/spanien/barcelona/forum/8875.aspx/spanien/barcelona/forum/8875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2012-07-03 03:00
Hombre - "Pipita quédate"; Hur orkar du? Hålla på med källa hit och källa dit? Oavsett vem som säger vad om vad så är det nog bara klubbarna själva som har koll på sina egna ekonomier!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2012-07-03 02:54
MESSI.CORLEONE; Sant det gjorde han men så är han inte kapten i Barca heller. Puyol är kapten och han har alltid varit prickfri vad jag kan minnas. En sån typ av kapten förtjänar respekt, enligt mig.
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-07-03 02:38
@Blaugrana91:

Ursäkta sent svar, men jag måste verkligen svara på ditt inlägg. Du tycker att det är äckligt att låna 200 miljoner euro avsedda för värvningar. Men samtidigt är det ok att låna 100 miljoner euro för att betala ut löner? Ser du inte hyckleriet?
Låt oss säga att Real hade använt dessa pengar för att andra saker t.ex rusta upp arenan och träningsanläggningen. Men pengarna som egentligen för var avsedda för att göra det använts till värvningar istället, gör det saken mindre äckligt enligt dig?

På tal om äckligt vad säger du om att Barcelona bryter en 110 år gammal policy för att få in mer pengar i klubben, pengar som kan användas till värvningar?

Det är så mycket hyckleri så att man nästan blir dum själv..

"Dessutom är det många Realfans (yngre) som tror att Real köpt dessa spelare på "egen kraft" så jag tyckte att det var värt att förtydliga att så knappast är fallet"

Det är väl klart att det är av egen kraft, speciellt när pengarna är ett lån som ska betalas tillbaka och ingen välgörenhet. Lånen betalar Real Madrid av egen kraft och då spelar det ingen roll om spelarna köptes på lånade pengar eller egna, det är ändå pengar som Real Madrid förr eller senare betalar.

Gällande anfallsvärvningen så var det känt att Real var ute efter Aguero och till viss del Neymar, det stämmer även att prislappen på båda var 45 miljoner euro. I Agueros fall så skulle man utöver dessa 45 miljoner euro även betala 25% i skatt då utköpsklausulen sätts in på spelarens konto och då räknas det som en inkomst, för att spelaren inte ska förlora pengar på övergången så är klubben tvungna att betala skatten. Detta gjorde att det inte var lönsamt att värva Kun. När det kommer till Neymar så var han helt enkelt inte värd pengarna. Det enda jag kräver av dig är en källa på att Real Madrid nekades ett banklån på 45 miljoner euro, eller att klubben sökte om banklån för att finansera en anfallsvärvning. Men detta vägrar du ta fram och istället så hittar du på saker för att få dina argument trovärdiga.

"Barcelona är för tillfället världens största och mest populära klubb både sett till fans och sponsorer, så som sagt var inte så säker på att Barca inte går om."

Popularitet är inget som går att mäta i siffror och det är sånt som ändras från år till år, precis som klädmode. Real Madrid är större i fler marknader i världen än Barcelona och det är sådant som går att mäta i siffror. Eftersom Real Madrid har en president som är besatt av att stärka Real Madrids varumärke så kan jag på kortsikt inte se Barca bli större. Real Madrids varumärke är starkare och mer värt än Barcelonas, det är det enda som egentligen räknas då popularitet inte säger så mycket.

Sen får du väldigt gärna ta fram dem rapporter som visar att Real Madrid har skulder på 600 miljoner euro, alltså att Real Madrid ska ha redovisat 4 miljarder för lite i skulder. Tar du fram en trovärdig rapport så avregistrerar jag mig genast och anmäler Real Madrid för fiffel av bokföring och bokslut.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-03 02:15
papillon

Men vafan, du kan väl inte tänka så? Jag menar, Leo sköt ju en boll mot publiken i SB. Ska då alla marangär påstå att Leo är skit pga det?
Det är sånt som händer i fotbollen. Så länge man inte är en gärningsman som Pepe och Mou är det lugnt enligt mig.
Barcelona papillon
2012-07-03 02:02
Federer: Överdriv inte nu. Han ropar på en domare när övertiden redan är slut. Men han är en bra kapten för spanska landslaget. Hur många gånger har inte domaren blåst av exakt i min 90 när Barca kört över ett lag med tex 5-0? Respekt till Raul? Mama mia. Respekt till en spelare/kapten som schychar mot Barcelonapubliken när han gör mål?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-03 01:44
grande jw

Jag var där förra året. Fan. Men Ibiza var för grym måste jag säga. De som vill festa tjugo fyra sju måste bara dit.

Iker är det vackraste med Real.
Barcelona Federer
2012-07-03 01:39
Respekt, det är allt jag har att säga om Iker och Raúl. Tyvärr så har Madrid blivit en svinstia med Mourinho, Pepe, Ronaldo & co.
Barcelona grande jw
2012-07-03 01:35
Messi och Alessandro Matri i Ibiza. Haha. Han har allt gjort sig förtjänt av lite sol & semester :-)
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-03 01:25
Iniesta: "Sad because no goal at Euro? Scoring goals is not the main thing about football. If the team wins, it doesn't matter who scores."

Iniesta: "Winning Ballon d'Or? I don't play football to win Ballons d'Or, I play football because it makes me happy."

Kung.
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-07-03 01:12
Andresito

Tack så mycket. Får sitta med 3 datorer imorgon och hoppas att det löser sig!!
Barcelona Andresito
2012-07-03 01:08
@Roja y Azul - FCB:

Kopierade direkt från ticnets hemsida. Jag tolkar det som att man kan göra två betalningar med ett och samma kort på ett dygn. Står ju att man kan boka max 8 biljetter till Barca-matchen så det bör inte vara några problem att betala med kort om man vill ha fler än 2 biljetter.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-03 01:07
Andresito

Miljontack :)
Barcelona Siempre Barça
2012-07-03 01:04
Men kan man inte köpa på en ticnet butik??
2012-07-03 01:02
''Antalet kortköp på ticnet.se är begränsat till 2 per kort och dygn''

Vad menar du? Kan man endast beställa 2 stycken per varje kreditkort?
Barcelona Andresito
2012-07-03 00:56
@MESSI.CORLEONE:

Har ingen aning du

Edit: Kollade i FAQen och hittade detta:

Kreditkort eller Bankkort
VISA och Mastercard från Europa (förutom från Ryssland)
American Express från Sverige.

Du uppger kortnummer, giltighetstid och CVC-kod.
Instruktioner för hur du betalar med kort finns beskrivet i samband med att du väljer betalningssätt för din bokning. Antalet kortköp på ticnet.se är begränsat till 2 per kort och dygn.
2012-07-03 00:55
Andresito

Bara att försöka genom att säga att man har problem :)
Barcelona Andresito
2012-07-03 00:53
Läste någonstans (tror på ticnet) att telefonen ENDAST är till för eventuella problem vid bokning och att man under inga omständigheter kan boka via tfn.
2012-07-03 00:51
Är det sant?
Står ju got event telefon längst ner åt vänster, är inte detta till beställning genom telefon?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-03 00:50
Andresito

Du vännen, och en fråga från mig här, det är så att jag inte har min dosa med mig(är inte hemma)kan jag enbart med mitt visa kort slutföra köpet eller inte?
Barcelona Andresito
2012-07-03 00:45
@Roja y Azul - FCB:

Man kommer inte kunna boka via telefon tyvärr
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-03 00:42
Andreas V.V

Tack :)
2012-07-03 00:38
Finns det någon kundservice för ticnet? Så man ringer och bokar istället, själv tror jag hemsidan kraschar och då kan telefon vara nyttigare, Någon som kan bidra med numret alternativt länk till ''kontakta oss''?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-07-03 00:18
Just det, f*n OS-spelarna kommer också att missa United matchen. Thiago och Barta är stora favoriter.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-07-03 00:17
Ni kommer aldrig, ALDRIG, notera ALDRIG se en bättre video än den i länktips.
2012-07-03 00:12
Messi kommer att spela. Tvivlar starkt på EM-spelarna. Det är inte säkert att dem deltar.
2012-07-03 00:12
Messi kommer att spela. Tvivlar starkt på EM-spelarna. Det är inte säkert att dem deltar.
Real Madrid Itian
2012-07-03 00:10
Blaugrana91

Aha tack. Även om jag är en realfan så vill man inte missa en sån här match med såna stjärnor och se dom spela i verkligheten.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-03 00:05
Itian

Messi lär vara med.
Det är väl spelarna som tas ut till Spaniens OS-lag som dessvärre missar, typ Jordi Alba, Thiago. Samt Dani Alves som jag har för mig läste skulle spela med Brasiliens OS-lag, men jag kanske har drömt det?
Real Madrid Itian
2012-07-02 23:55
En fråga bara. Tror ni att Messi kommer spela mot United här i Göteborg eller kommer Barca använda reservlag?
Barcelona Andresito
2012-07-02 23:46
Blir det bra tryck i Barca-klacken eller?
Annons: