/spanien/barcelona/forum/8873.aspx/spanien/barcelona/forum/8873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-07-11 23:23
Oriol Romeu- Barcelona
- Den defensiva mittfältaren öppnar för comeback i sin moderklubb Barcelona, den nya tränaren Tito Villanova vill ha Romeu som ersättare till Keita som lämnat klubben och Romeu väntas föra samtal med den nya tränaren. Notera att Romeu har en återköpsklausul som gör att Chelsea måste acceptera budet Barcelona lägger. (11/7)

"..att Chelsea måste acceptera budet Barcelona lägger"

Ok, då lägger vi bara €100 då. Hit med honom. :P

Haha, ibland blir det fel när man ska uttrycka sig eller så har man inte bättre koll?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-11 23:22
Gai Assulin verkar hamna i Racing Santander nästa säsong. Kanske är ett vettigt steg för killen som en gång i tiden spåddes bli den nya Messi! Och jag var inte det minsta sarkastiskt där. Hoppas han kan fortsätta utvecklas och lyckas inom fotbollen. Och i första hand är det nog hans späda kropp och risken för fler skador som kan hindra honom från det. För talang har grabben :)
Barcelona petersays
2012-07-11 23:22
@Rambla~:

Hade vi inte buy back i tre år? Och bara det att klausulen gick upp från 3 till 5 nu?
Barcelona petersays
2012-07-11 23:21
"Alba: €14M
Botia: €10M
Romeu: €10M.

Totalt: €34M

Inte så dålig Silly Season heller. Eller?"

Jo, hemsk. Betala 20 millar för spelare vi sålde för 7. Det är dåligt i mina ögon. Typ Chygrynskiy-dåligt.

Men nog har vi en buy back på Botía? Som visserligen precis ökade till 5M, men ändå.
Barcelona Rambla~
2012-07-11 23:19
@påfågeln:

Tyvärr, det tåget har gått nu. Klausulen gällde juni månad ut.
Barcelona Rambla~
2012-07-11 23:18
Heh, vad fan händer i Milan? Håller de på och nedmonterar hela klubben eller? De är verkligen i en rejäl ekonomisk kris. Berlusconi har fått pumpa in egna pengar för att täcka underskottet de senaste säsongerna. Nu har de inte längre råd att ha spelare med de lönerna som Zlatan kräver.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-11 23:01
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

PSG har rika ägare i ryggen, dvs Qatar Sports investement, samma företag som sponsrar våra tröjor. ;)
Barcelona DM1982
2012-07-11 22:58
Undrar hur många hardcore fans som har hejat på PSG sedan minst tio år tillbaka det föds när köpet av Zlatan är klart?

Om nu Thiago och Zlatan hamnar i PSG så har de minst sagt ett intressant lag (de hade de innan med). Ligan lär de jogga hem under några år nu, ska bli intressant att se om de kan komma långt i CL.
Barcelona Ibillay
2012-07-11 22:50
Det här är början på slutet av fotboll så som vi känner till det...
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2012-07-11 22:49
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Okej tack för ett grymt svar:) Jag säger som du satsa på Subotic eller min favorit då Botia som inte kommer kosta så mycket.

1. Botia eller Subotic
2. Ta hem Romeu sen så är allt Finitooooo:)
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-11 22:42
Ibillay

För 60M. Köpt maxwell också. Hur mycket pengar har dem igentligen.
Barcelona Ibillay
2012-07-11 22:34
milan har accepterad PSG :s bud på ibra och T.Silva ??
2012-07-11 22:13
Sami

Subotic har jag sett vid ett flertal tillfällen. Gillar hans aggressiva, tuffa spelstid och hans kämpaglöd. Stor, stark och bra på huvudet också. Han är den snabbare av de två i Dortmunds mittlås, men är inte lika passningssäker som Hummels. Kanske lite övermodig emellanåt... men annars en riktigt bra mittback som är svår att inte gilla! Tror han skulle komplettera Pique bra faktiskt.

Tasci vet jag inte så mycket om, mer än att han innan en tids skadeproblem var med Tyska landslaget. Både i EM 2008 och VM 2010. Nu har han blivit hel igen och ska utsetts till kapten i Stuttgart under säsongen som gick.

Men jag vet nog egentligen inte tillräckligt mycket för att kunna säga om Tasci vore bra nog. Tycker bara han verkar spännande och på uppgång... men Subotic däremot! Hade inte bangat på honom alltså. Tror inte han är så vansinnigt dyr heller, inte som Hummels.
,Sami
2012-07-11 22:13
Okej! Låter bra:) Satt och kollade lite på youtube och kolla vad jag hittade på länktips. Det måste vara Subotic som springer fram till Robben?
Verkar vara en riktig jobbig jävel:P
2012-07-11 22:07
,Sami

Jag tror jag såg han lite i Dortmund. Jag håller inte så stor koll på han men han verkar bra.
2012-07-11 22:02
@Essienesque:

Högre skulle jag inte lägga. Jag försökte lägga det under 40M.

Påfågeln

Jag trodde det var mer.
,Sami
2012-07-11 21:46
Någon här inne som har sett Subotic eller Tasci spela? Är dom bra?
2012-07-11 21:39

Du vill ha Romeu OCH M´Vila? Lite för mycket av det goda? Ska två värvningar till ansluta måste den ena vara en mittback.

...och den andre tycker jag definitivt bör vara Romeu. Han var en av mina absoluta favoriter i La Masia och det var tråkigt att se honom lämnar för Chelsea.. det känns som det är "nu eller aldrig" han ska komma hem. Ja, innan han blir riktigt bra och svindyr, vill säga...
Nu kan man (sägs det) plocka hem honom för en billig peng, och hans tid i Chelsea har gjort honom gott. Tar vi tillbaka honom får man se dealen med Chelsea förra sommaren som väldigt lyckad. Vi skulle få hem en bättre spelare. En redo spelare. Tycker fortfarande att han känns den mest naturliga ersättaren till Keita, trots att han inte tillhör oss för närvarande.

Romeu och en mittback, det är vad jag hoppas på. Hummels är drömmen, men en orealistisk sådan om vi ska ha pengar över till Oriol. Men man kan fortsätta leta i Bundesliga. Subotic eller Tasci hade nog kunnat gå att få för en rimlig peng. Tycker båda verkar spännande och prisvärda.
Barcelona påfågeln
2012-07-11 21:39
Botia har vi ju klausul på så han skulle bara kosta 3 miljoner €?
Barcelona Essienesque
2012-07-11 21:21

M'Vila för 14, är du galen!? Han kommer gå för minst 25.
Barcelona Grande Barca
2012-07-11 21:00
aadu det stämmer nog, får se vad som är bäst..
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-07-11 20:55
Grande Barca

Ja, jag vet inte men om det nu är siffrorna som jag tror det är så är det längre upp ju högre siffrorna är.
Barcelona Grande Barca
2012-07-11 20:52
men gol 342 var typ 200 kr dyrare men jag tror det är för att i andra halvlek så anfaller barca på den sida man sitter ..
2012-07-11 20:48
@Grande Barca:

Gol 2 - 212 är bäst, ju högre numren är desto längre upp sitter du.
Barcelona Grande Barca
2012-07-11 20:47
* kortsida mellersta läktaren..
Barcelona Grande Barca
2012-07-11 20:46
någon som är snäll och kan svara ifall ni vet.. vilket av dessa platser på camp nou är bäst? Sektion: Gol 2 - 342 eller Sektion: Gol 2 - 212

http://www.viagogo.se/Sportbiljetter/Fotboll/La-Liga/FC-Barcelona-Biljetter/E-455591
2012-07-11 20:45
Blaugrana91

Så onödigt om man skulle lägga 47 miljoner på Martinez. 40 miljoner också. Så här ska Silly Season vara enligt mig.

Alba: €14M
Romeu: €10M
M'Vila: €14M

Totalt: €38M

Mer än så skulle jag inte lägga på M'Vila. Plus vi slösar inte mer än 40M som är önskade övergångs pengar. Enligt mig en bra Silly Season. Och smart Silly Season. Om man inte vill ha många stjärn spelare så kan man använda sig av.

Alba: €14M
Botia: €10M
Romeu: €10M.

Totalt: €34M

Inte så dålig Silly Season heller. Eller?

Då är det dags för semester så man slipper vänta på att säsongen startar. Skönt.
2012-07-11 20:36
Som jag tidigare har skrivit så åkte jag och 4 vänner ner för att se Barca - Chelsea, vi bokade allt förutom matchbiljetter, men efter en del besvär så fixade vi biljetter 1,5 timmar innan match och det fanns fler i biljettluckorna dessutom. Så om vi fick biljett till en cl semifinal så behöver ni som är oroliga över det inte vara just oroliga, camp nou är Europas största arena så det är helt fullsatt endast på el clasico, även till den matchen kan man köpa biljetter utanför arenan, mannen vi köpte av hade sålt biljetter till den matchen också några dagar innan(el clasico var på lördagen och semin på onsdag veckan efter).
Barcelona Blaugrana91
2012-07-11 20:34
Barcelona har kallat till en PK just nu, antagligen gällande att Mourinho friades från sitt straff av förbundet.

Bra av klubben!
Barcelona Smogen
2012-07-11 20:22
rANDOMhERO

Förra året var jag och några polare nere och såg Sevilla. Vi gick in på barcas hemsida och köpte biljetter dagen före eller på matchdag (kommer inte ihåg). Så oroa dig inte, det släpps biljetter hela tiden. Blir otroligt mycket billigare om man fixar resa, boende och biljetter själv. Gäller bara att man har lite is i magen.
Annons: