/spanien/barcelona/forum/8901.aspx/spanien/barcelona/forum/8901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-04 02:45
100% Fake Barcelona are closely following Real Madrid centre back Raul Albiol (26) [by record]

Hahahaha detta var nog bland det roligaste jag någonsin läst :D
Barcelona petersays
2012-07-04 01:46
@Andreas V.V:

Utan tvekan gjord av något Chelsea-fan med "humor". Jag tycker det var dumt av Chelsea att släppa AVB. Han lyckades inte sämre än någon annan gjort de senaste åren. Han försökte bara göra vad ledningen bad honom om, ett nydanande och långsiktigt lagbygge - som inte alls fans eller de gamla spelarna hade tålamod med. Chelsea-fans har en tendens att pissa på sina tränare, medan man backar upp spelare som presterar jack shit i vått och torrt. Ge AVB ett par säsonger i Spurs så kanske vi kan få se prov på det. Tror absolut Tottenham kommer vara med och fajtas om CL-plats i PL även nästa år.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-04 01:41
Tur att ingen här säger "LOL" "SJ" "LMAOF" eller hur man säger nu förtiden.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-04 01:21
The brother of Shanghai forward Didier Drogba called several times trying to arrange a meeting, but he's not an option for Barcelona. [el9]

Haha desperat över att få komma till klubben eller??
Bra att Barca dissar honom.
Barcelona Andreas V.V
2012-07-04 01:19
Hittade denna bild på Arsenal forumet.
Lite kul var det allt.

:)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-07-04 01:01
Roja - Ja, jag kommer tyvärr sitta på Manchestersidan..
2012-07-04 01:00
Sen ska man inte glömma Catalunya Cup som sänds 31 juli (Tisdag). Förra gången vann Espanyol.

Vi har rätt svåra motståndre om man tänker efter kanske inte världs bäst men bra. Hamburg, Espanyol, PSG och United
Barcelona Blaugrana91
2012-07-04 00:58
För dem som fortfarande är vakna ;), lite information gällande Albas presentation.

Imorgon (Onsdag) kl 12.30 kommer han genomföra den traditionella fotograferingen vid Barcelonas emblem.

Sen på torsdag så är det dags för hans läkarundersökning, därefter väntar att krita på kontraktet.
Sen kommer han officiellt presenteras som Barcaspelare på Camp Nous gräsmatta, kommer vara öppet för allmänheten.
Allt kommer sändas på Barcas TV-kanal också som vanligt. :)

Inte avslöjat ännu vilket tröjnummer han får, men ryktas om nr 18, dvs samma som han har i landslaget.
Barcelona LeoMessi
2012-07-04 00:56
En kompis till mig sa att dom kommer att släppa 8000 biljetter till. Han hade läst det, hoppas det stämmer:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona La Masia de Can Planes
2012-07-04 00:53
Johe

Vilket jävla tjöt det var om Messis tillväxthormoner!

Eftersom du inte kan det här om tillväxthormoner "anabola steroider"(medicin ifrån första början) så är det så här. Det han fick heter Genotropin.

Effekt
Hos barn stimulerar tillväxthormon skelettet och muskulaturen och ger ett ökat antal cellkärnor och ökad cytoplasmavolym. Barn med bristande insöndring av GH får en ökad andel kroppsfett.

Messi fick det för han var kortare än alla andra och vise versa. Han fick säkert en dosering som en vanlig människa har naturligt i kroppen. Men som fattades hos Messi. Det här vet nog alla.

Men det du inte vet trots dina källor och din kunskap. När du väl slutar med tillväxthormoner så återgår kroppen till sin normala nivå i kroppen. Det som han byggde under tiden som han fick sin dosering. Det stannar kvar. På så vis är det helt osannolikt att det kan ha effekt idag på honom. Som ger honom fördelar som ingen annan har.

Hoppas det här smutskastandet på världens största fotbolls spelare och mest unika fotbolls spelare vi någonsin har skådat slutar här. Forumet förstörs med sånt skit snack som du drar upp.

Så länge vi lever kommer vi aldrig skåda en fotbollsspelare som Messi. Så sluta hata för din avundsjuka lyser rakt igenom. Så njut i stället

Hasta luego!

2012-07-04 00:37
En timme WOW.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-04 00:20
Hehe Sport har uppmärksammat biljetthysterin inför matchen i Göteborg. ;)
Barcelona Grande Barca
2012-07-03 23:34
Finns det någon här inne som har kvar eller kan fixa biljetter fortf ? 2-3 st kan betala 5500 för 4 biljetter exempelvis
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-07-03 23:30
Är det någon här som kommer sitta på 'manchester' sidan?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-03 23:28
Alex.K - goo goo g'joob

Ja jag har då hört att staden gav marken helt gratis som en gåva. Men men orkar faktiskt inte tjata om det mer, har suttit och tjafsat med folk gällande det här patetiska dopingsnacket halva kvällen.

Nog med diskussioner för ikväll.
Barcelona Ibillay
2012-07-03 23:09
Ni hatare sluta vara så löjliga!

Det finns ett sjukdomstillstånd som kallas för "tillväxthormonbrist" (doh)....och det är rätt så förekommande hos barn. När man är barn och frisk så utsöndras tillväxthormonet(somatotropin) naturligt ca 1 timme efter djup sömn, det är därför också barn får sina sprutor varje kväll innan de lägger sig.

Detta är inte ett dugg dopning, man ger barnet istället förutsättningar till att leva och växa på samma villkor som andra barn. Man slutar eller minskar antalet sprutor vanligtvis när de är i åldern 14-17, för efter puberteten avtar den naturliga och dagliga insprutningen av tillväxthormnen från hypofysen in i kroppen. Självklart varierar det från person till person.

Detta är vanligt förekommande och INGET dopning. Titta bara på messi när han va 19-22 år, han va spinkig och svag...han tränade upp sig och byggde muskler och är därför stark och explosiv.

TILL ER VETSKAP så utsöndras tillväxthormoner vid fysisk ansträngning och när man sover bra och djupt.
Coach pep.
2012-07-03 23:07
Barcelona Sentuary
2012-07-03 22:59
Johe

Nej, du får gärna sitta och diskutera. Men jag tycker att du borde välja lite bättre samtalsämne. ''Messi hade inte varit så bra utan sina tillväxthormoner'', förstår du inte hur du låter, som en psykopat som precis släppts ut från Kumla. Han vinner sina guldbollar och du sitter och klagar på hans tillväxthormoner.
Real Madrid Alex.K - goo goo g'joob
2012-07-03 22:55
Blaugrana91

Real Madrid sålde sin anläggning för ett antal miljarder. Men klubben fick absolut inte tillbaka marken som du verkar tro. Istället valde man att bygga en ny träningsanläggning utanför staden. På Reals gamla anläggning har det byggts olika skyskrapor som man lätt kan leta upp via Google.
Barcelona Pedro-Villa-Messi
2012-07-03 22:52
Är ingen van forumräv och vet inte hur jag ska citera (kanske citerar nu, tryckte på citattecknet) Men var tvungen att bryta in när jag ser "johe" skriva saker han inte förstår sig på.

TIllväxthormoner gör dig explosivare ja, men att påstå att Messi skulle vara någon slags framodlad provrörspelare är bara rent skitsnack. Det är ju självklart en risk med att behandla folk med hormoner och barca har givetvis inte gett Messi mer än vad han behöver.

Sen vad det gäller anabola så är du helt ute och cycklar, anabola sterioider har huvudsakligen två egenskaper. Nämligen att bygga muskler eller att få dig att tappa fett runt om dina muskler, att bli "rippad". Att bygga muskler gör dig tvärtom till en mindre explosiv spelare och att bli mer rippad hjälper dig knappast mer än att du får en tight kropp.

Så att jämföra hormoner med anabola är rent skitsnack och jag är helt säker på att Messi inte får mer än vad han behöver för det skulle äventyra hans hälsa.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-03 22:51
Nej nu får den här diskussionen vara över!

Messi fick tillväxthormoner för att få samma förutsättingar som alla andra.

Barcelona använder inte tillväxthormoner på sina spelare för att läka skador snabbare eller för att höja uthåligheten på sina spelare, och är helt öppna med det, vilket en journalist som tydligen följer klubben på nära håll ska ha menat i mars.
Real Madrid Johe
2012-07-03 22:47
Coach pep.

För det första är uthållighet och explosivitet två helt olika saker. Uthållighet defineras av hur lång tid man orkar arbeta på en viss procent av sitt max. Explosivitet är som sagt styrka x hastighet.

Jag har tidigare förklarat i den mån det går utan att gå in på fysiologiska detaljer hur han skulle kunna få övertag på grund av den tidigare behandlingen, orkar inte gå in på det igen.
Real Madrid Johe
2012-07-03 22:42
Guardiola

Om du läser vad som skrivits, i alla fall från min sida, så ser du att jag tycker det är rätt att han behandlats. Så jag håller med dig att en diskussion angående etiken i det hela är absurd.

En sista gång vill jag bara säga:

- Jag tycker inte det är fusk på något sätt att han behandlats med tillväxthormoner.

- Jag tycker inte det förminskar Messis prestationer på något sätt.
Coach pep.
2012-07-03 22:41
Johe

Messi var ett barn när han fick sin behandling. Hur kan det ha något med hans explosivitet idag att göra? Påstår du att Messi har fått uthålligare muskler än alla andra för resten av sin karriär? Nej, hans behandling som liten har inte någon relevans med den fotbollsspelare han är idag, annat än att han fick möjligheten att slippa sitt handikapp.
Real Madrid Johe
2012-07-03 22:39
Sentuary

Är det någon som har påstått att han skulle bry sig?

Sedan antar jag att du anser att du är lika mycket av en "nolifer" som alla andra?
Barcelona Guardiola
2012-07-03 22:38
Den här diskussionen om Messi är ju bara fjantig! Om jag har problem med magen får jag medicin för det, har jag halsfluss får jag pencillin, bryter jag benet så används den senaste teknologin för att läka skadan. Det är ingen skillnad mot att Messi fick tillväxthormoner.

Ska man bara få använda samma läkemetoder som på stenålder för att en jämförelse ska kunna bli rättvis?
Barcelona Sentuary
2012-07-03 22:35
Helt seriöst, tror ni att Messi bryr sig om vad ett par nolifers i vita kläder i ett svenskt forum säger om honom?
Real Madrid Johe
2012-07-03 22:32
Coach pep.

Explosivitet kan visst uppnåst med hormoner. Alla hormoner som påverkar styrkan (tex anabola steroider) påverkar också explosiviteten. Explosivitet = styrka x hastighet. Höjer man den ena variablen så kan man väl logiskt anta att också slutresultatet blir högre (förutsatt att hastigheten inte försämras, vilket det hellr inte finns någon evidens för).

Jag vill absolut inte låta otrevlig men har du inte koll på det tycker jag heller inte att du kan uttala dig om att man kan utesluta att Messi fått någon fördel av sin hormonbehandling.
Coach pep.
2012-07-03 22:26
Johe

Det finns spelare som är lika explosiva som Messi utan att för den skullen ha tagit tillväxthormoner. Explosivitet uppnås genom träning, inte genom hormoner. Finns inget som Messi kan ha dragit fördel av rent fotbollsmässigt under sin behandling. Han var sjuk och fick bli frisk, så enkelt.

Edit: Om du tror att jag missat något så får du gärna redogöra hur du anser att Messis fotbollskvalitéer skulle blivit bättre genom hormonerna, annat än att han fick bli hela 1.69 cm.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-03 22:17
Alex.K - goo goo g'joob

Men snälla vilken jämföresle.
Att staten köpte Real träningsanläggning och sedan gav tillbaka den som en gåva är ju knappast något löst rykte.

Att Franco är inblandad i Reals historia är ju knappast heller något löst rykte, finns ju dessutom att läsa när han tog sig in i Barcas omklädningsrum och hotade spelarna med pistol inför en match mot Real.

Så det är ju knappast lösa rykten och skitsnack som i fallet med dopningsanklgelserna.
Annons: