/spanien/barcelona/forum/8865.aspx/spanien/barcelona/forum/8865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc__Barça
2012-07-13 20:40
Någon som vet vad messis lön ligger på per år?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-13 20:28
Blaugrana91

Lite konstigt att Villa kunde hamna på samma lönenvå som Xavi och Iniesta direkt. Och att han är två steg över Alexis och Pedro. Säger inget om att han har högre lön än dem, men skillnaden är lite väl stor.
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-13 19:44
Blaugrana91

Messi hålls en bit ovanför Iniesta, Xavi och Villa.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-13 19:06
OT

Undrar om någon av er har och vill sälja biljetter till Sverige - Brasilien matchen?
Det är nån bekant som vill sitta på långsidan, och så nära planen som möjligt. Uppskattar all hjälp, tack på för hand.
,Sami
2012-07-13 18:53
Barcelona will next week start the preseason. On Monday there are medical tests, and on Tuesday the first training sessions. [fcb]

Fuuuuck vad man har längtat!! Yessss
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-13 18:52
@petersays:

Om Abidal kommer tillbaka. Hoppas.
Barcelona Éluc
2012-07-13 18:43
Man kan tycka att Busquets utan tvekan borde ligga på lönenivå B.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-07-13 18:40
Det sägs att fascisten Berlusconi tänker ha ett Milan med Gattuso, Ambrosini, Kaka, Inzaghi och Schevchenko i startelvan nästa säsong. :P
2012-07-13 18:08
Samtidigt skrev han ju på nytt kontrakt för Milan som ger endast 5,5 miljoner euro/år och tackade nej till PSG första gången. Så jag tror inte att just pengarna skulle vara avgörande ifall han ska välja mellan Barca och PSG. Det säger sig självt.

Hur som helst så verkar han spela i just Blaugrana nästa år! :)
Barcelona Blaugrana91
2012-07-13 18:06
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag läste att Silvas agent krävde att han skulle få näst högst lön i Barca, dvs lika mycket som både Xavi och Iniesta, och det hade inte varit acceptabelt. Så det är nog där problemet ligger.

Lönestegen i Barca ser ut som följer:

Messi på en egen speciell nivå

Lönenivå A: Xavi, Iniesta och Villa.

Lönenivå B: Cesc, Valdes, Pique, Puyol och Alves.

Lönenivå C: Sanchez, Mascherano, Busquets, Abidal, Afellay, Pedro, Adriano och Alba.

Sen kommer resten.
2012-07-13 18:00
Haha självklart, men med Puyols skada tror jag han bara kommer lira i de allra viktigaste matcherna och varannan eller var tredje vecka. Lite den rollen Scholes och Giggs har haft i United. Men som du säger, absolut bästa backlinjen är den med Puyol... och Abidal :P
Barcelona Messidinho_10
2012-07-13 18:00
Kul Z första match för PSG blir mot Barca ...
Barcelona petersays
2012-07-13 17:57
"Alves - Pique - Silva - Alba"

Du menar förstås Alves-Puyol-Silva-Abidal? ;P
Barcelona petersays
2012-07-13 17:56
Fan det är synd att en spelare som Carlos Tevez inte koncentrerar sig helhjärtat på fotboll, och att han verkar ganska besvärad och besvärlig. Gillar att leka med tanken på honom i Barca.
2012-07-13 17:52
Milan ska väl få 650 miljoner för både Zlatan och Thiago Silva? Då värderas Thiago troligtvis ännu mindre än 400 miljoner.

Tycker Barca har slarvat lite och gett upp för lätt när det gäller Thiago Silva. Hade han tänkt på lönen hade han inte tackat nej till PSG vid tidigare tillfällen. Han skulle nog kräva vad Villa/Alves har idag och det måste man erkänna att han "förtjänar".

Skulle vara oerhört synd om Barca inte gjorde ett försök till. Vi kan verkligen få Thiago Silva och bilda världens överlägsen bästa backlinje:
Alves - Pique - Silva - Alba

Sätt in Puyol för Pique i en Clasico med Busi-Xavi-Iniesta och Messi-Alexis-Pedro på topp så ger vi dom ett jäkla helvete!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-07-13 17:35
Blaugrana91;

Tycker samma sak. Martinez är inte i närheten av Silva när det kommer till kvalité i dagsläget. Han är mycket yngre dock så han kan bli lika bra. Men i Silva har man kanske världens bästa mittback och inte en som bara kan agera där.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-07-13 17:08
Grymt klipp, finns det inget klipp på hans mål mot celtic, när han inte jublar..samma match var det väl..
Barcelona GerardPiqué3
2012-07-13 17:05
Real lägger 40 miljoner euro på Luka Modric som enligt mig var bättre 2008 än vad han är idag. Överpris? Ja, med tanke på hans ålder på 27 tycker jag det är det.
Real Madrid Onkel
2012-07-13 16:58
Andreas V.V

Tack dude! Grym video. Sån jävla gåshud varje gång.
Barcelona Capilito
2012-07-13 16:09
Del Bosque: "Messi or Cristiano Ronaldo? I prefer Messi, because he's more of a street player,"
Barcelona Blaugrana91
2012-07-13 15:59
Thiago Silva verkar verkligen inte vilja gå till PSG, men Milan tvingar honom att lämna.
PSG betalar €40M för honom, Barca skulle ha varit villiga att betala Javi Martinez klausul, isåfall borde man väl försöka värva Silva för samma pris.

Tror att Silva mycket hellre hade velat komma till Barca än PSG.

Problemet är väl kanske hans lön...
Barcelona Coromo
2012-07-13 15:37
Andreas V.V //
Tack för det klippet det var länge sedan man såg det nu, kommer ihåg matchen som om den var igår. Mäktigt var det!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-13 15:37
BB-Barceloneta

Det finns ett ganska gammalt rykte på att PSG lagt bud på Alves. Håller med att det är oro väckande. Men dem kan inte få våra spelare. Fan heller.
,Sami
2012-07-13 15:33
Rambla~
Precis.
Barcelona Andreas V.V
2012-07-13 15:32
Onkel //

Mitt favoritklipp på youtube, självklart delar jag med mig!
Den togs f.ö bort av UEFA (vilka svin).
Om du syftar på klippet:
"Larsson - Always King Of Celtic"

Dra nu upp volymen ordentligt!
Gåshud, varenda gång. :)

Behöver jag säga att jag önskar att jag varit där?
Barcelona Rambla~
2012-07-13 15:31
@,Sami:

Hade inte förväntat mig något annat. Spelar dock mindre roll, alla vet ändå vid det här laget att han är ett ärkesvin.
,Sami
2012-07-13 15:30
John Terry frias! Skandal.
Real Madrid Onkel
2012-07-13 15:20
Hej!

Någon som kommer ihåg när videon som fanns på youtube där Ronaldinho byts ut mot Larsson när den sistnämnda är tillbaka i skottland? Han får ett sinnessjukt mottagande. Videon verkar ha försvunnit och undrar därför om någon utav er vet av vart man kan hitta videon?
Barcelona Rambla~
2012-07-13 15:10
@Larsson1333:

I de spelares kontrakt du nämner, fanns det en klausul som säger att de ska flyttas upp till A-laget till nästa säsong. Annars kan de lämna på fri transfer. Det är därför så många flyttas upp. De får försäsongen på sig att bevisa om de duger. De har inte fått några nya kontrakt nyligen.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-07-13 15:10
Jag måste säga att jag tycker det känns lite oroväckande med PSGs storsatsning, det känns som de kan locka till sig i stort sett vem som helst nu. Ta till exempel en sån som Dani Alves, han är ju på toppen av sin karriär (om han inte har passerat den) och känner säkert att det skulle vara bra att tjäna lite extra pengar de sista åren i ett storsatsande PSG. Ett mardrömsscenario men inte helt otroligt eftersom det ryktats lite om en övergång kring honom. Kanske inte till i sommar men eventuellt nästa säsong...
Annons: