom gör sitt livs match just mot oss", och det stämmer ju till 150%. Alla lag vet att Barca är bäst i världen och det spelar ingen roll om man har något att spela för eller inte, gör dom första målet på Barca tidigt så blir det till att parkera bussen direkt. Och det är det som gör det så jävla tråkigt att kolla på Barca, visste redan hur matchbilden skulle se ut efter det tidiga målet. Och såklart så ingår det att spelarna blir sämst och tappar allt, och inte kan slå en 5-meters passning. Visst är spelarna dåliga, men det är helt jävla sjukt att motståndarna ska kriga ihjäl sig mot just Barca. Tyvärr kommer det se ut såhär hela tiden, så det enda Barca ska tänka på är att inte släppa in det där förbannade tidiga målet på bortaplan. Tack för mig.
Barcelona enkos
Real har 4 bortamatcher kvar av de 6 sista
Atletico 4 hemma och två borta
Barca 3 hemma 3 borta

Barcelona Sam20
Grabbar matcher som Levante och granada där vi vann med tur och borde inte ha vunnit är de som sker nu. Man spelar tråkigt. Passa passa passa och våra kontringar shit va långsamma. Mous real Madrid dem kunde kontra sönder ett lag. Lucho han gör för många amöter misstag. Seriöst starta rafinha och arda även samtidigt munir hur dum kan du vara lucho. Dem senaste matcherna han vet inte vad han ska göra. Pep har erfanhet han vet vad måste ske som tex idag fick Vidal gul kort i 21 min tror jag och han byt honom mot muller. Pep har bolls medan lucho har sina feta näsborrar och snack som snackar med sin assisterande. Jag blir bara så jävla förbannad nu kmr athletico va super taggad dem kmr gö ett mål och sen parkera hela bussen, tåget, huset allt framför målet så Barca inte gör mål. Nu måste vi vinna resterande matcherna i ligan och därmed inga vila för vi har inte råd att tappa de här. Athletico har lättare matcher i ligan än oss.

Nästa match avgör, antingen spelar vi våra högsta nivã Eller halvfart och åker ut.
Det är en javla stor chans att vi åker it på onsdag. De skulle vara riktigt skämmigt
2016-04-09 22:39
@enkos:

Messi ser något utbränd ut men Suarez och Neymar tycker jag har bra energi när dem spelat, han är trots allt en stor del utav offensiven och det märks att han är någon annanstans just nu. Vill gärna se den uppställningen vi hade borta mot Real, sen vem av trion som bör bänkas låter jag LE få se över. Bring on Atletico!
Barcelona Rambla~
2016-04-09 22:39
grande jw Håller med, tror vi grejar det på onsdag. En reaktion kommer att komma efter de senaste tidens sämre insatsen. Tror absolut i te på att laget är slutkört ännu som vissa tycks tro.
Barcelona Acrobat
2016-04-09 22:38
På ett sätt är det här ganska roligt också! Real- och Atletico får upp hoppet och sedan dödas det igen! Underbart att de får falska förhoppningar! Det kommer svida extra hårt när de ser tillbaka på alla onödiga poängtapp!
Barcelona DM1982
2016-04-09 22:38
Neymar ser trött ut nu och killen vill köra Copa America och OS? Nej tack, han får väl använda skallen lite i alla fall.
Barcelona Mido
2016-04-09 22:37
Har en liten fråga till er alla. Varför spelar LE med reserverna två år i rad mot socidad. Han borde lärt sig läxan.. Tänker inte smutsa forumet med svordomar men offffffffff
Barcelona Lionel12
2016-04-09 22:37
Förlåt men nu är det så lite kvar. Vi måste starta den bästa elvan varje match. Dom måste spela ihop sig. Därefter om vi leder en match kan man göra byte på tex Alves Alba Ney och MESSI. Vi kan inte ha 40 olika elvor på 40 matcher. Mera loja spelare än senare tid får man leta efter. Hoppas allt vänder på onsdag.
Barcelona Rambla~
2016-04-09 22:36
Vlom Varför Piqué? Inte han som struntar i när målskytten tar sin löpning in bakom Piqué, tror det var Busquets. Ska han inte följa med där?
Barcelona enkos
Barca har kvar;
Valencia hemma
La coruna borta
Gijon hemma
Betis borta
Espanol hemma
Granada borta

Real har:
Getafe borta
Villareal hemma
Rayo borta
Sociedad borta
Valencia hemma
La Coruna borta

Atletico har:
Granada hemma
Bilbao borta
Malaga hemma
Rayo hemma
Levante borta
Celta hemma

Jag är ganska lugn, spelarna har bara slappnat av och kör 50% eller är de verkligen utbrända, vi får se..
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
Kan någon förstå varför Lucho slänger in Rafinha från start i en match av den här kalibern....Nyss kommit tillbaka från långtidsskada..

Messi ser väldigt sliten ut..Oroväckande..

Neymar var också riktigt dålig..Iofs som övriga laget..
Barcelona Kröjff
2016-04-09 22:35
Glöm nu för all det inte att Les Rambles just nu invaderas av medlemmar från Real Madrids forum, med tilltugg och dryck i högsta hugg samt troll i tanken, Så visa lite av den värdighet som anstår sanna supporters och kasta inte en massa onödig skit på vare sig tränare eller spelare, utan ett uns av eftertanke och reflektion. Vi leder trots allt fortfarande.
Barcelona Nemesis 10
Matcherna borta hos Sociedad ser exakt likadana ut varje jävla gång och det blir aldrig en ändring på det hela, det är det som är sjukt. Barca vet exakt hur matchbilden kommer bli men gör om samma misstag om och om igen.

Laget är helt slut, energin är bortblåst och motivation försvinner mer och mer för varje match som går just nu.
Det finns ingen chans att vi vinner CL i år eftersom att formen på spelarna pekar spikrakt neråt just nu. Atletico Madrid kommer göra 1-0 på onsdag för att sen hålla tätt resten av matchen för att våra spelare kommer inte orka att gå för en vändning eller vinst.
Man trodde inte att man skulle behöva vara orolig för att tappa ligan men just nu har man all anledning att vara orolig för det.

Sen måste folk fatta att det nästan är omöjligt att ta en trippel 2 år irad, visst kan man ha det som mål men det är ett alldeles för högt krav. Spelarna är tyvärr inga maskiner och kommer inte kunna vara på topp en hel säsong direkt efter en säsong där man har vunnit allt, det är inte logiskt.
Nu hoppas jag att laget gör sitt bästa mot Atletico och börjar rada upp vinster i ligan för vi har verkligen inte råd att tappa fler poäng.

Barcelona zigazaga
Det allra värsta just nu enligt mig är alla jävla Twitter, Insta Fb inlägg som kommer komma av vissa spelare i laget om att vi måste vara 'starka tillsammans' 'no pain no gain' etc etc. Så att vi ska tro på att det kommer se annorlundare ut nästa match och så vips så ser det ut på precis samma sätt. Usch, ser fan inte fram emot onsdag.
Barcelona enkos
Annons: