/spanien/barcelona/forum/8900.aspx/spanien/barcelona/forum/8900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-26 19:12
Och med det sagt kanske man ändå ska se över alternativen på marknaden. Finns fler bra backar. Och äre ens en mittback vi mest behöver med tanke på att bartra flyttas upp och Keita lämnat?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-07-26 19:10
Börjar mindre sugen på Martinez och mer och mer bli sugen på bartra som alternativet bakom puyol, pique o Mascherano... men vi behöver fortfarande ett nyförvärv till. Och nej, Alba var inte heller nåt vidare idag. Men vi vet ju alla vad han går för sen tidigare. Det resonemanget kan man ju till viss del använda som försvar åt javi också!
Barcelona Bästelona
2012-07-26 19:05
Måste faktiskt säga att Alba var dålig idag...
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-07-26 18:49
Hoppas Fontas säljs och att man antingen satsar på ett nyförvärv på mittbacken eller Bartra.
Barcelona DM1982
2012-07-26 18:42
Jag tittade på Honduras mot Marocko innan Spanien-matchen och spelar Spanien som de gjorde mot Japan så är det bara att packa väskorna och åka hem.

Även om det är enklast att peka ut en enskild spelare och gnälla så går det inte att komma ifrån att hela laget presterade dåligt. De spelare som borde kliva fram och vara de "vuxna" gjorde inte det och där kanske Mata gjorde det svagast. Javi Martinez underpresterade å det grövsta och summorna som det talas om en transfer för honom är inget annat än skrattretande. Börja på hälften så kanske det kan bli en affär.

U23 laget spelade inte som de andra lagen, a-laget och de under u23. Ingen press, ingen possession. Då blir det så här, torsk mot Japan (som spelade bra).
Barcelona LeoMessi
2012-07-26 18:17
Jag tycker att Mata är en bra spelare. Men han borde inte spela som mittfältare bara
Atlético addeh
2012-07-26 17:40
Äntligen! Mata är inte bra, och han är verkligen ingen spelare som kan ta Spanien till en OS-framgång.

Peta honom till nästa match. Låt Isco styra spelet centralt.

Förstår inte varför inte Ander spelade från start. Möjligen småskadad men är han med borde man fasen ta den risken. Utan varken Thiago eller Ander blir det svårt. Koke funkar men inte samma kvalité som de tidigare nämnda.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-07-26 17:40
Javi Martinez vard 50 milj. euro? My ass... 20milj euro MAX.

Vill se Botia istallet for I.Martinez framover. Lika seg som en snigel denne Martinez. Eller bada Martinez ar skitsega, haha.

Synd att Thiago ar skadad :(

Bast po plan: Alba eller de Gea

Samst po plan: MATA, skitdalig insats...

Kan ej skriva dem tre sista alfabeterna, ar utomlands.
Barcelona Rambla~
2012-07-26 17:38
Mata sämst på plan, tappar boll hela tiden och jobbar inte tillbaks. Jag förstår varför han inte platsar i A-landslaget. Han klarar inte av att styra ett mittfält.
Barcelona H.C Xavier
2012-07-26 17:33
Herregud vad Mata är överskattad.
Barcelona DM1982
2012-07-26 17:20
@Derett:

Och våra ungdomar slog Hamburg som är ett Bundesliga-lag. Fler frågor på det?
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-26 17:19
Derett

Haha du borde nog seriöst få en pokal för sämsta trollandet att du är culé.
Derett
2012-07-26 17:15
Vet att Cuenca inte är med, snackar generellt, sen så har ju Real Jesé, Alvaro Morata, Alex. Deras 5-1 bestod ju till större del av ungdomar.
Barcelona Larsson1333
2012-07-26 17:14
Derett

Sen har vi även Romeu som trots allt är fostrad i Barca, och som vann u19 (?) ihop med typ 5 andra Barca spelare.
VI har Bartra som förmodligen kommer få en plats i A-truppen plus att han säkerligen kommer bli tongivande i nästa u21 mästerskap eller liknande, Deulofeu som var en av turneringens bästa spelare i u19 EM, Rafinha som säkerligen är minst lika talangfull som sin bror, kompletta spelare som Dos Santos och Sergi Roberto som visar att dom kan spela CL-fotboll även om det var emot sämre lag och Montoya som till och med varit med i det Spanska landslaget.

Men nej, våra talanger är trots allt ganska överskattade..

Då har jag inte ens tagit upp dom du pratat om Thiago, Cuenca, Tello plus spelare som Muniesa, Espinosa och Dongou
Barcelona DM1982
2012-07-26 17:13
@Derett:

Cuenca är inte med, han är skadad.

Men vilka av Reals ungdomar ville du ha med? Vilka av Reals ungdomar skulle peta Montoya, Thiago eller Tello?
Derett
2012-07-26 17:08
Nej Thiago är en av dom få som jag imponerats av, men sen så har vi överstegs-Tello som jag tycker är långt ifrån a-lagsnivå, Cuenca vars enda spetskvalite är inläggen, inte så jättepraktiskt med en 1,69-Messi att sikta in sig på.
Barcelona Larsson1333
2012-07-26 17:06
Milla har alltså bytt ut Adrian och Isco nu, mot två innermittfältare, varav den ena är en renodlad defensiv mittfältare.

Vill Milla ens vinna matchen? In med Tello för lite fart!

Adrian borde förövrigt aldrig blivit utbytt, en sådan bra spelare byter man aldrig ut
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-26 17:05
Larsson1333

Jaha tack! Jo vill minnas att han spelat innermittfältare tillsammans med Isco i någon u23 match jag såg förra året. Nu spelar han iallafall som mittback nästan.
Det förklarar varför han har så bra första touch som "mittback".
Barcelona DM1982
2012-07-26 17:04
@Derett:

Att de får spela a-lagsspel relativt ofta?

Sedan är de inte överskattade, de är precis på den nivån som de borde. Är det överskattat att vara med i U23-truppen menar du? Vilka av Reals ungdomar borde vara med?

En stor chans till guldet försvann när Thiago skadade sig. Men det är väl också en överskattad spelare antar jag?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-07-26 17:03
Och vissa här inne sa att J.Martinez inte var mycket sämre än T.Silva? Han är ju helt katastrofal. Spanien behöver någon explosivitet - in med Tello!
Barcelona Larsson1333
2012-07-26 17:03
Barca o Mort!

Koke är innermittfältare, dock kan han ha fått en mer defensiv position nu när Inigo Martinez blev utvisad, därför kan det se ut som han är mittback
Barcelona Larsson1333
2012-07-26 17:02
Javi Martinez är fan inte värd några 40 miljoner euro, ta hem Romeu eller så kör vi på det som vi har
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-26 17:01
1.70

Är han haha? Jag vill minnas att han är men min kommentator säger Koke varje gång vänstermittbacken har bollen :P Hans kollega högermittbacken har gudomliga krossbollar som kan jämföras mer Marquez!
Barcelona LeoMessi
2012-07-26 17:01
Derett Våra talanger är Varken överskattade eller underskattade. Klart som fan det blir ytor om en mittback blir utvisad och man måste gå på mål
2012-07-26 17:00
Koke är väl mittfältare?
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-26 16:51
Tycker mittbacken Koke imponerar faktiskt.
Derett
2012-07-26 16:51
Våra ungdomar är rätt gött överskattade faktiskt, vad gör våra ungdomar bättre än Reals?
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-07-26 16:40
[Mesut Özil - Avatar Eyes] (Real Madrid) Nej han är skadat
Real Madrid [Mesut Özil - Avatar Eyes]
2012-07-26 16:36
Är Thiago med i truppen?
Barcelona DM1982
2012-07-26 16:29
@LeoMessi:

Inigo Martinez.

Ser det ut så här så kommer Alba hem fort och det är lika bra det.
Annons: