/spanien/barcelona/forum/8832.aspx/spanien/barcelona/forum/8832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca007
2012-07-24 10:08
Gud är störst! - Pep el rei!
Jag menade inte nåt illa, grabbarna som har den sidan jobbar stenhårt o ger väldigt mycket information! o jag bara tänkte att som tack dela sidan det är inte så att jag känner dem eller så:) jag brukar diskutera här ibland men det kanske är du som inte varit inne:-) hoppas du förstår nu!
Atlético addeh
2012-07-24 10:04
Det ska röra sig om en lindrigare skada på Messi, men medverkan i de kommande träningsmatcherna beror helt på hans rehabträning.

Vore kul att få se Rafinha som falsk nia. Utan Messi, Villa, Fábregas och i viss mån även Pedro har vi ingen självklar spelare som kan agera spjutspelts eller falsk nia. Rafinha vore den enda och med tanke på hans fantastiska prestationer i positionen förra säsongen hoppas jag han får åtminstone en halvlek där.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-24 10:00
Abbe.

Trots skadan så vll han nog köra en halvlek (om jag känner Messi rätt).
Barcelona Pedro-Villa-Messi
2012-07-24 09:51
@svenskacules.blogg.se:

Helt seriöst, skyll dig själv när du kommer inte och skriver inlägg om saker som folk redan vetat i veckor som om det vore breaking news. Ingen bra reklam för din blogg direkt grabben..
Real Madrid 14Guti
2012-07-24 09:28
Länktipset till sport.es om Messis skada.

Om jag förstår det rätt har han fått en smäll på högerbenet som lett till en blödning. Det sägs inget om operation eller så, han kommer nog bara missa någon träningsmatch. Det är vad jag förstår det som i alla fall.
Barcelona Abbe.
2012-07-24 09:27
Barclasico

Länktips.

1.70

Han står över matchen av förebyggande anledningar, så det bör inte vara särskilt allvarligt. Tror det bara handlar om en smäll. Han ska genomgå två träningar med sjukgymnasten idag på Ciutat Esportiva (står i den länkade artikeln), och utvecklingen av skadan avgör om han är redo att lira nästa träningsmatch.
Barcelona Barclasico
2012-07-24 09:23
Abbe Länk?????
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-24 09:05
Fan, när messi äntligen skulle få en hel försäsong så skadar han sig. Hoppas det inte är allvarligt bara och att han kan vara med snart igen..
Barcelona Abbe.
2012-07-24 08:21
Messi ska ha fått en smäll på sitt högerben under gårdagens träning, vilket ska ha lett till smärtor och lite blåmärken. Han reser därmed inte med till Hamburg.

Han genomgick ett par undersökningar imorse och ska ha dragit på sig en skada som jag inte kan översätta från spanska, men jag tror det handlar om en blödning.
Barcelona Myrran
2012-07-24 08:06
Rijkaards Barca helt klart för min del. Personligen var CL vinsten i Paris mer emotionell för mig än Peps två CL titlar. Barca var inte favorittippade hela tiden som det är nu och kom in med något nytt. Sen är REM anfalls kedjan bland det lekfullaste jag sett i hela mitt liv. Iniestas genombrott och infasning i a-laget också en av favoriterna.

Sen kan jag ju inte klaga på Peps era men emotionellt så är det Rijkaards era just för att det var mer ovist om man skulle vinna eller inte. Var absolut inte så här överlägsna som vi är nu. Hoppas bara Tito kan vara hälften så framgångsrik som Pep så är jag riktigt nöjd. (Klanka ner på mig ni som vill för att jag är nöjd med det men för 12 år sen var detta målet i 88' av Rivaldo i SISTA MATCHEN som säkra CL spel för oss. Innan Rijkaard var laget i en kris också. Så vi upplever verkligen något unikt)
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-07-24 04:15
Rijkaards
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-07-24 03:49
Guardiolas Barcelona är väldigt fräscht och nytt och många kommer nog välja just den eran. Men jag väljer nog hellre att välja Guardiolas Barcelona av anledningen att det är första gången som jag verkligen fått ett genuint intresse av fotbollstaktik och Barcelonas sätt att spela fotboll.
BARCA-més que un club
2012-07-24 03:18
Hetfield

Peps era LÄTT med alla dom Titlarna han har vunnit för oss under dessa 4 år och alla minnen ...;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-07-24 01:44
Hetfield

Rijkaards lag fick mig att börja älska Barca och fotboll i synnerhet. Peps lag fick mig att börja njuta av fotbollen. Svårt val men jag väljer nog Peps, finns så många minnen man tar med sig från dessa 4 år.

Iniestas mål mot Chelsea. Messis två mål på Bernabeu i CL-semin. Vinsterna mot Man U. Mitt första clasico på plats förra året. 6-2 och 5-0 mot Real..
Barcelona BB-Barceloneta
2012-07-24 00:01
Hetfield Fruktansvärt svårt att välja, jag gillar båda erorna och lagen extremt. Rijkaard kommer alltid att vara en av mina favorittränare, likaså Pep. Vad gäller laget nu så älskar jag det, men kan inte heller låta bli att sakna profiler som Gio, Marquez, Deco, Eto'o och Ronaldinho. Man får heller inte glömma de som också fanns där lite i skymundan som Henke, Sylvinho och Giuly. När jag såg din fråga först tänkte jag lätt att det var Peps era, men ju mer jag tänkte tillbaka till Rijkaard tiden desto närmare till tårarna kom man, jag saknar faktiskt den tiden. Missförstå mig inte nu, jag älskar laget och klubben som det ser ut idag och skulle inte vilja byta ut det mot något men man kan inte låta bli att sakna dessa dagar ändå. Egentligen är din fråga omöjlig att svara på men om jag väljer något så tar jag nog Rijkaard... eller Pep... Nej jag älskar båda erorna lika mycket, jag kan verkligen inte välja. The best of two worlds helt enkelt!
Barcelona Hetfield
2012-07-23 23:48
Vilken era föredrar ni, Rijkaard eller Pep? Jag pratar inte om den som är skickligare, utan den som ni gillade mest.

Rijkaard: Valdes - Belletti - Puyol - Marquez - GV Bronckhorst - Van Bommel - Xavi - Deco - Ronaldinho - Eto'o - Messi

Pep : Valdes - Alves - Puyol - Pique - Abidal - Busquets - Xavi - Iniesta - Henry - Eto'o - Messi

Svårt att säga, men jag måste säga att jag älskade Rijkaards lag med den entusiasmen som fanns. Jag påstår inte att laget saknar det idag, men det fanns något mer genuint när någon gjorde mål och alla sprang fram och kramade. Jag älskar dagens Barcelona minst lika mycket, men det där glömmer jag aldrig.
2012-07-23 23:46
Frodo

Okej :) Ja som jag förr sagt jag kollar inte så noga på B-Laget. Förstår vad du menar. Och jag är glad att någon äntligen står upp och säger det. Hatten av till dig. Ta inte illa upp. Alla är bra skrivare eller verkar snälla. Och jag menade att Roberto hade samma spelstil som Messi. Inte att Roberto är Messi. Och han (enligt mig) har lika bra tacklingar som Montoya och Bartra. Stor tabbe om Riverola. Kul. Jag brukar mest kolla in i första laget men vet nog om Roberto.

Jag är inte rädd att erkänna men fortfarande inte upplevt 6 Barca säsonger och det flesta kanske tycker att man inte är en riktig barca fan då. Men så är det.
Barcelona Frodo
2012-07-23 23:24
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Seriöst, du menar säkert väl och jag vill inte vara otrevlig men du skriver så himla skumma inlägg konstant fulla av fel.

Du beskrev nyss Sergi Roberto som Messi samtidigt som du jämförde honom med en högerback och en mittback. Häromdan skrev du att Tello och Cuenca är bättre än Cazorla.

Här nedan skriver du ner alla uttagna i truppen (vilket något redan länkat till tidigare och dessutom har addeh redan nämnt de uttagna b-lagsspelarna) men ändå lyckas du på något sätt få med Riverola som blivit såld med i startelvan som defensiv mittfältare.

Sluta klottra ner forumet med massa nya startelvor hela tiden!

Det är inget fel på ditt engagemang men ta och chilla lite grann.
2012-07-23 22:55
Pinto (13)
Oier (25)
Dani Alves (2)
Bartra (3)
Ilie (4)
Muniesa (5)
Sergi Roberto (6)
Deulofeu (7)
Dos Santos (8)
Alexis (9)
Messi (10)
Rafinha (12)
Mascherano (14)
Joan Àngel Román (15)
Sergi Gómez (16)
Lobato (17)
Patric (18)
Planas (19)
Afellay (20)
Adriano (21)
Balliu (23)
Espinosa (24)

Intressant trupp.

----------------Pinto---------------
--Alves Bartra Masherano Muniesa--
----------------Riverola------------------
--------Roberto--------Affelay---------
-----Rafinha-----Messi-------Alexis---

Förlåt om jag bröt reglerna.
Real Madrid Jesé#10
2012-07-23 22:47
Fantastiskt att du nämner Ramadan!:D
Atlético addeh
2012-07-23 22:46
PedroYeste

Trevligt. Hoppas det går bra för Orbaiz. Fast i ärlighetens namn, du postade nog inlägget i fel forum va? :P
Atlético addeh
2012-07-23 22:44
1.70

Tror Ilie kommer få det knapert med speltid i B-laget den kommande säsongen, så jag tvivlar på att vi kommer få se honom i A-laget. Men vem vet, han kanske överraskar oss alla.

B-Guden

Sergi Roberto är en tvåvägsspelare som är väldigt allround. Bra passningsspel, god teknik, duktig i djupet, för sin längd också bra på huvudet. Även duktig i presspelet. Har inga egentliga spetsegenskaper utan är duktig på det mesta.

---

Är verkligen ruggigt taggad på matchen imorgon. Vore fantastiskt att se Deulofeu & Rafinha, i första hand, få en halvlek var och visa vad de går för.
2012-07-23 22:41
B-Guden

Spelar typen är som en offensiv defensivmittfältare. Han använder huvudet ganska mycket. Snabb. Använder kropps finter och dragningar. Inga Ronaldo fintar. Passar den som är spelbar. Ingen diva alltså. Han är lite som Messi fast bättre huvudspel. Han har som sagt bra nick skott men använder sig av Volley också. Han är bra tacklare. Tänk dig som Montoya och Bartra lika bra tacklingar. Han håller sig på benen. Och kämpar verkligen att hålla bollen.

Här har du han mot Osasuna.
Athletic PedroYeste
2012-07-23 22:41
Barcelona Xavi#6
2012-07-23 22:12
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Håller med dig fullständigt här inne ska väl endast diskussioner ske? Inte ska man komma in hit för att göra reklam för för eget intresse..
Barcelona B-Guden
2012-07-23 21:45
Någon som sett mkt av sergio roberto `?
Jag undrar lite om Sergio Roberto har inte sett så mycket av han förutom dom a-lags framträdanden han gjort.

Vad är han för spelartyp ? Defensiv ? Passning spelare ?
Vad är hans styrka ? Skott passningar, defensiven ?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-07-23 21:38
Lägg ner med alla dessa FB-sidor ni gör reklam för, som dessutom kommer från er som man aldrig har sett härinne tidigare, därmed är det inte svårt att förstå ett syfte med att vara härinne. Står tydligt i förhållningsreglerna att reklam är förbjudet! Det är ramadan just nu så jag ska vara snäll, ni får en varning denna gång.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-23 21:24
Roligt att ilie är med igen och att Tito verkar ha tilltro till honom. Han var väl en av de man kanske trodde skulle nå a-laget för ett par år sedan, innan skadehelvetet. Det är inte för sent än! Har dock ganska dålig koll på vad för spelartyp han är. Vet bara att han är en mittfältare och hyfsat stor till växten. Tvåvägsspelare klingar någonstans i bakhuvudet... Undrar om han kan få lite speltid efter keitas avsked?
Barcelona barca show
2012-07-23 21:15
1.70-ligan - Cuenca y Tello (Barcelona) Jag tycker du gör rätt. Och jag gör det på samma sätt.
Atlético addeh
2012-07-23 21:11
De B-lagspelare som kommer följa med imorgon kommer bära följande nummer under matchen;

3. Bartra
4. Ilie
5. Muniesa
6. S.Roberto
7. Deulofeu (me gusta)
8. J.dos Santos
12. Rafinha
15. Román
16. S.Gómez
17. Lobato
18. Patri
19. Planas