/spanien/barcelona/forum/8833.aspx/spanien/barcelona/forum/8833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-07-16 18:32
Grimaldo finns inte heller med på den listan. Kan det bero på att han och Deulofeu har dektagit i U-19 EM?
Barcelona barca!54
2012-07-16 18:30
DM1982
lyssna, försäsong är till för att testa dem unga spelarna! att gerard inte får den chansen är obegripligt!
Barcelona DM1982
2012-07-16 18:28
@barca!54:

Den här säsongen har Gerard verkligen inte störst chans att slå sig in i a-laget, jag skulle påstå att chansen är obefintlig att han skulle komma upp till a-laget. Han kommer nog få spela någon match i cupen och träna lite med a-laget men han kommer absolut inte flyttas upp.
Barcelona barca!54
2012-07-16 18:23
Official: B-players Oier, Sergi Gomez, Planas, Ilie, Lobato, Sergi Roberto, Kiko Femenia and Rafinha will start preseason with first team

Konstigt att Gerard Deulofeu inte får chansen, trots att han förmodligen har störst chans att slå sig in laget tillsammans med rafibha!
Barcelona Blaugrana91
2012-07-16 18:19
silly bollocks

Äsch du vägrar ju fatta...

Men din sista mening förstärker ju bilden av Realfans som inte vill att egna talanger ska slussas in:

"Sen om man har ett riktigt bra lag och en bra balans ser jag inte varför man måste ge talangfulla spelare chansen för sakens skull? "

Som sagt det säger nästan allt, diskussionen är över.

Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-07-16 18:05
Ovarmars, som idag arbetar som sportchef för Ajax, har gått ut och sagt att Muniesa är villig att komma till de. Allt som fattas är att Barça komer överens med Muniesas agent om ett förlängt kontrakt och sedan kan Ajax ge sig in i förhandlingen och be om ett lån.

Även om Muniesa lär få det tufft att få speltid i Barcelona kan jag inte låta bli att vara skeptiskt mot alla dessa lån. För mig är det nästan synonymt med att de inte har en framtid i klubben. I stort sett alla egna produkter som antingen finns med i truppen eller t.o.m. i startelvan har kämpat sig fram utan att mellanlanda i någon annan klubb på lån på vägen. Och med tanke på att det verkar vara relativt dött på mittbacksfronten när det gäller rykten kanske Tito och Zubi nöjer sig med det man har hemma.
Real Madrid Pierre#13
2012-07-16 17:53
AndreD - Ànims Abirey och er andra som svara

Det var mer skrivet med glimten i ögat, lika mycket som du/ni säger grattis till Getafe :) (Vilket faktist är lite roligt sagt)

Så ett motargument är det inte. Var varken ute efter munhugg lr tjafs. IBland måste man bara få jävlas lite :P

Föresten, vart kommer Bojan spela den här säsongen? inte hört något om honom.
silly bollocks
2012-07-16 17:47
Blaugrana91 //

Det är ett riktigt bra argument. Varför låta massa egna talanger sitta på bänken när de istället kan vara startspelare i andra klubblag? Att sitta på bänken gör dessutom att talangerna inte får någon speltid och därmed inte heller utvecklas.

Och vad spelar det för roll om ni flyttar upp Montoya och Bartra? Inte så att de får speltid utan de får endast träna med A-laget men där gör Real Madrid istället så att man låter Castillaspelarna och A-laget alltid träna tillsammans.

Det handlar ju i slutändan om att få ihop ett så bra lag som möjligt. Att "satsa" på egna talanger genom att föra upp de i a-truppen för att sedan få tillbringa sin tid på bänken ser inte jag som att man satsar på egna talanger. Då gör Real det mycket bättre som låter alla i Castillan träna tillsammans med A-laget men inte flyttas upp på bänken. Dessutom har Mourinho gett säkert 7-8 Castillaspelare chansen under sina två år.

Sen om man har ett riktigt bra lag och en bra balans ser jag inte varför man måste ge talangfulla spelare chansen för sakens skull?
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-16 17:36
Hur gick det med han där Morata, har han köpts av Getafe än?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-16 17:33
silly bollocks

Måste dem unga talangerna nödvändigtvis peta startspelarna för att flyttas upp? Snacka om korkat argument och dum bortförklaring.

Barca har flyttat upp t.ex. Cuenca, petar han Sanchez, Villa eller Messi? Svar nej.
Man har flyttat upp Thiago, petar han Xavi och Iniesta? Svar nej.
Man har flyttat upp Bartra och Montoya, petar dessa Pique och Dani Alves? Svar nej.

Som sagt bara för att dem inte direkt går in i startelvan så betyder väl inte det att dem inte kommer få spela något alls? Enligt dig så ska alltså egna produkter enbart flyttas upp om dem direkt tar plats i startelvan?
Det handlar om att lita på dem egna produkterna och ge dem erfarenhet, något som Real inte tycks göra.

Att Barca skulle få fram lika bra spelare som Messi, Xavi och Iniesta är givetvis otroligt svårt, då dessa 3 är unika och världens 3 bästa spelare. Men klubben har många talangfulla spelare och fortsätter man satsa lika hårt på La Masia i framtiden så vet man ju aldrig.

Dessutom bara för att man kanske inte får fram massa spelare med samma utomjordiska kvalitéer som Messi, Xavi och Iniesta så behöver väl inte det innebära att man ska sluta satsa på egna produkter?

Som sagt jag säger inte att Real enbart ska satsa på egna produkter utan tycker bara att det är konstigt att en klubb som har en så pass bra akademi inte väljer att ge flera egna talanger chansen.
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-07-16 17:30
Blaugrana91 //

Ifall dessa egna produkter anses vara tillräckligt bra hade jag naturligtvis inte haft något emot att se dessa få speltid. Likaså har jag inget emot ifall Mourinho hämtar in en spelare utifrån ifall han anser att det är till Real Madrids bästa. För precis som tidigare nämnt lägger jag inte ned alltför stor vikt kring detta. Om det för Real Madrids bästa innebär att man måste ha elva världsstjärnor på planen samtidigt, så fine. Om det för Real Madrids bästa innebär att man kombinerar lite av varje, så fine. Om det för Real Madrids bästa innebär att man ska spela med elva egna produkter, så fine.

Som sagt, för mig spelar det absolut ingen roll hur Real Madrid resonerar kring detta förutsatt att man naturligtvis kontinuerligt strävar efter att bli bäst.
silly bollocks
2012-07-16 17:21
Blaugrana91//

Carvajal må vara en talang men att han ska peta Arbeloa ser jag inte. Och att ha en Carvajal på bänken hämmar bara hans utveckling. Arbeloa är dessutom från det egna ledet.

Sen är det som du säger, det där med egna talanger går i vågor. Att ni ska få fram en trio som Messi, Iniesta och Xavi igen ser jag som helt omöjligt. Jag minns när ni endast startade med Valdes, Xavi och Puyol från det egna ledet. Det kan ju jämföras med när vi startar med Iker, Arbeloa och Callejon.

Dessutom ryktas det ju om att Morata ska få en permanent plats i A-laget nästa säsong. Men frågan är om han kan peta Benzema och Higuain? Jag tror inte det...
Barcelona den närkingska älgen
2012-07-16 17:14
Blaugrana/Iker

Kan ju också vara så att Maicon är en personlig favorit till Mourinho och att Mou av den anledningen vill ha honom till Madrid. Var ju precis därför Carvahlo anslöt 2010. Säger inte att det är så, men det är en möjlighet. Sedan ska vi inte bortse från att Mou fått kritik för att inte våga/vilja släppa fram unga och lovande spelare i A-laget. Hur var det i den där betydelselösa matchen mot Zagreb, var väl bara en Castillaspelare som fick chansen och mig veterligen var han 1. Portugis, 2. Oerfaren och 3. Hade samma agent som Mourinho.

Håller dock med Iker att resultaten måste gå först, men det är sjukt konstigt att Real som har en väldigt bra akademi inte lyckas slussa in fler spelare i A-laget.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-16 17:12
Aleksandär Kolarov. Är VB men man kan ju använda han MB eller hur?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-16 17:09
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Man kan väl kombinera det inte sant?

Det har ju Barca lyckats välidgt bra med dem senaste åren, dvs kombinera värvningar utifrån med att flytta upp spelare från La Masia, och det har ju minst sagt visat sig vara framgångsrikt.

Som sagt säger inte att jag tycker Real enbart ska använda sig av egna produkter utan anser bara att det är konstigt att Real som trots allt har en mycket bra ungdomsakademi inte väljer att utnyttja den?

Återigen, Real är i behov av en högerback, ser man på marknaden så finns det väldigt få alternativ för klubbar som både Real och Barca.
Samtidigt har ni en otroligt duktig och lovande högerback från det egna ledet, men trots det väljer man att sälja honom och verkar istället satsa på en gammal Maicon på nedgång? Som sagt jag tycker det är väldigt konstigt.
2012-07-16 16:57
Blaugrana91 //

Jag personligen lägger inte alltför stor vikt vid att Real Madrids filosofi ska utgå ifrån att egna produkter ska ges chansen än mer än hur det hittills har sett ut. Utan min personliga åsikt gör gällande att den allra bäst lämpade spelaren ska spela i Real Madrid och om det så visar sig vara en egen produkt, så fine. Men, som tidigare nämnt är jag inte beroende av att se egna produkter i laget som vissa andra Madridistas möjligen visat sig vara. Jag litar helt och hållet på att Real Madrids ledning tillsammans med Mourinho är väl medvetna om vad dom håller på med.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-16 16:51
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Må så vara att det går i vågor, men fortfarande så har vi ju det faktum att Real i princip aldrig har satsat speciellt mycket på egna produkter.
Nu hade man ett perfekt tillfälle att lyfta upp en egen talang, men då gjorde man som man brukar, dvs säljer spelaren.

Barca har det däremot i sin filosofi att försöka satsa på egna produkter när det finns möjlighet.

Dessutom brukar många Realfans använda argumentet att Real har så höga förväntningar på sig och därför inte kan satsa på egna produkter, det argumentet håller inte för fem öre, då Barcelona har minst lika höga förväntingar på sig om inte ännu högre efter dem senaste årens framgång. Men trots det satsar klubben mest på egna produkter av alla klubblag i europa.
2012-07-16 16:40
Blaugrana91 //

Sådant där går i vågor, nämligen upp och ned beroende på hur klubben mår. Under förutsättningen att klubben mår bra samtidigt som man känner att man har ett visst övertag gentemot sina motståndare i stor utsträckning, så ter det sig uppenbart att sannolikheten blir större när det kommer till att yngre spelare från dom egna leden ska få chansen. Det är väldigt enkelt för Culés att se ned på andra klubbar inom detta avseende nu när klubben under en viss tid mått utomordentligt bra, men ifall man tar en titt på hur det såg ut lite längre bak i tiden såg det inte alls ut på samma vis.

Se exempelvis på hur Barcelonas uppställningar såg ut i majoriteten av matcherna från säsongerna 02, 03, 05 osv. Då var det knappast lika stor dominans som i detta nu när det kom till att ge egna spelare chansen. Holländare, argentinare och i viss mån även brasilianare var spelarnas respektive länder som "dominerade" Barcelonas uppställning om inte Wikipedia är helt fel ute och cyklar med det som hemsidan angett angående antalet spelade minuter på spelarna, något som känns långsökt.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-16 16:28
IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Ursäkta men vad tyder på att Real plötsligt skulle börja satsa på egna produkter?

Det senaste exemplet är ju den duktiga högerbacken Carvajal, Real är i behov av en högerback och där har man en ung talangfull spelare som dessutom kommer från det egna ledet. Vad gör man? Jo man säljer honom till Leverkusen och lär istället värva en Maicon på nedgång.

Jämför med Barca, vi är inte i behov av någon ny högerback då Alves håller ett bra tag till. Men trots det ger klubben Montoya chansen och vips så har man framtiden säkrad på den positionen.

DET är den stora skillnaden mellan Barcelona och Real.
Barcelona Rambla~
2012-07-16 16:24
@'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo:

Skämt ut mig? Lillgrabben, du kan äta min eviga....
Real Madrid 'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo
2012-07-16 16:22
Rambla~

Du har redan skämt ut dig en gång, let go man.
2012-07-16 16:22
Rambla~ //

Det där är Jesés officiella Facebook-sida. Det är klart att det finns, bara det att priset kallas för Golden Player och inte MVP. Fernando Torres, Gaël Kakuta, Alberto Aquilani och Juanfran har samtliga vunnit detta pris, för att nämna några.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-16 16:19
Ja, varför nämner ni inte Guti? LOL
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-07-16 16:17
@| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |:

Nej, det gör det inte alls. Någon facebooksida är knappast något bevis. Priset existerar inte, du kan kolla med Uefa om du inte tror mig.
2012-07-16 16:07
EL Corazon - King of Barcelona //

Du verkar klassificera någon som är en tönt utifrån huruvida personen i fråga känner behovet utav att håna någon annan eller inte. Enligt den logiken tillhör väl även "Rambla~" den kategorin enligt dig då han/hon i ett första skede hånade Kaljic, eller?
-

AndreD - Ànims Abirey //

Bara Gud vet vad som kommer att ske med Jesé. Vem vet, han om någon kanske bryter mönstret som på sistone gör gällande att få spelare tagit sig upp hela vägen underifrån och till följd utav det presterar en fin fotboll på seniornivå. Dock ska det tilläggas att väldigt mycket tyder på att Morata inför den kommande säsongen kommer tillhöra A-laget helt och hållet, därav har han ett försprång gentemot övriga kamrater i Castilla.
Real Madrid 'Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo
2012-07-16 16:07
MESSI.CORLEONE

Varför nämner du inte Raul, Guti, Iker och Sanchis*? Varför just Ramos, Xabi och Ronaldo?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-16 16:04
Pierre#13

Ska man komma med ett motargument så är det ofta bra om det ens stämmer. Kan vara bra att veta tills nästa gång. :)
AndreD - Ànims Abirey
2012-07-16 16:00
Pierre#13

Vem då? Tello? Han spelade i Barca från början :)
Barcelona Federer
2012-07-16 15:53
AndreD - Ànims Abirey

Du råkade visst såra en individ med din kommentar. Kolla in vad stackaren Pierre#13 skrev :P. Umad Pierre#13?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-16 15:53
Pirre Messi. Xavi. Iniesta. Vi behöver inte fler talanger från La Masia. Kom hit när ni föder er egen Ronaldo. Ramos och Xabi.(Respekt till Iker, han är kung)
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: