/spanien/barcelona/forum/8874.aspx/spanien/barcelona/forum/8874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-08 14:11
Mirzaculé

Camp nou och Santiago bernabeu
Barcelona mirzaculé
2012-07-08 13:27
det*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona mirzaculé
2012-07-08 13:27
är det bestämt var supercupen ska spelas? dem var något snack om kina?
Barcelona Larsson1333
2012-07-08 13:25
French club Lille would have made a formal offer of 8M for Barcelona attacker Ibrahim Afellay (26). [yahoo-eurosport]

Vore ändå lite coolt att se Lilles offensiv med Kalou-Martin-Afellay bakom Nolan Roux. Ser hellre att lag som Lille och Monpieller fortsätter vara med i toppen så inte PSG blir alltför överlägsna. Lyon och Marseille har ju gått kraftigt bakåt
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-07-08 13:10
Yaya24

På samma sätt som Pedro är bättre än Jan Koller i luften.
Barcelona Yaya24
2012-07-08 13:01
Masken är bättre än Pique i luften
2012-07-08 11:56
2012-07-08 11:52
Cataloniaboy

Jag tycker vi ska spela följande alternativ.
Spela tiki taka framför straffområdet(offensiva) men då är det inge djupled.
2. Spela tiki taka från avsparks punkten uppåt och djupledslöpningar
2012-07-08 11:44
LeoMessi

Messi. Ronaldinho är bra men se nu hut han lirar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-08 10:51
Bara att tacka Keita för 4 fantastiska år där han varit delaktig i alla 14 titlar. Att han lämnar gratis är okej för mig, det är trots allt det sista kontraktet han skriver och självklart ska han passa på att casha in. Så vida han inte gått till Milan alltså... ;-)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-08 10:33
Keita's contract wasn't automatically renewed this summer because he played 16 Liga games past season, instead of the 19 required. [as]

note: despite not reaching the number of games contractually agreed, barcelona offered keita a renewal as if he had reached them ?#fcblive

Frustration! 3 jävla matcher alltså. Hade ju med lätthet kommit upp till rätt antal om det inte vore för Afrikanska Mästerskapen. Nog kunde Keita kanske försökt ordna så vi fick lite pengar för honom i alla fall, med detta i åtanke.
Barcelona MQUC
2012-07-08 09:31
LeoMessi / Kul att du drar till med en av de svåraste frågorna för en cule :) men iaf älskar båda, i det långa loppet måste jag nog välja Messi med knapp marginal, för att han kommer ha en längre tid av han levererar på, men den magin och på det sättet Ronaldinho vända upp på fotbollsvärlden, det glömmer man aldrig.
Valencia Dudemeister
2012-07-08 08:01
Vad tänker ni med när ni låter Keita gå bara sådär ? Ni ger ju praktiskt taget bort titeln till Real när ni inte har eran starkaste pjäs till nästa säsong.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-07-08 06:50
Ronaldinho!
Barcelona LeoMessi
2012-07-08 04:58
Om ni var tvungna och välja mellan Messi och Ronaldinho, vem hade ni valt?:P Har lite tråkigt just nu haha
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-08 04:43
Cataloniaboy

Varför de väljer Asien eller Amerika? Jo, för att de har familjer och tänker på framtiden. Många älskar inte cash, men ändå ritar sina kartor efter pengar. Det är så livet funkar väl?

Vi kommer inte köra som spanien. Vi har Alexis, Villa och Pedro som är suveräna på djupledslöpningar. Något Spanien saknade helt o hållet.
Barcelona Cataloniaboy
2012-07-08 04:10
Han har alltid gett 100 procent när han har spelat och samtidigt rensat bössan ordentligt vid några tillfällen. Han är förtjänt en fortsatt lyckad sportslig karriär men jag tycker att hans klubbval var tråkigt och dåligt. Varför ska alla stora spelare numera avsluta sina karriärer i Asien, USA mm? Är det inte en större utmaning att exempelvis försöka få tillbaka ett lag som Ajax till CL, där de hör hemma, och som dessutom har många likheter med Barcelona. - - - Tänkte starta en diskussion här: TYCKER NI BARCELONA SKA TA EFTER SPANIENS LYCKADE SPELFORMATION I EM (4-6) SOM LEDDE TILL GULD?
Barcelona påfågeln
2012-07-08 02:48
Positivt med Keitas sorti är ju att Afellay får mera speltid på mittfältet, där han fick spela några matcher i slutet av säsongen. Afellay är knappast en bra huvudspelare, men han är längre än nuvarande offensiva mittfältare, kanske med undantag för Cesc då. Afellay har stor potential och är riktigt duktig, jag ser fram emot att få se honom göra ett avtryck :)
Barcelona MessiyoyO 10
2012-07-08 02:11
Inte Keita!! Tung gubbe...!
Barcelona papillon
2012-07-08 01:33
Sorry men någon som vet ifall ufc148 visas i nån kanal på FilmOnHD?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-08 00:36
!Sergio_ Busquets!

Håller med om att typ Masken och Martinez inte kommer ta den platsen Keita hade. Men samtidigt vad gjorde Keita offensivt då han fick komma in egentligen? Visst han bidrog med huvudspel, men överlag så bidrog han knappast speciellt mycket till det offensvia spelet.

Pep tog ju oftast in Keita om han ville försvara en ledning, dvs få in lite mer tyngd på mittfältet, var ju inte direkt så att han tog in Keita för att få fart på det offensiva spelet. ;)

Så jag tror faktiskt att spelare som Masken och Martinez passar bättre än just Keita att ha på mittfältet om man dels behöver försvara en ledning t.ex. eller bara behöver lite mera tyngd på mittfältet.

1.70-ligan - Cuenca y Tello

Du nämner avsaknaden av en huvudspelare, rätta mig om jag har fel, men är inte just Javi Martinez en ganska bra huvudspelare, jag menar han är ju rätt lång. :P

Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-07-08 00:17
Ser att vissa nämner defensiva mittfältare som kan ta Keitas plats, då måste jag bara säga att Keita sällan spelade på den defensiva mittfälts positionen (Busquets position). När Keita kom in brukade han ta Xavi eller Iniestas platser på mittfältet. Om man definierar offensiva spelare som spelare som spelar högt upp i banan så var Keita till och med offensivare än Xavi.

Extremt unik spelare den där Keita. Har för mig att han spelade mer än 30 matcher de senaste året vi vann CL. Så han var också en viktig del av laget. Synd att att han lämna.
2012-07-08 00:16
Ser nog helst att en riktigt bra mittback köps. Hummels typ. Och att Mascherano får spela mer på på det defensiva mittfältet igen. Han är bättre än Keita där förutom att han inte har något att hämta i luften.

Eller så köper man Javi Martinez. Då får man en lite sämre mittback men en mer multifunktionell spelare som vi skulle ha stor nytta av. Han kan ju med bravur spela pivote om det skulle behövas. Är bara det att vi redan har en konverterad mittfältare i backlinjen. Tycker nästan det är bättre att satsa på Hummels och låta Masken backa upp på mitten vid behov.

Båda dessa alternativen känns ändå ganska bra. Och det skulle ge lite utrymme för JDS/Roberto ändå. De bidrar med den bredd vi tappar i och med Keitas sorti... det enda kvarstående problemet är att inget av alternativen ger oss en ny huvudspelare av rang. Då måste det till ett tredje alternativ - att utöka spelarköpen till en mittback och en ny mittfältare - men det känns varken som det bästa eller troligaste alternativet.
Barcelona Larsson1333
2012-07-08 00:07
Förstår inte hela hypen över Martinez riktigt

Visst, duktig och ung lovande spelare, men för den summan som det pratats om tycker jag man ska lägga ner det direkt.

Visst han kan spela båda positionerna, men ser då hellre att vi värvar en spelare som har en mer bestämd position för att få mer kontinuerlitet. Exemepelvis Romeu för att på så sätt använda Mascherano som mittback till fullo.

Hummels är också ett bra alternativ, men återigen kommer det kosta
Barcelona Blaugrana91
2012-07-08 00:03
Att Keita lämnar förändrar knappast klubbens planer på transfermarknaden.

Som jag ser det har man två alternativ, antingen köper man in en mittback, Hummels, Botia, vem som helst och låter Mascherano få spela mer på mittfältet då det behövs.
Eller så köper man som sagt bara Javi Martinez som dels fyller hålet efter Keita och som samtidigt kan spela i försvaret.
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-08 00:00
Delade känslor inför Keitas avsked. En spelare som alltid varit lojal, accepterat sin roll i laget och alltid gjort sitt bästa. Egentligen den perfekta truppspelaren. Samtidigt känns det som att det var dags för honom att lämna nu. Tito har tagit över och även om det är en fortsättning på det Pep skapade är det också en ny kula.

Tvivlar på att det skulle komma en ersättare utifrån, är rätt säker på att den rollen intas av Jonathan dos Santos under nästa säsong.

Hursomhelst är Keita värd ett stort tack för sina insatser i Barca samt ett stort lycka till i framtiden!
Barcelona xoro international
2012-07-07 23:59
Tack för din tid keita hoppas du nu går till nån annan liga :-)
2012-07-07 23:57
Detta ökar ju chanserna för att Afellay blir kvar, och får en del speltid på mitten framöver. Inte för att de är samma spelartyper, men jag tror inte både han och Keita lämnar samma sommar. I alla fall inte utan att någon ersättare köps in. Och nog känns det lite mer spännande om Ibi stannar. Han han ju fortfarande bli bättre med åren. Bara synd att det var han vi kunde få in lite cash för och inte tvärtom - om någon nu tvunget skulle lämna.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-07 23:55
Josep Guardiola

Är du seriös??
Barcelona Josep Guardiola
2012-07-07 23:47
@Essienesque:

Barca har gjort mer för honom än tvärtom. Mycket mer.
Annons: