/spanien/barcelona/forum/8841.aspx/spanien/barcelona/forum/8841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-07-14 22:08
Det komiska med alla dessa sheijker och ryssar som äger klubbar är ju att från och med kommande säsong så får inte ägare pupma in pengar till varken spelarköp eller löner i sina klubbar, samt inte heller täcka ev. förluster som klubbarna gör.

Så ska bli väldigt intressant att se hur klubbar som City, Chelsea och PSG kommer klara dessa nya regler.
City gjorde ju en förlust på €200 Miljoner för något år sen, och enligt dem nya reglerna så får man göra förluster på max €45M över 3 år, mer än så och man får inte lira i CL.
Barcelona Grande Barca
2012-07-14 21:51
@Sentuary:

Nej, det vet de inte.. men de vet hur man tjänar pengar, eller så är de trötta på att redan äga 200 bilar och vill hitta nya roliga saker att sysselsätta sig själva på..
Barcelona barca show
2012-07-14 21:24
Rambla~ (Barcelona) mycket bra video. Iniesta kungen av alla mittfältare. Både dribbla och passningar i högsta klass som finns. Men bollkontrollen och hur bollen klistras hos honom är galet bra
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-07-14 21:22
Rambla Iniesta är en fröjd att skåda. Att vissa city fans vågade påstå att Silva var hästlängder bättre får mig att skrika av irritation. Iniesta är top 3 i världen. Världens överlägset bästa mittfältare.
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-14 21:19
Håller med en av toppkommentarerna.

"i would prefer having 1 Iniesta rather than 10 ronaldos in my team"
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-14 21:14
Rambla

When the like-buttom just isn´t enough..
Barcelona Sentuary
2012-07-14 21:09
Jag förstår inte alla dessa shejker som köper upp klubbar, vet dom ens hur man spelar fotboll?
Barcelona Rambla~
2012-07-14 21:02
Don Andrés.....mamma mia!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-14 20:45
@addeh:

Jag såg att Roberto var mer offensiv men så är ju JDS med men ja.... båda är ju bra på offensiv och defensiv
2012-07-14 20:44
God is a five letter word - Messi

Du har faktiskt en poäng där, även om jag tycker Martinez är ett bättre val än vissa av de du rabblar upp. Hummels, Vertonghen och (inom rimligt pris) Thiago Silva däremot.. det är synd att Barca verkar snöat in fullständigt på spanjorer! Många gånger har jag inget emot det, men det får inte gå så långt att förbiser andra bra affärer bara för det.

På tal om Muniesa igen. Kom ihåg att jag tyckte han gjorde en stabil insats när han fick chansen i CL i vintras och spelade väldigt klokt. Nu hittade jag ett klipp ifrån den matchen på youtube. Vore ju kul om de canteranos vi flyttar upp i år växer i en bättre miljö och inte, som Fontas, ser ut att ta ett steg bakåt istället.
Barcelona barca show
2012-07-14 20:12
Hämta hit hummels och sluta tänka på javi och 47miljoner euro. Hummels kommer passa oss biligare och kommer behövas otroligt mycket
Barcelona Blaugrana91
2012-07-14 20:08
Hade Hummels varit Spanjor hade han redan spelat i Barca.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-07-14 19:59
Barcelona hade aldrig ens övervägt att lägga de enorma summorna för Javi om han inte var Spanjor. Hummels, Vertonghen, Koscielny, Vermaelen och speciellt T.Silva är bra mycket bättre mittbackar; även Sakho är en riktig mittback och inte någon som bara kan agera där. Att betala 47 mille för en "make-believe" mittback och reserv pivoté borde ge fängelsestraff; så dumt är det. Alla nämnda spelare hade varit billigare; Silva skrev på ett femårskontrakt där han får 7.5 per år; hade inte det varit acceptabelt? Agera om - Agera rätt Barca.. fan
Barcelona BB-Barceloneta
2012-07-14 19:44
Det ska också bli intressant att se var Barcelona och eventuellt Ajax helst ser Muniesa i en backlinje. Han har ju visat att han klarar av båda positionerna på ett likvärdigt sätt. Ponera att han blir utlånad ett år till Ajax för att sedan återvända till Barcelona, om han då huvudsakligen ses som vänsterback så har vi en fruktansvärt ung och talangfull vänsterbacksuppsättning. Då har vi Alba 24 år, Muniesa 21 och Grimaldo 18, Grimaldo lär i och för sig inte tillhöra A-laget på permanent basis men han knackar på underifrån och kan kanske få en handfull matcher med tanke på vilken talang han besitter. Både Abidal och Adriano tror jag är borta då. Men det som jag tror avgör om hans position är vad Ajax nu eventuellt gör med honom, den position han spelas på kommer han förhoppningsvis utvecklas på enormt. Nu menar jag inte att han ska låsas på en position men förmodligen kommer han hitta en position där han trivs bäst på, även om han säkerligen kommer att kunna alternera.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-14 19:44
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Italienska GDS skrev det i samband med vårt intresse för honom.
Dessutom fick vi ju ett bud nobbat på €36M året innan.
2012-07-14 19:40
Hur vet du att Barca bjöd 40milj?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-14 19:37
Jaha då var Thiago Silva alltså klar för PSG för €42 Miljoner och han ville inte ens gå dit...

Milan är ett skämt, Barca fick ett bud på €40 Miljoner nobbat på Silva i maj och dem krävde då alltså €50 Miljoner, trots det släpper dem honom ändå mycket "billigare" nu.

Pajas klubb var namnet.
Atlético addeh
2012-07-14 19:14
BB-Barceloneta

Precis, är av exakt samma åsikt. Nästa sommar kanske vi dessutom säljer Adriano, och då är förhoppningsvis Muniesa redo att axla uppgiften som backup till Alba. Låt oss inte glömma att Grimaldo är ett år äldre av rutin då också.
2012-07-14 19:12
OT: Thiago Silva är klar för PSG. Trodde Zlatan var först ut! Nu hoppas jag vi kan återgå till den, enligt mig, mer intressanta diskussionen om Marc Muniesa :)
Barcelona BB-Barceloneta
2012-07-14 19:09
addeh Jag tror också att en utlåning av Muniesa till Ajax skulle kunna vara riktigt bra. För i ärlighetens namn så om han stannar så kommer han inte att få många minuter i A-laget, alla mittbackar i A-truppen inklusive Bartra går i mina ögon före Muniesa för tillfället. Det är i och för sig inget konstigt men det innebär att han i så fall skulle få spela i segundan ytterliggare en säsong och då tror jag att Eredevisie skulle vara ett riktigt bra alternativ. Att det är Ajax som är känt för att kunna fostra unga talanger som är intresserade gör mig bara mer angelägen om att skeppa dit honom. Och nu till nästa del i det hela, lån eller köp med återköpsklausul? För mig är det självklart, ett lån är i mina ögon det absolut bästa. Det skulle alltså innebära att han återvänder efter säsongen med värdefull erfarenhet av en visserligen ojämn liga sett till lagen men där topplagen håller hyfsat hög Europanivå. Antingen har han då utvecklats till att kunna konkurrera på allvar i Barcelona eller så har han, som du nämner, fått ett avsevärt högre marknadsvärde. Eller båda delarna.
2012-07-14 19:09
Addeh Som jag sa igår tycker jag Ajax känns som en i det närmsta perfekt klubb för muniesa att utvecklas och mogna i. Om det inte varit för en utlåning nästan är synonymt med ett "hejdå för gott" i Barca, hade jag vart väldigt positiv inställd till en sådan affär. Nu är jag lite mer tveksam, men å andra sidan tror jag detta är det bästa sättet att få ut det mesta av muniesas potential, så varför inte? Man får väl bara hoppas att han utvecklas som han hoppas, och att Barca är smarta nog att ta hem honom isåfall. Bartra och montoya hoppas jag dock blir kvar. De känns båda redo för uppgiften. Kan tom bli succé. Tror det hade blivit svårt att hitta två försvarare till därute som hade bidragit med lila mycket som dessa herrar. Vi ser ju hur svårt det är att hitta EN passande förvarade :P
Atlético addeh
2012-07-14 18:48
Vet inte om det tagits upp här tidigare men det har ryktats en del om att Muniesa ska vara på väg till Ajax, och allt som saknar är bestämmelsen om han ska lånas ut eller säljas med option på att köpa tillbaka honom.

Enligt mig vore det ett utmärkt alternativ för Muniesa att dels byta land, för att mogna som människa, och framför allt få regelbunden speltid på en hög nivå. Vissa av lagen i Eredivisie håller säkerligen inte lika hög klass som de bästa lagen i Segundan, men det faktum att Ajax är ett topplag och dessutom får spela i Europa skulle göra det klubbvalet formidabelt.

Eftersom jag tror mycket på Muniesa hade jag valt att låna ut honom. Sälja honom med köpoption vore bara onödigt. Skulle det i framtiden inte finnas plats för honom kan man sälja vidare honom vid ett senare tillfälle. Gör han bra ifrån sig i Ajax, vilket jag tror han skulle göra, hade man säkerligen kunnat trissat upp priset mer än vad man hade kunnat nu.

Vad anser ni om saken?
Atlético addeh
2012-07-14 18:42
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Med tanke på att Alba dels har spelat ett helt EM, och även kommer spela OS, vore det direkt idiotiskt att matcha honom stenhårt i början av säsongen. Att spela honom både mot Madrid i Supercupen och mot Sampdoria vore väldigt onödigt. Mot Sampdoria är det perfekt för i första hand Adriano, men även Grimaldo att få några minuter på vänsterbacksplatsen.

För övrigt lär Jonathan bli den som tar hand om platsen som defensiv mittfältare. Roberto är mer offensiv i sin speltid. Håller annars med om att en rejält reservbetonad elva ska spela mot Sampdoria. Gärna många B-lagspelare också. Med all respekt för Sampdoria så är de ett perfekt lag att låta spelare som Deulofeu, Rafinha, Grimaldo, Roberto och varför inte Dongou lira.
Barcelona barca show
2012-07-14 18:32
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta (Barcelona) mot sociedad valdes montonya pique hummels abi/alba mancherano xavi iniesta sanchez messi Villa/pedro
2012-07-14 17:56
Har någon hört något om hur Abidal mår? Sorry för fryppel
2012-07-14 17:54
Har varit ganska dött här idag så jag passar på att fråga vilken elva ni vill ha mot Sociedad och Sampdoria.

Sociedad.
------------Valdes-----------
-Montoya Pique Puyol Abidal/Alba-
-------------Busquets------------
-------Xavi------------Iniesta------
-----Messi-----Villa------Pedro----
Sampdoria
--------------Pinto------------
---Alves Bartra Mash Abidal/Alba---
---------------Roberto--------------
-------JDS-------------Cesc---------
-------Sanchez--Affelay--Tello------
2012-07-14 16:57
@Gonzalez_Barca:

Muniesa förlänger och drar ut på lån och Bartra stannar. Sí
2012-07-14 16:54

Tio dar kvar tills avspark. Härligt. Snart får man se barca.
Barcelona Skippstripps
2012-07-14 16:51
Kolo toure är ju ledig grabbar! Köp in chipsröven och ta tillbaks bror hans i framtiden..
2012-07-14 16:40
Tre ex Barca spelare kan lira mot oss Thiago, Maxwell och Ibra.
Annons: