/spanien/barcelona/forum/8861.aspx/spanien/barcelona/forum/8861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Villa/Silva
2012-07-09 14:54
Varför Bayern?? Vad har Mourinho med Bayern Munchen att göra?? Ja förutom att Inter slog dem i CL final men jag tror inte han hade reagerat alls om någon säger Forca Bayern.

Om detta är sant så är det helt förjävligt avMou. Men de två tjejerna borde inte heller ha gått fram och säga så. Med tanke på hur mycket bad blood det finns mellan Mourinho och Barca så blir det mer av ett hån mot honom än ett skämt.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-09 14:53
Länktips.

Tror knappast att personerna som skrek "Forca Barca bara ville skämta lite" utan var nog rätt otrevliga också. Sen är det självklart inte lika intressant för media att rapportera om hur dom här två portugiserna egentligen betedde sig (och det faktum att dom startade provokationen) utan snarare vinklar det Mourinho påståtts ha sagt. Det är ändå Mundo Deportivo som är källan.

Barcelona basaric - "el guaje"
2012-07-09 14:47
Apex - Mundodeportivo.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Apex
2012-07-09 14:38
Basaric

Källa tack?
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-07-09 14:24
På väg hem från Miami så träffade två portugisiska tjejer Jose Mourinho på flyget. Dom ville skämta lite så dom skrek "Forca Barca" vilket gjorde så att Mourinho exploderade. I en intervju med tidningen så säger en av tjejerna : "Han kallade mig för hora, och han sa att han skulle ha slagit mig om jag var en kille. Jag kan inte förstå hur någon kan reagera så som han gjorde, speciellt när det var menat som ett skämt". En annan kille som var på flygplanet säger : "Jag kunde inte tro mina ögon, vad hade hänt om jag gick fram till Mourinho och skrek "Forca Bayern"?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-09 13:57
On Tuesday July 10th, tickets go on sale. Only to club members and at discount on of 35% on the normal price. Till Super Cupen
Barcelona F_C_B
2012-07-09 13:25
Jag har två biljetter(sittplats) till försäljning till matchen mot Manchester United. Någon som är intresserad? Det är bara att skicka PM.
Barcelona Bästelona
2012-07-09 11:39
Shakira har Barca-DNA =)
2012-07-09 10:49
CR7

tack! jag håller med dig i det du skriver.

AndreD

bra idé, ska göra det!
Barcelona GerardPiqué3
2012-07-09 10:27
Hur tycker ni att vi skall använda oss utan Cesc kommande säsong? Vill ni se honom som släpande bakom Messi eller mer som central mittfältare ? Själv vill jag gärna se Cesc spela mittfältare oftare, sannolikt lär det bli så då Xavi lär ha en del skavanker emellanåt och då kommer Cesc förhoppningsvis få mer speltid bredvid Iniesta på mittfältet. Jag ser gärna honom som släpande ibland, han gjorde ett bra EM i den rollen och gjorde det även OK i Barca under förra året. Men den Cesc vi såg briljera i Arsenal som mittfältare har vi inte sett än i Barca, hoppa han kommer upp i den nivån till hösten :)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-09 01:21
Haha kolla vafan Shakira gör med våra gubbar?!
Barcelona Blaugrana91
2012-07-09 01:17
Spelar nog ingen roll om vad man tycker om Neymar, han kommer komma till Barca vilket fall som helst känns det som. Rosell verkar vilja ha honom och lär göra allt i sin makt för att få honom.

Är väl snarare en fråga om när isåfall, ryktas om nästa sommar. Men kollar man på Sports förstasida inför morgondagens tidning så står det att klubben vill ha honom nu.

Både Neymar och Martinez alltså, bara det skulle ju kosta nära €70 Miljoner...
Bara hoppas Sport snackar skit återigen.

AndreD - Ànims Abirey
2012-07-09 01:16
elbraco - SiamoCalcio

Ladda ner Adblock plus
2012-07-09 00:16
Vet någon om det har hänt någe i Silly Season har varit tyst trots att Keita lämnat
och Alba köpt.
Real Madrid C R 7
2012-07-09 00:02
Elbraco

Fantastiskt bra skrivet ang Neymar. Med bättre spelare som i Barca skulle han säkert göra mer. MEN jag tror inte han kan göra något bättre än vad Pedro eller Delfoue kommer göra inom några år. Så jag håller med dig den ligan är inte bättre än Segunda ens.

Jag tror inte han passar hos er och jag anser inte att ni behöver han.
Och ett stort minus är att han leker som om han vore självaste Messi/ Ronaldo.

Jag tycker att både Barca och Real( om dom nu är med ens ) borde skit i han och satsa på sina egna, dom har minst lika bra talanger underifrån i klubben.
2012-07-08 23:35
För er som längtar efter Barca matcher som jag.
2012-07-08 22:51
Sitter och kollar på andra halvleken mellan Santos - Gremio och kan inte bestämma mig vad jag tycker om Neymar.

Å ena sidan har han gjort några fina ryck och visat på sin fina teknik. Han är duktig på boll och är rejält mycket snabbare än motståndarna, han har sprintat förbi ytterbackarna alldeles för många gånger än vad jag tror Gremios tränare tycker är godkänt. Mål har han också gjort, det står 4-1 till Santos.

Å andra sidan så är det brasiliansk sambafotboll just nu. Gremios backlinje står på mittlinjen när dom har bollinnehavet vilket innebär att det är en yta stor som indiska oceanen tillgänglig för Neymar & co. att löpa djupled på. Det krävs inte speciellt mycket talang för att skapa målläge där, är du bara jäkligt snabbt så är du garanterad 1-2 mål. Bolt eller Yohan Blake hade antagligen blivit skytteligaledare om dom hade fått spela. Hur skulle Neymar klara sig mot lag som parkerar bussen och spelar grisig murfotboll (Chelsea, Inter etc) undrar jag?

Dessutom är Neymar en spelare som inte har lärt sig att jobba i defensiven. Han byter (i denna matchen iaf) mellan ytterpositionerna och fintar och trixar men jobbar knappt defensivt, vilket han skulle behöva göra i Barcelona. Mål gör han inte heller ofta. Eller ja, ganska ofta men inte om man tänker på att han är Brasiliens största talang sen flera år och dessutom spelar i BRASILIANSKA sambaligan. Det är inte så att den är känd för sina duktiga backar eller defensiva mentalitet.

Jag har aldrig velat se Neymar i Barcelona och det har inte förändrats. För Barcelonas spelstil tar jag en Pedro före en Neymar alla dagar i veckan.

Förresten är LG:s reklam som poppar upp här på forumet förbannad irriterande då den dyker upp mitt när man skriver. Jag får psykbryt på den jävla reklamen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-08 22:10
Keita: "If it wouldn't have been for the tax issue, I would have stayed. The club couldn't do more and I couldn't either." [mundodeportivo]

Livet e hårt. Skämt å sido, jag förstår väl om Keite vill casha in så mycket som möjligt hans sista år som fotbollsproffs. Men vafan, roligt att höra att det var problemet :P
Barcelona petersays
2012-07-08 22:03
"inklistrade inlägg från Puertan eller andra forum accepteras ej"

Tycker det är en regel man borde beivra oftare. Ingenting inklistrat från puertan kan leda till en bra diskussion.
Barcelona Niwar Amedi
2012-07-08 20:43
Har varit inne på Putans forum och de visar ännu en gång hur pantade dem är i hjärnan. Vill ni skratta så bör ni läsa detta Hahaha. Hala Madrid123 (Real Madrid) 2012-07-08 20:20 Ganska så roligt när man tänker på det. Pep Guardiolas Barcelona som experterna hänvisade som världens bästa lag genom tiderna vann alltså cl 2 av 4 möjliga. Och då ska man komma ihåg att i alla dem så fick man mycket tvivelaktiga domstol med sig och då menar jag verkligen tvivelaktiga och att om världen hade varit något rättvist hade dem faktiskt stått där utan någon cl titel. Och det är ett hån mot Real Madrids 50 tal att ens jämföra dem upplagorna med varandra
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-08 20:11
jaha, då nu är alltså Xavi slut enligt vissa maränger??? Lustigt, för jag har för mig att han dominerade i en viss EM-final för en vecka sen. Att han spelade mer som en nummer 10 och var den som satte flest spelare i lägen av alla är än mer imponerande av el profe. Jag hoppas han slipper större problem med sin vad denna säsong då att han verkligen motbevisar alla belackare.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-08 19:59
Ni som gillar Viva Barca på FB kan se bilder från Iniestas bröllop. Casillias är också där plus Laporta och Etoo, sen självklart de flesta från Barca också.
Barcelona petersays
2012-07-08 19:38
Undrar förresten om gamla Barca-profilerna Dos Santos och Falque kommer få någon form av chans nu när Villas-Boas tagit över rodret i Tottenham? Känns som att Falque som ju var ett sådant stort löfte bara tokförsvann från fotboll. 22 år och utan en enda match i högsta ligan vare sig i Spanien, Italien eller England så borde man ju kunna räkna bort honom helt. Vad hände egentligen?
Barcelona petersays
2012-07-08 19:27
"Hummels hade ju med all säkerhet värvats för att ta över efter Puyol och därmed bilda mittlås med Pique. "

Ang. Pique. Ska bli intressant att följa honom kommande säsong. För denna säsong har han verkligen inte imponerat mig. Jag, och uppenbarligen Pep som bänkade honom, ifrågasatte Piques form och motivation. Om inte Pique spelar mer övertygande nästa säsong så är det nog verkligen dags att ge någon annan chansen. Om inte annat för att agera väckarklocka. Han höll verkligen inte Barca-standard.

Och jag har nämnt det förr. Men jag saknar fortfarande en mittback med mer spelfördelande egenskaper - typ Marquez som kunde sätta en passning på 50-60 meter på en friställd anfallare som kunde gå på avslut. Det skulle snabba upp vårat spel och våra kontringar otroligt mycket. De flesta kontringar idag går ju ut på att Messi hämtar bollen på egen planhalva och kutar som en tok.
Barcelona petersays
2012-07-08 19:22
"Om spelare får chansen att tillhöra världens bästa klubblag genom tiderna och samtidigt får chansen att vinna minst någon titel varje år så tror jag att spelaren tar den chansen."

Om detta kan vi bara spekulera. T.ex. hur delaktig känner sig en spelare i en titel om man inte fått så mycket speltid? Nu blir det ju väldigt, väldigt hypotetiskt. Men hade jag personligen varit en spelare så hade jag absolut vägt in chansen för speltid tungt i mitt klubbval - och många spelare verkar ju göra just detta. Och visst Afellay valde Barca, men hur nöjd han är med sitt val vet ju inte förrän han gör bokslut på sin karriär eller drar vidare. Men det är ju verkligen ingen hemlighet att många spelare lämnat storklubbar pga brist på speltid (se t.ex Keita som ett dagsaktuellt exempel).

Och om vi sedan som i ditt exempel jämför Barca med Juve och Man U så har ju lika stor chans (nåja) att ta titlar som Barca i sina respektive ligor och cuper.

Men det är klart att klubben i fråga väger tungt också. Som sagt, nu spekulerar jag bara. Ville mest flagga för att det inte är så jäkla självklart att spelare skulle välja Barca framför andra storklubbar. Då får man nog ta av sig skygglapparna.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-08 19:20
Hombre Xavi är 32 bast. Egentligen är det inte ett perfekt ålder för en mittfältare men eftersom hans stil aldrig har varit en slitvarg eller liknande så ska han kunna lira några år till på toppnivå. Xavi jobbar inte för bollen utan det är tvärtom. Hans prestation mot Italien var fenomenal. Vi såg ingen Pirlo i matchen just för att matchens general var han som många påstår når sitt slut. Xavi behöver bara motivation. Fixar han det så är jag säker på att han vinner flera tunga titlar(ligan,cl)innan han lägger av.
Barcelona Josep Guardiola
2012-07-08 19:09
Xavi är ju förfan inte slut, sluta upp me tramset
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-08 18:15
Det viktiga blir ju att skola in Thiago (som jag tror kan bli en fullgod ersättare till Xavi på sikt) under de två kommande säsongerna. Det handlar om rutin och tålamod och den enda vägen dit är att spela och växa med uppgiften. Xavi är inte slut, men hans ålder tillåter inte att han presterar på topp vecka ut och vecka in. Det är i den vanliga serielunken mellan stormatcherna det kommer att vara så viktigt att skola in en ersättare utan att tappa allt för mycket i kvalitet.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-08 18:11
Hombre - "Pipita quédate"

"Xavi är kanske inte slut, men han sjunger definitivt sista versen. "

Intala dig det du...
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-07-08 18:09
MESSI.CORLEONE

Xavi är en one of a kind och otrolig svår att ersätta, oavsett vad man tycker om honom så kommer han bli svår att ersätta i både landslaget och i Barcelona. Den väg som Xavi tog för att bli den han var som bäst är väldigt lång och krokig, Xavi nådde inte sin fulla potential förens han var 27 år gammal.

Jag tror inte Thiago kommer bli någon bra ersättare till Xavi snarare Iniesta som jag anser att dem har en snarlik spelstil. Fabregas kan på sikt göra det, men han behöver en lång inskolningsprocess. Thiago och Fabregas har inte det tålamodet i passningsspelet som Xavi har. Säga vad man vill om Xavis alla sidledspassningar, men det skapar ett flyt i spelet och han vet alltid exakt när han ska slå den avgörande bollen.

Xavi är kanske inte slut, men han sjunger definitivt sista versen.
Annons: