/spanien/barcelona/forum/8842.aspx/spanien/barcelona/forum/8842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GerardPiqué3
2012-07-13 17:05
Real lägger 40 miljoner euro på Luka Modric som enligt mig var bättre 2008 än vad han är idag. Överpris? Ja, med tanke på hans ålder på 27 tycker jag det är det.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Onkel
2012-07-13 16:58
Andreas V.V

Tack dude! Grym video. Sån jävla gåshud varje gång.
Barcelona Capilito
2012-07-13 16:09
Del Bosque: "Messi or Cristiano Ronaldo? I prefer Messi, because he's more of a street player,"
Barcelona Blaugrana91
2012-07-13 15:59
Thiago Silva verkar verkligen inte vilja gå till PSG, men Milan tvingar honom att lämna.
PSG betalar €40M för honom, Barca skulle ha varit villiga att betala Javi Martinez klausul, isåfall borde man väl försöka värva Silva för samma pris.

Tror att Silva mycket hellre hade velat komma till Barca än PSG.

Problemet är väl kanske hans lön...
Barcelona Coromo
2012-07-13 15:37
Andreas V.V //
Tack för det klippet det var länge sedan man såg det nu, kommer ihåg matchen som om den var igår. Mäktigt var det!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-13 15:37
BB-Barceloneta

Det finns ett ganska gammalt rykte på att PSG lagt bud på Alves. Håller med att det är oro väckande. Men dem kan inte få våra spelare. Fan heller.
,Sami
2012-07-13 15:33
Rambla~
Precis.
Barcelona Andreas V.V
2012-07-13 15:32
Onkel //

Mitt favoritklipp på youtube, självklart delar jag med mig!
Den togs f.ö bort av UEFA (vilka svin).
Om du syftar på klippet:
"Larsson - Always King Of Celtic"

Dra nu upp volymen ordentligt!
Gåshud, varenda gång. :)

Behöver jag säga att jag önskar att jag varit där?
Barcelona Rambla~
2012-07-13 15:31
@,Sami:

Hade inte förväntat mig något annat. Spelar dock mindre roll, alla vet ändå vid det här laget att han är ett ärkesvin.
,Sami
2012-07-13 15:30
John Terry frias! Skandal.
Real Madrid Onkel
2012-07-13 15:20
Hej!

Någon som kommer ihåg när videon som fanns på youtube där Ronaldinho byts ut mot Larsson när den sistnämnda är tillbaka i skottland? Han får ett sinnessjukt mottagande. Videon verkar ha försvunnit och undrar därför om någon utav er vet av vart man kan hitta videon?
Barcelona Rambla~
2012-07-13 15:10
@Larsson1333:

I de spelares kontrakt du nämner, fanns det en klausul som säger att de ska flyttas upp till A-laget till nästa säsong. Annars kan de lämna på fri transfer. Det är därför så många flyttas upp. De får försäsongen på sig att bevisa om de duger. De har inte fått några nya kontrakt nyligen.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-07-13 15:10
Jag måste säga att jag tycker det känns lite oroväckande med PSGs storsatsning, det känns som de kan locka till sig i stort sett vem som helst nu. Ta till exempel en sån som Dani Alves, han är ju på toppen av sin karriär (om han inte har passerat den) och känner säkert att det skulle vara bra att tjäna lite extra pengar de sista åren i ett storsatsande PSG. Ett mardrömsscenario men inte helt otroligt eftersom det ryktats lite om en övergång kring honom. Kanske inte till i sommar men eventuellt nästa säsong...
Barcelona Larsson1333
2012-07-13 15:05
Rambla

Jag trodde Muniesa hade fått ett fler årskontrakt nu när han officiellt blivit uppflyttad ihop med Bartra, Muniesa och JDS. Fick han bara på ett år då?

Eller det kanske inte automatiskt innebär att man skriver nytt kontrakt? har dålig koll märker jag..
Barcelona Rambla~
2012-07-13 14:57
AB's Afellay-rapportering är skrattretande. Bjuds ut för 50 miljoner kr? Vilket jävla skämt, som vanligt har de noll koll. Det som har skrivits i Spanien är att han ej är till salu fast klubben kan tänka sig att studera bud om de är i närheten av €10m. Knappast att de har gått ut med att de vill bli av med honom för halva den summan som pinsamma AB påstår.
Barcelona Rambla~
2012-07-13 14:46
Det finns ett litet problem med att låna ut Muniesa. Hans kontrakt går ut nästa säsong. Ska han lånas ut under en säsong måste kontraktet förnyas, annars tappar man honom utan att få någon ersättning.

Don't fuck this up Zubi.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-13 14:28
Fan det händer ju inget för oss på marknaden. Jag hoppas att Barca släpper J.Martinez nu efter hans senaste uttalanden. Dags och leta efter mittbackar innan det börjar bli sent då våra värvningar tar alltid lång tid.
Barcelona Walee
2012-07-13 14:27
Seriöst grabbar Neymar är född 92. Att vara den mest framstående stjärnan i Brasilien i den åldern är unikt. Messi är 5 år äldre de klart att han har en bit upp. De va länge sen man såg en talang som Neymar överhuvudtaget. Frågan är bara hur en resa till Europa kan påverka honom. För talang att bli världs bäst de har han..
Barcelona Myrran
2012-07-13 14:07
Larsson1333

5m€ tror jag.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-13 14:05
Senast igår skrev spanska medier att varken Afellay eller klubben hade för avsikt att gå skilda vägar.
Litar mer på dem än Aftonbladets silly-blogg (som för övrigt bör undvikas lika mycket som Puertan).
Barcelona Larsson1333
2012-07-13 14:04
Vad fick Real för Carvajal? Liknande den summan plus någon miljon till

Ser dock helst att det är ett lån.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-13 13:53
Ett köp med återköpsklausul är nog ändå att föredra tycker jag. Lån är nästan synonymt med att släppa gratis så småningom för vår del. Vad vore rimligt att ta betalt för muniesa?
Barcelona LeoMessi
2012-07-13 13:48
,sami http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/ Som sagt, det är ett rykte men synd om det stämmer.
,Sami
2012-07-13 13:45
Barcelona won't get an extra fee if Ibrahimovic is sold, but it's expected Milan will then be able to pay remaining part of 2010 fee. [md]
,Sami
2012-07-13 13:29
LeoMessi
Skicka länk:)
Barcelona LeoMessi
2012-07-13 13:25
Läste att Barca bjuder ut afellay och att han inte ingår i deras framtidsplaner. Synd om det stämmer, han hann aldrig få en ärlig chans då han skadade knät.
2012-07-13 13:20
Edit. Trea på bollen
2012-07-13 13:19
Muniesa sägs vara riktigt nära Ajax nu. Det som kvarstår är om han ska lånas ut eller säljas med återköpsklausul. Rent spontant känns Ajax som i det närmsta en idealisk klubb för muniesa att utvecklas vidare i. Bara man inte stänger dörren tillbaka för honom. Tyvärr brukar det ju bli så.. Sen verkar milan äntligen kunna betala Zlatan-skulden efter att han sålts vidare. Ack, det var inte en dag för tidigt!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-13 13:14
Marc Muniesa är nära Ajax. Både Barcelona och ynglingen är överens, nu återstår bara om det ska vara på lån eller köp + återköpsklausul.

Jävligt oväntat får jag säga. Trodde Muniesa bara var snäppet under Bartra vad det gäller talang så jag gillar inte att han ska lämna.
HÅller tummarna för att det gäller ett lån.
Barcelona Larsson1333
2012-07-13 13:13
Defender Marc Muniesa (20) is close to joining Ajax. Both Barcelona and Muniesa agree with a move. Left to decide: loan or sale+buyback [md

Hoppas verkligen det rör sig om ett lån
Annons: