/spanien/barcelona/forum/8844.aspx/spanien/barcelona/forum/8844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Don Andrés Iniesta
2012-07-18 00:28
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Joo precis det har du rätt i. Puyol är KUNG och kommer alltid att vara det, men hans glans dagar är nog räknade tyvärr...

Angående ynglingarna...

Visst vi har många duktiga ungdomar som dom du räknade upp, men jag tycker ändå inte att dom är exceptionella eller super talanger om du vill kalla det så. Dom kan systemet och allt det där som vi redan vet, dom passar in perfekt eftersom att dom har spelat så i hela sitt liv i princip...

Men som jag ser det så är det inte så många just nu som är sådära super duper hehe...

Vi har haft, Xavi, Iniesta, Puyol(inte ens säker på om han gick i la masia), Messi, Busquets(inte i klass med de övriga enligt mig, men ändå världsklass. Gillade dock Yaya mer), som är riktigt exceptionella, även Pedro och Pique men jag ser dom ändå en nivå lägre... Valdes? njaaa...

Okej nykomna. Thiago och Jordi Alba som kom tillbaka nu, båda är super...

Men resten som kommer nu håller väll ändå inte den klassen, dom är inte sååå talangfulla egentligen eller? Möjligen att Dos Santos, Bartra och Muniesa kan bevisa sig.

Den verkliga stora stjärnan som står på tur är Deloufeu och eventuellt Dongou..

Det är så jag ser det :)
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-18 00:19
Don Andres

Håller med angående en snabb mittback. Sen Marquez lämnade så har det fattas något i backlinjen även om Pique oftast spelat som en gud. Puyi börjar tappa sin snabbhet även om han inte tappat den helt. En back med syd/latinamerikansk spelstil hade nog passat oss tror jag. Eller en krigare som Subotic, snabb är han också.

Ibi

Neymar i vårt B-lag`? Seriöst han vill nog inte spela i Spanska andra div efter att ha varit stjärnan i Sydamerikas bästa lag samt går in i nästan alla öppningselvor i världen. Notera nästan.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-18 00:19
CESC..4..FABREGAS

Jaha. Jo jag har inte följt Soriano så noga såg han lite i försäsongen och Barca B.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-07-18 00:16
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta (Barcelona) soriano har lämnat klubben under januari månad till nåt Österrike lag.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-07-18 00:10
Don Andrés Iniesta

Okej. Men vi har Puyi som ganska snabb mittback. Men han börjar bli mer långsamare år efter år. Men förstår din situation.
2012-07-18 00:01
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Skrev att jag inte var säker på att om Hummels var snabb eller ej, men vi har väll vilket fall avskrivit honom... (Jag har inte följt honom direkt, men av det jag sätt så såg han faktiskt lite trög ut)

Jag anser iallafall att vi behöver en snabb back, för Pique är inte snabb och Mascherano är inte MB egentligen... Varför? Det läste du i mitt förra inlägg. :)
2012-07-17 23:48
Don Andrés Iniesta

Hoppas du menar på träslöjd för Hummels är snabb han har bra passningar också. Och bra tacklingar.

Jag tycker dock vi ska köpa tillbaks en mittback kanske Botia. Sen mittfältare eventuellt Romeu eller Yan M'vila. Inte alls dyrt 13M euro för Romeu och Botia.

Tito sa ju i Presskonferensen att Barça inte letar efter en forward. Då tycker jag att man kan flytta upp Tello och Cuenca dem gjorde inte en dålig säsong.gratis är det ju också. Kanske Soriano. Då frågan kom upp om man skulle flytta upp Tello.

Sen när vi köpt en mittfältare och eller en mittback. Så kan vi flytta upp Sergi Roberto också.

Då har vi följande ynglingar: Montoya, Fontas, Muniesa(?), Bartra, Dos Dantos, Roberto, Tello, Cuenca och Soriano(?). Mycket bra ungdomar som vi kan använda
oss av.

På detta sätt får vi en stor stark trupp.

Det ska bli kul att följa Tito i Säsongen. Han sa även att vi kommer använda 4-3-3 mycket mera ;)
zlatanibra
2012-07-17 23:39
c@petersays:

Vad stod det om zlatans lön på 16 miljoner är det grundlön
eller med bonusar?
2012-07-17 23:38
Martinez är väll ändå för slö ändå... Tror faktiskt att Hummels oxå är det men är inte säker... Vi har Pique = high tower, kan slå bra krossar i djupet men inte som Marquez dock, men han blir väll bättre med tiden... Han är ju däremot rätt slö...

När Barca pressar o håller uppe spelet, så skapar de 40-50 meter yta mellan backar o mål... Puyol hängde med vid dom snabba vändningarna förr, Mascherano har räddat oss ett par gånger tack vare hans snabbhet o mod...

Med andra ord så tycker jag att vi behöver en snabb mittback som kan matcha anfallarna i löp duellerna som dyker upp i mellan åt, som oxå är de som brukar straffa oss...

Eller?
Barcelona Ibillay
2012-07-17 23:37
Vi borde göra samma sak med Neymar som vi gör med Sergio Araujo...köpa honom och låta han spela med Barca-B en säsong. Tror det skulle förbereda honom optimalt.
Barcelona Rambla~
2012-07-17 23:36
Hoppas Masche får en lönehöjning också, det är han verkligen värd.

Vi har mittfältare (flera som kan spela som pivote), vi har ont om mittbackar. Vad fan är problemet? Spelaren som värvas in måste INTE klara av att spela pivote, det är viktigare att han är en riktigt bra mittback istället.

Jag blir dessutom jävligt orolig och får Pep-vibbar när Tito säger att han gillar små trupper. Nu lär han väl skeppa iväg flera unga spelare för att få ner antalet till 20-21 spelare som förra säsongen. :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-07-17 23:33
Martinez vore perfekt för vår trupp då han kan lira mittback och mittfältare, dock gillar jag verkligen inte priset..
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-07-17 23:32
Enligt Catalunya Radio ska Mascheranos agent komma till Barcelona på onsdag för att förlänga argetinarens kontrakt med två år till 2016. Zubi sa redan idag under presskonferensen att förhandlingarna har gått framåt på den fronten.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-17 23:28
Rambla~

Tror inte klubben tänker spränga budgeten för Martinez, Bayerns president som också är intresserad av att värva honom sa att dem inte tänker betala klausulen, samt att han har god relation med Barca och menade att vi inte heller skulle vara villiga att betala det priset. Å andra sidan kan man ju undra hur han vet hur Barca resonerar.

Hur som helst så verkar Barca inte ge sig när det kommer till att få hit Martinez...
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-17 23:16
Sant, kanske är bättre att satsa på våra egna unga backar än att göra affärer med Arsenal. Det räcker nog med att köpa in Lombán och Edgar Lé till defensiven. Tillsammans med Sergi Gomez har Barca B tre mittbackar av riktigt god klass, samtidigt som Ayala kommer få sina chanser.

Men förutom Miquel hoppas jag att alla de jag nämnde innan ansluter!
Ryo Miyaichi !
2012-07-17 23:15
Miguel är ok, inte så mycket mer. För 2 år sen skulle jag sagt att han kommer bli bra men tycker han stannat i utvecklingen.. En utlåning och speltid i ett à-lag hade nog gjort honom gott ändå:)
Barcelona petersays
2012-07-17 23:12
@zlatanibra:

Endast i papperstidigen, tyvärr!
Barcelona Rambla~
2012-07-17 23:06
Förstår heller inte intresset av Miquel, inget märkvärdigt med honom. Klubben ratade honom en gång och han gick vidare till Cornella där Wenger hittade honom. Vad är vitsen att ta in honom på lån? Så bra är han inte att han en dag ska värvas in och vi vet alla hur Wenger kommer att agera då.
Atlético addeh
2012-07-17 23:03
1.70

Fast Miquel vore en ganska onödig värvning om man redan har Sergi Gómez, Ayala, Lombán (som för övrigt också är ny) och Edgar Ié. Har inte gillat det jag sett av honom i Arsenal heller men många Gunners verkar tycka gott om honom.

Miquel eller ej, om vi utgår ifrån att de andra värvningarna ros i hamn har Eusebio en oerhört stark trupp att förfoga över. En trupp han i ärlighetens namn borde kunna leda till en stensäker plats på övre halvan av tabellen. Nedflyttning skall det inte vara ett snack om.

Så länge de klarar sig kvar i Segundan, samtidigt som två vinster inkasseras i mötena med Real Madrid Castilla och Eusebio ger framtidsspelarna gott om speltid är jag nöjd.
Barcelona Rambla~
2012-07-17 22:55
@Blaugrana91:

Spelar ju mindre roll när hans klubb vägrar sälja. Kontraktet mellan Martinez och Barca lär knappast bli något problem om han nu vill till Barca. Jag blir förbannad om de viker ner sig och kastar ut 40M eller liknande för honom.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-17 22:51
Enligt TV-stationen "Telemadrid" så är Barcelona överens med Javi Martinez, dock så menar MD att källor nära klubben förnekar det.
2012-07-17 22:51
Apex idag spelade HIF New Saints. Mer vet jag ej.

Barcelona juve1
2012-07-17 22:49
Hej har två biljetter väldigt bra sittplatser till salu. Pma
Postat via SvenskaFans-appen
2012-07-17 22:42
Just det ja, Joan Angel är också en riktig kanonvärvning. Han ska ha rankats väldigt högt i Manchester och jag läste runt lite på engelska city-forum, där många var väldigt besvikna över att man släppte honom till oss. För övrigt gjorde han hattrick i en match där Tevez spelade med reservlaget för att komma tillbaka i målform efter sitt lilla uppehåll. Ändå var det argentinaren som fick chansen i Mancinis startelva någon vecka senare ;)
Barcelona barca!54
2012-07-17 22:35
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Jag håller med dig, glöm inte heller Roman Juan Angel från City som har börjar otroligt bra. Sedan ansluter Gerard och Grimaldo. Men jag är lite besviken på att Samper inte blir uppflyttad med tanke på alla förluster på den positionen den här säsongen.
Real Madrid Apex
2012-07-17 22:31
Hejsan!
När spelas CL-kvalmatcherna?
2012-07-17 22:11
Säga vad man vill om vårt A-lags silly season, men Barca B står nog fanimej för den mest intressanta transfersommaren på oerhört länge om man lyckas knyta till sig de namn som florerar just nu. Spännande och profilstarka spelare, som alla får ses som potentiella A-lagspelare en vacker dag. Syftar i första hand på:

* Portugiserna Agostinho Ca och Edgar Le
* Boca Juniors och Argentinas U23-landslagsman Sergio Aurajo
* Arsenals katalanska mittbackstalang Ignasi Miquel

...lyckas man knyta till sig alla dessa 4 spelare är det bara att ställa sig upp och applådera. Och vilket intressant B-lag det hade blivit, med tanke på vilka spelare som flyttats upp från Juvenil A dessutom. Hade på känn att man skulle få det svårt i segundan kommande säsong, efter alla som lämnat för A-laget. Men det ser ljust ut ändå! Riktigt kul.

Atlético addeh
2012-07-17 22:01
Ronaldinho Jr.

Har tänkt att köpa på plats, men eftersom det är tredje hemmamatchen för säsongen (bortsett från Gamper mot Samodoria) och motståndet heter Valencia är jag lite fundersam. Tror dock inte det ska vara några problem, men vill man vara på den säkra sidan ska man förstås boka i förhand. Jag tror jag chansar dock.
zlatanibra
2012-07-17 21:05
@petersays:

Skicka artiklen.
Är det ngn som har en lönlista på spelarna som tjänar mest inte den
som fotbollskanalen har
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-17 21:04
@petersays:

Som sagt, med Raiola som agent är det mesta möjligt.
Annons: