/spanien/barcelona/forum/8896.aspx/spanien/barcelona/forum/8896.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona I.Cuenca
2012-08-19 14:00
Ikväll kl:21 så är det äntligen dags:-) Är jätte spänd på matchen,ska bli så kul att säsongen äntligen börjar:-) Visca Barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona cosse
2012-08-19 13:46
Song är ett klockrent köp. Men han kommer inte att vara tänkt som back som vissa verkar fått sig.

@ shi

Ersätta Keita med Mascherano?? En kille på 1.50 ska ersätta Keita som box 2 box mf? Knappast. Nu kan äntligen Sergio få en avlastning och inte behöva spela alla matcher. Mascherano kan ta ett steg ner i plan permanent. Tycker han blev väldigt orättvist kritiserad förra året som mittback. Känns monumentalt att ha en snabb MB som Masch när vi åker på kontringar bakåt varje match.
Barcelona Mascherano
2012-08-19 13:14
09:39 Daniele De Rossi har ändrat sig. En veckolön på 150 000 pund har övertygat italienaren att tacka ja till Manchester City. Nu återstår att komma överens med Roma.

Bra att han lämnar Roma. Roma är ett riktigt dåligt lag.
Barcelona barca show
2012-08-19 12:53
Siempre Barça (Barcelona) den är bra på ett sätt för vi har två bra defensiva i mitten där bak. men när de gäller offensiven tycker jag att vi inte kan ha iniesta på kanten då han är bäst på sin position och kör vi istället den taktiken men centrala offensiva då blir ju sanchez och pedro onödiga om man ska uttnutja dom bäst då ska de vara på kanten. så jag föredrar 4-3-3
Barcelona Andresito
2012-08-19 12:51
Dubbel
Barcelona Andresito
2012-08-19 12:51
@Siempre Barça:

Ifall du kollade på Spanien hade du vetat att det är ett slöseri med Xavis egenskaper genom att spela honom mellan mittfält och anfall. Vi behöver inte två defensiva mittfältare på plan samtidigt eftersom det enda de kommer tillföra är att passa bollen vidare då vi hela tiden har bollen i vårt lag och därmed förlorar vi även en spelare i anfallet.
Barcelona Siempre Barça
2012-08-19 12:37
Vad säger nu om denna elvan ?? 4-2-3-1 Valdes Alves, pique, masch/puyol, Alba Busq, song Iniesta, xavi,Alexis/cesc Messi
Barcelona Cataloniaboy
2012-08-19 12:25
Skönt att ligan startar igen. Kvällens match ska vi bara vinna. Viktigt med en seger direkt. För övrigt förstår jag inte vilka idioter som satte datumet för Kalle Anka-matchen mot italienarna... Hoppas Tito kör med B-laget där. Några bra resultat igår: Real Madrids avföringslag Getafe/Team Dubai förlorade, precis som våra stadskonkurrenter.
Atlético addeh
2012-08-19 12:09
Om Song är värvad som Keitas ersättare rakt av, och kommer spela på någon av de offensiva mittfältspositionerna, är det brutalt uselt. Kan inte tänka mig att han kommer spela något annat än pivoté.
Barcelona Zamboza
2012-08-19 11:43
Många som kritiserar Song här ser jag. Jag har själv ingen jättekoll på honom, men kritiken mot honom påminner mig om när vi värvade Mascherano, som många här ansåg bl a jag inte kunde slå en pass rätt på 5 meter och drog på sig onödiga frisparkar. Vad fel man hade då. Ge Song en chans att bevisa vad han går för. Vi har ju faktiskt inte gjort några flopp köp sen Rosell blev president. Förhoppningsvis håller Song den trenden uppe.
Barcelona Walee
2012-08-19 11:39
Eid Mubarak till alla hoppas dagen blir underbar. En seger och Real förlust kan förgylla dagen !!
Atlético addeh
2012-08-19 11:04
Deulofeus hattrick mot Almería i länktips. Med bra kvalité.

Går att se om och om och om igen.
Barcelona Frodo
2012-08-19 10:55
Varför ska man ersätta Keita? Maliern var en kompetent spelare men oftast segades spelet ner med honom på mittfältet och då sågs han ändå som ett fysiskt monster med duktiga passningsfötter i Sevilla. Rollen som box2box-spelare fyller Cesc och Sergi Roberto väldigt bra.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-19 10:45
Vi kommer aldrig kunna ersätta Yaya toure. :P
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-19 10:44
jag tror inte barca är dumma, Kunde värva andra defensiva alternativer? Ja! Men Busi är sällan skadad. Att gå och köpa en dm och vänta på att han ska utvecklas för att spela mer offensiv är en projekt. Masken har mycket bra passningsfötter och det är bra att ha de där bak men han är absolut ingen spelare man vägar med heller uppe i det offensiva.

Song är värvat just för att ersätta enbart keita inte för hans defensiva kvaliteter.
Barcelona Unicef
2012-08-19 10:36
Lugn nu! Sergio petas inte av Någon spelare, Om det är de du antyder? Däremot kan jag se Song och Busi ihop i vissa tunga bortamatcher.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-08-19 10:32
Eid Mubarak alla muslimer här! Hoppas vi får en härlig present ikväll av vårt kära lag!
Barcelona Smogen
2012-08-19 10:24
Som en del redan påpekat, Song är köpt som en direkt ersättare för Keita, inget annat. Ni kan nog räkna bort honom som ett renodlat defensivt alternativ, i alla fall som back. Just nu har man puyol, pique och masken som tre av världens bästa mittbackar. Som backup finns Bartra, fontas, montoya och muniesa, där åtminstone Bartra verkar vara en fullvärdig backup. Glöm inte heller att Busquets kan spela som back, inget säger att Puyol kommer vara lika skadedrabbad som förra säsongen och att Abidal sägs komma tillbaka till jul! Jag tror man ser försvaret som säkrat och helt enkelt ville ha en ersättare för Keite. Flip eller flop med Song vet ingen förrens om tidigast 9 månader.
Barcelona kompol
2012-08-19 10:05
skador FC Barcelona - Real Sociedad
Barcelona grande jw
2012-08-19 09:44
Ca 10 timmar kvar tills man sitter på nou camp. Den här sommaren har varit alldeles för lång med alldeles för lite fotboll. Äntligen tillbaka till riktig fotboll!! Galet taggad!!!!
Barcelona Mido
2012-08-19 09:24
Barcelona10messi Tack min bror å Eid Mubarak...hoppas att säsongen blir en riktig Eid för oss alla
Barcelona Rambla~
2012-08-19 09:18
@xoro international:

Hahahahahhaha
Barcelona xoro international
2012-08-19 09:09
Alex song i all ära han kommer bli en publik favorit har följt Arsenal ett bra tag och killen skojar inte . I mina ögon så känns det som att ju längre in i säsongen vi kommer ju mer kommer han att titulera sig bousquets position han känns både mer defensiv och offensivare än Sergio bousquet . Nu kanske ni flippar över alla bousquets fans men känns som om song är här för att spela och inte agera andra val .
Barcelona ALEX SONG
2012-08-19 08:35
Känslan som uppstår när en Madridista tycker att song är för dyr för dåligt i defensiven, och att ha han på bänken . När de själva har En spelare som kostar 70m på bänken
Barcelona Barcelona10Messi
2012-08-19 07:42
Till alla muslimska Barcabröder på detta forum önskar jag idg en glad Bajram (Eid Mubarek). Ikväll påbörjas en ny era med Tito Team!! :) //Förhoppningsvis har inte RED några problem med detta inlägg. Med vänlig hälsning.
Barcelona barca show
2012-08-19 05:49
hoppas på denna uppställningen idag som fanns med i vår artikel i svenskafans. tror cesc kommer bli bättre denna säsongen spec att han gjort det kanon i spanien. hoppas även thiago får komma in. älskar killen och hans spelstil. han är så skön och mjuk i sitt dribblande och sina passningar. även att alexis gör minst ett mål tror jag idag. toppen kille
Barcelona barca show
2012-08-19 05:44
Förstår inte hur man tänker. hur vi än säger att vi borde köpt och gjort så eller så. det är tito som e tränare han har väl koll på vad hn vill ha och vet varför just song är vald och är bara 24 år alltså de brister han har lär han sig och utvecklas. och nu har song blivit klar och inget vi ändfar på och vad vi än sitter och babblar om detta kommer ingenstans. bara välkomna och vänta och se. youtube klipp ja de visar en del hur han är men man ska inte lita på det för mycket. jag har sett arsenal spela många gånger och tycker song är fantastisk köp vi gjort och tung spelare vi behöver som tex mot real om vi förlorar mitten pågrund av att pepe satts ditt eller sånt mesigt spel då finns den tunga nya spelaren där och riktigt skicklig med boll också. Jag tycker välkomna och skriv om något annat ex match idag är så taggad att jag inte vill vänta mer.
Real Madrid Shi
2012-08-19 05:05
Tänkte kommentera på er värning av Song. 19-20 miljoner € för en DM som är bristande i det defensiva spelet och som allt som oftast kommer att få sitta på bänken eller hoppa in sista 10 á la Keita. Eftersom jag följer premier league rätt nära så kan jag direkt konstatera att många av er kommer att bli väldigt besvikna när ni får se Song's första touch och den goda tekniken som ni lovordar.

Varför satsar ni inte på att ersätta Keita med Mascherano som jag tycker är en otroligt bra mittfältare och istället värvar in en riktig mittback? För Song som mittback är något ni kan glömma redan nu, hans taktiska kunnande håller inte tillräcklig klass för att spela mittback i Barca.

Fanns så många bättre alternativ på marknaden än Song (men jag antar att Barca gillar att värva spelare från Arsenal då de fostrats i liknande spel och av Wenger som delar liknande filosofi.)

Ni har redan nämnt Capoue som ni säkert hade kunnat få för halva priset och som ni sedan hade kunnat sälja vidare med god vinst.

Även Yann M'vila som Wenger förmodligen kommer värva nu är en mycket bättre fotbollsspelare än Song.

Sen har ni också min favorit Moussa Sissoko som är en ung DM som redan nu tillhör Franska ligans bästa på positionen, född 1989 dessutom. Riktigt grym spelare som påminner mycket om Yaya i sättet han kan dominera ett mittfält.

Till och med Romeu hade varit ett bättre alternativ i mina ögon.

Jag hoppas ni inte blir helt ilskna, det är bara min åsikt angående värvningen av Song, lätt att man blir besviken när man höjer en rätt medioker/OK spelare till skyarna och sedan får se honom spela.
Coach pep.
2012-08-19 03:52
Song må ha varit PL:s bästa passningsspelare men hans defensiva kvalitéer är inget vidare ärligt talat. Som vissa redan nämnt har han bristande taktisk disciplin och även dåliga tacklingar vilket gör att värvningen känns ologisk för mig. Vi är inte i behov av hans offensiva kvalitéer, och jag tror inte heller han har det som krävs för att omformas till mittback likt Masch. Jag blir fan mörkrädd när jag tänker på Song i vår backlinje eller på Busis position. Den här mannen gör sig helt enkelt bäst som playmaker högt upp i banan. Han kan bytas in och bryta mönstret ifall det låser sig vilket i alla fall får ses som positivt. Sen är han ju över 1.80 också. :P

Men i övrigt tycker jag vi kunde sparat pengarna.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-19 02:58
@Barca4eva:

Mena 18:e blev lite förvirrad där.
Annons: