/spanien/barcelona/forum/8878.aspx/spanien/barcelona/forum/8878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Illusionista
2012-07-10 15:51
There is a star in every sport, a legend, someone you will never forget and by only mention the name of the sport that star, that legend will come up in your mind.. Basketball have Michael Jordan, tennis have Roger Federer, golf have Tiger Woods and etc. Football have Lionel Messi, the greatest of them all, the living legend. The greatest there is and the greatest there will ever be.
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-10 15:47
AndreD

Var inte det där officielt för typ 2 månader sen? Sjukt är det.
Barcelona Mido
2012-07-10 15:44
Nu e d officiellt, första omgången möter Barcelona real sociedad å Madrid möter Valencia, den första el clasico spelas den 7:e oktober, la liga börjar den 18-19:e aug
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-10 15:40
Official: Real Madrid coach Jose Mourinho will not be punished for eye-gouging Tito Vilanova as ESP federation announce a general pardon

VAD I FUCKING HELVETE ÄR DETTA????????????? SKOJAR DET FUCKING FÖRBUNDET MED MIG? "GENERAL PARDON" herregud
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-10 15:23
Nu är det bara vänta en månad och åtta dar tills säsongen börjar på allvar
LionelMessiTheHandOfGod
2012-07-10 14:46

Rysningar !!
Barcelona Bästelona
2012-07-10 14:46
Nej jag e inte nöjd med spel schemat! Utav den enkla anledningen att vi spelar hemma mot lag som, Valencia,real,bilbao och at.madrid. När ligan sedan vänder har vi ett par riktigt svettiga borta matcher! Hade varit mycket skönare att ha hemma matcher mot tuffare lag under våren än under hösten.
Barcelona B-Guden
2012-07-10 14:39
Piquénbauer

tror inte cesc kommer spela på busquets plats.
I Arsenal spelade han väldigt högt upp i banan, i början gjorde han det i Barca och han gjorde det i landslaget.
Han gör sig bäst högt upp i banan och bör inte flyttas ner under några omständigheter :)
Barcelona Abbe.
2012-07-10 14:31
27 januari är det mini-el Clásico på Mini Estadi. Det kan bli häftigt om culés beslutar sig för att gå dit så läktarna fylls.
Barcelona Piquénbauer
2012-07-10 14:15
Mycket diskussioner kring nya spelare hit och dit hela tiden, som vanligt under silly season!

Alba är helt klart bästa värvningen för oss och kommer bli en riktig stjärna på vänsterkanten. Inte sedan Gios dagar kan jag minnas att vi hade en speedkula där även om Abidal varit i farten några gånger (fan vad man saknar honom)!

Tror mycket på Montoya, Batra och Muniesa kommande säsong. Tror inte de blir ordinarie men de får nog den tid som behövs och förhoppningsvis kan de visa att de är här för att stanna. Fontas lånas ut skulle jag gissa på. Montoya har nog visat för fler än mig att han är framtiden på HB :)

Jag hopppas också att Masken aldrig någonsin spelar som mittback igen om det inte är KRIS. Han var ok mot vanligt motstånd men katastrof mot större lag men hans krigar inställning är det inget fel på.

På mitten och framåt är bara en stor jävla röra med sjukt bra klasspelare. Hoppas att Dos Santos får speltid (Keiteeees tid) och kan visa att han är en perfekt truppspelare. Tito vet nog vad han kan få ut av honom.

En annan väldigt inressant uppställning på mitten tycker jag är Cesc på Busis plats, skulle det hålla?
Cesc
Busi
Xavi/Iniesta

Snälla sluta spela Iniesta på en kant! Jag vet anledningen till varför han har spelat där men jag vill se honom bryta in från mitten.

Kommande säsongs anfall kommer bli häftigt att se, mest av allt ser jag fram emot att se David return-of-the-king Villa göra comback. En spelare som saknats mycket i Barca under säsongen som gått. En avslutare av klass och jag hoppas innerligt att han avslutar karriären i Barca!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-07-10 14:15
Barca får möta laget Madrid spelat mot 2 veckor innan. För några säsonger sen fick Barca möta Madrids senaste motståndare veckan efter och det gynnade Barca har jag för mig.
Barcelona Siempre Barça
2012-07-10 14:10
Vi kommer möta Espanyol i näst sista omgång på borta plan, de kommer bli riktig tuff.
2012-07-10 14:03
Jättebra schema enligt mig. Nöjd.
Barcelona Capilito
2012-07-10 14:01
Någon som har varit på El Clasico på Camp Nou och kan berätta lite hur ni skaffade biljetter. Vart köpte ni? Är ni medlemmar?
Barcelona Mansour
2012-07-10 13:54
Spelschemat

Ser att vi möter Valencia i 3:e omgången.
Tuff start för dom, de börjar med Real borta i första och sen oss borta i tredje
Barcelona BB-Barceloneta
2012-07-10 13:54
Ytterliggare länk till spelschemat
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-07-10 13:50
Första matchen:
Barça-Real Sociedad
Barcelona Abbe.
2012-07-10 13:39
Spelschemat i sin helhet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-07-10 13:29
Hoppas verkligen inte att Barca lägger 400 miljoner på Javi Martinez. Inget snack om saken att killen är bra, men Barca ville betala samma summa för Thiago Silva och det är klasskillnad mellan dom två just nu.

För 400 miljoner kan Barca få en mittback i absolut högsta klass. Vidic, Kompany, Silva, Luiz, Vermaelen, Hummels, Badstuber, Coloccini och många andra mittbackar kostar mindre än vad Martinez verkar kosta. Lägg allt på Kompany!!!
Atlético addeh
2012-07-10 13:22
Skönt att höstens el Clásico spelas på Camp Nou. Känns mer rätt, på något vis.

Någon som har sett det fullständiga schemat? Dags att boka in säsongens första resa.
Barcelona Abbe.
2012-07-10 13:21
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Det lanseras i skrivande stund. Marca direktsänder via deras hemsida tyckte jag mig se tidigare idag.
2012-07-10 13:19
Länka schemat snälla!?
Barcelona Éluc
2012-07-10 13:17
Hur ser hela ligaschemat ut?
Barcelona Abbe.
2012-07-10 13:14
El Clásico på Camp Nou 7:e oktober och på Bernabeu 3:e mars.
,Sami
2012-07-10 13:02
Real möter Valencia i första matchen. Grym match!
2012-07-10 13:01
Det är ju årtonde. Det blir inge Stjärnspelare på Nou mot Sampdoria för två dar efter är det clasico.
Barcelona ThiagoAlcantara#11
2012-07-10 12:58
Official: Barceloona will play their first Liga game of the coming season against Real Sociedad on Saturday 18 or Sunday 19 August #fcblive
Barcelona El Soap
2012-07-10 12:58
Official: Barcelona will play the first game of the Liga at home against Real Sociedad #fcblive

Känns som en bra match att starta med, borde kunna ta tre poäng hemma mot Sociedad.
Barcelona Illusionista
2012-07-10 12:55
Ingen MVila nej, ingen Martinez heller.. köp hem Oriol Romeu, står i hans kontrakt att vi kan få tillbaka honom för ca 10 milj Euro. Bra pris för en bra egen fostrad spelare.. Han har fått känna på spel i PL och vuxit.. nu kan han få visa framfötterna på Camp Nous gräsmatta! Dessutom kommer han acceptera sitta på bänken då Busq är ordinarie.. Sen behöver vi nog ingen annan.. inga mer värvningar alls.. Det gäller att spela smart och rotera på de spelare vi har. Pique, Puyol o co. i baklinjen behöver inte spela 90 minuter mot lag som vi redan spelat ut i första halvlek.. Ta ut någon av de och vila de på bänken. Eller varför inte starta med en av de mot vissa lag på hemmaplan? Vi klara av många lag utan de i La Liga det gäller bara att spela sina kort smart och veta när de behövs.. Oftast mot svåra borta lag och i stor matcher.

Tillägg:

Om vi spelar det spelet vi spela under 2009, alltså då vi hade en enorm press högt upp i banan så kan vi vinna många bollar där, då försvararna inte behöver slita ut sig och samtidigt som vi avgör många matcher i ett tidigt skede.. Hög press mot många lag leder till att vi vinner bollar högt upp i banan och skapar på så sätt enkelt målchanser och kan punktera matcher tidigt. Det i sin tur leder till att vi kan vila och ta det lugnt med vår backlinje som vart skadedrabbat. Visst kommer detta inte kanske funka varje match men det kommer gå bra i många matcher.. vi minns 2009.. det lovar jag att vi gör.
,Sami
2012-07-10 12:52
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
Läste det på Reals forum. Vet inte om det stämmer.
Annons: