/spanien/barcelona/forum/8876.aspx/spanien/barcelona/forum/8876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-07-08 00:03
Att Keita lämnar förändrar knappast klubbens planer på transfermarknaden.

Som jag ser det har man två alternativ, antingen köper man in en mittback, Hummels, Botia, vem som helst och låter Mascherano få spela mer på mittfältet då det behövs.
Eller så köper man som sagt bara Javi Martinez som dels fyller hålet efter Keita och som samtidigt kan spela i försvaret.
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-08 00:00
Delade känslor inför Keitas avsked. En spelare som alltid varit lojal, accepterat sin roll i laget och alltid gjort sitt bästa. Egentligen den perfekta truppspelaren. Samtidigt känns det som att det var dags för honom att lämna nu. Tito har tagit över och även om det är en fortsättning på det Pep skapade är det också en ny kula.

Tvivlar på att det skulle komma en ersättare utifrån, är rätt säker på att den rollen intas av Jonathan dos Santos under nästa säsong.

Hursomhelst är Keita värd ett stort tack för sina insatser i Barca samt ett stort lycka till i framtiden!
Barcelona xoro international
2012-07-07 23:59
Tack för din tid keita hoppas du nu går till nån annan liga :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-07 23:57
Detta ökar ju chanserna för att Afellay blir kvar, och får en del speltid på mitten framöver. Inte för att de är samma spelartyper, men jag tror inte både han och Keita lämnar samma sommar. I alla fall inte utan att någon ersättare köps in. Och nog känns det lite mer spännande om Ibi stannar. Han han ju fortfarande bli bättre med åren. Bara synd att det var han vi kunde få in lite cash för och inte tvärtom - om någon nu tvunget skulle lämna.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-07 23:55
Josep Guardiola

Är du seriös??
Barcelona Josep Guardiola
2012-07-07 23:47
@Essienesque:

Barca har gjort mer för honom än tvärtom. Mycket mer.
Barcelona Josep Guardiola
2012-07-07 23:46
Har aldrig känt en sådan glädje som idag när den boll-okänsliga-krävande pengagiriga-otacksamma afrikanen äntligen har tagit sin väska och försvunnit från Barcelonas vackra katedral.

Obeskrivlig glädje.
Barcelona Sentuary
2012-07-07 23:36
Kan någon ta bort nyheten på startsidan angående en eventuell bytesaffär mellan RVP och Villa? Finns ingen chans, dummaste man kan göra, Villa är en favorit. Nästan värre än att byta Messi mot Ronaldo
Barcelona Essienesque
2012-07-07 23:32
Kommer sakna Keita. Lycka till i din nya klubb.

Och Hetfield, really? Du får väl väga in att även han har gjort mycket för klubben och detta inkluderar att vara professionell och inte klaga över sin roll i laget. Han har ingen skyldighet att se till att Barcelona skulle få några extra slantar på hans övergång.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-07 23:30
Men sannerligen Iniesta Xavi byten.
Barcelona påfågeln
2012-07-07 23:26
Keita saknas, men inte som pivote. Killen har gjort det ok där, men Mascherano har fortfarande varit den enda bra ersättaren till Busquets. Inga fler Iniesta - Keita byten nu då.
2012-07-07 23:24
Haha! Allt som behövdes var att Keita skulle lämna, sen var Hetfield tillbaka på forumet :P
Barcelona Andreas V.V
2012-07-07 23:19
Hetfield //

Känns som att du och jag måste ut och fira lite. ;)
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-07 23:16
Är med Rambla här. Svårt att förstå varför man ska känna agg mot en spelare som lämnar för att kontraktet har gått ut. Önskar Keite all lycka och ser fram emot vilken ersättare han får. Ciao!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-07 23:16
Är med Rambla här. Svårt att förstå varför man ska känna agg mot en spelare som lämnar för att kontraktet har gått ut. Önskar Keite all lycka och ser fram emot vilken ersättare han får. Ciao!
2012-07-07 23:15
Målvakter: Valdes Pinto Oier
Backar: Alves Montoya Puyol Pique Fontas Bartra Botia Abidal(?) Alba
Mittfältare: Masherano Toure Busquets JDS Adriano Roberto Xavi FF Iniesta Thiago
Anfall: Cuenca Tello Delofeu(Sorry för stavningen) Messi Sanchez Villa Pedro Affelay

2012/2013 truppen inte så pjåkig va?
Barcelona Hetfield
2012-07-07 23:14
Hemsk? Nej. Girig? Ja. Girig om pengar och speltid. Vad har han haft att gnälla över? Inte så att killen har fått städa toaletter varje helg.

Han har fått gott om speltid och har vunnit alla tänkbara titlar i en klubb, vad ska han klaga över? Det är snarare det här som irriterar mig, att man ska måla upp honom som ett offer. Nej, han kunde till att börja med inte ha haft det där i kontraktet, och om han nu har det, så kunde han ha förlängt kontraktet.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 23:11
Hetfield

Jag menar bara att det känns nästan som om du försöker måla fram Keite som en elak, girig och hemsk person. Liksom, tycker du inte själv att han verkar vara en väldigt rekorderlig och sympatisk person?

Kan han verkligen ha duperat Pep så pass mycket? :P
Barcelona Hetfield
2012-07-07 23:08
Jag vill inte ens ha kvar Keita i laget, det är inte där problemet ligger. Den där kinesiska laget han vill till saknar ju knappast pengar, så om han skrev på ett kontrakt och de var tvungna att betala lite pengar, vad hade det gjort för skada? Klubben har gjort så mycket för honom, han kunde ha gjort det.

Så typiskt att han tar så mycket speltid, och så fort han inte kan få samma speltid, så ska han lämna laget och dra in en massa pengar i en okänd klubb.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 23:03
@Hetfield:

Ge dig nu. När Keite snackade med Tito fick han säkert reda på att Tito inte kunde garantera honom speltid. Nu när han har vunnit allt i klubben kände han kanske att han vill spela kontinuerligt de få sista åren han har kvar i karriären och inte gå omkring som någon vattenbärare i Barca. Titlarna har han ju redan. Om han nu har ambitionen kvar att spela och vare en viktig kugge i ett lag så kan man väl unna honom det? Jag tycker nog att han har varit en ypperlig representant för klubben och alltid uppträtt korrekt och proffsigt. Aldrig något gnäll eller några skandaler. Jag unnar honom några bra sista år där han kan få tjäna bra med stålar. Speciellt när inte Barca behöver vara oroliga att stöta på honom som motståndare.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-07-07 23:03
Någon som vet hur man avslutar prenumerationen i Aftonbladet?
Barcelona Hetfield
2012-07-07 22:57
Mata skrev väl på ett kontrakt innan han flyttade till Chelsea. Det är bara ett exempel. Keita har vunnit så många titlar med laget, och Guardiola har alltid gett honom gott om speltid. Det är så ruttet att ens ha det där i kontraktet, om han nu bryr sig om klubben så kan han väl skriva på ett kontrakt och sen dra.

Han har ju gott om intresserade lag, så det är knappast så att han lider av att ingen vill ha honom. Sergi Roberto kan göra det han gör.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
där rök keita då. in med xavi martinez och kevin prince boateng.
Touré hit tack.
2012-07-07 22:54
Keita lycka till i världens sämsta klubb slår vad om att du gör Sex mål på motståndarna. Skit i en striker hala fram en mittfältare. En bra!
Barcelona Rambla~
2012-07-07 22:52
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Låt de skrika. Han valde bort Milan. Han skriver på för den kinesiska klubben i nästa vecka.
2012-07-07 22:51
Det skrämmer mig lite att vi nu inte har någon offensivare spelare än Busquets över 180cm :p på så sett var Keita viktig. Och Tito har ju också sagt att han är viktig så det ska bli intressant att se hur man hanterar situationen nu.. Men förväntar mig inte mycket. Lol, milanfansen skriker efter Keita wnu när han är gratis :)
Barcelona Rambla~
2012-07-07 22:50
@Hetfield:

Det är ju därför han lämnar för att inte fick tillräckligt med speltid. Inte enligt hans kontrakt iaf, då hade det förnyats automatiskt. Är väl inte hans fel att klubben agerar korkat?

Vad är vitsen att skriva på ett kontrakt och ändå lämna? Då får han ju knappast den dubbla lönen i Kina. Det är ju tack vare fri transfer hans lön blir så saftig gissar jag. Vad hade du gjort vid 32 års ålder och kunnat dubbla din lön?
Barcelona Walee
2012-07-07 22:50
Den där Romeu eller va fan han heter är långt ifrån bättre än Keita. Visst han är yngre men knappast lika bra som vår Keita !!
Barcelona Larsson1333
2012-07-07 22:49
Romeu vore det bästa alternativet!

Eller att plocka in Botia och på sätt ha möjligheten att spela Mascherano som pivote i vissa matcher även om jag tror JDS klarar det bra i flertalet matcher. På så sätt kan vi döda snacket om Hummels och Martinez med.

Puyol, Pique, Mascherano, Botia, Bartra och Muniesa räcker gott och väl som mittbacksuppsättning. Räknar med att Fontas blir utlånad
Annons: