/spanien/barcelona/forum/889.aspx/spanien/barcelona/forum/889.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Reymar
2016-04-12 11:35
Gio Style

Vad pekar på att Marquinhos är bättre? Batra och Marq är väldigt lika i spelstilen, båda är bra på bollen, snabba och klena. Det skulle va tjänstefel att slösa 50M på Marq då han inte bevisat något och när Bartra var 21 år så var folk överens om att han skulle den nya Puyol men det blev tyvärr inte så.

Folk älskar att överskatta brassar och hade Bartra heter Bartrinho så hade det nog varit andra toner från dig. På ena sidan har vi Bartra som brinner för klubben och väntar tålmodigt på sin 'chans'. På andra sidan har vi en pengakåt grabb( likt alla brassar) som valde P$G framför Barca på grund av pengar.. Hatar såna spelare!! Bartra FTW!

Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2016-04-12 11:28
enkos Känns som att du tävlar med alla i Les Rambles där ditt mål är att skriva mest antal inlägg. Som Vampiro skrev" Nobody cares", jag skiter i att Milan sparka sin tränare, jag skiter i vad Neymar äter till frukost. Ibland skriver du bra inlägg men blir irriterad på dina oneliners. Kan tänka mig att du hyllade Lucho efter trippeln men nu när laget är i en svacka skriver du massa skit om Luis Enrique. Faktum är att vi culés är bortskämda och jag undrar om du är den värsta av de alla eller en medgångssupporter. ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-04-12 08:50
En block funktion måste verkligen tillämpas för appen/hemsidan. Det hade gjort underverk och hade blivit betydligt trevligare toner när man har möjlighet att filtrera bort trollen/nötterna. Roliga matcher ikväll, hem till farsan och titta på när hans real åker ut mot vargarna.
Barcelona enkos
2016-04-12 08:37
Milan har sparkat Mihajlovic. Är säker att han kunde gjort ett bättre jobb i Barca än LE. Det är en tränare som vågar bänka spelare och örfila de när det behövs. Att sen Milan har ett skitlag är inte hans fel.
Barcelona enkos
2016-04-12 08:35
Min farsa vid Barcas bänk hade tagit trippel med det laget Barca har för man behöver inte ens en tränare förutom när det gäller att motivera killarna och ibland spela taktiskt och det har naive LE inte gjort. Han kan inte ens rotera i laget utan byter halva laget till nästa match och vet inte ens vad balans betyder. Idioti av högsta klass. Man ser hur bra tränare han är så fort MSN är ur form. Där visar det sig hans kunskaper. Svag och utan pungor.
Barcelona messiooooxavii
2016-04-12 08:29
enkos ditt lilla troll. Hur kan du kalla dig själv ett barca fan som klagar på LE så mycket. En tränare som tog oss till en trippel förra året och är på väg att ta oss till en till i år. I alla andra lag i världen skulle en sådan tränare dyrkas och inte sågas som här fy fan vad jag äcklas av dessa forum troll. Denna bedrift då vi sitter på väldigt tunn trupp pga transferförbudet.
Barcelona enkos
2016-04-12 08:25
På presskonferens inför returen mot Wolfsburg skryter Zidane att han låg 13 poäng bakom Barca men är nu bara 4 och menar att allt är möjligt när det gäller att vända 0-2 underläge. Han får tacka självaste LE för det och inte sig själv. .
Barcelona Krabban94
2016-04-12 07:47
@Barca Barca:

Exakt, har inte varit många lediga "veckor". 2matcher i veckan i stort sett hela våren, hårt matchande av spelarna..
Barcelona neymar JR
2016-04-12 07:24
Lion24 Du glömmer en punkt under målet vi släppte in mot atletico. Vart är mittfältet? Som jag ser det har pique 2 val, stå kvar och täcka av Torres samtidigt ge Koke yta för att avlossa sitt skott. Det andra att sätta press på Koke i hopp om att masken täcker upp bakom. Nu i efterhand gjorde pique helt fel val, men problemet började högre upp i banan. Zon-försvar är oerhört svårt om inte spelarna faller i sina positioner. Både busken och rakitic vart helt ur positioner, samtidigt så skedde någon halv lam press på bollhållaren på vår vänstra sida.
Barcelona Lion24
2016-04-12 03:30
Samma sak sker här (länktips) fast det är våran egna spelare i Piqué som lämnar sin zon vid 3:27. Piqué är nästan dummare än Pepe då Piqué trots att han är väl medveten om att Torres är precis bredvid han innan han stöter, Alves är upptagen med sin gubbe så lämnar Piqué sin zon och Dani med två spelare. Idioti på hög nivå. Jag skyller direkt på Piqué för våra två senaste insläppta mål. Det är det här som kommer när man är så fokuserad på Periscope eller andra lag än sig själv. Usch vad jag ogillar odisciplinerade spelare.
Barcelona Lion24
2016-04-12 03:14
Jag tänker ännu en gång tjata om skillnaden mellan zonförsvar och man-manförsvar. På länktips är det förvisso inte en Barca match utan det är Wolfsburg-Madrid. Stanna vid 4:12, studera enbart Pepe och se vad man-manförsvar kan göra med en. Jag har alltid sagt att det bästa systemet för att försvara är zonförsvar där varsin spelare har ansvar för sin zon och där man inte kan bli utnyttjad av motståndarens ibland medvetna löpningar. Om man kollar på målet som Arnold gör så ser man att det direkt sker på Pepes yta men Pepe är så dum, eller han har inte blivit tillsagd i alla fall, att han enbart fokuserar på någon annan (Schurrle) än sig själv (zon,yta). Jag har länge sagt att fotboll är inte så komplicerad. Med rörelser kan man göra nästan vad man vill mot motståndaren. Så som man rör sig, så rör sig ens närmsta motståndare nästan alltid. Allt sker omedvetet. Anfallaren som tar en löpning har löpningen planerad, eller det finns en baktanke. För försvararen så kommer det oförberett, därför kan anfallaren alltid vara ett steg före sin försvarare. Därmed kan hela laget som anfaller vara ett steg före de som försvarar om det är en kollektiv planerad rörelse. ''Skulle Pepe lämna Schurrle bara så där''? Ja, han ska lita på att en annan lagkamrat som har ansvar för den zonen ska vara där han ska vara. Om lagkamraten inte är där så är det mindre risk att Schurrle gör mål från sin position än en spelare som har en meter till mål. Det roliga är att Pepe verkar vara mest förbannad på de andra än sig själv vid målet.
Barcelona Gio Style
2016-04-12 02:09
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Skönt :)
Äh, jag tar inte illa upp. Vill ha svar på tal, har de inte det eller var de bara oseriösa är jag nöjd ändå. Då har ändå min poäng gått fram.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-12 01:19
Official: Vermaelen has a calf muscle injury, not yet clear when he will again be available to play #fcblive

När fan hände det här???

Han har ju inte ens fått spela sista 4- 7 matcherna.

Det får ju liksom räcka nu. Ska han bli skadad när vi är behov av mittbackar. Snälla kom inte med Bartra som alternativ. jag tar hellre Alves som mittback.

Har väntat, väntan att Vermaellen ska få chans att spela igen då han var riktig bra sista han kom tillbaka från sin föra skada. Men det får räcka.

Ville dessutom ge er till tips att läsa inläggen av Ruben Baron.

"La Setmana Blaugrana – Vecka 14: Formsvackor och bortförklaringar"

Gio Style.

sorry att jag svarar så sent. Tack för att du förklarade fast det behövdes inte. Jag var bara lite känslig och grinig den dagen :-)..

P.s gå in i fällan de sätter upp för angående om Bartra. I mina ögon så vill de driva med dig :-). Köp inte den mackan.
Barcelona Gio Style
2016-04-12 00:57
@Kingeen88:
Utveckla gärna? Bartra är bevisligen inget att hänga i granen just nu, han har bra många spelare framför sig i hierarkin och när han väl får spela så agerar han ytterst valpig. Bartra är 25 år gammal, Marquinhos är 21. Marquinhos har 15 starter i ligan och 5 st i CL, Bartra har 3 respektive 2. Marquinhos startar i CL på sin "svagare" position och gör det med pondus. Kan du säga mig vad pekar på att Bartra är bättre? Eller du kanske hade invändningar emot att David Luiz startar pga status, prislapp och erfarenhet? Enlighten me
Barcelona Reymar
2016-04-11 23:35
@Kingeen88:

Hade Bartra hetat Bartrinho så hade du nog inte tyckt att de är roligt..
Barcelona Kingeen88
2016-04-11 21:55
@Gio Style:

Haha du är rolig du!
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-11 21:39
Ligan ska bara vinnas! 4 vinster och 2 oavgjorda räcker. Atletico vinner aldrig alla matcher, tappar borta mot Bilbao!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-11 21:32
"Personligen tycker jag det är skönt med en svensk som vågar "spela över" och inte bara vara mellanmjölk som alla andra." Haha så sant. Anledningen till att ja sa så om Guidetti va att han var väldigt ful mot Barca. Alltså gestikulera mycket onödigt och firade sitt mål på CN väldigt respektlöst.
Barcelona Gabriel
2016-04-11 21:21
Barcelonistas Matter of opinion, sånna karaktärer antingen gillar man eller ogillar man. Nu skrev förvisso jag "kan bara inte ogilla honom" men jag hoppas att man förstod att jag pratade om mig själv då. Personligen tycker jag det är skönt med en svensk som vågar "spela över" och inte bara vara mellanmjölk som alla andra.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-11 21:20
På tal om annat någon som sett den bilden på Stoitjkov där han skjutit utrotningshotade djur i Afrika? Där tappa ja all respekt för en man som annars brinner för Barca. Trophy Hunting är bland det vidrigaste som finns.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-11 21:10
Gabriel - han spelar över lite för mycket ibland.
Barcelona Gabriel
2016-04-11 21:01
John Guidetti alltså, kan bara inte ogilla honom. Vilken profil han är!
Barcelona The Octopus of Badia
2016-04-11 20:36
the cameroonians

Jag tvivlar på att spelarna är fysiskt trötta, men det märks hur tydligt som helst att de är mentalt slutkörda. Det blir hur speciellt märkbart när spelare titt som tätt störtbryter istället för att följa med, blir lite för ivriga i presspelet och går bort sig från sin position samt att vi generellt sett kommer för sent in i 50-50-duellerna och därav förlorar majoriteten av dem. Hur man ska råda bot på det här vet jag ärligt talat inte, men jag tror att mycket hänger på onsdagens match, där en seger med övertygande spel kan ge laget en självförtroendeboost som hjälper oss inför sista slutspurten av säsongen, för jag tror som sagt inte att själva fysiken är problemet, även om vi har, som du anmärkte, spelar klart fler matcher än våra titelkonkurrenter båda i Spanien och Europa.
Barcelona the cameroonians
2016-04-11 20:29
I diskussionen kring lagets och spelarnas fysiska form ska man absolut ta med i beräkningen att Barça spelat 7 respektive 12 matcher mer i år än Atletico och Real. Sånt sätter sina spår. Dessutom kan inte den tid som en spelare är skadad räknas som vilotid eftersom rehabiliteringen frestar på såväl den fysiska som den mentala hälsan. Iniesta har emellertid ett par gånger under våren klart deklarerat att fysiken inte är problemet, men jag vet i fan. Tror personligen att det är en kombination av många faktorer som lett till den nuvarande situationen. Inte minst tror jag spelarna är mentalt nerkörda, syns inte minst på att det felbesluten blivit fler de senaste matcherna.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-11 20:21
@Reymar:

Bartra minst lika bra som Marquinhos... Herregud människa. Ja som Gio Style skrev - David Luiz går före pga prislapp och högre status. Inget snack om att Marquinhos är mycket bättre än David Luiz.
Barcelona Gio Style
2016-04-11 19:45
Bartra är inte minst lika bra som Marquinhos.
Att David Luiz går före beror på status, prislapp och ålder.
Barcelona Reymar
2016-04-11 19:28
@Liunil Masse:

Vad ska vi med honom till när vi har Batra som är minst lika bra? Slösa 50M på en klen mittback som är petad av David Luiz(!), ja känns som en bra deal.
Barcelona Yellow cake
2016-04-11 19:15
Angående Bartra så önskar man (jag) nästan att man skulle lånat ut honom för två säsonger sen och sett hur utvecklingskurvan gått och eventuellt plockat tillbaka honom. Han förstör ju sin egen karriär på bänken i Barca också.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-11 18:54
L’Équipe says that Marquinhos will almost certainly try to leave PSG this summer. Känns som att det verkligen kommer hända i sommar.
Barcelona the cameroonians
2016-04-11 18:52
@Vlom:

Ja lika bra att göra oss av med en spelare som åtminstone finns tillgänglig och brinner för klubben så att vi kan köpa in fler skadebenägna ålderstigna legoknektar för mångmiljonbelopp och som vi aldrig kommer få ett öre tillbaka för.

Om det är något vi borde ha lärt oss vid detta laget är det att det är extremt svårt att spela mittback i Barcelona med tanke på att spelaren måste ha en bra passningsfot och förmågan att kunna försvara i en högt stående backlinje.

Med det sagt så är det förmodligen så att Bartra inte har förmågan att kriga om en absolut startplats (och def inte under Lucho), men att "dumpa honom hos Getafe" är fan det värsta jag hört på bra länge.
Om inte annat behövs han för att trycka ner lönekostnaden i truppen som kommer fortsätter stiga om man nu ska fortsätta köpa in legoknektar.
Annons: