/spanien/barcelona/forum/8849.aspx/spanien/barcelona/forum/8849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-24 16:02
I länktips kan ni se Busquets insats mot Real Madrid igår. Magisk.

Barcelona Josep Guardiola
2012-08-24 15:58
Vi får se om Valdes ert nyförvärv kan hjälpa er nästa match, vet inte ens om det kommer hjälpa era sopor.

Refererar till deras senaste artikel.

3-2
Barcelona Piquénbauer
2012-08-24 15:37
Kan någon länka till Cristina igår när hon tacklade Messi och slog sig själv på axeln? Var det bara jag som tyckte att det var sjukt roligt? Reprisen visar ju tydligt hur tacklingen skedde.. sopa

F ö förstår jag mig inte på Real fans, murinhoe är och kommer förbli en feg tränare. Hur kan man ha sån material på bänken och på plan utan att vilja våga spela fotboll? Jag har följt la liga ett antal år och varje gång real börjar spela fotboll på riktigt så brukar barca få det hett om öronen.

Bygga ett miljardlag på kontringar och vänta på motståndarens misstag kanske ger honom ståfräs de få sekunder de har ett anfall. Mr one min man.

Roligt att fansen skriker efter Modric, tror de verkligen att modric ska hålla i hela mittfältet i real? Förstår de inte att det blir samma sak igen? Modric kommer säkert få spela högerback och på andra sidan spelar Sahin vänsterback.
-----------------------
Har sagt det förr säger det igen. Sergio Busquets... vilken jävla spelare, världens bästa på hans position. Busi är ett taktiskt fenomen som jag hoppas stannar i Barca livet ut.

Iniesta igår gav mig rysningar. Xavi var också grym men... MEN han behöver fan träna på skott. Med tanke på vilka lägen han kommer till borde han träna upp att sjukta på distans.
Skönt att vi har så bra lirare när Messi inte har en bra dag på jobbet.
Alexis behöver rycka upp sig på sin kant annars ser jag Pedro, Cesc och Messi på topp.
Barcelona FCBarca6
2012-08-24 15:35
Tja!
Jag och en polare ska åka ner och kolla barca-granada i september och jag undrar ifall det är bäst att beställa biljetter till matchen nu eller om man ska köpa biljetterna på plats? nån som kan hjälpa mig?
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-24 15:33
Basaric

Jag håller med, var en till situation som han kunde fått. två tveksamma borde väl ändå vara en straff? Tur så fick vi straff för det ramos gjorde men det dom gjorde innan på Alexis borde också varit straff. Sen har Mou mage att klaga på vårt mål.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-24 15:00
Kul bild
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-08-24 14:43
Är det bara jag som har märkt att det laget som Real möter, möter vi två matcher senare. Valencia nästa vecka (Real mötte dem förra helgen) och sedan Getafe (som Real möter den här veckan).
Barcelona Rambla~
2012-08-24 14:40
@Deulofeu:

Vilket rykte? Den där länken är knas.
Barcelona MVP - 2011
2012-08-24 14:40
Haha och de säger att Özil är bättre än Iniesta...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-24 14:37
Bästa beskedet man fick efter matchen var inget annat än det här:

Tito menar allvar! :)
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-24 14:33
Trevligt med seger igår även om det slutade tråkigt med det onödiga 3-2 målet, men sån är fotbollen och misstag sker. All heder åt Iniesta som gjorde en riktigt bra match, framförallt i andra halvlek, men den spelare jag blev nästan mest imponerad av och vars insats glädje mig mest var Piques. Som han spelade igår så är det få mittbackar i världen som matchar honom, och det är så viktigt att han kommer tillbaka till gammalt gott slag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-24 14:32
Hur kan det här inte vara straff?
Barcelona Deulofeu
2012-08-24 14:25
Apropå mycket spanjorer i pl så har vi ett sjukt rykte i länken.

Självaste Pedro till City för Neymar pengar.Silly season ha ha.
Barcelona Deulofeu
2012-08-24 14:23
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Tack för videon helt underbar!

Mycket spanjorer i pl nu måste jag säga inte bara dåligt för la liga för det innebär ju i många fall att någon yngre flyttas upp eftersom ekonomin saknas och de andra spelarna samlar på sig värdefull erfarenhet inför vm.

Dock är det trist för la liga när spelare som Kun,Silva,Mata,Cazorla försvinner det är inga dussinlirare precis.

Inte så många engelsmän i la liga eller europa förresten undrar varför...
2012-08-24 14:15
Iniestas match igår! :)

Xavis mål är ett samarbete mellan Busi-Xavi-Iniesta, lägg märke till Busquets mäktiga passning till Iniesta i förstaläget.
Sen vet jag inte var våra anfallare är, Xavi bara tar världens löpning och tar ansvar! :)
Barcelona Federer
2012-08-24 14:14
César Azpilicueta skriver på för Chelsea rednecks. Sjukt tråkigt att han inte gick till något annat lag.
Barcelona Rambla~
2012-08-24 14:12
Mourinho: "El gol de Pedro es un gran error del asistente"

Stort misstag? Idiot och hycklare, det är ett sådant där gränsfall där beslutet kan gå åt vilket håll som helst i linjedomarens huvud. Du borde istället snacka om det grova misstaget som linjedomaren på Bernabeu gjorde i helgen när han viftade med flaggan för Soldado som var onside med nästan 1m och gjorde ett mål som borde ha godkänts.
Barcelona Rambla~
2012-08-24 14:08
Afellay på läktaren i två raka matcher nu. Det känns som det är tack och hej för honom eller hur? När två B-lagspelare, Tello och Roberto, tom går före på bänken så känns det ganska så kört faktiskt.
Barcelona Unicef
2012-08-24 13:54
Madrid kommer ha första 15min med ett förmodat galet pressspel. Får dom inte in någon boll då så kommer vi till 99'/, att ta hem cupen. Tuppkammen lär växt ordentligt på spelarna efter igår, då de va 5-0 klass på matchen, vi va både taktiskt och framför allt tekniskt klasser bättre igår!!!
Hutch
2012-08-24 13:50
Kan Iniesta göra dåliga matcher mot Real Madrid? Han är alltid bland de tre bästa på plan i varenda el clasico känns det som. Jäklar i helvete vad han trivs i klassikermötet.
Barcelona Riiio!!
2012-08-24 13:43
Bàckis / f.d GerardPiqué3 (Barcelona) fast problemet är att dem inte brukar våga mer på hemmaplan haha tror att dom lika gärna kommer försvara sig och hoppas på ytterligare en hörna eller annan fast situation för att hoppas vinna med 1-0
Atlético addeh
2012-08-24 13:41
Otroligt vackert skrivet av Erik Niva. Han tog orden ur mun på mig - fast fick ner det ännu vackrare på skrift.

Är det någon gång, hur överlägsen Mess än må vara, som en annan spelare har chans att vinna guldbollen är det i år. Och det är inte Ronaldo jag pratar om.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-24 13:38
Addeh Håller med! Känns som pique är tillbaka på allvar. Längesedan han var dålig nu och formen har stegvis bara blivit bättre och bättre. Underbart!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-24 13:26
Abidal har via sitt Facebook-konto meddelat att han har börjat träna på gymmet, även om det bara var ett kort pass. Han tackade även fansen för ovationen under Gamper-presentationen.
Peshmerge - AS9
2012-08-24 13:25
TITO VILANOVA - JOSE MOURINHO

.......... 1 - 0..........
SoN_Un
2012-08-24 13:13
får man fråga varför mina inlägg ignoreras?
2012-08-24 12:56
Hej, det här är Erik Nivas hyllning till Iniesta på Aftonbladet Plus! Hoppas det inte gör något att det är lite för långt. Njut Cúles! :)

Återigen blev jag alldeles hänförd av en porslinsvit liten snidare
Erik Niva: Diskuterar man vem som är världens allra bästa funkar det inte längre att stanna så fort man nämnt namnen Messi och Ronaldo

Hur känner man igen en riktigt bra fotbollsspelare?

Jo, man ställer honom någonstans mitt emellan Leo Messi och Cristiano Ronaldo och ser sedan på när han dominerar.

Man ger Andrés Iniesta en boll, stänger in honom i en konservburk och låter honom dribbla sig ut.

Jag ska erkänna att jag tog mig an den här matchen med ungefär samma entusiasm som jag skulle ha känt inför en galamiddag med Sveriges stiligaste nagelforskare.

Är sammanhanget meningslöst spelar det liksom ingen större roll vilka gästerna är eller vad de har på sig.

Jag tänkte minsann inte låta mig duperas.

Den så kallade supercupfinalen var minsann bara en glorifierad träningsmatch i sommarmängden – och fotbollsmatcher där resultatet inte är särskilt viktigt är helt enkelt inte värda att titta på.

Min grundmurade skepsis höll i sig i en dryg halvlek. Sedan nickade Cristiano Ronaldo in ett ledningsmål för bortalaget, sedan började båda lagen spela på allvar och sedan var det bara att kapitulera.

Rivaliteten mellan Barcelona och Real Madrid är så stark att även den ljummaste och såsigaste anrättningen till sist får både färg och smak. Och de här spelarna är så vanvettigt skickliga att de reser små fotbollsmonument i nästan varje spelsekvens.

Pedros bollmottagning vid 1–1-målet förtjänar en egen monter på ett museum. Xabi Alonsos långpassningar borde kulturminnesmärkas.

Och viktigast av allt – Andrés Iniesta måste nu officiellt kanoniseras.
Real Madrid provocerade

Det är inte alldeles enkelt att själv dominera en fotbollsplan där Leo Messi, Cristiano Ronaldo, Xavi Hernández och Iker Casillas tävlar om utrymmet, men det var precis vad Andrés Iniesta gjorde den här kvällen.

Han var helt enkelt ett par klasser bättre än någon annan.

Gång efter annan zickzackade han sig förbi ett par, tre motståndare, för att sedan panga fram en biljardbollspassning till den medspelare som bemödat sig med att närma sig någon decimeterstor lucka.

Han dribblade fram straffen som gav 2–1, han strimlade sönder motståndarförsvaret och gav Xavi öppet mål fram till 3–1.

Rent siffermässigt är det fortfarande ganska svårt att argumentera mot en fjärde Guldboll för Leo Messi – karln har ändå gjort 46 mål på 36 Barcelona-matcher under 2012 – men när det här kalenderåret ska summeras kommer vi även att minnas att Andrés Iniesta var lagets ledande spelare då det spanska landslaget skrev fotbollshistoria.

Diskuterar man vem som egentligen är världens allra bästa spelare funkar det faktiskt inte längre att stanna så fort man nämnt namnen Messi och Ronaldo.

Det finns en tredje kille som måste in där.

Och supercupen? Hade bara Leo Messi bemödat sig med att göra mål på ytterligare ett av sina Iniesta-skapade frilägen, ja, då hade det stått 4–1 och hela spektaklet hade varit avgjort. I stället vände Real Madrid omedelbart på spelet, provocerade fram ännu ett sånt där obegripligt Victor Valdés-misstag och räddade med sig ett bra resultat till hemmareturen.

Jag tror fortfarande inte att vi ska dra för stora slutsatser av den här matchen.
Jämnt i derbymatchen

Tito Vilanovas blåröda lag verkar vilja spela lite bredare och rakare än vad Pep Guardiolas passningspuritaner gjorde, men än så länge är skillnaden rätt marginell.

José Mourinhos killar fuskar ­lite med sin försäsongsdefensiv, men hans omställningsorkaner kan alltjämt ta sig från det ena straffområdet till det andra på ett ensiffrigt antal sekunder.

I och med den här tillställningen har El Clásico avgjorts 220 gånger.

Real Madrid har vunnit 87 matcher. Och nu har FC Barcelona också vunnit 87 matcher.

Så jämn är historien, så jämn är också nutiden.

Barcelona var det klart bättre laget den här kvällen och borde ha vunnit med större siffror, men för den sakens skull känner jag mig inte tryggare med att utse en ligasegrare idag än jag gjorde i går.

Jag vidhåller fortfarande att det här var en glorifierad träningsmatch, och i sådana hittar man inte så värst många hållfasta besked.

Det är okej ändå.

Jag blev underhållen, jag blev överraskad – och jag blev återigen ­alldeles hänförd av en porslinsvit ­liten snidare som heter Andrés Iniesta.
Atlético addeh
2012-08-24 12:33
el Flaco

Håller med angående Piqué, igår var han verkligen en gigant.

Bäst på plan var Busquets, han gjorde inte ett enda misstag. Iniesta den kanske största skillnaden med sina magiska nummer, trots att han slog bort ett par för många passningar. Han behåller EM-formen i alla fall, vilket är positivt.

Tyckte mig också märka att mittfältarna skjuter mer. Borde vara direktiv från Tito, och ett mycket bra sådant.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-24 12:13
Är det bara jag som fått intrycket att Xavi fått en mer tillbakadragen position och Busquets flyttat upp några meter längre upp under vissa faser? Visserligen har det bara spelats två matcher än så länge och därför är det lite svårt att dra några större slutsatser, men jag tycker att den nya rollfördelningen har gett Iniesta större ytor och mer ansvar närmare motståndarnas straffområde.

Samtidigt blir det fler positionsbyten på Xavi och Busi. Känns som att Tito försöker drilla in nya taktiska idéer. Alltid positiv, framför allt när det verkar fungera.

Sen var det även skönt att se Piqué i gammal fin form igår. Bra på positionsspelet och man fick även se hans patenterade Piquenbaur-aktiga raider igen. Han var en av de stora synderna förra säsongen, men igår var han av de bästa på planen. Han såg hungrig och motiverad ut. Hoppas han kan fortsätta så här.
SoN_Un
2012-08-24 12:01
tycker att det är så tråkigt det där med domarna. hela världen går runt o säger att vi får med oss saker...asså kolla igår, i mina ögen alexis andra läge spiiikat straff oturligt för backen men det var krokben. första läget tveksamt men maria elr cristina hade säkert fått straff där. och nu ska jag inte försvara valdes nu men jag lovar alla målvakter får frispark så fort man kommer åt dom...blir bara så less. och hoppas att det bara gör vårt barca starkare och vår kärlekt till blaugrana starkar. det är bara o inse mina bröder. det är vi mot världen!
Annons: