/spanien/barcelona/forum/8894.aspx/spanien/barcelona/forum/8894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2012-07-03 20:33
Medan det varit biljettkaos här så har AVB tagit över Tottenham.
Beroende på vilka värvningar han får så tror jag det kan bli ett väldigt kul lagbygge. Synd bara att laget inte spelar CL så man hade fått se dom provas mot storlagen utanför brittiska öarna.
Barcelona tarrak
2012-07-03 20:28
Det roliga är ju att så fort en Barcelona-spelare är skadebefriad så ska det insinueras doping och fusk. När Frank Lampard spelade varenda ligamatch i över fyra år, stod hela Tips Extra-Sverige och hyllade en fantastisk idrottsman.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-07-03 20:20
N'diaye För att han numera äter rätt, tränar rätt och kontrolleras av läkarna regelbundet. Både han och Cristiano är mänskliga maskiner.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-03 20:16
N'diaye

Förväntar du dig att någon ska ge dig ett svar på den frågan? Nej, tror inte det är därför du kom hit. Gissar att du vill få igång en diskussion kring de tillväxthormoner han fick vid 13 års ålder.

Edit: Nu gav tarrak dig det bästa svaret man kan få. Hoppas du nöjer dig med det :)
Barcelona tarrak
2012-07-03 20:16
@N'diaye:

I början av sin karriär var han extremt skadedrabbad och spelade i stort sett aldrig hela matcher. När Guardiola kom till klubben var hans första prioritet att få bukt med Messis ständiga muskelbristningar. Man anställde därför fystränaren Juanju Brau som enbart jobbar med att hålla Messi i topptrim. Dessutom lade man om Messis kosthållning, som tidigare bestod av kött och potatis till fisk och grönsaker. I övrigt lever han väl ett väldigt professionellt och tillbakadraget liv, fullt inriktat på fotbollen. De enda gångerna han festar till det är väl när Barcelona firar större titlar.
N'diaye
2012-07-03 19:59
Varför är Messi aldrig skadad?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-07-03 19:58
Onödigt att ta med Alba till OS. Han har ju precis spelat en hel säsong och ett mästerskap. Hade velat se honom i försäsongen.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-03 19:51
Har nu skrivit ett långt inlägg i Arsenalforumet gällande anklagelserna om dopning mot Barcelona.

Fattar inte varför jag gör det, men dags att någon säger ifrån. Så jävla trött på alla dessa anklagsler.
Barcelona påfågeln
2012-07-03 19:12
Man rör sig förstås hela tiden för att possesion-spelet ska funka, men när ens egna lag har bollen är det framförallt mentalt lättare att springa, alltså ser man inte lika trött ut. Men att Barcas spelare aldrig skulle vara trötta är förstås bullshit, kolla bara på Afellay och Xavi under em som exempel. Kanske helt enkelt en kombination av att de är väldigt vältränade, och slipper jaga bollen ofta överhuvudtaget gör att vissa madristor som aldrig ser på Barca sett dem trötta. Och direkt kopplar till doping.
Ryo Miyaichi !
2012-07-03 19:10
Federer

Tyvärr har folk väldigt lätt att hata/vara avundsjuka på saker och ting som är "bäst". Jag tycker väl att man ska försöka uppskatta det som vi får uppleva istället för att gå runt och vara griniga..... För jag menar vem vet om vi har så många skickliga fotbollsspelare om 15 år? Vi kanske ser något av det största i historien och Spanien går och vinner mer saker, om Messi fortsätter på sin sjuka nivå...

Nää mer uppskattning mindre hat.....

Tänk själv när du berättar för dina barn/barnbarn att du såg varje match med Messi, och vad som händer i fotbollen nu i början på 2000talet.... Det är nog större än vad man kan förstå själv.
Cheers
Barcelona Andreas V.V
2012-07-03 19:09
Det finns inget tråkigare än att inte få låna bollen, kom ihåg när vi var runt 10 år och mötte BP, vi förlorade med 18-0.
Tråkigaste matchen jag någonsin spelat, jag är övertygad att BP-spelarna hade roligt.
Några i BP hade dock skäggstubb så jag misstänker att det inte var helt rättvist åldersmässigt. :P

Mycket sitter i skallen, den som inte förstår att det är jobbigare att jaga än att äga boll, ja den har nog aldrig deltagit i en fotbollsmatch i sina dagar.
Barcelona B-Guden
2012-07-03 19:03
Det roligaste jag läst är ju att idioten appleseed påstår sig att det är lika jobbigt att ha bollen som att inte ha den, sen att han säger att han sportat själv.

Hur fan kan det va jobbigare att äga bollen än att jaga den ? Han har aldrig spelat nån bollsport.
Ryo Miyaichi !
2012-07-03 19:02
Hetfield

Just det där diskuterades lite också, springer man inte lika mycket med boll som utan boll då? Jag har för mig att det brukar vara hyfsat jämnt när man kollar hur mycket lagen har sprungit efter matcher...

Dock tror jag att det är som så att det är lättare att springa när man har bollen för då har man roligt, när man inte har bollen och får jaga så har man tråkigt och då blir det jobbigare.... Så det är nog mentalt också...

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det finns annorlunda supportrar i många klubbar, det kan jag lova! Jag personligen avstår allt tjafs och bråk för jag älskar fotboll (men speciellt Arsenal då) och anser att jag mår bättre av att behandla folk väl då dem oftast gör det tillbaks.

Cheers
Barcelona Federer
2012-07-03 19:01
Hehe, varför den här avundsjukan på Spanien och Barcelona? Först var det att de är filmare, sen att de mutar domare, sen att de spelar tråkigt och nu så är man dopade. Snälla lägg ner alla dessa bortförklaringar det börjar bli patetiskt.
Barcelona Hetfield
2012-07-03 18:55
Det är för att Barcelona spelar possessionfotboll, det innebär att man låter bollen få göra jobbet. Man vinner bollen högt upp på banan än att behöva jaga.

Det är därför spelarna inte tröttar ut sig, det innebär förstås inte att de inte springer, det innebär bara att man låter motståndaren få göra jobbet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-07-03 18:53
Arsenals ekonom-supportrar borde hålla på med finansiering, inte fotboll!

Har klubben och fansen tappat all ambition och därför inte vunnit på ett tag så snackar man gärna skit om den klubben som spelar den fotboll de vill spela, fast många gånger bättre och även vinner titlar!

Men eeeeeey... De har ju bra ekonomi! Haha!!!
Ryo Miyaichi !
2012-07-03 18:42
Blaugrana91

Jag tyckte det var en ganska intressant diskussion mellan olika parter där dem la fram olika argument om doping osv, jag har nästan aldrig sett Iniesta o CO trötta heller, men med det säger jag absolut inte att dem dopar sig.

Dumt att ta illa upp för att det diskuteras, det behöver ju inte vara rätt bara för att någon på ett forum tror samt skriver det, gå in och argumentera emot dem som skrev istället för att skapa en livligare diskussion :)

Obs, jag tror inte Barcelona spelare är dopade, jag tror och hoppas att systemet i fotbollen är såpass modernt att sådant inte går att gå runt.

(Fast åt andra sidan, Messi måste vara dopad, eller vara en alien - något av det iallafall för mänsklig är inte den lille jäveln......)

Ha en bra dag :)

Cheers
Cigge
2012-07-03 18:42
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag är ingen större fantast av OS när det kommer till fotboll. Det är dock inget snack om saken att det är tråkigt att ingen spelare från oss i vitt platsar i truppen.

Jag kan förstå att du saknar Cuenca i truppen för att han tillhör er klubb, men jag ser verkligen inte vad Cuenca skulle kunna bidra med i det här laget. Inte minst när det finns offensiva spelare som Mata, Muniain och Isco.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-07-03 18:24
Det jag älskar med OS-truppen är att det inte finns en enda madridista i den!

Finns alltså inte en enda ung spelare i Madrid som duger för utmaningen! :)

Cuenca kommer vara saknad i truppen.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-07-03 18:13
Spains's preliminary roster for the 2012 London Olympics: Name Club Goalkeepers: Joel Atletico Madrid Daivd de Gea Manchester United Diego Marino Villarreal Defenders: Mikel San Jose Athletic Bilbao Martin Montoya Barcelona Jordi Alba Barcelona Alvaro Dominguez Monchengladbach Cesar Azpilicueta Olympique Marseille Inigo Martinez Real Sociedad Alberto Botia Sporting Gijon Midfielders: Ander Herrera Athletic Bilbao Javi Martinez Athletic Bilbao Koke Atletico Madrid Thiago Alcantara Barcelona Cristian Tello Barcelona Oriol Romeu Chelsea Juan Mata Chelsea Isco Malaga Attackers: Iker Muniain Athletic Bilbao Adrian Lopez Atletico Madrid Rodrigo Moreno Benfica Alvaro Espanyol
Barcelona LeoMessi
2012-07-03 18:08
Spanien skulle ha Fått en straff med sig där
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-07-03 18:07
Hombre - "Pipita quédate" Okej, tack för info. :)
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-07-03 18:03
@Jonas - tots units fem força:

Han har en permanent startplats i det franska u21 landslaget och han knackar även på dörren till A-landslaget. Han är långt före i utvecklingen för att lira ett u19em.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-07-03 17:59
Varför lirar Varane inte med Frankrike? Han är ju 93a.
Barcelona Mido
2012-07-03 17:56
Vi som har inga biljetter, är inte vårt fel att vi har missat å köpa... Ticnets system e kassssss plus dom samarbetar med svarta marknaden.... D finns några internet sidor som har upp till 30 st för 3000 kr st, hur fick dom d?!! Hoppas att d e bra B-laget som spelar, fan ta alla utnyttjare
Barcelona Josep Guardiola
2012-07-03 17:56
@AndreD - Ànims Abirey:

Haha lugn han gjorde henne till en tia ;)
Barcelona LeoMessi
2012-07-03 17:51
Nu får U-19 laget rycka upp sig. Dom har inte spelat bra alls i andra halvlek
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-03 17:50
Pedro kan också fixa brudar. Daaaaaaamnnnn
Barcelona Éluc
2012-07-03 17:40
"Sedan kan Erik Abidals levercancer vara en följd av doping, men det låter jag vara osagt."

Det där så så inhumant sagt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Angående Messis tillväxthormoner känns det verkligen som att folk inte riktigt tänker efter när de slänger ut sig skit. Menar vederbörande att det bör vara förkastligt att behandla barn som fötts med diabetes och andra dylika sjukdomar för att det inte är "puristiskt" och "naturens egentliga gång"?

Tillväxthormoner kan i vissa fall leda till en marginellt starkare muskel- och skelettstruktur, men i Messis fall var inte detta fallet eftersom, som dem culés som följt Messis karriär vet med sig, hade han enorma skadebekymmer ändå fram tills Peps ankomst till klubben sommaren 2008, och det var långt efter att han slutat med sin hormonsbehandling. Anledning till hans förbättrade fysik låg i en viktuppgång i muskler på "rätt ställen" i kroppen samt en förändrad kost som var lämpligare för en professionell idrottsman.
Barcelona Cataloniaboy
2012-07-03 17:36
Siempre Barca När släpps biljetterna till biebers konsert och när är den? Då jävlar!!! - - - En fråga. Var kan man köpa biljett nu? Vilka sidor? Och vad får man betala för det?
Annons: