/spanien/barcelona/forum/8853.aspx/spanien/barcelona/forum/8853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-07-10 22:55
Har en fråga. Vem är världens mest underskattade spelare i världen ? Den som svarar rätt får en kaka. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2012-07-10 22:53
Josep Guardiola

Först säger du att Keita spelade flest matcher förrförra säsongen, och sen att han inte hade en avgörande insats? Näe, kanske inte avgörande, men spelar man flest matcher av alla under en sådan säsong så har man nog hjälpt till en hel del, tror du inte det? och detta säger jag trots att jag svurit varje gång jag läst Keites namn i startelvan.
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-07-10 22:50
Mojito - Culé (un estilo de vida) //

"Som vanligt försöker man gömma sig bakom andra påstående som att Villa säger något rasistiskt till en halvt galen och tokaggressiv Özil som fortsätter gå efter och bråka med flera andra Barcaspelare."

När du ändå är igång med dina lögner, varför inte rabbla upp flera saker? Du får mer än gärna hänvisa till att Madridistas gömmer sig bakom andra påståenden såsom att Villa säger något rasistiskt till Özil.
-
papillon //

Du syftar på Reinas show, eller? Det Reina syftade på var att Piqué är en världsmittback samtidigt som han sa att Sergio Ramos enligt honom är världens bästa mittback.
Barcelona papillon
2012-07-10 22:41
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda; Lägg märke till att han säger om Pique "el central del mundo". Slå upp det i en ordbok eller googla det om du inte vet vad det betydet :-/
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-10 22:35
Mourinho försökte först sparka en liggande Cesc, när inte det gick tog han till ett ännu fegare knep och petade en passiv Tito i ögat. Patrask.

Som vanligt försöker man gömma sig bakom andra påstående som att Villa säger något rasistiskt till en halvt galen och tokaggressiv Özil som fortsätter gå efter och bråka med flera andra Barcaspelare.

Spanska förbundet och maränger - av samma skrot och korn.
Barcelona Josep Guardiola
2012-07-10 22:25
@'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo:

Det är en vuxen människa, han bör behärska sig det är inte en trettonåring som brusar upp efter ett ''din mamma'' skämt!?
Barcelona DM1982
2012-07-10 22:22
@'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo:

Mourinho blev nog provocerad av att Marcelo inte sparkade Fabregas ännu hårdare, eller?

Ärligt, försvara inte Mourinhos beteende nu. Det var grisigt och fult gjort och han, och de andra som var avstängda, ska självklart inte benådas. Men tyvärr är det spanska förbundet precis så här efterblivet, säsong efter säsong.
Real Madrid Realvirre
2012-07-10 22:17
Vem kmr bli eran ass tränare i år?
Barcelona Niwar Amedi
2012-07-10 22:05
Peréz och Mourinho sköter spanska förbundet ganska så bra för hur i helvete kommer man undan med ett sådant skandal. Man måste ju vara ärlig och hur kan Mourinho bete sig så illa och ändå komma undan helt jävla sjukt. Ser jag Mourinho i Spanien då kommer jag peta honom i ögat då får han känna på hur det känns. Jävla hycklare UefaMadrid helt sjukt. Detta är skandal. Whaaaaaaaaat skjut spanska förbundet.
Real Madrid 'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo
2012-07-10 22:03
Blaugrana91

Anser du att Mourinhos beteende var helt oprovocerat eller?
2012-07-10 21:53
Blaugrana91 //

Ta en titt på videoklippet så kommer du att se att Özil inte ens tittar mot Villa, utan han är påväg bort från Villa när Villa knuffar till och senare även delar ut ett slag.

Min poäng är att det bara ser löjligt ut när flera utav er väljer att kritisera förbundet och dess handlingar i fallet Mourinho/Tito när flera utav er inte ens väljer att nämna något om fallet Villa/Özil.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-10 21:51
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Och vi alla vet att det var helt oprovocerat?
2012-07-10 21:46
Blaugrana91 //

Villa knuffade till Özil bakifrån helt oprovocerat för att i ett senare fall när Özil vänt sig om dela ut ett enkelt slag mot ansiktet.
-
AndreD - Ànims Abirey //

Jag tycker att det är konstigt att Mourinhos avstängning tagits bort. Sådant beteende hör inte hemma på en fotbollssplan. Det som jag stör mig lite på är att du får det låta som om detta enbart gynnat Real Madrid när detsamma inträffat med Villa och dennes aktioner. Jag ser ingen här som nämner något om det och att förbundet gjort fel i att ta bort Villas avstängning.
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-10 21:46

Vad anser du om Mourinhoes ögonpetande?
Barcelona Mäktiga Messi
2012-07-10 21:45
först dumskallen pepe o nu morinho
Barcelona Blaugrana91
2012-07-10 21:43

Varför skulle Villa ha stängts av?...
Barcelona Mäktiga Messi
2012-07-10 21:43
fan de kan inte stämma att mourinho blir av med sin avstängning ? vilken skam isåfall av spanska förbundet . världens sämsta förbund som tillåter folk att slås o peta folk i ögon . ute i samhället så hade morinho kunnat fällas för misshandel i rättegång . de bäst att sluta kolla på la liga fotboll bara när det är.champions league då ska man kolla
2012-07-10 21:41
AndreD - Ànims Abirey //

Vad anser du om Villas aktioner gentemot Özil då? Hans avstängning har också tagits bort.
2012-07-10 21:39
@Smogen:

Han hade ju an avgörande insats i succen.
,Sami
2012-07-10 21:30
AndreD - Ànims Abirey
Only in Madrid. Vad som än händer i Madrid stannar där.
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-10 21:15
Kan fortfarande inte smälta den här "general pardon". Undrar vad förbundets ursäkt kommer vara. Svinet Mourinhoe borde fått 10 matchers avstängning, får 2, sedan hävs den. Fyfan.
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-10 21:07
För en gångs skull har vi bredd på truppen då Bartra, Muniesa, JdS och Montoya åtminstone påbörjar försäsongen med A-laget. Dock saknas det väl en mittback som på allvar kan konkurrera om en plats i startelvan.

Pique känns i dagsläget svårbedömd (men vi vet ju hur stor hans kapacitet är), Puyol är ju Puyol men han har haft en del skadeproblem under de senaste åren och Masken är i grund och botten en mittfältare.

En riktigt bra mittback behövs. Hoppas på Martinez, men 1.70 har helt rätt i att han blir svår att lösa precis som Hummels. Personligen är jag svag för PSGs Aly Cakho som även kan spela vänsterback.
Barcelona 1899
2012-07-10 21:07
Ny mittback klar för FCB: David Rodríguez Lombán Vem tippade honom som nyförvärv? (Notera att han med all sannolikhet skriver på för Barça B)
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-07-10 21:02
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Jag tycker att truppen är bra som den är nu. Vi behöver inte fler. Barcelona är kända för att ge sina egna spelare chansen att visa vad de går för, denna säsongen blir ett utmärkt tillfälle för ungtupparna.

Vi har ju faktiskt redan världens bästa trupp, jag blir fortfarande "paff" när jag ser vilka spelare vi har i startelvan. Världsklass på alla positioner. Det enda som kan stoppas oss är skador som förra säsongen.
Barcelona Smogen
2012-07-10 20:54
Förrförra säsongen? Var det inte då Barca vann ligan och Champions league? Vilken extremt usel insats Keite måste gjort.
2012-07-10 20:48
@MQUC:

Vilken legend, man skulle kunna tro att han spelade gratis för klubben. Visste du att Keita spelade flest matcher förförra säsongen? Nehee.. trodde inte det.

Han är väck nu i vilket fall och nu kan de bollskickliga mittfältarna blomstra i hans frånvaro.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-10 20:18
Två spontana tankar efter dagen som gått:

Fan vad svårt det verkar bli för oss att göra en bra silly season i sommar. Så gott som alla spelare klubben vill ha är alla svårtillgängliga, oavsett om det gäller de dyra eller billiga alternativen. Att förhandla oss till Martinez till ett bra pris känns som mission impossible, Hummels är lika omöjlig han. Och de två budgetalternativen Oriol Romeu och Capoue verkar inte heller bli enkla att lösa. Får hålla tummarna att ledningen reder ut det hela på nåt sätt. Förväntar mig inte mycket, men hoppas på en OK transfersommar när den väl summeras.

Desto roligare då att spelschemat har släppts! Får en att längta än mer tills silly season är över och man kan gotta sig med att fila på en passade resa lite smått :)
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-10 20:14
Det här året ska jag gnaga på Ligan. Mycket Spansk stämning. Tills Real förstör den med sina filmningar och bortförklaringar. Fast det vore skönt att ta CL också. Målet nu är "Trippeln".
2012-07-10 20:10
MQUC

Tack.
2012-07-10 20:09
Sen lättar det i September (schemat).
Annons: