/spanien/barcelona/forum/8839.aspx/spanien/barcelona/forum/8839.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-07-15 22:58
Såg att Jese från Madrid avgjorde u19 finalen, och blev skyttekung. Framtiden ser ljus ut för Getafe! :)
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-07-15 22:56
Vi har kommit överens om att det är fel att jämföra Deulofeus landslagskarriär med en Ronaldo i samma ålder, visst får man se på konkurrenssituationen. Men det jag vill komma fram till var att Ronaldo dominerade ett EM vid den åldern. Ronaldo var ungefär i den ålder som Deuolofeu. Den säsongen gjorde Cristiano 14 matcher i PL, vilket är mycket för en oprövad 18 åring. Men faktum är att Cristiano var en bättre spelare och längre fram i utvecklingen än vad Deulofeu var idag.
Spanien Don Pelayo
2012-07-15 22:47
@Hombre:

Visst hade Portugal ett bra lag. Fortfarande inte ens i närheten så tufft som att få en etablerad startplats i det spanska landslaget där inte graden av individuell skicklighet/talang (givetvis måste alla vara skickliga) alltid är en garanterad startplats. Att vara en lagspelare, kunna underordna sig varandra och kollektivet och ta löpningar för varandra är en minst lika viktig variabel.

Spanien är en segerrik lagmaskin som bytar ut sina komponenter vid behov eller om någon visar tecken på tillräcklig disciplin för att överhuvudtaget få en startplats och ännu mindre bli etablerad. Jag kan absolut inte se hur dåtidens Ronaldo skulle kunnat platsa i det spanska landslaget så kraven på Defouleu är hårda och inte ens i närheten med vilka krafter Defoleu kämpar mot.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-15 22:45
Hombre

Och Iniesta var ytterligare några år äldre innan han började göra sig ett namn. Det är inte alltid den som slår igenom först, som blir störst. Nu är visserligen Deulofeu ganska långt framme i sin utveckling sett till sin ålder också, så att påstå att han inte tagit tillräckligt stora kliv redan för att kunna bli något riktigt stort, är bara dumt. Men din jämförelse med Ronaldo 2004 är ännu dummare - den säger absolut ingenting.

Barcelona DM1982
2012-07-15 22:42
@Hombre - "Pipita quédate":

Det är inga som kommer långt enbart på talang, alla i toppen måste kämpa för att komma dit. Det är alldeles för tidigt att vara sig räkna bort honom eller tro för mycket om honom. Vi får helt enkelt se men det ser än så länge bra ut men det finns mycket för honom att jobba på vilket bara är normalt för en spelare i den åldern.
Barcelona comprende
2012-07-15 22:42
Sen Ronaldo är fortfarande divig, gnällig och tänker bara på sig själv
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona comprende
2012-07-15 22:41
Simao har alltid varit en medelmåtta. Och Figo och Costa var i slutet av sina karriärer när Ronaldo dök upp. Ronaldo spelades in utan någon som helst konkurrens.
Barcelona DM1982
2012-07-15 22:40

Deulofeu kan ibland påminna om Ronaldo, både yngre och nu. Båda kan vara gnälliga, diviga och borrar ner skallen och kör eget race istället för att se till lagets bästa. Skillnaden är att Deulofeu är ung, Ronaldo borde inte köra den stilen fortfarande men han gör det.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-15 22:40
Hombre - "Pipita quédate"

Tycker bara att du klagar och gnäller på saker när du väl kommer in hit och diskuterar...
2012-07-15 22:37
@Blaugrana91:

Uppenbarligen du som svarar till mig.
2012-07-15 22:36
@DM1982:

Det jag menar att det bara inte är talang som tar honom långt. Deulofeu är långt ifrån en självklart blivande storspelare som man kan spå hos många.
Barcelona DM1982
2012-07-15 22:30

Killen är 18 år, man måste jobba mycket med alla spelare i den åldern för att de ska utvecklas.
2012-07-15 22:26
För att Deulofeu ska bli den spelaren ni hoppas att han ska bli så måste Barcelona jobba en hel del med honom. Man behöver förbättra hans mentalitet och psyke rejält för annars lär han bli en i mängden av unga spelare som är snabba och tekniska.

Westinho

Dåtidens Portugal var riktigt grymma. Tänk att man hade spelare som Rui Costa, Simao, Figo och Deco som offensivamittfältare/yttrar. Konkurrensen var stentuff för en då 19 årig Ronaldo.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-07-15 22:26

Korkad jämförelse då dåtidens Portugal inte var i närheten av nutidens Spanien.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-15 22:25
Hombre - "Pipita quédate"

Och vem bryr sig om din åsikt?
2012-07-15 22:23
@Deulofeu:

Korkad jämförelse. När Ronaldo var ett år äldre än Deulofeu så kom han med i Uefa Team of Tournament i Em 2004. Hur troligt är det att Deulofeu ens gör en A-landskamp nästa år?

Deulofeu påminner om en ung Ronaldos sämsta sidor. Gnällig, divig och sätter jaget före laget.
Barcelona Deulofeu
2012-07-15 22:20
Två u-19 em guld framträdande i båda finalerna och grabben är 18 bast.

Minns att Messis genombrott kom i u-20 vm där han dock var 18.

Spännande att se Deulofeu i nästa u-20 vm...
Barcelona Rambla~
2012-07-15 22:19
Spärra idioten med biljetterna.
2012-07-15 22:17
Han är fortfarande en oslipad diamant, denne Gerard. Men han har bättrat på sina svagheter väldigt mycket det sista året, i alla fall under säsongen med Barca B. Där lärde han sig att anpassa sig till laget och blev otroligt mycket jämnare (och bättre) ju längre säsongen led.
Med U19-landslaget har han kanske inte hunnit anpassat sig på samma sätt, men det har å andra sidan inte heller behövts. Här har han kunnat leva på sin enorma talang och individuella skicklighet. Och det har räckt för att göra honom till en av nyckelspelarna i laget som tillslut tog hem titeln. Jag är inte mindre övertygad om han kommer bli jäkligt stort en vacker dag nu än före turneringen. Tvärtom.
Barcelona xoro international
2012-07-15 22:17
Grabbar väldigt enkelt jag har 3 biljetter kvar till Barca - United det är ståplatser till Barca klacken . Skriv ditt tf nr i pm så hör jag av mig imorgon innan 16.00 jag vill ha 2000 kr per biljett passar det inte skriv inte till mig jag går inte ner en ända krona är som assulin jude till er hatade utan biljett och fattiga kan suga balle 2 lax eller titta på din mammas tv hahah
Barcelona Deulofeu
2012-07-15 22:15
Deulofeu påminner inte så lite om Ronaldo misslyckas med det mesta men är ändå avgörande i finalen.

Men till skillnad mot Ronaldo avgör han de allra största matcherna semifinalen två mål samt avgörande straffen i finalen avgörande assist.

Som sagt 18 år och blir bättre för varje match.

Vill se honom mycket i a- laget nästa år och kung i b-laget.
Barcelona Rambla~
2012-07-15 22:09
Benvingut, DavidPiqué.
Barcelona LeoMessi
2012-07-15 22:07
Deulofeu är en talangfull spelare som kommer att bli riktigt jävla bra! Han måste lära sig att värdera situationerna bättre, släppa bollen i rätt tid och sånt. Han har gjort ett bra mästerskap men denna match är hans sämsta.
Barcelona Rambla~
2012-07-15 22:06
Deulo har varit kass i stora delar av matchen om vi ska vara ärliga även om man hela tiden har kunnat se att han är något extra. Trots det är det han som stiger fram och gör något ovanligt, något svårt. Stora spelare gör det. Dock måste hans defensiv bli bättre om han ska fortsätta spela på en kant. Fast han rör sig så fritt över offensiv planhalva att det blir svårt för honom att sköta defensiven på en kant.
Barcelona DavidPiqué
Tjenare, efter flera års läsande på detta forum tänkte jag börja skriva och dela med mig av mina åsikter jag med.

Sitter och ser finalen i U19-EM och kan inte sluta imponeras av deulofeu. Han gör inte en av sina bättre matcher i det här mästerskapet men ändå kliver han fram och spelar snyggt fram till 1-0, vilken matchvinnare han verkar vara!
Barcelona Siempre Barça
Bäst på plan är Def....
Barcelona DM1982
2012-07-15 22:03
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Mycket fin, en skön tunnel som öppnar upp för målet. Han är ung, det ska man inte glömma.
Barcelona Smogen
2012-07-15 22:03
Spanien gör 1-0 mot Grekland i 80e minuten. Snyggt förarbete av Deulofeu.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-07-15 22:02
@DM1982:

Tyckeer ändå att han kommit förbi de flesta gångerna men ja han är lite små divig. Mål nu . Assist också
2012-07-15 22:01
Fin framspelning där dock!
Annons: