/spanien/barcelona/forum/8854.aspx/spanien/barcelona/forum/8854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-09-22 21:14
Medlemmarna har röstat hurvida en omröstning ska avgöra Camp Nous öde.
Rösterna var fördelade:

490 röstade för beslutet
34 mot
26 blankt

En omrötsning kommer alltså att avgöra om Camp Nou totalrenoveras eller om en ny arena byggs.

Personligen så tror jag ändå att jag föredrar en totalrenovering av Camp Nou allafall så här på förhand, men samtidigt får man vänta tills ev. bilder och ritningar kommer.
Barcelona Éluc
2012-09-22 21:13
Nästan så att man hoppas på en 2 veckors-skada på Song ikväll. Då lär väl Tito inte ha något annat val än att spela Bartra - Mascherano som mittbackar mot Sevilla, Benfica och Real.
Barcelona DM1982
2012-09-22 21:12
Lugna ner er, det är tydligt att Song förbereds för att spela mittback nu när våra ordinarie är borta. Att det alltid ska stressas så överdjävulskt hela tiden med de yngre, det kommer funka fint det här.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 21:10
Eluc

Jag vet inte vad jag gör om man gör om Song till en mittback bara. Att man gjorde det med Mascherano, fine, det var förståeligt med tanke på omständigheterna. Och han har gjort det väldigt bra... men Song är och kommer alltid att vara bäst på mitten!

Om man gör om honom till mittback och förpassar Bartra till frysboxen, kan det vara det sämsta agerandet från Barca i modern tid. Man förstör inte bara två spelare, utan till råga på allt lät man bevisligen bli att köpa hit vad vi verkligen behövde. Fyfan
Atlético addeh
Herrejävlar. Vad är felet på Tito. Vår kanske bästa spelare under försäsongen har ännu inte fått spela en endaste minut. Även om Piqué och Puyol hade varit skadefria hade jag velat sett Bartra starta den här matchen. Särskilt nu.

Nä, det här är fruktansvärt uselt. Det är nästan, notera nästan, jag hoppas Song gör bort sig ordentligt i dag. Usch.
Barcelona LeoMessi
Jag hoppas innerligt att Song gör bort sig totalt och kostar oss poäng. Då kommer jag inte anklaga Song utan Tito.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-09-22 21:09
När det gäller försvaret så tar vi hellre ålder före talang. Kvittar om bartra är 10 ggr bättre än Song där. Song är äldre så han måste vara mycket bättre back en än bartra. Barca-logik
Barcelona grande jw
2012-09-22 21:07
VARFÖR BÄNKAR MAN BARTRA ÅTERIGEN? Jag blir fan inte klok på det här. Jag skiter fullständigt i om Song gör en gudomlig insats. Vi har en stor mittbackstalang i Bartra och när i helvete ska han få spela om inte hemma på Nou Camp mot ett ganska behagligt motstånd: Granada när både Puyol och Pique är skadade. Jag fattar verkligen inte.

Vad är problemet!?!?!?
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-09-22 21:07
Där sjönk Tito i mina ögon.
Barcelona LeoMessi
2012-09-22 21:06
Tello verkar vara den ende talangen som får chansen. Oavsett hut han presterar
Barcelona Éluc
2012-09-22 21:06
Det är verkligen bäst för Tito att Song gör en sjuhelvetes insats som mittback, men även det skulle nog inte övertyga mig om att det här var det bästa alternativet.
Barcelona Siempre Barça
2012-09-22 21:05
Hoppas Batra kommer in i andra.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 21:04
Okej, ingen Bartra? WTF? Sluta spela Song som CB för helvete, det är på mitten han hör hemma. Gör han inte till en ny Mascherano!
Och Bartra? Han har all rätt i världen att vilja lämna snart. Makalöst. Har han sett yrare ut än en hörna på träningarna eller vad är det frågan om egentligen?
Barcelona LeoMessi
Men herrejävla Gud Tito! Hur jävla svårt är det att ge chansen till bartra? Han kan inte vara sämre mittback än song
Barcelona Éluc
Fan vilken härlig elva det hade varit om Song hade spelat på Busquets position och Bartra hade således kunna spela brevid Mascherano. Helt obegrepligt hur Tito väljer att bänka Bartra igen.
Barcelona 1.70-ligan
addeh

Rent spontant känner jag mest för att renovera om Camp Nou. Det känns mest rätt både i hjärtat och snåltarmen. Men jag tror jag skulle kunna låta mig övertalas till att bygga nytt och gilla det också, om det nu blir det man beslutar.
AndreD - General Pardon
2012-09-22 21:03
För HELVETE varför starta inte Bartra???
Barcelona Éluc
2012-09-22 21:02
Så ingen Bartra?!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-22 21:02
Line-up Barcelona (official): Valdes - Alves Song Mascherano Adriano - Cesc Busquets Thiago - Alexis Messi Villa #fcblive9:03pm - 22 sep 12

Ingen j****a bartra. F***k. Song mittback? Åhhh. Bartra är bättre än song som mittback. Sen Busquets vila mannen.
Barcelona Siempre Barça
2012-09-22 20:59
V.v Alves, bartra,masch,adriano Song Thiago, cesc Pedro,Messi, villa. Bra elva
Atlético addeh
2012-09-22 20:58
Jag ställer mig väldigt kluven till en ombyggnad av Camp Nou kontra en helt ny arena. Jag vet faktiskt inte vad jag vill. Hjärtat säger egentligen att bygga om Camp Nou, för all historik. Samtidigt skulle jag vilja få en arena där det blir mer som en gryta, fast det kan, till viss del, även fixas med en del ombyggnation.

Det har varit diskussioner under en längre tid nu, men hur ställer ni er till frågan?
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-22 20:57
Inte för att det verkar direkt troligt innan heller, men nu är det än mer osannolikt att vi värvar Puyols, sett till hårsvallet, naturliga ersättare.

-------------------------

Addeh

Jag har en spelare i varje lagdel som jag hoppas på ikväll:
Backlinjen: Bartra
Mittfältet: Songito
Anfallet: Villa
Atlético addeh
2012-09-22 20:54
Jag hoppas Tito väljer att spela Song som defensiv mittfältare idag. Då skulle det inte bli lika givet att kameruanen får spela mittback mot Sevilla nästa omgång. Hoppas själv på att Bartra får chansen både i kväll (allt annat vore katastrof) och mot Sevilla. Det finns inte mycket bättre förutsättningar än nu.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-09-22 20:51
Tito verkar ta denna match och chansen till 5 raka segermatcher på stort allvar, därför förväntar jag mig inget 3-4-3 idag, även om det talats om detta under veckan (fast från media då alltså).

Jag tror att Villa kommer att få spela från start idag, det känns som det är läge att testa honom lite tuffare nu inför fortsatt CL-spel och stundande el clásico.

Jag tror även att Alba kommer finns med i startelvan, hans snabbhet kan behövas med tanke på Granadas kontringsspel. Visserligen har han legat med feber och magsjuka, men han har ändå kunnar träna för fullt de två senaste dagarna. Å andra sidan är ju Adriano vår målkung...!

Thiago lär få förtroendet igen, och precis som Hetfield är jag inne på att låta honom spela på Iniestas position. Med tanke på att försvaret sett lite stabbigt ut och vi får ett delvis nytt mittförsvar hoppas och tror jag att Xavi får starta och styra spelet som brukligt.

Jag vet att många hoppas se Song från start, men är det verkligen rätt match att spela honom som pivote i? Busquets borde ge bättre stabilitet och trygghet, även om kameruniern fått lovord för sitt snabba sätt att lära sig spelet.

Den som ackompanjerar Messi och Villa bör bli Pedro eller Alexis. Tror mer på den sistnämnde då han behöver lite matchtempo igen.

Och ja, Bartra MÅSTE spela, annars har vi kastat bort Barca B´s två bästa mittbackar på två säsonger (läs Fintás & Bartra).

Valdés, Masch och Alves gör startelvan komplett.
Barcelona Grimaldo
2012-09-22 20:46
Valdes

Montoya - Mascherano - Bartra - Adriano

Thiago - Busquets - Cesc

Messi

Alexis - Pedro

Vad tycker ni?
Barcelona LeoMessi
2012-09-22 20:44
Zlatan har gjort 7 ligamål på fem matcher. Bra för att vara honom
Barcelona LeoMessi
2012-09-22 20:40
Smogen Fick inte vi en extra vilodag när vi spelade i onsdags och dom i tisdags? Dock så Minns jag inte vilka dagar vi spelade under helgen då
Barcelona Smogen
2012-09-22 20:36
och när det gäller arenafrågan beror det ju på hur en ny arena skulle se ut gentemot att renovera Camp Nou, samt den ekonomiska skillnaden i inkomster och utgifter.

På rak arm känns det ju rätt självklar att renovera Camp Nou, fast det är klart, skulle man tex. bygga en ny arena ungefär där Olympiastadion (som också är Espanyols gamla hemmarena) ligger så hade det ju varit rätt mäktigt. En jättearena på ett berg mitt i stan som man kan se från nästan hela Barcelona....
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-22 20:35
ja vill ha ett super nytt arena som representerar Barca på alla möjliga sätt! Där vi kan starta ett helt nytt kapitel!
Barcelona Smogen
2012-09-22 20:33
Är det inte lite märkligt att Real speade CL match på tisdagen och Barcelona på onsdagen, men ändå så lägger spanska ligaförbundet Barcelonas match på lördagen och Reals på söndagen. Det är ju ingen match i veckan så man ger helt enkelt Real två extra vilodagar.
Man tycker ju att dom antingen borde spela på samma dag, eller göra tvärtom....fast det är klart, hälften av alla som jobbar på ligaförbundet i Madrid har väl ett förflutet i den klubben....
Annons: