/spanien/barcelona/forum/8836.aspx/spanien/barcelona/forum/8836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-07-15 22:36
@DM1982:

Det jag menar att det bara inte är talang som tar honom långt. Deulofeu är långt ifrån en självklart blivande storspelare som man kan spå hos många.
Barcelona DM1982
2012-07-15 22:30
@Hombre - "Pipita quédate":

Killen är 18 år, man måste jobba mycket med alla spelare i den åldern för att de ska utvecklas.
2012-07-15 22:26
För att Deulofeu ska bli den spelaren ni hoppas att han ska bli så måste Barcelona jobba en hel del med honom. Man behöver förbättra hans mentalitet och psyke rejält för annars lär han bli en i mängden av unga spelare som är snabba och tekniska.

Westinho

Dåtidens Portugal var riktigt grymma. Tänk att man hade spelare som Rui Costa, Simao, Figo och Deco som offensivamittfältare/yttrar. Konkurrensen var stentuff för en då 19 årig Ronaldo.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-07-15 22:26
@Hombre - "Pipita quédate":

Korkad jämförelse då dåtidens Portugal inte var i närheten av nutidens Spanien.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-15 22:25
Hombre - "Pipita quédate"

Och vem bryr sig om din åsikt?
2012-07-15 22:23
@Deulofeu:

Korkad jämförelse. När Ronaldo var ett år äldre än Deulofeu så kom han med i Uefa Team of Tournament i Em 2004. Hur troligt är det att Deulofeu ens gör en A-landskamp nästa år?

Deulofeu påminner om en ung Ronaldos sämsta sidor. Gnällig, divig och sätter jaget före laget.
Barcelona Deulofeu
2012-07-15 22:20
Två u-19 em guld framträdande i båda finalerna och grabben är 18 bast.

Minns att Messis genombrott kom i u-20 vm där han dock var 18.

Spännande att se Deulofeu i nästa u-20 vm...
Barcelona Rambla~
2012-07-15 22:19
Spärra idioten med biljetterna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-15 22:17
Han är fortfarande en oslipad diamant, denne Gerard. Men han har bättrat på sina svagheter väldigt mycket det sista året, i alla fall under säsongen med Barca B. Där lärde han sig att anpassa sig till laget och blev otroligt mycket jämnare (och bättre) ju längre säsongen led.
Med U19-landslaget har han kanske inte hunnit anpassat sig på samma sätt, men det har å andra sidan inte heller behövts. Här har han kunnat leva på sin enorma talang och individuella skicklighet. Och det har räckt för att göra honom till en av nyckelspelarna i laget som tillslut tog hem titeln. Jag är inte mindre övertygad om han kommer bli jäkligt stort en vacker dag nu än före turneringen. Tvärtom.
Barcelona xoro international
2012-07-15 22:17
Grabbar väldigt enkelt jag har 3 biljetter kvar till Barca - United det är ståplatser till Barca klacken . Skriv ditt tf nr i pm så hör jag av mig imorgon innan 16.00 jag vill ha 2000 kr per biljett passar det inte skriv inte till mig jag går inte ner en ända krona är som assulin jude till er hatade utan biljett och fattiga kan suga balle 2 lax eller titta på din mammas tv hahah
Barcelona Deulofeu
2012-07-15 22:15
Deulofeu påminner inte så lite om Ronaldo misslyckas med det mesta men är ändå avgörande i finalen.

Men till skillnad mot Ronaldo avgör han de allra största matcherna semifinalen två mål samt avgörande straffen i finalen avgörande assist.

Som sagt 18 år och blir bättre för varje match.

Vill se honom mycket i a- laget nästa år och kung i b-laget.
Barcelona Rambla~
2012-07-15 22:09
Benvingut, DavidPiqué.
Barcelona LeoMessi
2012-07-15 22:07
Deulofeu är en talangfull spelare som kommer att bli riktigt jävla bra! Han måste lära sig att värdera situationerna bättre, släppa bollen i rätt tid och sånt. Han har gjort ett bra mästerskap men denna match är hans sämsta.
Barcelona Rambla~
2012-07-15 22:06
Deulo har varit kass i stora delar av matchen om vi ska vara ärliga även om man hela tiden har kunnat se att han är något extra. Trots det är det han som stiger fram och gör något ovanligt, något svårt. Stora spelare gör det. Dock måste hans defensiv bli bättre om han ska fortsätta spela på en kant. Fast han rör sig så fritt över offensiv planhalva att det blir svårt för honom att sköta defensiven på en kant.
Barcelona DavidPiqué
Tjenare, efter flera års läsande på detta forum tänkte jag börja skriva och dela med mig av mina åsikter jag med.

Sitter och ser finalen i U19-EM och kan inte sluta imponeras av deulofeu. Han gör inte en av sina bättre matcher i det här mästerskapet men ändå kliver han fram och spelar snyggt fram till 1-0, vilken matchvinnare han verkar vara!
Barcelona Siempre Barça
Bäst på plan är Def....
Barcelona DM1982
2012-07-15 22:03
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Mycket fin, en skön tunnel som öppnar upp för målet. Han är ung, det ska man inte glömma.
Barcelona Smogen
2012-07-15 22:03
Spanien gör 1-0 mot Grekland i 80e minuten. Snyggt förarbete av Deulofeu.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-07-15 22:02
@DM1982:

Tyckeer ändå att han kommit förbi de flesta gångerna men ja han är lite små divig. Mål nu . Assist också
2012-07-15 22:01
Fin framspelning där dock!
Barcelona DM1982
2012-07-15 22:01
@Vamos Blaugrana:

Det är en bra spelare som bör ha en fin framtid inom fotbollen men idag har han varit ganska så dålig faktiskt. Dåliga beslut mest hela tiden och ingen vidare bollkänsla.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-07-15 21:44
Deloufeu är något ut över det vanliga. Han kommer bli vår nästa superstjärna fyfan så bra han är !
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-07-15 21:18
Eller så vinner helt enkelt PSG Ligue 1 nästa säsong; Silva förlorar mycket status just för att han spelar mot sämre motståndare och ser vilken tråkig liga det är. Lämnar in transfer-request. Barca hugger och får honom för 25 miljoner.. eller. . . .
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-07-15 21:18
Eller så vinner helt enkelt PSG Ligue 1 nästa säsong; Silva förlorar mycket status just för att han spelar mot sämre motståndare och ser vilken tråkig liga det är. Lämnar in transfer-request. Barca hugger och får honom för 25 miljoner.. eller. . . .
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-15 21:12
El Braco- jo jag håller nog med dig angående det mesta, men nu när vi är i behov av en mittback så får man helt enkelt kolla efter alternativ. Samtidigt så finns det ju inte mÅnga som har Barca-egenskaper. Hummels , Vermalen och Kompany lär väl bara bli en dröm för oss, men det vore inte fel med att försöka på Subotic eller Dede. En som Subotic skulle vara mycket bättre alternativ än Martinez, som sagt Martinez har bara spelat mittback i ett år, jag drar inte stora växlar av det. Sen visst han må vara lycklig i Dortmund, men jag tror nog att han skulle ändra sig om tex lag som Barca , United osv knackade på hans dörr. Sakho är med jätteintressant, frågan är om ledningen vet vem det är då de bara kollar på spanjorer;) Nej men skämtåsido, förlängde inte han kontraktet för något år sen? Frågan är om PSG kan gå med på det då de håller på och bygger något intressant.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-07-15 21:06
Nr 16 i Spanien, Oliver Torres, är en riktigt talangfull mittfältare. Där har Atletico verkligen något för framtiden.

2012-07-15 21:01
@Rambla~:

Svar ja
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-15 20:47
Diar Iniesta Shekha

alternativ kvar? Flera av de namnen du nämner är inte ens med på kartan över vilka trovärdiga alternativ som finns kvar.

Hummels har just signat ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2017. Utöver det faktumet vilket skulle innebära att hans transferpris har ökat med fler tiotals miljoner kronor, kanske hundra, så har han just genomfört ett EM där han var en av de bästa backarna i turneringen bortsett från Italienmatchen.

Kompany är lagkapten i Manchester City och bedöms vara en av världens bästa backar och spelar samtidigt i ett lag som inte behöver pengar. Skulle Barca vilja locka över kaptenen i det regerande engelska mästarlaget så tror jag utan tvekan att priset skulle överstiga 30m euro. Transfermarkt menar att hans marknadsvärde är på 35m euro. Med en Rosell som sitter och vakar som en hök över kassaskåpet kommer det ALDRIG att hända!

Vermaelen känns högst tveksam. Det har inte varit mer än lösa rykten om honom till Barcelona. Visst är han ett alternativ, men känns inte speciellt troligt.

Dedé och Subotic - visst. Dedé har visserligen signat på ett nytt kontrakt bara för någon vecka sedan men med tanke på att han spelar i Vasco da Gama så bör det inte vara några större problem om Blaugrana knackar på dörren.

Subotic har tydligen sagt til ESPN att han ser sin framtid i Dortmund;
"I've always said that it's been a childhood dream of mine to play in England. But I don't have to do everything I wanted to do as a kid - I also wanted to be an astronaut but I can't see that happening. ".

Jag vet inte om jag är naiv när jag tror på Lovren efter bilden han lade upp. Det är väl knappast en tillfällighet att han har ryktats till Barca ett tag och nu slänger upp en bild med 6-0 och texten: Barcaaaa. Jag menar, har ni sett typ Iniesta släppa en bild med Chelsea 4-0 Man U och texten: Chelsea på? :P
Sånt tror jag knappast görs utan mening. Huruvida Barca är sugna på Lovren är sen självklart en helt annan fråga. Bara jag som ser Lovren som mest trolig backvärvning för tillfället med tanke på Martinez pris och brist på andra kandidater?
Barcelona Deulofeu
2012-07-15 20:46
Missa inte u-19 em finalen nu på Eurosport.

Våra båda juveler startar givetvis ; )
Barcelona Deulofeu
2012-07-15 20:44
Sakho är perfekt påminner en hel del om Abidal tycker jag både fysiskt och spelmässigt.

Mittback som kan spela till vänster är givetvis vänsterfotad.Kapten vid tidig ålder i PSG.

Jag säger köp!
Annons: