/spanien/barcelona/forum/8883.aspx/spanien/barcelona/forum/8883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-07 12:36
Pierre#13

Ojojoj, när en maräng snackar om att andra ska vara bra vinnare OCH förlorare, ja då handlar det inte om STEN i glashus utan snarare klippblock.

C R 7

Höjden av ironi är när en madridista talar om fusk...

----------------------------------------------------------------------

I övrigt är det rätt intressant att det krävdes 8 vinster för Barca mot Madrid innan marängerna erkände Barca som det bättre laget. Men när Real vinner en match - ja då är plötsligt Real såååå mycket bättre.

Förmågan att dra slutsatser och resonera har aldrig varit en marängs bästa egenskap. Snarare är deras främsta bedrift att prata om 50-talet, men då gärna om titlar och inte de fördelar de drog från regimen i landet.

Tycker också att det är intressant bär maränger drar fram Youtubeklipp på Barcaspelares påstädda rasistiska kommentarer, för att i nästa sekund hylla Mourinhos finger i ögat på Tito.
Man byter ståndpunkt lika ofta som Ronaldo byter frisyr.
Real Madrid C R 7
2012-07-07 12:34
PM mig som sagt.

NU till något helt annat. Någon som lirar FIFA12 Xbox. Pm mig så kör vi el clasico:D
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 12:32
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Tack. Jobbigt att vänta enda till den 24 juli för den första matchen. Fan vad man längtar tills säsongen drar igång, speciellt när man ser nivån på diskussionerna nu när det är uppehåll.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:30
@C R 7:

Hur intelligent är du på en skala?

Han säger inte alls APA APA. Motbevisa mig om du kan?
Real Madrid C R 7
2012-07-07 12:28
Han säger APA APA på spanska. Lite spanska kan du väl ?

Sista inlägget nu. PM mig om det är något som sagt.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-07 12:27
Grande barca

22:a Augusti
Barcelona Niwar Amedi
2012-07-07 12:27
C R 7 Mår du bra eller för vill du verkligen dra "skandaler" för jag har många när det gäller Real Madrid. Va tyst och kom inte hit när du inte vet ett skit. Real är laget som har mutat sig igenom dessa titlar som dem har vunnit. Lag som spelade bättre än Real men en viss Franco ville Annat och mutade till sig titlar åt Real. Ska du kalla Barca för fuska till sig titlar då tycker jag att du ska ta reda på lite fakta om ditt lag hur dem fuska till sig 5-6 år.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-07-07 12:26
!Sergio_ Busquets¡ vart är du. Det är dit jobb att skälla ut marängerna
2012-07-07 12:24
L.A.M Nr 10

Här. Plus en vänskaps match mot Dynamo Bucharest den 11 Augusti.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:24
@C R 7:

Jaha, vad är det för pissbevis? Vad säger han? Hör du det?

Pajas, dra nu va.
Barcelona Grande Barca
2012-07-07 12:23
vet någon här inne, när första el clasicot "supercupen" spelas på camp nou ? vilket datum, har för mig att det var den 17:e agusti förra året ..
Barcelona Grande Barca
vet någon här inne, när första el clasicot "supercupen" spelas på camp nou ? vilket datum, har för mig att det var den 17:e agusti förra året ..
Barcelona Grande Barca
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:22
@Pierre#13:

Skulle tro att när Cruijff dök upp som tränare i Barca 1988 och införde den spelidé, inom alla ålderskategorier, som i mångt och mycket tillämpas idag, var bra mycket före än när Arsenal började spela som de gör idag.

Du kanske inte är tillräckligt gammal för att komma ihåg Boring boring Arsenal under George Graham? Om du frågar snällt, så kan säkert Borell berätta för dig hur det såg ut. Han kan säkert berätta för dig att Wenger dök upp i mitten på 90-talet i Arsenal och att han då i början inte ändrade speciellt mycket i Arsenals spel. Han behöll bla samma numer klassiska backlinje mm.
Barcelona Grande Barca
2012-07-07 12:20
Hallå grabbar, sluta lägga energi för att diskutera med ronaldo fans, det krävs 100 panodil tabletter, de lär aldrig fatta något ändå
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 12:19
Vet någon om hela försäsongsschemat är spikat än och skulle ni kunna länka dit i så fall? Enda jag vet är att vi möter Manchester United i Göteborg.
Real Madrid Pierre#13
2012-07-07 12:19
basaric - "el guaje"

Rör på dököttet och sätt dig i ett bibliotek.

Fast på dig låter det som att du har ju redan fullbägare med info om honom och RM.
Real Madrid C R 7
2012-07-07 12:18
Vad sa du om jag inte hade täckning, Du kan inte ha missat det? Hela fotbollsvärlden diskuterade det och du leker som om det aldrig hänt.

Här har du!
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-07-07 12:17
Pierre#13

Det låter ju som om du kan allt om Franco så snälla förklara för oss vem han var och vad han gjorde.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 12:13
C R 7

Vad gör du ens här? Vill du diskutera på riktigt använder du dig av helt fel taktik då det mest känns som du bara är ute efter att provocera så mycket som möjligt. Helt plötsligt börjar du snacka om Chelseamatchen och Busquets vs Marcelo-incidenten som inte har något med något ni snackade om att göra. Det är verkligen typiskt en Barcahatare att dra upp Chelseamatchen när ni inte har något annat att komma med. Dessutom beter ni er som om det var en ren skandal vilket det knappast var utan några tveksamma domslut där ett par mycket väl kunde blivit straff.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:13
C R 7

Kan du förklara vad det spelar för roll om Chelsea tycker de är ärliga eller inte? En kass domare dömde den matchen, fine, men är det Barcas fel eller? Skulle det vara fusk att domaren suger?

Det är ungefär som om jag skulle anklaga Chelsea för fusk för att deras ägare sysslar med pengatvätt i klubben efter sina skumma oljeaffärer runt om i världen. Det ligger på samma nivå.
Real Madrid Pierre#13
2012-07-07 12:12
basaric - "el guaje"

NÄR var det 6-8 lag?

Sen har det alltid vart dom bästa lagen oavsett tidsålder som möts. oavsett om det är på 50-80 lr 2000talet.
Och 32 lag deltar nu, av dessa 32 lag. Hur många har en chans att vinna CL och inge önsketänkande. Jo ungefär lika många lag har chans som hade chans på 50talet ända vägen upp till 2000.

Sen plugga på er historian om Franco, helt säkra på ni bara sitter och upprepar små saker ni hört HÄR inne och har inte den blekaste koll själva lr egen uppfattning igenom saker ni läst med era egna ögon utanför ett fotbollsforum.

Blaugrana91

Ajax spelade totalfotbollen och "tiki-taka" innan ni började med det. Kanske därför halva holland spelade här i början på 2000:talet.
Arsenal har spelat som ni lr ska man säga, ni har förbättrat Arsenals spelidé.
Kommer du ihåg Real slute på 90talet? knappt en försvarare och bara "tiki-taka" framåt.

Rambla~

Den dagen ni blir bra förlorare OCH framför allt bra vinnare kan man börja få mer respekt för Barcelona igen.
Men när knappt 1 supporter kan erkänna matchen mot Chelsea var helt fucked up och ni borde fått minst 2-3 straffar imot er och CL titeln borde inte kommit till er, då kan man skaka hand med supportern.

Blir väl spärr för det här.
2012-07-07 12:11
C R 7

Du kan inte tänka till speciellt länge innan du skriver dina inlägg. Messi har spelat i Barcelona sen han var 12 år gammal, idag är han 25. Det innebär att han representerat Barcelona på olika nivåer i 13 år. Han har varit med och vunnit allt med klubben.

Jag bryr mig inte om vad Chelsea tycker, vi vann mot dom. Kommer däremot UEFA eller någon annan med bevis att vi fuskade den matchen så ändrar jag min åsikt.

Och nej, jag är ingen lärare. Men är man 32 år gammal så borde man kunna stava till lillebror.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:08
@C R 7:

Kan du vara så vänligt och sluta upp med att PÅSTÅ saker här inne som du inte har den minsta lilla täckning för? Det enda du gör här inne är att komma med dryga provocerande kommentarer. Jag är förvånad över att de tillåter dig vara kvar här.
Real Madrid C R 7
2012-07-07 12:06
Basaric

Är du lärare nu oxå? hahaha du är ju för skön! Så dom som heter Messi på erat forum började heja på Barca 2008?

3 riktiga CL titlar? Fråga Chelsea om dom tycker att dom är så ärliga. Jag och du kan gå in på deras forum och ställa samma fråga vad dom tycker? Om det finns 2 personer som håller med dig så tar jag bort min medlemskap härifrån .

Vi kommer ingen vart skit samma. Vi tycker helt enkelt olika.

Vill du något i framtiden PM mig. Dom andra kanske inte uppskattar vårt snack.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:05
Ursäkta, men vem uppdaterar Silly Season? Var ifrån har ni fått för er att Barca skulle vara ute efter RVP? Läser man tidningarna är det ju totala motsatsen. Klubben verkar ha fullt förtroende för David Villa.

Varje minsta lilla skitrykte från engelsk press borde inte vara skäl nog för att det ska rankas tillräckligt trovärdigt för att hamna i Silly Season-artikeln. Det borde krävas lite mer tyngre trovärdighet innan det hamnar i artikeln. Det är min åsikt.
2012-07-07 12:01
C R 7

Enligt din profil som du skapade för 2 månader sen är du alltså 32 år gammal? Jag har svårt att tro på detta då du debatterar och skriver som om du vore 12 år gammal. Det stavas lillebror och inte lille bror. Men iaf.. du har hållt på Real Madrid sen 96 och du har upplevt legender som Raul, Zidane, den riktiga Ronaldo, Iker och många andra men ändå så heter du CR7 här på svenskafans. Det talar ju klart emot att du började hålla på Real Madrid 96.

Vart ser du problemet med att vissa här inne kallar er för lillebror om man kollar bak dom senaste tio åren? Jag ser inget fel med det då Barcelona vunnit 3 CL (RIKTIGA CHAMPIONS LEAUGE TITLAR) medans ditt lag inte lyckats med det en enda gång sedan 2002. Vart ser du problemet med att vissa här inne tycker att vi presterat bättre än er dom senaste säsongerna när vi har reslutat som 5-0 och 2-6 med oss i bagaget?

Klart som fan att vi har rätt till att kalla er för lillebror med tanke på hur bra vi presterat dom senaste säsongerna och hur dåligt ditt kära lag som värvat för flera miljarder har gjort.
Real Madrid C R 7
2012-07-07 11:53
Basaric

Sen 96 har jag upplevt alla. Dom finns ju där. Jag skryter inte MEN när någon kommer och säger att vi är lille bror som har solklart mindre titlar då måste dom få höra.
2012-07-07 11:50
C R 7

Svara gärna på mitt inlägg innan du ger dig in i nästa debatt.
Real Madrid C R 7
2012-07-07 11:49
Om Stade de Reims var bland dom 4 bästa så var dom ju bättre än Barca!
Ska ni leka experter om varför visa lag spelade? Dom som var där var antagligen bäst? Eller "köpte" dom med sina platser?

Vad hände med dom rasistiska orden från Busqi till Marcelo? Dom fanns där klara och tydliga.
Annons: